✔ Learn Me To Forgive

Chapter 48 - Party

Destinys Perspektiv:

Planet anlände till Los Angeles och vi gick ut, den stora flygplatsen tornade upp sig framför oss och jag kände doften av storstad och bilar.

Det kanske inte var den godaste doften men jag gillade det eftersom jag älskade storstäder.

Vi fortsatte in till där man skulle hämta sina väskor.

Vi fick vänta ganska länge innan de kom, medans vi väntade så satte sig Connor och Ricky på bandet och låtsades meditera. Jc filmade de och la sedan upp de på Vine.

När vi äntligen fick tag på våra väskor så gick vi ut och hittade en taxi som kunde skjutsa hem oss.


Vi hittade en taxi och bad chauffören att köra hem till Sam och mig först och sedan till resten.

Han parkerade utanför vår välbekanta lägenhet och vi hoppade ut.

Det var endast Andrea, Jenn och Kian i bilen eftersom de andra fått ta en annan taxi.

Vi sa hej då och gick sedan in, jag låste upp dörren och slängde fort av mig mina skor och slängde mig i soffan och pustade ut.

Snart där efter så kände jag att soffan sjönk ner på andra sidan och såg Sam bredvid mig.  
“ Vi måste åka och handla snart va? “ frågade Sam

“ Jag tror de, men det är väll inte så mycket som behövs? “ frågade jag  

“ Tror inte de, vi tar mina Waterspeakers va? “ frågade han med ögonen fulla av lycka.
“ Visst “ sa jag och reste mig upp, jag gick bort till köket men insåg sedan att de inte skulle finnas något att äta.

“ Kan vi åka och handla direkt? “ sa jag och han skrattade.


Vi gick in genom de stora dörrarna på köpcentret, det första vi gjorde var att gå bort till snacks hyllorna och öste ner chips, ostbollar och popcorn i kundvagnen och sedan några läskflaskor. Vi plockade på oss en massa mat och glass. Ingen av oss gillade att laga mat därför gick våra besök i mataffären relativt snabbt. Vi plockade i påsarna i bakluckan och hoppade sedan in i bilen.
“ Vilka kommer ikväll? “ frågade Sam och jag ryckte på axlarna

“ Ingen aning faktiskt, flera från skolan och sen några kompisar till Andrea och Jenn är de jag vet “

Vi parkerade och hjälptes åt att lyfta upp påsarna till läggenheten.

“ Jag går och lägger mig en stund “ ropade jag till Sam och vek av till mitt rum. Jag slängde mig i sängen, gud vad jag saknat den, den var otroligt skön. Jag begravde mig under det tjocka täcket och pluggade in hörlurarna i öronen.


“ Vakna Destiny “ sa Sam och jag tittade på honom.

“ Jag sover inte “ sa jag och vände mig om i den mjuka och varma sängen.

“ Antagligen gjorde du det, klockan är ganska mycket nu “ sa han och jag tittade slött på min mobil.

“ Oj “ stönade jag och satte mig upp, jag skyndade mig sedan in i badrummet och tog en dusch.

Jag sminkade mig sedan och plattade mitt hår och sminkade mig sedan.

Jag tog sedan fram … som jag tog på mig.

Jag sprutade en sprut av min Juicy Couture parfym och log mot mig själv i spegeln.

Idag skulle ingen kunna förstöra min dag, det var min födelsedag och jag skulle ha kul med mina bästa vänner. Jag mötte Sam i hallen och vi tog på oss våra skor.

Jag tog mina vita converse som vanligt, men också eftersom vil antagligen skulle dansa och hoppa så var det bättre att ta de än ett par klackskor.

“ Vad snygg du är “ sa Sam och log mot mig.

Jag log och tittade ner i marken.

“ Tack “ sa jag och han tog min hand och vi gick ut och låste dörren.

Vi skyndade oss ner mot vår bil där redan all dricka och mat var in packat.

Vi hoppade in i bilen och Sam startade bilens motor och började köra mot festen.

Jag hade ingen anning om vart den skulle hållas eftersom alla hade varit så hemlighetsfulla.

Jag fixade till min klänning och mina ringar och tittade sedan ut genom fönstret.

“ Sätt på dig denna “ sa Sam och räckte mig ett hårband.

Jag tittade konstigt på honom.

“ I Håret? “ sa jag och han skakade på huvudet.

“ Över ögonen “ sa han och jag ryckte på axlarna.

Jag drog den över mitt huvud och satt den för mina ögon så jag omöjligt kunde se något.

Vi fortsatte resan och snart stannade bilen och Sam klev ut.

Han kom snart på andra sidan och hjälpte mig ut, han gick precis bakom mig och puttade på.

Med försiktiga steg gick jag framåt och höll krampaktigt i Sams arm för att inte ramla, jag hördes hur en dörr öppnades

“ De är en trappa nu “ sa han och jag lyfte foten uppåt och klev upp för trappan, den var bara tre steg vilket jag uppskattade. Jag kände Sams armar runt mitt huvud och hur han sakta drog av ögonbindeln, jag kisade med ögonen för att se något då min syn var suddig efter att ha glott in i ingneting. Lokalen var superstor med en stor skylt hängandes i taket där det stog “ Happy birthday Destiny “ och sedan stod det ett bord med en enorm tårta på, jag kollade runt i rummet och snart kunde jag höra någon räkna

“ 1..2..3 “ och sedan flög en massa människor upp från alla håll och kanter,

“ Suprise “ skrek de och började sedan sjunga för mig, vissa hade jag aldrig sätt och andra några gånger. Flera från skolan. Det fanns ett stort bord med en massa paket på och sedan en stor scen.

“ Grattis Destiny “ ropade Jenn och Andrea och sländge sig runt mig.

“ Nu kan festen börja “ skrek de och jag skrattade. Musiken sattes igång och de släcktes ner en aning och jag drog med mig de in i folkmassan som börjat dansa och hoppa till musiken. Jag försökte att inte få i mig för mycket alkohol en i alla fall, i början ville jag vara så nykter som möjligt. Det kändes bäst så. Jenn och Andrea ursäktade sig att de behövde fixa något och försvann så jag lämnades ensam på golvet, jag tittade runt för att se om jag såg någon av killarna men nej. Musiken stannade upp och alla började oroligt prata med varandra. Jag försökte hitta dem andra men de var inte någonstans. En spot lyste upp scenen och Andrea och Jenn klev upp, vad i helvete har de hittat på nu?

“ Förlåt att vi avbryter vi vill bara att innan alla blir för fulla och det blir för långt in i festen har vi en gäst här som vill säga något “ sa Jenn och de gick av scenen.


Alla människor hade ställt sig runt scenen

och några människor puttade fram mig så jag stod längst fram.

En svart skugga kom ut på scenen, det var omöjligt att se vem det var.

Jag blev förvirrad av alla saker som hänt, vem var det och vad skulle den säga.

Den svarta skuggan visade sig vara Justin, han hade ett par svarta byxor på sig och en vit t-shirt och sedan en svart snapback. Istället för att ha sina solglasögon på sig så satt de på hans tröja vilket gjorde så man såg hans alldeles underbara ögon.

“ Justin? “ stammade jag och satte händerna för munnen.

Justin harklade sig och musik började sedan spela.

Han underbara röst fyllde lokalen.

Tårar bildades i mina ögon.


“ First I'll acknowledge

Your trust has been broken now

A successful recovery

I pray for us at night

 

Blessed me with a second chance

Never thought I'd see your face again

Learned a lot through trial and error

Tryna make it right

 

Make it right, Make it right, Make it right

 

It's time to do ya right

Woooooooah woah, wooooooooaaah

 

Missin' ya good intentions

Missin' ya from a distance

Hope ya did the same

 

I know that I caused a problem

I Know that I left you livid

Pushed you far away

 

Learned it don't pay to lie

Costs more to see you cry

Sayin' nothing gets you nowhere fast

Imma hold it back inside

 

Well now that I'm back around ya

Nothing else really matters

Hope ya feel the same

 

First I'll acknowledge

Your trust has been broken now

A successful recovery

I pray for us at night

 

Blessed me with a second chance

Never thought I'd see your face again

Learned a lot through trial and error

Tryna make it right

 

Make it right

Make it right

Make it right

It's time to do ya right

Woooooooah woah, wooooooooaaah

 

Goin' through all the motions

Tryna find a reason

Why we ended that way

 

Nothin' in life is perfect

When you're changing like the seasons

That's what they used to say

 

Cause goin' to sleep alone at night

I don't wanna close my eyes

Wanna give you all I have to give

No more holdin' back this time

 

Now that I'm back around ya

Nothin' around me matters

Hope ya feel the same

 

Han sträckte ut sin hand och jag tog tag i den, han drog upp mig på scenen och kramade om mig när precis när låten slutade.

Jag hade märkt att låten handlade om oss två, det var defentivt en ny låt eftersom jag inte hört den förut. Jag kramade han tillbaka och pussade han lätt på kinden.

“ Jag älskar dig “ sa han men jag svarade inte, jag kände mig inte säker på att säga det ännu.

Istället kramade jag honom hårdare och borrade in mitt huvud i hans bröst.
“ Jag har saknat dig “ viskade jag musiken startades igen för att det blev lite awkward för alla som stod och tittade på oss. Jag tårkade mina tårar och kramade han igen. Jag kunde inte fatta att han stod här framför mig och att de hade fixat att han kom.

“ Kom så dansar vi “ viskade han och drog med mig ner från scenen, jag får tacka Andrea och Jenn senare.

“ Vänta “ sa jag och gick bort till bordet baren som fanns och tog två shots jag tänkte inte dansa utan alkohol i blodet. Justin skrattade och gjorde detsamma.
“ Du, Destiny förlåt för allt “ sa han och jag tittade upp på han.

“ Du har inte gjort något fel, de är jag som inte trott på dig “

“ Om jag var i du skulle jag inte heller trott på mig “

Jag tittade ner på hans läppar och sedan upp på hans ögon igen och såg hur han tittade ner på mina och jag bet mig löst i läppen och han böjde sig ner och mötte mina.

Han läppar passade perfekt mot mina, hans hand letade sig ner mot min rumpa men jag tog bort den och avslutade kyssen.

“ Kom “ sa jag och han tittade förvånat mot mig.

Andrea som gick förbi och vickade på ögonbrynen samtidigt som jag drog med Justin till ett rum med toaletter. Jag drog med han in i ett bås och låste noga efter.

Justin log charmigt och sträckte ut sin hand som jag tog tag i.

Han drog mig intill sig och våra läppar möttes perfekt, min hand la jag runt hans nacke och jag satte mig över hans ben, medan hans hand letade sig ner till min rumpa igen. Mina händer gled ner över hans mage medan hans hand förflyttade sig in under min tröja.

Han avslutade kyssen för att kunna andas, jag log och tänkte precis kyssa honom igen när vi hörde skrik utanför. Jag vände på huvudet och tittade oroligt på Justin.

” Vad händer där ute? ” sa jag eftersom jag hörde att det var panik i skriken jag hörde.

Jag ställde mig upp och vi skyndade oss ut. Vi fann en tjej sittande på marken medan en kille stod och slog henne och sparkade på henne.
“ Va fan “ Justin var snabb fram och drog bort killen medan jag satte mig vid tjejen. Tårar vällde ner för hennes kinder och jag drog henne mot mig.
“ Vad har hänt “ frågade jag lugnt. Jag tittade upp och såg hur killen placerade slag mot Justin och hur ett stort sår fanns i hans panna, jag reste mig snabbt upp.
“ Backa “ sa killen stödigt när jag tog ett steg åt deras håll. Glöm de, jag fortsatte framåt  och han slängde ett hårt slag mot Justins tinning och han föll mot golvet. Jag kollade chockat på dem och kastade mig ner till Justin. Tjejen satt chockat kvar i hörnet medan killen försvann ut. Jag kollade Justins puls samtidigt som jag ringde till Andrea att hon skulle komma. Tårarna rann från mina ögon och jag bad att det inte skulle bli nått allvarligt av detta

“ Justin vakna “ bad jag och dörren slets upp. Andrea och Jenn kom in och kollade chockat på Justin och mig.

“ Ring ambulansen snälla “ sa jag och Jenn drog snabbt upp sin mobil. Andrea gick fram till tjejen.


Minutrarna till ambulansen kom gick långsamt, längre en dem brukade. Men de var snart här och lyfte upp Justin på en bår. Jag tjatade sönder att jag skulle få hänga med men dem vägrade. De sa att ingen att fick hänga med.


När ambulansen åkt med både Justin och tjejen som hette Alice som Andrea sagt till mig fick jag en jätte kram av Andrea och Jenn och direkt efter jag släppt de fångade Jc upp sig i sin famn och kramade om mig länge, medan jag grät lite smått på hans axel.

“ Det Justin gjorde var för att skydda någon, han räddade henne “ viskade Jc i mitt öra och jag log och kramade honom ännu mer och hårdare. Även fast jag lovat mig själv att denna kvällen inte skulle kunna bli förstörd så hade den blivit det.


Justins Perspektiv:


Jag öppnade ögonen och det ända jag såg var vitt, ljuset där jag befann mig var extremt ljust, jag blinkade några gånger. En huvudvärk spred sig i mitt huvud och jag stönade.

Ögonen började vänja sig med ljuset och jag såg plötsligt Destiny framför mig

“ Justin? “ sa hon svagt och la armarna runt mig, det gjorde ont när hon gjorde så men jag brydde mig inte. Plötsligt kom minnet tillbaka. Jag och Destiny hade strulat på toaletten och sedan hört några skrik, det var en kille som slog en tjej och jag hade försökt honom att sluta, då han smält till mig.

“ Du “ viskade hon och jag nickade,

“ Jag älskar dig “


Så det där var sista kapitelt, det känns rätt mystiskt om jag ska vara helt ärligt. Men vi kommer snart starta på en ny!
Fråga: Vilket kapitell tycker ni har varit bäst?

Postat av: Anonym

Vad handlar den nya om?

Svar: får du se sen, handlingen och designen kommer upp i veckan förmodligen
Justinbdrew

2014-03-26 @ 15:48:56
Postat av: Emelie

Slutet, omfg my feels<33

2014-04-05 @ 20:58:35
URL: http://storytimess.blogg.se
Postat av: lisa

Fett bra! synd att det var sista kapitlet :( men jag slår vad om att den nya kommer att vara jätte bra

2014-04-06 @ 18:43:46
Postat av: Emelie

Asbra! MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER!

2014-04-07 @ 15:42:11
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: