✔ Learn Me To Forgive

Cahpter 33 - Jc, I love you

 
 

Destinys Perspektiv: 

 

Ni kan lyssna på denna medan ni läser för mer upplevelse:

https://www.youtube.com/watch?v=mWRsgZuwf_8 

 

Jag låg i min säng och bara glodde upp i taket. 

Jag kunde inte fatta det jag såg på bilden, Det var Justin och en annan tjej och han hade ungefär tungan i hennes hals och dem såg glada ut.

Jag vände på mig och tittade in i väggen i stället. 

Jag kände bara att jag inte orkade något mer, men jag visste att det skulle hända något som detta. 

Vad skulle jag förvänta mig han var super känd. 

Jag ville bara somna och aldrig mer vakna något mer, jag ville bort från denna världen. 

Justin var en av dem få personerna jag hade haft riktiga känslor för, och även om han var full när det hände så skulle jag aldrig gå tillbaka till honom, jag har tappat respekten helt och hållet och min tillit till honom låg på noll just nu. 

“ Destiny, du borde äta något “ sa Sam och satte sig framför mig. 

Han hade ett fat med en smörgås på, jag skakade på huvudet och vände mig åt andra hållet. 

“ Jag är inte hungrig “ mumlade jag och blundade, jag kände hur tårarna brände bakom ögonlocken men jag försökte hålla tårarna inne, jag var stark. 

Men jag visste att när en person fått för mycket skit så höll det inte längre, det nådde gränsen och allt sprack, just i den situationen var jag just nu. 

Jag hörde Sam sätta ner fatet på mitt nattduksbord och att sängen sjönk ner. 

Han la sig nära mig och han tog tag i mina händer och lyfte bort dem från mitt ansikte. 

Jag tillät han göra det. Han mötte mina tårfylla ögon och jag såg hur hans ögon blev glansiga. 

“ Destiny jag älskar dig “ sa han och kramade mig.

Jag la huvudet på hans axel och grät ännu mer. Allt kände skit, jag mådde så jävla dåligt. 

Vi låg där och mina tårar tog aldrig slut, jag grät och grät. 

 

Sam verkade sova så jag lyfte bort hans armar och satte mig försiktigt upp. Jag drog på mig ett par svarta thigts och en stor munkjacka. 

“ Vart ska du Destiny? “ mumlade Sam oroligt och satte sig upp. 

“ Jag ska bara gå på toa “ sa jag och han nickade och la sig ner. 

Jag gick ut från rummet och skyndade mig ut i hallen och drog på mig mina skor. 

Jag stängde tyst dörren och sprang ut på gatan, jag sprang och sprang tills jag inte orkade något mer. 

Jag tog upp min mobil och tittade på klockan, den visade 02.26. 

Jag grät fortfarande fast inte lika mycket som förut. Jag tvekade inte en sekund utan tryckte på att ringa upp Jc på min mobil.

“ Destiny? “ sa han och jag började gråta mer när jag hörde hans röst. 

“ Jc, k-aan-n v-i m-ötaas vid stra-anden “ snyftade jag. 

“ Destiny, vart är du? “ sa han oroligt

“ Kom bara “ sa jag och la på och började springa till stranden. 

När jag kom fram såg jag Jc stå längre bort jag gick snabbt fram, han stod åt andra hållet och märkte mig inte, men efter någon sekund vände han sig om. 

“ Jc “ snyftade jag och sprang rakt in i hans famn, hans varma starka armar raderade luften mellan oss och jag grät bara mer och mer.

“ Destiny, prata med mig. Vad gör du här ute? “ sa han och lyfte upp mig. Han gick ut på bryggan och vi satte oss och tittade ut över det svarta vattnet jag i Jcs knä med hans armar runt mig. 

“ Det är bara för mycket “ snyftade jag

Vi satt där länge, det kändes som flera timmar, jag hade slutat gråta alla tårarna bara tog slut det fanns inga kvar. 

“ Jc har du någonsin varit med om att någon varit otrogen? “ sa jag och tittade upp på han. 

Han nickade. 

“ Länge sedan, men det var hemskt att veta att någon man älskade så mycket inte kände samma sak och visade det genom att vara med andra “ sa han. 

Det kändes bättre att veta att någon hade känt samma sak som jag kände just nu.

“ Jc jag älskar dig, du är så snäll “ sa jag och kramade honom. 

“ Jag älskar dig med Des “ sa Jc och vi kramades ännu hårdare. 

Tårarna hade försvunnit och jag log nu, Jc hade fått mig på bra humör. 

Jag skulle glömma Justin och gå vidare, jag skulle visa mig stark för världen våga vara glad med andra. 

“ Vart ska vi gå nu? “ sa jag och Jc ryckte på axlarna. 

“ Klockan är nästan 6 så det är väll ingen ide att sova “ sa han och jag nickade. Jc hängde med mig hem och vände sig sedan för att gå till sig.

“ Tack för att du kom “ viskade jag och kramade om han en sista gång. Jag gick in och kröp sedan ner bredvid Sam igen. 

 

Nu kan ni stänga av musiken: 

 

Jag vaknade nästa dag av att Sam skakade på mig.
“ Vad “ frågade jag trött.
“ Ska vi gå ner till Starbucks och äta “ frågade han och jag nickade. 

“ Föresten vad tog du vägen i natt? “ frågade han.

“ Jag gick ut en stund “ sa jag och tvingade fram ett leende och reste mig sedan och började gå till mitt rum och bytte om från mina mjukiskläder till ett par shorts och en lite finare munktröja. Mina ögon var röda av att jag gråtit men jag tror inte jag kommer gråta så mycket på ett tag mina tårar var slut.
“ Jag kommer först “ sa jag och började springa ner för trappen. Jag kunde känna Sams andetag i nacken och att hans armar lindades runt min kropp och lyfte upp mig och vände sig sedan om och satte ner mig bakom sig så han var först och fortsatte springa.

“ Sam din jävla fuskare “ ropade jag och försökte komma ifatt. Han skrattade och öppnade upp dörren till Starbucks och lät mig gå in först, så jag fick vinna.

“ Jag vann “ sa jag och han började skratta igen, han log bara och vi gick och ställde oss i kön till att beställa. Kön var inte särskilt lång så det gick snabbt, vi beställde vad vi skulle ha och fick det. 

Vi gick sedan hem eftersom både tyckte det var en bättre ide att äta hemma än där eftersom det inte fanns så många platser att sitta på. 

 

När vi ätit upp la vi oss i soffan. 

Killarna undrar om vi vill hänga sa Sam och jag nickade. 

“ Visst “ sa jag, även fast vi vad med dem så ofta så tröttnade man aldrig på dem. 

“ Dem säger att dem har något att fråga “ mig sa Sam och rynkade pannan. 

“ Aha “ sa jag mystiskt. 

“ Men när ska vi åka? “ sa jag och Sam nickade. 

“ Nu? “ sa han och jag skakade på huvudet. 

“ Måste bara fixa mig “ sa jag och ställde mig upp, men Sam tog tag i min hand. 

“ Du behöver inte fixa dig för dem, du är redan perfekt “ sa han och jag log och satte mig hans knä. Jag bytte min munktröja mot en t-shirt och vi gick sedan ner till bilen, 

“ kan vi inte gå istället “ frågade jag och han nickade. Han fångade min hand i sin och vi började gå. 

 

Vi öppnade upp dörren och gick in, röster hördes från köket så gick dit direkt. Hej sa alla och Jc kom fram och kramade om mig

“ Hur mår du nu? “ viskade han i mitt öra medan vi kramades.

“ Bra “ sa jag och jag kunde känna hans parfym i nacken.
“ Andrea, Jenn och Kian är där uppe “ sa Ricky och pekade mot övervåningen och jag nickade som tack,

“ Säg till Kian att komma ner “ ropade Connor efter, jag sprang upp för trappan och gick in i kians rum för att jag antog att de var där. 

“ Hej “ sa jag när jag kom in och Andrea och Jenn rusade upp och kramade om mig. 

“ Kian du skulle gå ner “ sa jag så fort de hade släppt mig. 

“ Va? “ sa han men försvann sedan. 

“ Vad ska dem prata om? “ sa jag och slängde mig på sängen. 

“ Typ att Sam ska vara med i O2l “ sa Jenn och jag log. 

Jag visste att Sam skulle bli jätte glad av det. 

“ Vad ska ni göra i veckan då “ sa Andrea. 

“ Sam och jag ska ju till Sverige “ sa jag. 

“ Juste, vi kommer sakna er så mycket “ sa Jenn och Andrea nickade. 

“ Det skulle vara roligt om ni kunde följa med, så skulle jag kunna visa allt roligt om Sverige “ sa jag och suckade. 

“ Men hallå Jenn, Kan vi inte det? “ sa Andrea och dem började hoppa upp och ner. 

“ Jag kan nog “ sa Andrea. 

“ Jag med “ sa Jenn. 

“ Kan vi inte fråga killarna också? Dem kan väll ha en meet up, vi bor i en rätt liten stad så det bor inte så många där så de i närheten kan ju komma? “ sa jag och de nickade

“ Vi ska ju va där i två veckor så ni kan ju komma andra veckan “ fortsatte jag. De nicakde

“ Jag ringer och pratar med mina föräldrar i kväll, men är säker på att de kommer gå för de.
Andrea och Jenn började hoppa runt och sprang sedan ner till killarna som satt och spelade in en video och alla kollade surt på de när de kom in springade. 

“ Kan inte ni också hänga med till sverige “ ropade de och hoppade runt och killarna kollade konstigt på dem.
“ Vi kom på att sista veckan när jag och Sam är i sverige kunde ni komma upp om ni vill, och sen kan ni ha ett litet meet up med några svenska fans eller något “ Sa jag eftersom Andrea och Jenn inte kunde prata för de var alldeles för hyper. De nickade och jag kollade mot Sam för att få en godkännande blick och han log mot mig så jag tog det som ett okej. 

“ Men kan du inte ringa och kolla så det är okej nu ” frågade Jenn, de lät som två små barn. Klockan var 2 här så den är alltså typ 4-5 på morgonen där.

“ Haha nej de är 9 timmars tidskillnad så inte nu “ skrattade jag.

“ Om några timmar då? “ sa Andrea och jag skrattade. 

“ Om några timmar blir bra “ sa jag. 

“ Juste, Sam är med i O2l nu “ sa Connor och jag vände min blick mot Sam, han log stort jag log tillbaka för att visa att jag var glad för hans skull.

“ Vi var ändå färdiga med videon, så vad ska vi äta? “ sa Connor och alla skrattade. 

“ Du tänker bara på mat “ sa jag och Connor började också skratta.
“ Ja men jag är hungrig kan vi inte gå och äta “ sa han och jag började skratta. Jag nickade och vi bestämde för att äta och sedan kolla på någon bio. Vi började gå mot stan och betämde att vi skulle äta på mc donalds för att Jc hade tjatat om de hela vägen. Tjockis. Sam höll upp dörren för alla och vi  gick in och stälde oss i kön. Sam beställde åt mig medan jag letade efter ett stort bord. Eftersom Sam stod först kom han snabbast till bordet och satte sig mittemot mig längst in. De andra kom snart och jag skulle resa mig och hämta peppar men asog sedan att för om jag skulle komma ut behövde alla som satt bredvid mig flytta sig.
“ Sam snälla kan du hämta pepar till mig “ frågade jag och han nickade och kom sedan tillbacka med fyra paket peppar som jag hällde ner i min ketshup. De andra kollade på mig som jag var dum i huvudet och jag kollade konstigt på de medan jag doppade ett pommes frites och förde de till munnen.

“ Vafan äter du? “ frågade Jc och kollade på min ketchup.
“ Vad de är as gott “ sa jag och de kollade äcklat på mig. 

“ Jag lovar, prova “ sa jag och höll fram den lilla vita bruken med peppar ketchupen i. 

Han tittade mystikst på den men doppade sedan ett pomfrite i den. 

“ Ehm, det var inte så gott “ sa han och gjorde en äckligt grimas. 

“ Låt mig prova “ sa Trevor

“ Det är ganska gott “ sa han och jag nickade glatt. 

“ Det är ju skitgott “ sa jag och tog ännu ett pommes frites och doppade i såsen.


Wihooo extra långt kapitel, över 2000 ord faktiskt! Ni har varit jätte duktiga på att kommentera. På vår förra svarade de flesta att det inte spelade någon roll eftersom vi kanske hade många prov osv, men jag tror det blir korta men några stycken i veckan, de blir runt 1000 ord på varje. 

Fråga: Vad skulle ni vilja heta om ni inte hetta det ni gör nu? 

6 Kommentarer tills nästa? 

 

 


Postat av: Hanna

jätte bra!
Jag hade velat heta Leslie eller Crystal :)

2014-01-11 @ 15:41:42
Postat av: EMMA

Alexandra, Brianna eller Nathalie :)

2014-01-11 @ 16:07:07
Postat av: Janaa

Sjukt bra!

2014-01-11 @ 17:25:46
Postat av: Felicia

Jätte bra :)

Jag vet helt ärligt inte. Finns så många fina namn men kanske Alicia, Alllison, Otilia, Wilma, Bianca, Nicole, Melony, zoey, adrianna osv osv....

2014-01-11 @ 23:15:37
Postat av: Celebnovell

Tilde kan du kolla din mail?
Tacksam för svar. :)

Svar: Svarat nu :)))
Justinbdrew

2014-01-12 @ 16:17:43
URL: http://celebnovell.blogg.se/
Postat av: Emma :)

Såååå bra!

2014-01-12 @ 19:40:43
Postat av: Sarah

Bra!
Svar: Kylie Kimberley Chole Elena Crystal

2014-01-12 @ 20:46:27
URL: http://mybiebslovestorys.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: