✔ Orphanage Girl

Kapitel 24 -Fannie´s Birthday ( Part 2 )

 

FANNIE’S PERSPEKTIV

Efter att Sess slutligen pratat med killen hade han ringt polisen och dem hade tagit fast Adam som han hette. Nu körde vi äntligen upp för uppfarten till Sess hus jag parkerade och gick ut och sträckte mig efter min väska slängde igen dörren och gick snabbt in med Sess släpande efter mig. Jag öppnade dörren och bumpade direkt in i något hårt och muskolöst. Ett skrik lämnade min läppar medan jag hoppade bak och lanadade i Sess famn. Jag tittade snabbt upp mot objektet och mötte Justin’s bruna ögon. Han flinade och öppnade sin famn mot mig, jag log och kramade om honom. Hans mun var bara några centimeter i från min

” Jag vet att det är fånigt, men jag har saknat dig även fast du bara var borta i någon timme ” Jag skakade på huvudet för mig själv och viskade sedan tillbaka 

” Det är inte fånigt Justin ” 

Sess gick snabbt förbi oss och knäppte mig lätt på ryggen

” Jag fixar något att äta turrturr duvor ” Jag och Justin skrattade åt hennes komiska mening och följde sedan med henne ut till köket. Vi satte oss mitt emot varandra medan vi tittade på medan Sess plockade fram ingredienser till Köttfärssås och Spaghetti, en av Justin’s favoriträtter.

Justin hade inte berättat några detaljer om resan så jag passade på att fråga nu när han ändå satt här, ganska rastlös också. 

” När åker vi? ” sa jag och trummade med mina naglar på bordet. Justin kollade upp och först nu märkte jag att han inte hade fixat håret, det hängde så där fint som jag sett att han hade haft på ett foto med ett av hans fans. 

” Vi åker i morgon ” sa han kort och fortsatte leka med ett av Sess hårspännen som han hittat på bordet. Jag suckade och himlade med ögonen åt honom

” Detaljer ” sa jag och Sess skrattade åt mig. 

” Vi åker i morgon, och jag hade tänkt att vi kunde bo där under sommaren jag har ett hus där och så och jag tänkte att Sess och Liam kunde hälsa på om dem löser det, right? ” sa Justin och kollade osäkert på Sess, hon log men kollade ändå sorgset på oss. Hon tänkte antagligen på Liam. Jag nickade glatt mot dem båda medan Sess ställde fram två stora skålar med Spaghetti & Köttfärssås rakt framför näsan på Justin och mig, sedan hämtade hon en likadan till sig själv och slog sig ner bredvid mig. 

 

Vi åt under tystnad och en knackning på dörren avbröt oss, jag kollade frågande på Sess som att se om hon hade bjudit hit någon, hon skakade bara på huvudet och försvann ut till hallen. Vi hörde hur ytterdörren öppnades och låga röster som mumlade. Sess och Liam visade sig i öppningen till köket

” Vi måste bara prata för oss själva ett tag ” sa Sess känslokallt och dem båda försvann upp till Sess rum. Jag och Justin tittade på varandra och vi båda väntade oss att vi skulle få höra massa skrik och bråk från övervåningen. 

” Vilken tid åker vi? ” sa jag för att lätta upp stämningen en aning. 

” Vid 8 i morgon bitti, bäst att packa ikväll? ” sa han och slevade in en full gaffel med spaghetti munnen. Jag log och svalde det jag hade i munnen. 

” Jag har pratat med Sonia och Sam också, dem sa att det var okej och att dem skulle sakna dig ” Jag log och tittade ner i bordet, jag hade inte vant mig än men det började bli normalt att folk sa att dem hade saknat mig. Dörren till Sess rum öppnades och Liam och hon kom ut.

” Vi går ut och tar en promenad ” sa Sess kort men mer kärleksfullt denna gången. Dem tog på sig sina skor och gick ut. Både jag och Justin följde dem med blicken när dem gick ut på gatan och försvann bort för gatan, innan dem förvann utom synhåll för oss kunde man se hur Liam tog Sess hand. Justin och jag tittade glatt på varandra

” Dem verkar ha löst det ” sa jag och ställde mig snabbt upp, Justin nickade och följde sedan mitt exempel. Jag plockade undan och började tyst gå upp för att packa tills i morgon. På väg upp för trappan kände jag två varma armar slingras runt min midja. Jag behövde inte titta för att veta att det var Justin. Jag log och vände mig om i hans famn

” Vill du något? ” sa jag och lekte med hans hår. Han skakade på huvudet och log sött mot mig. 

” Jag orkar verkligen inte gå ” sa jag och log bedjande mot honom, jag ville att han skulle bära mig. Han skrattade åt mitt lilla skådespel och lyfte sedan upp mig i sin famn, jag kände mig säker i Justin’s famn. Han släppte ner mig på golvet i mitt rum och jag pussade honom på kinden och vände mig sedan om mot min stora gardeob. 

” Kan du ta fram resväskan som ligger under sängen, Justin? ” sa jag medan jag skådade plaggen i garderoben. Justin lydde mig och drog fram väskan och la den på sängen och satte sig sedan bredvid den. Jag drog fram tröjor och byxor och packade sedan ner dem. 

” Vilken ska jag ta med? ” sa jag till Justin och höll upp en blå bikini med rosa och vita blommor och en annan som bara var helt ljusrosa. Justin pekade på den rosa, underdelen på den rosa var väldigt liten och om jag kände Justin var det säkert därför han ville att jag skulle ha den. Han flinade och jag skrattade bara till honom. För säkerhetsskull packade jag ner båda i alla fall eftersom vi skulle vara där i drygt två månader. När jag packat ner ungefär hela min garderob vände jag mig mot Justin, han skrattade åt mig. 

” Är du klar nu? ” sa han och jag skakade bestämt på huvudet. Jag tog fram en neccessär som jag fyllde med nästan allt mitt smink och sedan slängde jag ner lite andra saker som jag kunde behöva bl.a Solkräm som jag visste att jag verkligen skulle behöva om jag ville bli brun som jag såklart gärna ville.

 

Efter att jag packat klart hjälpte Justin mig att bära ner min väska, vi hade bestämt oss för att vi skulle åka hem till Justin’s hus här i Los Angeles så att sedan han kunde packa. Sedan skulle vi skulle sova där och sedan åka på morgonen från Justin’s hus. När vi kom ner i hallen tog vi på oss våra skor, i mitt fall mina vita platåconverse och sedan slängde jag ner ett par Jeffrey Campbell och sedan bara ett par sandaler med klack och nitar på. Justin bärde ut min väska medan jag gick in köket. 

” Hejdå ” sa jag och sträckte ut armarna för att visa att jag ville ha en kram samtidigt som jag putade med läppen. Sonia kom snabbt mot mig och gav mig en stor kram och samma gjorde Sam. 

” Vi kommer sakna dig ” sa Sonia och kramade mig ännu en gång. 

” Jag kommer sakna er ” sa jag och kände hur någon kramade mig bakifrån. Jag vände mig snabbt om och mötte Sess ögon. Jag kramade om henne länge

” Jag saknar dig redan ” viskade hon och jag log. Tillslut släppte vi varandra och vi sa hejdå ännu en gång och Justin fick släpa ut mig till bilen. 

 

Justin parkerade bilen på uppfarten, huset var stort 

” Gud vad stort! ” sa jag och slog häpet handen för munnen. Justin skrattade och böjde sig fram och kysste mig, jag besvarade kyssen snällt och öppnade sedan bildörren och hoppade ut. Ännu en gång hjälpte Justin mig med väskan fast jag sa att jag kunde bära den själv. 

När man kmo in i huset kom man direkt in i vardagsrummet som också delades med köket. Vi sidan av dörren man kom in från var det en långkorridor som det antagligen låg badrum och något sovrum/gästrum. Bredvid korridoren var det en trappa upp till övervåningen där det antagligen låg fler rum. Jag sparkade av mig skorna och tittade mig omkring, Justin gjorde det samma och drog sedan med mig in i den långa korridoren, han öpnnade en av dörrarna. 

” Välkommen till mit rum ” sa han lågt och gjorde en gest att jag fick gå in. Jag gjorde som han ville och steg in i rummet. Det var ett ganska litet rum med en garderob längst än av det långa väggarna sedan ett stort fönster och en säng i mitten av hela rummet. På ena kortsidan av rummet var det en dörr, badrummet. 

” Vad fint Bieber har det ” sa jag och satte mig på hans säng, rummet var likt ett hotellrum men hade ändå någonting som gjorde att det var mer hemtrevligt än ett hotellrum. 

” Man tackar ” sa Justin och gjorde det samma som jag hade gjort för någon timme sedan, dra fram resväskan och börja packa. Medan Justin packade passade jag på att fråga lite om resan. 

” Ska vi tillbringa hela sommaren där? ” sa jag och trummade med fingrarna längst sängkanten. 

Han nickade och min nästa fråga var såklart

” Finns det internet? ” Justin vände sig om och skrattade

 JUSTIN’S PERSPEKTIV

" Jag är tonåring? " sa jag och skrattade hon räckte ut tungan mot mig, jag vände mig mot den stora klockan på väggen, kvart i elva. Jag gav Fannie en jag kommer snart blick innan jag sprang ner för trappan och hämtade våra väskor, så fort jag kom in i rummet såg jag att Fannie redan deckat ihop i sägnen. Jag öppnade min ena väska och drog ut en stor svart t-shirt som jag greppade och började gå mot sängen, jag skakade henne lätt och hon öppnade sakta sina underbart fina ögon, jag sträckte henne tröjan och hon drog snabbt av dig sina shorts och linne och drog över t-shirten över huvudet och kröp sedan ner under de stora vita täcket. Jag kunde inte låta bli att skratta åt henne, hon sov verkligen hela tiden. Jag bytte sedan om och kröp ner jag också. 

2 Komentarer till sista!


Postat av: Mathilda

Meeeer

2013-06-28 @ 20:00:04
Postat av: lisa

Mer snälla

2013-06-28 @ 20:00:17
Postat av: Kathrin

Det är så j bra :)

2013-06-28 @ 21:29:59
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: