✔ Orphanage Girl

KAPITEL 9 - GIVE ME A CHANCE?

 

 

 

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV 

 

Jag tyckte jag hade gjort helt rätt som valt Fannie som One Less Lonley Girl. Hon hade frågat mig varför jag hade gjort det och jag hade svarat att det var för att jag tyckte om henne. 

 

FANNIE’S PERSPEKTIV

 

När vi sedan var tillbaka på hotellet var speciellt Justin helt slut, han slängde sig på sängen så fort vi kom in i rummet, Sess och Liam drog och försökte hitta någon bra film vi kunde titta på och köpa chips, Justin hoppade in i duschen och återigen satt jag och tänkte på Justin, jag fattade inte hur kunde världens kändaste tonårsstjärna gilla mig, mig en svensk föräldralös unge. Han hade ju sagt att han gillade mig och kände att han ville vara mer än en kompis, skulle jag ge honom en chans, mina tankar avbröts som tur var av att Justin kom ut ur duschen han bar ett par gråa mjukisbyxor och hans överkropp var bar, jag satt och glodde på hans mage när han sa 

” Gillar du vad du ser? ” jag höjde blicken och han blinkade mot mig, jag kände hur en lätt rosa färg spreds på mina kinder och jag skrattade, några minuter senare kom Liam och Sess tillbaka med tre stora chipspåsar och en cola, 

” Vilken film? ” frågade Justin senare och de skrattade och sa 

” The Grudge” jag suckade, fuck jag hatade skräckfilmer, jag skulle inte kunna sova på flera nätter efter det här..

” Jag går och byter om ” sa jag sedan och drog åt mig min pyjamas och gick in i badrummet, jag drog av mig mina kläder och satte på mig en oversize t-shirt och ett par korta mjukis shorts. jag satte sedan upp mitt hår i en knut mitt på huvudet och låste upp badrumsdörren, jag gick ut genom dörren, de andra hade satt ihop alla sängar så de var som en stor ”soffa” och dragit fram skrivbordet där tv:n stod, jag la mig på en ledig plats bredvid Justin och de startade filmen, jag och Sess satt livrädda hela filmen medan Justin och Liam satt och skrattade, ju längre och längre filmen gick desto närmare kom jag och Justin varandra tillslut satt jag precis bredvid honom med en kudde för halva ansiktet, jag lutade sedan huvudet mot hans axel och han la sin ena arm runt min kropp. Jag låg nu i Justins famn och kollade på filmen, Liam och Sess satt i andra hörnet av sängen och myste, jag kunde känna Justins muskler mot min rygg när han drog min kropp närmare sin, när filmen nästan var slut kollade jag bort på Sess som låg och sov i Liams famn, 

” Jag ska bara gå på toa” sa jag och gick bort till badrummet, jag låste efter mig, när jag var klar öppnade jag dörren och gick mot sängen det var helt kolsvart så jag såg knappt vart jag gick, helt plötsligt hoppade någon på mig bakifrån och skrek, jag hoppade till och skrek allt vad jag kunde, Jag vände mig om och såg Justin och Liam stå där de skrattade så de vek sig och jag blängde surt på det och gick mot sängarna innan jag kröp ner under täcket igen, det tog inte lång tid innan Justin och Liam också låg i sängarna, Liam virade sina armar runt Sess kropp och justin kröp ner bredvid mig han lyfte upp mitt huvud på sitt bröst och sedan kände jag hur hans andetag blev tyngre, jag reste mig försiktigt upp och letade upp en penna i min väska innan jag skrev  

I give you a chance - F” litet på Justins handled

 

På morgonen vaknade jag av att någon strök bort en hårlänk från mitt ansikte. Jag öppnade sakta ögonen och såg på personen. Det var Justin, det kändes på något sätt rätt att jag låg där med Justin och ingen annan. Han log mot mig,

” Sess och Liam har gått ut, dem skulle göra något ” sa han och log, återigen var vi ensamma. Han höll upp sin handled och skrattade. Jag log och han sa

” Så jag får en chans? ” Jag nickade sedan och satte mig upp i sängen. Jag sträckte på mig och gick  sedan fram till min resväska som stod på golvet en bit bort jag öppnade den och grävde runt efter några kläder att ha på sig. Jag hittade ett par vanliga shorts och ett linne, jag ville reta Justin lite så jag drog av mig min tröja och drog linnet över huvudet, sedan drog jag av mig byxorna, jag drog shortsen över benen och vände mig sedan om mot Justin. Han tittade länge på mig innan han vek bort blicken mot fönstret. Han gjorde ett kom tecken och jag gick mot honom och satte mig bredvid honom i sängen. Vad han än ville göra så skulle jag ju ge honom en chans. Han tog tag runt min midja och drog mig närmare sig. Jag gjorde inget motstånd. Vi var bara några centimeter ifrån varandra och plötsligt tryckte han sina mjuka läppar mot mina. Han la armen runt min midja men var försiktig eftersom jag hade en bruten arm. 

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV 

 

Jag satt på sängen och plötsligt satte hon sig upp och gick mot sin väska hon öppnade den och grävde runt en stund innan hon tog fram ett par shorts och ett linne. Hon drog av sig tröjan hon hade på sig och drog sedan på sig linnet. Sedan gjorde hon samma sak med byxorna. När hon vände sig om vände jag blicken mot fönstret jag vet inte varför egentligen det bara blev så. Jag gjorde ett kom tecken till henne och kom mot mig, och satte sig bredvid mig i sängen. Jag kunde inte stå emot utan tog tag runt hennes midja och drog henne närmare mig, jag var förvånad över att hon inte gjorde något motstånd. Jag stog inte ut och tryckte mina läppar mot hennes. Jag var försiktig eftersom hon hade en bruten arm men jag puttade henne försiktigt i soffan och lutade mig över henne och sökte in min tunga i hennes mun, Det tog inte lång tid innan dörren till hotellrummet öppnades och Sess och Liam kom in. Vi flög snabbt i från varandra och jag tittade surt på dem. Varför behövde dem komma och förstöra just nu? Sess mun formades som ett O när hon såg vad vi höll på med. 

” Kan du komma ett tag Fannie? ” sa hon log för sig själv. Fannie nickade och reste sig upp, hon följde med Sess in på toaletten och de låste sedan efter sig. 

” Vad var det där? ” sa Liam och puttade till honom. Jag satt tyst och surade

” Varför behövde ni komma just då? Jag hade precis fått henne på fall? ” Han flinade bara och ryckte på axlarna. Jag suckade tungt innan tjejerna kom ut igen, 

” Kan vi dra ett tag och komma tillbaka om en stund ” fråga Sess och jag nickade

” Vi ska till arenan klockan 2 men om ni blir sena kan jag kolla om Kenny kan hämta er ” de nickade och gick ut genom dörren.

 

FANNIE’S PERSPEKTIV

 

Sess drog med mig in på toan och med ett stort leende på läpparna 

” Och det där var? ” jag suckade men kunde inte låta bli att le jag med

” Eh jag vet inte..?”

” Är ni tillsammans? ” sa hon sedan med ennu större leende på läpparna

” Typ han frågade om en chans och han fick en” sa jag och blinkade med ögat hon tjöt till och kramade om mig,

” Men det är inte officellt än så du behöver inte säga något. ” Hon nickade

” Kan inte vi bara typ dra ner till någon galleria och typ fika och prata? ” sa hon sedan och jag nickade, vi gick ut och sa det till Justin och Liam, och drog ut, vi letade upp en galleria där vi gick bort till ett fik, vi pratade om allt killar, skolan, allt. Det var så himla lätt att prata med henne för hon lyssnade och förstod mig,

” Tror du jag kommer kunna träffa Wilma när vi är i Sverige? ” frågade jag när jag hade tagit en klunk av min Cola, hon nickade och log, 

” På barnhemmet var du där hela tiden eller gick du i skolan? ” jag skrattade lite 

” Det var precis som vilken annans liv som helst jag gjorde vad jag ville på dagarna gick i skolan var med kompisar de var precis som nu jag liksom bodde där eller hur man nu ska säga ”

hon skrattade och log när vi drukit upp våran dricka och ätit upp våran muffins började vi gå och tittade i affärer, och bara hade de mys, 

” När vi kommer till Sverige kan vi inte gå ut och shoppa och typ träffa dina kompisar osv ” sa hon och jag nickade och svarade

” Vi kan gå och titta på bio ”

” Skojar du det är ju bara du som kommer fatta något om det är en svensk film ” jag brast ut i skratt och sedan började vi gå tilbaka till hotellet. 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: