✔ Learn Me To Forgive

Chapter 2 - It’s that girl going to play with us?

 
 

30 Maj 2013

Destinys Perspektiv: 

 

Jag bytte om från mina mjukis kläder till ett par högmidjade mönstrade shorts och ett enkelt linne, jag knöt mina Converse och Sam och jag började gå mot bilen. Sam hoppade in i förarsätet. Vi parkerade bilen på den stora parkeringen utanför skolan. Det var fullt med elever utanför. Idag hade det kommit fyra nya lag eller klasser vi var en av dem 

” Sverige, Norge och Danmark ” stod de på en skylt. Lagen var uppdelade från vilka länder man kom från så de var lag från stora delar av världen. Men i skolan pratade alla engelska. Vi kom fram till skylten och en tjej log mot oss

” Namn? ” frågade hon och Sam svarade

” Sam Pottorff och Destiny Brooks ” sa han och tjejen nickade. vad jag hade förstått så var vi ett lag men också en klass. Vi hade en eller två idrottslektioner per dag och då spelade vi fotboll och sedan har vi träning  på kvällen med en annan tränare. Vi ställde oss och kollade oss runt jag kunde höra några killar prata.

” Va fan ska hon spela med oss för hon är ju tjej ” jag skrattade för mig själv.

” Hon ska nog inte de hon är nog bara här med killen bredvid ” den andra ryckte på axlarna. Killarna började gå mot tjejen och jag gick lite närmare för att nyfiken som jag var ville jag veta vad de skulle fråga. 

” Ursäkta ska tjejen där borta spela med oss? ” frågade den ena och jag såg att tjejen nickade. De suckade högt.

” Varför då? De finns flera tjejlag som hon kan spela med ju ” Tjejen suckade trött

” I Sverige spelade hon med killar och var den bästa i deras lag och de berättade också att hon var en av de fem bästa som de valde ut till denna gruppen ” killarna blev tysta och jag log nöjt. Men fem bästa de måste hon ha ljugit om. Gruppen vi stod i började gå och vi hängde på. Vi gick in i ett klassrum där det stolar i en stor ring och vi slog oss ner bredvid varandra. 

” Så vi kör ett varv, alla berättar vad de heter, vad de gillar att göra, position och vart ni kommer ifrån ” 

Hon pekade på en kille som började berätta. Det var nu min tur och jag började

” Jag heter Destiny Brooks jag är mittfältare och älskar att spela fotboll, träna och jag kommer ifrån Sverige” direkt efter mig var de Sam 

” Sam Pottorff heter jag och jag spelar forward och älskar att spela fotboll, vlogga och jag är också från Sverige  ” 

” De var det jag kände igen dig från, du har en känd youtube kanal ” sa en kille mittemot. Sam nickade och log nöjt för sig själv. 

Laget fortsatte att berätta om sig själva och jag fick reda på några namn, Mike, Nathan och Colin. 

Läraren fortsatte att berätta att hon hette Adriana och att hon var 23 och skulle vara vår tränare när det var idrottslektioner. Vi hade skola mellan 8 och 4 måndag till fredag och sedan träning klockan 7 på kvällen varje dag utom Lördag, Söndag och Onsdag. Hon delade ut scheman till alla och sedan skåpnycklar till våra skåp. 

Hon berättade också att lunchen var mellan halv 12 och 1. Hon delade ut nycklarna som vi satt så jag hamnade bredvid Sam och en kille som hette Kian. Han hade mörk bruna ögon och en snällt ansiktsuttryck. När han hade berättat om sig själv hade han sagt att han kom från Los Altas i USA och att han skulle spela här eftersom det inte fanns platser i några andra lag. Han sa också att han gillade att vlogga och då kände jag igen honom direkt, Kian Lawley! 

 

Jag och Sam banade oss fram mellan alla elever i fotbollskläder, vi skulle ha lunch nu och slutade sedan för dagen eftersom det var den första skoldagen. Vi var på väg till våra skåp och när vi äntligen kom fram såg jag att Kian stod vid skåpet bredvid mitt. Han slängde in sin väska och lutade sig sedan mot skåpet och tog upp sin Iphone. När jag kommit fram lite så lyfte han huvudet och mötte min blick, han log och jag log tillbaka innan jag öppnade mitt skåp. 

” Destiny eller hur? ” sa han och vände sig mot mig.

Jag nickade och slängde in min ryggsäck med träningskläder och stängde sedan dörren. 

” Och du hette Kian ” sa jag och log. 

” Ska vi gå Des.. ” sa Sam och kom upp bakom mig. Han stannade i meningen när han såg Kian. 

” Jag känner igen dig ” sa Sam och tittade på Kian. 

” Jag har en youtube kanal ” sa Kian och Sam sken genast upp i ett leende. 

” Jaha, jag med! ” 

Dem började gå och jag gick snabbt efter för att inte tappa bort mig. Dem snackade på om deras Youtube kanaler och om videos som dem gjort och tänkte göra. 

Han var en av medlemmarna i Our2life, jag älskar deras videos. Vi hade ledigt idag så jag och Sam tog oss hem för att sedan åka och handla mat och skolgrejer. 

 

Dörrarna till den stora affären som jag tror hette Target och Sam tog en kundvagn och jag hoppade i den och Sam skrattade högt åt mig. Vi letade runt efter skolgrejer men eftersom vi inte hade varit här förut så gick de sådär, tillslut kom vi fram till en vägg med massor med block pennor och en massor annat och jag hoppade ur vagnen och letade upp saker jag skulle behöva, mappar, pennor, sudd, block och andra grejer som jag tyckte verkade bra. Vi köpte även lite andra saker som vi behövde till huset eftersom vi inte hade något annat en möbler. Till sist köpte vi en massor med mat och drog sedan hem igen. Jag öppnade upp dörren och sparkade av mig mina skor vi hjälptes åt att packa upp alla varor. Vi hade träning i kväll och sedan match redan i helgen så vi hade tre träningar på att lära känna varandra och lära sig träna tillsammans med de andra för alla matcherna var sjukt viktiga speciellt de tre första för om vi vann de eller i alla fall vann två skulle vi gå vidare till serien. De hade varit så många lag som ansökt till serien så man behövde köra matcher först för att få chansen att vara med. Bland annat var alla andra lagen som kommit hit idag med. Första matchen skulle vara mot nått lag i Canada typ stratford eller något.

” Hur mycket är klockan? ” ropade jag och Sam svarade snart

” Sex ” jag gick in på rummet och plockade upp väskan med alla fotbollskläder och satte på mig en svart 

t-shirt med texten ” Lazy and Talented ” och sedan ett par röda shorts som matchade till texten på tröjan. Jag knäppte på mina benskydd drog på mig mina svarta strumpor och satte på mig de vita sakerna som jag inte visste namnet på men som man satte under benskyddet för att de inte skulle glida ner. Jag satte upp håret och tog ett hårband som jag satte på mig och tejpade mina armband som jag inte ville ta bort och var sedan klar. Mina fotbollskor och vattenflaska satte jag ner i min ryggsäck och var sedan redo för att dra mot träningen med Sam. 


Andra kapitlet! Kommer ett till i veckan :)
 
Fråga: Vet ni vilka Our2life/o2l är? 
Om ni inte, sök på youtube! 

Postat av: Anonym

Hon kommer säkert träffa Ryan eller Chaz när de möter statford :)

2013-11-17 @ 23:03:05
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-11-18 @ 16:42:52
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Vicky

OMG VA BRA ÄLSKAR ERAN NY NOVELL DEN ÄR SÅÅ BRAA❤️

2013-11-18 @ 16:52:50
Postat av: Anonym

Jätte bra :)
Svar: nej vet inte, ska nog kolla haha

2013-11-20 @ 21:06:41
Postat av: Emmy

Grymt bra :D

Skulle ni vilja göra ett länkbyte med mig?

2013-11-29 @ 15:55:51
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Postat av: Emmy

Grymt bra :D

Skulle ni vilja göra ett länkbyte med mig?

2013-11-29 @ 15:56:05
URL: http://justindrewnovell.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: