✔ Learn Me To Forgive

Chapter 1 - L.a Bitches

 
 

30 Maj 2013:

Destinys Perspektiv: 

 

Snabbt gick vi igenom den lilla flygplatsen där vårt plan skulle lyfta ifrån. Så gott de gick försökte jag få fram mina tre resväskor, Sam gick bredvid med två. 

” Jag går bort och kollar vart vi ska gå ” Jag nickade. Jag tittade mig runt efter rätt plan och jag kände hur någon krockade in i mig och jag föll omkull. Fort reste jag mig upp. Antar att de var en vana att så fort man ramlade var de bara att resa sig upp så fort som möjligt och fortsätta spela eller något. Jag såg att en kille med mörkt hår var på väg och resa sig upp.

” Oj herregud förlåt ” sa jag log försiktigt.

” Nej de var mitt fel förlåt ” jag tittade ner på marken samtidigt som jag la en hårslinga som inte kommit med i tofsen bakom örat. Jag upptäckte nu att en av mina väskor hade öppnats sig och mina saker låg utspritt på marken. Jag suckade tyst och satte mig sedan på huk för att plocka ner alla mina grejer. Min mobil la jag på marken bredvid och killen som jag kände igen sjukt mycket men kunde inte tyda vem de var satte sig ner på huk bredvid för att hjälpa mig att packa ner sakerna. 

” Så du gillar fotboll ” frågade han och jag nickade överdrivet. Det var väskan med de flesta av mina fotbolls saker låg i. Jag packade ner de sista och drog igen dragkedjan. Killen tog upp min mobil och jag kollade konstigt på han.

” Vad är din kod ” frågade han snällt.

” 1319 ” sa jag tveksamt och han klickade in de och jag kunde se att han skrev in något och räckte sedan mobilen till mig och blinkade med ögat. Jag tackade för hjälpen med väskan och vi båda bad om förlåtelse igen. 

” Dess! ”Sam röst hördes någon stans, och jag såg han borta vid ett av planen. Försiktigt började jag ta mig ditåt och en gubbe la upp mina väskor på ett band och de gled in i planet. Tillsammans gick vi in i planet för att påbörja vårt nya liv. Planet var halvfullt vilket var skönt. Sam la upp min ryggsäck där allt handbagae skulle ligga och la sedan upp sin bredvid mig och hoppade sedan in bredvid mig. 

” Vi är nu uppe i luften och ni kan knäppa upp era bälten ” En mörk röst hördes. Sam ställde sig direkt och plockade ner våra väskor. Jag drog upp dragkedjan och letade upp min mobil, mina hörlurar och min och Sams godispåse. Jag pluggade in hörlurarna och låste upp mobilen och såg att min kontakt lista var uppe och det stod Justin. Nu så. Vänta, nej det kunde inte vara Justin Bieber jag krokade med. Eller? Han hade ju haft konsert i Sverige igår var. Herregud. Så han hade nu skrivit in sitt nummer i min mobil. Jag antar att att han ville ha mitt nummer så jag skrev in ett ” Hello ” och skickade. Mina ben drog jag upp så mina fötter var på sätet och lutade mitt huvud mot Sam. Sam tog tag i en bit av mitt hår och lekte med det mellan sina fingrar. Min mobil plingade till och jag låste upp den och kollade på hans svar, om det var han.

Det stod Hej, vad heter du? Jag log och svarade med Destiny. Sedan la jag mig ifrån mobilen på det lilla bordet framför och vände mig till Sam. Han hade godis påsen i knät och tog upp en bit choklad, Sam visste att jag älskade choklad. Jag gapade och han kastade den mot min mun som jag lätt fångade. 

Vi hade fått många blickar som tyckte att vi var söta tillsammans, men vi var inte ett par. Det kanske bara verkade som det men Sam och jag hade varit bästa vänner hela livet och jag visste att det inte var något mer mellan oss än vänskap, jag hade inte frågat Sam men jag visste det nästan. Vi hade åkt i en timme nu och hade ungefär 11 kvar. Jag flyttade mina ben och la de på Sams. Jag kollade runt på min mobil efter något intressant och gick in på Instagram. Jag skrollade ner i nyhetsflödet och gillade några bilder. Jag gick in där man kan söka och skrev in Justinbieber. Han hade lagt upp en bild för 20 minuter sen, det var en bild på honom i ett flygplan och han hade skrivit, ” You now who you are, i meet you and your beautiful ” direkt började mina tankar snurra och jag blev direkn jmhjntyt galen. Han kanske menade mig? Eller nej varför skulle han de? Sluta ha falska förhoppningar. För att få bort tankarna om de tryckte jag på den blåa kamera knappen och jag riktade den så Sam blev med, Jag log och han kysste mig på kinden. Jag valde en effekt och skrev texten ” LA bitches ” innan jag postade den. Jag fick en ny likes jag tryckte på den lilla orange rutan som kom upp i hörnet. Min mobil plingade till och det stod att jag fått ett sms av Justin, ” Vad heter du på instagram ” jag skickade mitt namn ” destinybrooks”  Fem minuter gick innan jag fick ett sms till. ” Så du ska till LA ” jag skrev in ett ja och direkt kom de upp att han skrev. ” Med din kille ? ” Någon som var nyfiken, haha jag skrev in ett svar snabbt ” Nej min bästa vän ” innan jag låste mobilen och la ner den i fickan.

 

Vi trängde oss igenom allt folk fram till väskorna som kom rullade på bandet. Vi hade landat för ungefär en timme sen och jag var sjukt trött efter denna långa resa. Sam sprang bort och hämtade en vagn som vi kunde lägga upp våra väskor på. Jag satte mig på den och han körde bort till bandet. 

 

” Där är sista väskan ” sa jag till honom och han gick bort för att hämta upp den. De hade tagit oss en timme för att få våra väskor men var nu äntligen klara. Nu skulle vi bara hitta en taxi men de kunde inte vara så svårt. Vi hittade nästan direkt en taxi och chauffören hjälpte oss in med våra väskor. Det skulle tydligen bara ta oss tio minuter till lägenheten och vi skulle bara hinna dit och sedan om typ tre timmar skulle vi möta laget, kolla skolan och få info och sådant. Vi hade alla basmöbler där vi hade beställt de till lägenheten så de var klart lika så en bil. 

 

Sam kastade mig nyckeln som jag fångade och låste upp dörren till lägenheten. Jag klev in och la väskan på sidan av dörren. Det var stort och luftigt, På vänster sida var det ett mellanstort vardagsrum. Det var en grå soffa med en kant utåt så man kunde ligga raklång. På höger sida var det ett kök och sedan en korridor med 3 dörrar, 2 var till sovrum och ett till bara ett rum, som jag tyckte vi skulle ha till ett WIC. 

Jag drog med mig Sam till sovrummen. 

” Vilket ska du ha? ” sa jag och öppnade ena dörren. Det var ett stort fönster på ena väggen, det var en fin utsikt mot vår skola. Den hade palmer runt sig och det kryllade av elever som pratade och skrattade med varandra, några av dem hade fotbollskläder och några inte. Jag kollade på klockan och såg att vi skulle vara på skolan om en halvtimme.


Nu är första kapitlet här och vi tror att det kommer flyta på nu med kapitel. Något/Några i veckan kanske. 

 

Fråga: Vad tror ni Sam känner för Destiny?
 
Svar: Hemligt 

Postat av: Anonym

Jag tror han har känslor för henne

2013-11-10 @ 19:07:53
Postat av: Ebba

Han har säkert känslor för henne

2013-11-11 @ 14:54:38
Postat av: Maria :*

Sjukt bra kapitel!

2013-11-11 @ 17:12:39
Postat av: Anonym

Hejsan! Förra månaden startade jag upp en blogg om min idol, förebild och inspiration Demi Lovato. Det hade betytt så otroligt mycket, om du kankse hade velat besöka den? Eller varför inte följa den? :) Jag kommer varje dag uppdatera er med nya nyheter, demis liv i bilder och texter. Lämna gärna en kommentar om era åsikter, vad du tycker om blogen, om inläggen är bra skriva osv.. :)
Du hittar bloggen på: http://demilovatosweden.webblogg.se/ Hoppas vi ses där!

2013-11-14 @ 14:16:19
Postat av: kathrin

den verkar sjukt bra :)
tror att han gillar henne i smyg :p

2013-11-14 @ 18:19:14
Postat av: svea ~ maviedesvea

sv: tack så mycket för tipsen :)

2013-11-15 @ 19:02:45
URL: http://maviedesvea.blogg.se
Postat av: Emelie

sjukt bra :)

2013-11-16 @ 14:01:12
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: Vicky

OMG VA BRAA GUD VAD JAG LÄNGTAR TILLS NÄSTA, tror att han kan ha känslor för henne❤️

2013-11-17 @ 10:14:10
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: