✔ Learn Me To Forgive

Chapter 47 - Birthday

 

 

 Destinys Perspektiv: 

 

Tåget stannade precis i Örebro och vi skyndade oss ut. 

“ Vad ska vi göra nu? “ sa Ricky. 

“ Dra till stranden skulle vara skönt “ sa Connor och jag mötte Sams underbara bruna ögon. 

“ Det kan vi göra “ sa Sam och jag nickade. 

 

Vi skyndade oss hem och bytte om till badkläder och drog sedan ner till stranden.
Sanden var stekhet så vi la snabbt ut vår filt och satte oss på den. 

Hela resten av kvällen spenderade vi på stranden, det flesta av alla som vart där hade redan gått hem, men en tjej och en kille var kvar och också en utländsk familj. 

Solen lyste vid horisonten och alla var och badade, alla utom jag och Sam. 

Vi satt kvar på filten. Sam hoppade närmare mig och la armen runt mina axlar.

 Jag vände huvudet mot honom och mötte hans blick, jag log och tittade sedan ner på hans läppar. 

Jag insåg vad jag gjorde och vände huvudet framåt. 

“ Så har du pratat med Justin? “ frågade Sam och jag nickade. 

“ Ska ni träffas? “ matade han på och jag nickade. 

Han nickade och la handen på mitt lår, jag tittade på hans hand och sedan upp på hans ansikte. 

Jag kunde inte stå emot honom, så jag lutade mig sakta fram och snuddade vid hans läppar. 

Han la handen på mitt bak huvud och tryckte mig närmare. 

Våra läppar trycktes mot varandra. Jag avslutade kyssen och tittade han rakt i ögonen. 

Hans leende var större än jag solen och glänste mer än en diamant. 

Han la armarna runt mig och kramade mig. 

Vad hade jag gjort, gillade jag Sam eller Justin,  Justin.

Sam kanske hade fått falska förhoppningar om att det skulle bli något mellan oss. 

Men det var omöjligt att veta om jag skulle träffa Justin vad skulle hända då? Skulle jag ångra mig nu när jag visste att han inte gjort något fel förutom att hångla med den där bruden på nattklubben.  
“ Ska vi dra tillbaka “ frågade Connor, jag nickade, jag får fixa detta senare. Eftersom att vi varit på en annan badplats idag var det längre hem och vi hade tagit cyklarna, vi delade två och två på cyklarna eftersom vi inte hade så många så en fick köra och den andra s

att på pakethållaren. Jag satte mig bakom Jc och höll i mig i sadeln.

“ Du kan hålla i dig i mig fegis “ sa han och jag skrattade men jag höll kvar händerna på sadeln.



Några dagar senare:

Jag vaknade upp av flera röster som sjöng Happy birthday to you… jag öppnade ögonen och såg att hela min familj och dem andra stod och sjöng, jag fyllde 18 idag. Oh my fucking good. Jag log stort mot de. Idag var också dagen vi skulle åka tillbaka till Los Angeles, vi skulle ha en stor fest.
“ Här “ pappa sträckte fram ett litet paket i rosa papper och jag tog emot den, jag slet bort pappret och fann en svart IPhone 5s. Jag kastade mig om mamma pappa och min bror och kramade om de alla. 

“ Tack snälla “ sa jag.

“ Kände att du behövde en ny så som din såg ut “ sa Mamma och alla började skratta.
“ Du får dina från oss i kväll “ log Andrea och jag nickade men kramade om dem alla. 

Mamma och pappa berättade också att de hade lagt in 2000 på mitt kort så jag kunde köpa nått jag ville sen.
“ Det finns frukost här ute kom när ni är klara “ sa mamma och de försvann.
“ Hur mycket är klockan? “ 

“ 3 “ svarade Jc vi skulle åka från flygplatsen 6 så vi skulle vara i framme vid 6 på kvällen vilket blir nio timmar bakåt. Jag packade min väska igår så jag kunde ta det lugnt. 

Jag klev upp och Sam sträckte ut sin hand och jag tog glatt tag i den och han drog upp mig fötter och drog sedan med mig ut till köket. Det stod en tårta uppe på bordet vi satte oss runt och började äta i snabb takt, Mamma kom ut och berättade att vi skulle åka om 10 minuter, vi hämtade våra väskor och lastade in de i bilen, Sam hade dragit innan frukosten för att säga hej då till sin egen familj, medan de satte sig i bilen sprang jag in sa hej då till Pappa och Liam. 

" Hej då " skrek jag och pappa och min bror kom ner för trappan och kramade om mig.

" Ha de så bra nu gumman " viskade pappa 

" Hej då älskar er " sa jag och stängde sedan igen dörren efter mig. 

Jag kunde inte gömma att jag faktiskt tyckte att det var ganska sorligt att lämna de nu. 

“ Skynda dig nu “ sa Sam som precis kommit tillbaka. Vi hoppade in i bilen och mamma startade motorn och började köra mot flygplatsen som skulle ta oss tillbaka till Los Angeles. 

 

Vi hade precis kommit in i flygplanet och hittat våra platser, jag satt bredvid Ricky och Jc, eller jag satt längst in och de bredvid. Planet började åka mot startbanan och jag stängde av min mobil. Både Jc och Ricky vloggade ut genom fönstret när planet började lyfta och vi var snart uppe i luften. 

“ Ricky kan du ta ut min väska och en filt “ frågade jag och han log och ställde sig upp och öppnade den lilla luckan ovanför stolarna och räckte mig min ryggsäck och en filt som fanns i flygplanet. Jag drog upp dragkedjan och plockade ut min dator och en godispåse, jag vecklade upp godispåsen och tog en gelenapp och räckte sedan påsen till Jc och Ricky. 

Jag öppnade datorn och tog fram mina hörlurar som jag satte på mig. 

Jag satte på “ Show me “ av Kid Ink och Chris Brown. 

Jag tog upp en ny flik och gick in på Twitter. 

 

“ Efter några timmar av surfande på datorn.
Suckade jag och vände mig mot Jc och Ricky. 

“ Något tips på vad man kan göra? “ sa jag och tog en godis. 

“ Du kan göra en “ Destinychat “ på Twitter “ sa Ricky och skrattade. 

“ Det gör jag “ sa jag och gick in på Twitter och skrev 

“ #destinychat How are u guys? “  

Massa svar började komma in och jag svarade på nästan alla, eftersom det inte fanns något att göra och det var roligt att göra de glada.


 

Sorry för super sent kapitel, vi trodde att detta kapitel redan var upplagt :( 

Fråga: Vilka är eran/era favorit serier?

Svar: Agnes: The Vampire Diaries, Awkward Tilde: Teen Wolf, The Vampire Diaries

 
 

Postat av: Hanna

jättebra skrivet! som vanligt :)

2014-03-23 @ 11:23:24
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: