✔ Learn Me To Forgive

Chapter 35 - Girls vs Boys

 
 

Destinys Perspektiv: 

 

Det hade gått två timmar och alla var fortfarande inte vakna, Kian och Andrea låg fortfarande och sov och desamma med Trevor och Sam. I kväll behövde jag och Sam packa eftersom vi skulle åka i morgon kväll, och jag behövde proppa på med godis. 12 timmar i ett flygplan var inte det roligaste. Steg hördes i trappan och Sam och Trevor kom ner, håret stod åt alla håll och de såg ut att inte sovit en blund. 

" Vart är Kian och Andrea? " frågade Trevor

" Sover " sa jag och Trevor nickade

" Måste ha blivit en lång natt för dem " sa Sam vilket gjorde att alla började skratta. 

" Jag måste spela in en video " sa Jc plötsligt

" Destiny vill du vara med? " frågade han och jag nickade. 

Han reste sig upp och drog med mig till hans rum, 

" Vi gör en tjejer vs killar " sa han och jag nickade igen. 

" Vi kommer på tre challenges var " sa han och återigen nickade jag. Jag tog upp min mobil för att skriva, jag började med att skriva fotbolls kikar, jag var rätt grym på det. Efter att ha tränat hela livet så hade jag mitt rekord på 84, jag kämpade till hundra. Sen skrev jag in porträtt på den andra med ögonbindel och vika kläder snabbast.  

" Jag är klar " sa jag och Jc tittade upp. 

" Aa jag med " sa han och vi visade varandra vad vi skrivit. Vi fixade upp allt vi behövde och satte upp kameran och alla lampor och grejer som man tydligen behövde. Vi satte upp allt på baksidan framför poolen. Jc började med sitt intro som han gjorde och presentera sedan mig. Vi började med en av hans som var armhävningar, den som kunde göra flest på en minut, hoppas han trodde att jag inte orkade tio. 

Vi ställde oss i armhävnings position och började tiden. Jag gjorde en efter en och var uppe i 30 nu, jag tror Jc var någon före. Mobilen började ringa och vi båda satte sig på marken.

" Hur många gjorde du? " frågade jag

" 41 " sa han och jag suckade

" Fan. Jag gjorde 32 " sa jag och han skrattade. 

" Trodde ärligt du skulle klara max tio " jag skrattade. Precis vad jag trodde att han skulle tro.

 Vi körde sedan min när vi skulle rita med ögonbindel och körde en i taget i en minut mot varandras rygg för att få ett ställe att rita mot. 

 

Vi körde nu den sista, vilket var kickarna, jag ledde med en eftersom jag vunnit på en av hans, som han trodde han skulle vinna. Vi hade bara en boll så vi körde en i taget. Jag började. 

1,2,3,4,5,6... 51,52,53 jag råkades sedan träffa snett så bollen flög i väg. Jc stod och kollade chockat på mig. Han körde efter och klarade 30 så jag vann stort. 

Det blev sedan kaos och vi började jaga varandra vilket slutade med att Jc halkade ner i poolen och drog ner mig med sig. 

” Iskallt ” tjöt jag och försökte kravla mig fram genom vattnet för att komma upp så fort som möjligt. 

Jag pustade ut när jag kommit upp och slängde huvudet bakåt. 

” Så jävla kallt ” sa Jc som stod bredvid mig. 

Vi avslutade videon och skyndade oss sedan in. 

” Har ni badat? ” garvade Andrea och alla började kolla på oss och skratta. 

” Nej Jc ramla och drog ner mig ” sa jag huttrandes och drog i min tröja eftersom den klibbade fast sig på huden vilket var väldigt obekvämt. 

” Jag går och byter om ” sa Jc och jag gick efter som en pingvin eftersom det var kallt. 

” Jc, jag har inga kläder, att byta om till ” sa jag och han vände sig om. 

” Du kan få låna av mig ” sa han och jag log tacksamt. 

” Tack ” sa jag och gick efter honom in till hans rum. 

Jag stod och såg mig om medan Jc rotade runt efter något jag kunde ha på mig. 

” Här ” sa han och slängde en vit t-shirt och ett par svarta mjukisbyxor. 

Jag gick in till badrummet som låg ganska när hans rum och stängde och låste. 

Jag drog sakta av mig mina kläder eftersom dom var iskalla och drog på mig Jcs gråa tröja och sedan mjukisbyxorna, dem satt ganska löst vid höfterna men dem hade snören så jag drog åt dem och knöt sedan en prydlig rosett. Jag undrade vad Justin gjorde nu, han kanske festade eller var med någon tjej eller så kanske han satt helt ensam och tänkte och saknade mig precis som jag gjorde. 

Vad snackar du om Destiny, han saknar dig? Varför skulle han då lämnat dig i sticket bara sådär? sa en röst inom mig, jag suckade och viftade bort tankarna och ställde mig sedan upp och kolla mig själv i spegeln som satt precis ovan för handfatet. 

Min mascara hade runnit lite så jag blötte lite toapapper och drog under ögonen. 

Jag fixade sedan till mitt hår och gick ut igen. 

Jag kikade in i Jcs rum men det var tomt så jag fortsatte ner till de andra för att se vad dem höll på med. 

Alla satt med en varsin dator i knät, jag skrattade högt åt hur otroligt töntigt de såg ut och var tvungen att ta ett kort på de alla.
" Sam när ska vi dra? " han tittade upp från datorn
" Vi har ju hela kvällen på oss så vi har inte så bråttom va? " frågade han och jag nickade. 

Jag gick och satte mig på den lediga platsen mellan Jc och Andrea, och kollade på när Jc redigerade videon på oss.
" Des kan du vara med i min video i morgon? " Jag skrattade
" Vad jag ska vara med i videos helt plötsligt " sa jag och Sam skrattade.
" Vi har tema tjejer så man ska ha med en tjej i sin video och typ göra en challenge " sa Ricky

“ Aha, Jc och jag gjorde ju nyss än “

 

Efter några timmar så satt alla uttråkade i deras vardagsrum. 

“ Öh “ stönade Sam samtidigt som han gled ner från soffan till golvet med en duns. 

“ Kan ni inte lära oss svenska, vi behöver väll kunna det när vi ska dit? “ sa Connor. 

Jag tittade på Sam som nickade. 

“ Jag vill lära mig Svenska, så jag vet vad Sam och Destiny säger till varandra när dem bara pratar med varandra “ sa Ricky och alla skrattade och jag log mot Sam. 

“ Dem är så töntiga “ sa jag på svenska till Sam och vi båda började skratta medan dem andra bara satt där. 

“ Precis som nu, vad sa hon? “ sa Ricky och jag viftade med handen. 

Sam och jag började skratta. 

“ Det är hemligt “ sa Sam och vi började skratta ännu mer. 

“ Okej men vad vill ni lära er då? “ sa jag när vi skrattat klart.

“ Ehm, typ tack? “ sa Jenn. 

“ T-a-c-k, Tack “ sa jag, när dem skulle uttala det lät det mest som dem sa tak. 

“ Det låter mest som ni säger Tak “ sa Sam och jag nickade. 

Efter att dem lät sig lite ord så hade klockan blivit runt nio på kvällen. 

“ Sam det är bäst vi åker hem om vi vill hinna sova “ sa jag och Sam nickade. 

Jag plockade ihop mina saker och gick sedan upp för att hämta min väska och byta om till mina vanliga kläder. Jag drog av mig Jcs och drog på mig mina nästan torra, dem var fortfarande lite fuktiga men det gjorde mig inget eftersom vi bara skulle hem. 

Jag hängde Jcs kläder på en svart stol som stod i hans rum och skyndade mig sedan ner till Sam som stod och väntade på mig. 

“ Tack för lånet “ sa jag och gav honom en lätt kram. 

Jag kramade sedan om alla och berättade hur mycket jag skulle sakna dem även fast vi skulle ses om en vecka, en vecka kanske lät ganska lite men det var faktiskt ganska mycket om man inte skulle träffa sina bästavänner som man i vanligtvis träffade ungefär varje dag. 

Vi sa ett sista hej då och gick sedan ut i den svala sommarkvällen. 

Det var slutet av Juni så det var fortfarande lite varmt i luften från den heta dagen. 

Vi började gå hemåt under tystnad, det var ingen pinsam tystnad utan bara en sådan där skön man kunde ha mellan sig och sin bästavän.

“ Ska vi gå in och köpa något tills i morgon? “ frågade Sam och pekade på en matbutik längre fram på gatan. 

Jag nickade och drog med han in, vi hade handlat här nästan varje gång vi behövde något så vi som gott som kände Erin som jobbade kassan. Vi banade iväg till den stora hyllan med godis. 

Jag sökte med blicken efter något gott som lockade, och tog ner en chokladkaka och en påse med gelégodis. 

Jag gick iväg mot kassan för att betala, jag sträckte fram en sedel och Erin tog snällt emot den. 

“ Så har ni några planer under veckan? “ sa hon och jag nickade. 

“ Ja vi ska faktiskt åka till Sverige och hälsa på våra familjer! “ sa jag och Erin nickade. 

“ Dem måste nog sakna er jätte mycket “ sa hon och jag log. 

“ Har du själv några planer? “ sa jag och hon nickade. 

“ Eller planer och planer, det ska börja jobba en student här som ska hjälpa mig “ sa hon och jag nickade. 

Erin hade blivit ganska gammal och orkade inte alltid med allt som behövde göras i affären. 

“ Så när kommer hen? “ sa jag och skrapade på foten på ett äckligt tuggummi som någon slängt på marken. 

“ Faktiskt i morgon “ sa hon glatt. 

Sam hade precis betalat

“ Vi får lycka dig till “ sa Sam och jag nickade. 

“ Hej då “ sa vi och Erin vinkade glatt till oss innan vi försvann ut genom affären och började gå vår väg hemåt i den svala luften.

 


 

 Äntligen kommer 35, kommentera super mycket nu eftersom vi lägger ner väldigt mycket tid på novellen. 

Fråga: Har ni någon/några frågor till oss så kan ni ställde de i kommentarerna. 

Det kan vara allt från frågor om oss till frågor om novellen osv. 

 


Postat av: Anonym

Meeeer

2014-01-18 @ 17:13:48
Postat av: Janaa

Sjukt braa!!

2014-01-18 @ 18:44:00
Postat av: Anonym

Jätte bra!
Vem av er är konstigast? Mystisk fråga men ja ;)
Är ni bra vänner?

2014-01-18 @ 23:32:39
Postat av: Felicia

Jätte bra!

Ett tips, eller jag vet inte om det är ett tips då ni redan har planerat det kanske men jag tycker att JC och destiney ska bli tsm eller börja hålla på ialefall

2014-01-19 @ 00:21:26
Postat av: Vicky

WAAAW VA BRA👍👍👍

2014-01-20 @ 00:33:38
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: