✔ Learn Me To Forgive

Chapter 46 - Stockholm

Destinys Perspektiv:


Höga skratt trängde sig in i mitt huvud och jag öppnade sakta ögonen och såg att Jc låg och sov bredvid mig med sina armar runt mig. Jag låg i hans famn och han hade ingen tröja på sig.

Jag log och låtsades sova, så jag skulle kunna ligga kvar i hans famn. Bara för att det var mysigt, och jag saknade någon som alltid fanns där.

Efter ett tag blev det alldeles för varmt, jag lyfte på hans arm och satte mig upp på madrasserna.

Alla hade redan gått upp utom jag och Jc.

De ända som var i rummet var Ricky, Andrea och Sam.

Jag mötte Andreas blick och hon vickade på ögonbrynen.

Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet.


“ Kolla jag har med alla videos på dig “ sa Ricky och jag skrattade.
“ Ska vi åka till Gröna Lund I morgon? “ frågade jag helt spontant.
“ Aa visst “ Log Sam och jag nickade och skickade iväg ett sms till mamma så hon visste.

“ Ska vi gå ner på stan idag, här där vi bor, eller åka upp till Stockholm eller Göteborg “ frågade sa jag för att försöka få igång en konversation med alla.

“ Vi kan väll åka till Stockholm de verkar as kul där “ sa Jenn som precis kom ut från toaletten.

“ Kul och kul, men visst de kan vi “ jag hämtade upp min Ipad från hyllan jag lagt den på och gick in på SJs hemsida för att se när nästa tåg går vilket gick om en timme.

“ Nästa tåg går om en timme så om vi skyndar oss så hinner vi “ sa jag.

“ Jag går och hämtar frukost så kan ni fixa er så länge “ jag öppnade upp dörren och sprang ner för trappan och ut mot vår altan dörr som stod öppen.


“ Jag har gjort pannkakor om ni vill ha “ hörde jag mamma ropa från köket innan jag hunnit komma in

“ Ja tack “ ropade jag och sprang upp på mitt rum för att byta om, jag hoppade i ett par rena kläder vilket fick bli ett par svarta tajta shorts och en blå crop top.

Jag lät mitt hår vara som det varit, lite lockigt.


När jag var klar gick jag tillbaka till köket och såg att mamma dukat upp på altanen
“ Ska vi äta här? “ ropade jag till henne medan jag granskade den fina dukningen som jag var ganska orolig över, när killarna hade ätit klart så skulle detta var alldeles kladdigt och förtsört.

Men de var killar vad kunde man förvänta sig? Tänkte jag och skrattade för mig själv.

“ Jaa “ svarade mamma och jag nickade, jag orkade inte gå och säga det till de andra så jag skickade ett sms till Sam som såg sms:et direkt och jag såg dörren öppnas. Jag satte mig vid bordet och väntade på de andra.
Jag tog en pannkaka och lastade på en massa Nutella på
Jag såg att min bror kom ner och kom ut på altanen för att säga hej.

“ Kan jag sitta här? “ frågade han och drog ner sina solglasögon över ögonen. Jag nickade och han slog sig ner på kanten och hamnade vid Ricky och Kian som startade någon konversation med honom.
“ Är alla klara “ frågade jag och reste mig upp för att plocka undan.

“ Jag skulle hälsa att mamma plockar undan “ sa Liam och jag nickade.
“ Ska vi dra då? “ frågade Sam
“ Aa “ sa Connor och reste sig upp. Vi började gå mot stationen som låg fem minuter bort från mitt hus.

Det var en bra sak eftersom man hade ganska snabbt till Stockholm då.

Jag slog mig ner bredvid Andrea och Jenn i ett säte för fyra stycken.

Kian satte sig med oss medan de andra killarna fortsatte bort för att hitta platser som var lediga.

Kian och Andrea satt bredvid varandra och Kian hade armen runt Andrea och hon lutade sig mot hans axel. Så fort jag såg de så fick jag en känsla av saknad, fast de var fruktasvärt söta tilsammans. Jag vände bort blicken och tittade istället ut på landskapen och staden som åkte för bi. Jag fiskade upp min mobil ur fickan och tog fram flappy bird och började spela, det där spelat var så jävla beronde framkallande så det är sjukt. Undra vilken livlös människa som skapade detta sjukt tråkiga spel. Mitt rekord var 4 och jag var seriöst stolt.

“ Nästa station Stockholm “ ekade ut ur tågets halvdöda högtalare, och jag reste mig upp och de andra följde mina steg och gjorde detsamma. Jag började gå mot utgången med söliga steg för att alla andra gick värre en min döda gammelfarmor.


Vi kom ut på T-centralen och jag släpade med mig de.

“ Åh Mcdonalds “ sa Jc och pekade mot Mcdonalds gula skylt som satt ovanför resturangen.

“ Vart ska vi börja? “ frågade jag och Andrea kom upp mot mig.

“ Vad finns det för affärer? “ frågade Andrea och jag skrattade.

“ Typ det vanliga utom några stycken “ sa jag och Andrea skrattade.

“ Men vart ska vi börja? “ sa hon.

“ Typ Hollister “ sa jag och tittade bak så att alla hängde med.

“ Visst “ sa hon och vi började gå mot Gallerian där den ligger.


“ Vad är det som luktar? “ sa Jc och flinade

“ Euw Hollister “ sa killarna medan de fånade sig.

Jag, Andrea och Jenn skakade på huvuderna och gick in mot Hollister.

Vi kom in i den mörklagda affären med den starka doften av parfym. Killarna vek av åt sidan med killkläder och vi tjejer åt andra. Mycket av de sakerna som fanns här fanns i USA också men sen fanns det en del som inte fanns där, jag gick och kollade på deras jeans. Jag använde knappt jeans, hade nog runt ett två par och jag använde dem ena nästan aldrig, mest för det var väldigt obekväma. Jag visste att Jenn och Andrea hade några jeans från Hollister
“ Vilka jeans är skönast? “ frågade jag

“ Om du vill ha jeans.. “ började Andrea men blev sedan avbruten  

“ Hej Andrea och Jenn “ två tjejer i 14-års åldern kom fram till oss.

“ Hej Sweeties “ sa Andrea
“ Jag kan inte fatta att jag träffar er, jag visste inte ens att ni var här “ “

“ Får vi ta en bild med er “
“ Självklart “ sa Jenn

“ Ska jag ta en bild på er alla? “ frågade jag snällt. De nickadee och räckte mig sina mobiler och ställde upp sig bredvid Jenn och Andrea “

“ Tack snälla och kan ni hälsa till killarna i o2l sen? “ frågade de.

“ Eller så gör ni det själva, de är på killsidan “ sa Andrea och blinkade med ögat mot de och de sken upp och deras leenden blev tio gånger större än innan.

“ Nu så, om du vill ha jeans så är de skönast “ sa Andrea och pekade på en hylla

“ Eller så är de där jeggingsen ännu skönare “ sa hon och jag nickade och kollade på jegginigsen och bestämde mig för att köpa två av de, för Andrea berättade att dem Hollister butikerna i närheten där vi bodde inte hade de färgerna jag gillade bäst. Ett par var ljusblåa nästan vita, och de andra var mörkblåa. Vi stod och tittade på ett bord med rea varor och jag kände två armar runt min midja och jag vände mig om och såg Sam stå bakom mig jag gav honom ett leende.

“ Hej “ sa jag och la armarna om hans nacke.

“ Ska du köpa något? “ frågade Sam och jag nickade och visade honom jeggingsen som jag hade tänkt köpa.

“ Har du hittat något själv då? “ sa jag och han nickade och visade en t-shirt och ett par shorts som var ljusblåa med några slitna ytor på knäna.

“ Jag tror jag ska köpa en body splash också “ sa jag och han nickade följde med mig mot de upplysta hyllorna med parfymer, body splash och mycket mer.

“ Denna luktar gott “ sa Sam och räckte fram den blåa Solana Beach.

Jag luktade på den och nickade.
“ Jag tar den “ sa jag och tog med mig den till kassan.

Alla betalade och vi gick sedan ut från Hollister.

 
Fråga: Favorit butik? 

Postat av: Anonym

Bikbok

2014-03-07 @ 21:59:04
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: