✔ Learn Me To Forgive

Chapter 38 - I have miss you

 

Destinys Perspektiv:

Jag satt på vår stentrappa upp till vårt hus, luften var varm och det var helt vindstilla. Jag planerade hur vi skulle lösa problemet med vart alla skulle sova när killarna, Jenn och Andrea skulle anlända.

Justin hade jag glömt, det var bara att acceptera att han inte hade samma känslor som jag hade för honom.

Jag hörde en tuta och lyfte huvudet för att möta Sams glada leende några meter bort, han stod framför sin svarta moped och vinkade med min hjälm. Ja, vi hade varsin hjälm eftersom båda visste att jag skulle åka med honom ganska mycket, så det var lika bra. Jag hoppade på bakom honom och virade mina armar runt hans kropp. Jag tror att jag och Sam kommer bo kvar när skolan slutar sen, allt var bättre där. Sam parkerade och vi hoppade av mopeden, jag drog av mig hjälmen vilket orsakade kaos i mitt hår, det stod åt alla håll och kanter. Parkeringen låg en bit från Stranden, så vi tog våra saker och började gå mot den där vår klass skulle vänta.

 

När vi kom fram fick jag direkt en kram av Idah som var den ända tjejkompisen jag hade. Jag var såklart vän med alla i min klass men Idah var en av mina bästa vänner.  

“ Jag har saknat dig “ sa hon och jag kramade henne hårdare.

“ Jag har saknat dig med “ sa jag och efter ett tag släppte vi varandra.

Jag och Sam fick massor med kramar av alla från vår klass och de frågade hur vi haft det.

När alla kramar och frågor var slut så satte vi oss vid ett stort dukat bord som vi skulle äta vid.

Jag hamnade bredvid Idah och Hampus, och mitt emot Lucas.

Klockan var bara 1 på dagen och solen brände mot min rygg, luften var kvav och det var somsagt vindstilla. Jag kände att min mobil vibrerade i min ficka men det skulle kännas konstigt att ta upp den när alla har kommit för att träffa oss.

“ Destiny har du nån bild på eran lägenhet “ frågade Idah och jag nickade och fick nu en andledning till att ta upp mobilen, jag hade tre missade samtal och sedan sju sms, jag låste upp men struntade i att kolla sms:en de fick vänta. Jag gick in på mina bilder och bläddrade runt för att hitta bilderna jag letade efter vilket jag gjorde efter ett tag, jag bläddrade på de sex bilderna jag hade på läggenheten och hon kollade storögt på bilderna

“ Gud vad fint “ sa hon och jag nickade, och visade Hampus och Lucas som också ville se.

 

När vi ätit klart skulle vi bada, som tur var hade jag tagit på mig badkläder under mina riktiga kläder.

Jag tog av mig kläderna och la min handduk bredvid Idahs. Vi satte oss på den för att bli lite varma innan vi skulle bada.

Idah sträckte sig närmare mig och viskade.

“ Såg med det om dig och Justin “ sa hon och jag nickade.

“ Hur mår du? “ sa hon och jag ryckte på axlarna.

“ Han brydde sig inte om mig så varför ska jag bry mig längre “

“ Juste nästa vecka kommer Sams och mina vänner från L.a “ sa jag för att byta samtals ämne.

Hon nickade och log. Det bästa med Idah var att hon aldirg blev avundsjuk eller svartsjuk, hon var alltid glad för ens skull.

“ Du skulle ju kunna komma över då? “ sa jag och hon nickade glatt.

“ Gärna, det skulle vara kul! “ sa hon och Sam kom plötsligt flygande och började stänka vatten på både mig och Idah.

“ Sam “ stönade jag och ställde mig upp, jag började springa mot honom i vattnet. Tillslut stannade jag upp när det kalla vattnet träffade min mage.

" Vågar du inte längre " sa han och kollade konstigt på mig. Jag började skratta vilket resulterade till att Sam han fram till mig innan jag han koppla de hela. Hans blöta och kalla ben kände jag mot min rygg och jag tjöt till när började komma ännu närmare min rygg dör han satt på min rygg, jag försöker skaka bort honom men de var helt omöjligt.

 

Vi badade och solade resten av dagen, klockan började närma sig 8 på kvällen. De flesta i klassen hade gått hem men Jag, Idah, Sam och Hampus var kvar, det var alltid vi som hängde innan vi flyttade till Los Angeles. Solen var på väg ner över trädtopparna men den lyste fortfarande upp vattnet, himlen var lila, orange och rosa och det fick det att se ut precis som på bilder.

Jag lekte med fingrarna mellan sanden, någon skuggade mig och jag tittade upp och mötte Sams ögon, han log och sträckte fram sin hand.

“ Lust att ta ett sista dopp? “ sa han och jag log och tog hans hand, han drog upp mig på fötter.

“ Sista “ sa jag och han nickade. Idah och Hampus var redan på bryggan. Sam lyfte upp mig började gå mot bryggan och sedan ut på den. Först var det skönt att bli buren men jag kom sedan på att det kanske inte var någon bra idé, han skulle ju såklart slänga i mig vattnet.

“ Nej, Sam släpp ner mig “ sa jag och han skakade på huvudet och log finurligt mot mig.

“ Jodu “ sa jag och försökte vrida mig bort från hans grepp runt mina ben och rygg.

Han kom närmade bryggkanten och snart stod han precis ovanför vattnet.

Jag kände hur han tog sats för att slänga iväg mig, smart som jag var tog jag tag runt hans nacke.

När han slängde i väg mig så flög han med på samma gång.

Det iskalla vattnet omfamnade våra kroppar. Jag skyndade mig upp till ytan och såg upp mot Idah och Hampus, båda stod och skrattade.

“ Smart gjort Destiny “ sa  Hampus och jag log och vände mig om mot Sam.

“ Vi hoppar nu “ sa Hampus och drog med sig Idah ner i vattnet. Jag vände snabbt bort huvudet när de träffade vattenytan för att inte få vattnet i ögonen.

Vi badade och hoppade från bryggan i ungefär en halvtimme, sedan höll vi på att frysa ihjäl så vi gick upp och började byta om. Idah och jag skulle hem till mig och Sam och Hampus till Sam. Sam gick med sin moppe bredvid på vägen hem, vi kom fram till en korsning där vi kramade om varandra och sedan vek av åt varsitt håll. Idah började berätta hur vår klass hade blivit mycket tr

åkigare och segare utan mig och Sam som brukade vara där och vara fulla av energi som spred sig till alla andra.

“ Till och med vår lärare sa efter en vecka utan er att de hade blivit så tyst och tomt “ vilket nästan gjorde mig tårögd, att få veta hur mycket vi verkligen betytt för vår klass.

Vi gick upp för den lilla gången till vårt hus och jag öppnade upp dörren.

“ Hallå? “ skrek jag och pappa stack ut huvudet från köket,

“ Ska vi beställa pizza? “ frågade han och jag skakade hektiskt på huvudet.

“ Snälla något nyttigt, jag har bara ätit skräp sen jag flyttade “ sa jag vilket gjorde att han skrattade.

“ Nått nyttigt ska de bli “ sa han och blinkade med ögat. Jag och Idah sprang upp på mitt rum och hon satte sig vid mitt skriv och sminkbord, jag hade de som både och. Jag letade upp en stor påse ur min väska och gick fram till henne. Först tog jag upp en Naked 3 palett, men bestämde mig sedan för att jag inte orkade plocka upp grej för grej och gav henne påsen istället och hon sökte noga igenom den med ett stort leende på läpparna.


“ Tack snälla, jag betalar dig innan du åker “ sa hon men jag skakade på huvudet.

“ Jag bjuder “ sa jag och hon kom fram och kramade om mig länge.

“ Du är bäst “ jag skrattade och hon släppte mig sedan.

“ Du jag har gjort en Youtube kanal “ sa hon och jag kollade förvånat på henne.

“ Jag med “ sa jag och vi båda började skratta.

“ Ja vad kul, har du din kamera här “ frågade hon och jag nickade.

“ Kan inte jag få göra en video på vad jag fick av dig så kan du vara med i den? “ frågade hon och jag nickade åter igen. Jag hämtade min kamera medan hon fixade ordning alla produkter och letade upp platsen med bäst ljus som blev i min säng framför mitt gigantiska fönster som släppte in otroligt med ljus, man kunde se vår pool i bakgrunden. Vi slog oss ner framför kameran och hon började prata och presentera mig.

 

När videon var klar redigerade vi den och gick sedan och la oss, eftersom klockan hade hunnit blivit ganska mycket. Jag längtade sjukt mycket tills i morgon då vi skulle träffa vårt gamla lag, de flesta gick ju i vår klass men det var också några andra som gick pararell, och sedan våra tränare som fixat denna chansen till mig och Sam.

 

" Destiny " Jag gnuggade mig sakta i ögonen innan jag öppnade dem.

" Klockan är fucking 2 " sa hon och jag rykte på axlarna. Det var väll inga problem?

" Du skulle väll träffa ditt lag vid halv 3 " sa hon inte som en fråga utan mer som en order.

Jag kollade storögt på henne innan jag slängde mig upp ur sängen. Jag hoppade snabbt i ett par tränings shorts och en enkel t-shirt då vi skulle spela en match. Jag packade sedan ner mina benskydd, strumpor och skor och drog med mig Idah ner för trappan samtidigt som jag drog upp håret i en hästsvans. Mamma stod och gjorde pannkakor i köket som hon serverade mig med direkt.

Jag började småspringa mot korsningen där jag skulle möta Sam och han skulle köra oss till planen, vilket var 5 minuter kvar tills vi skulle samlas. Samtidigt som jag kom fram såg jag Sam komma från sitt håll på sin moppe. Han stannade  och jag hoppade på direkt. Verkade som han också försovit sig. Han parkerade och vi båda började springa mot vårt omklädningsrum, jag knackade på dörren och de kom och öppnade. Bordet som annars brukar vara fullt av vattenflaskor och skräp som vi bara kastat av oss där var nu full av kakor och saft.

Många av de som var här hade jag redan träffat igår, men några av dem inte.

De kramade om både Sam och mig och sa att de hade saknat oss.

 

Dagen blev lyckad, jag satte bredvid Hampus som jag också hade gjort igår.

“ Ni kommer väll på festen? “ sa Hampus och jag nickade.

“ Såklart “ sa jag och vår lärare satte sig bredvid mig.

“ Så hur går det i Los Angeles? “ frågade han.

“ Det går superbra, vi har lov nu men våra lärare är väldigt bra och jag är den enda tjejen “ sa jag.

“ Är det inte tråkigt och bara spela med killar? “ sa Hampus och jag ryckte på axlarna.

“ Killar är lättare, inget skitsnack. Men det är jobbigt med alla blickar och frågor “ sa jag och tog en klunk av den iskalla saften i glaset i min hand.

“ Och de är ganska smutsiga av sig “ sa jag och både vår tränare och Hampus började skratta.

Fråga: Vilken färg har eran tröja?
 
 

Postat av: Anonym

Hahah den jag har på mig just nu är rosa, orange,gul och mörk rosa xD

2014-02-02 @ 14:42:51
Postat av: Felle

Bra skrivet!

Rosa ;)

2014-02-02 @ 22:12:26
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: