✔ Orphanage Girl

KAPITEL 22 - DON´T KNOW HOW I GONA TELL YOU THIS

 

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV

Jag stelnade till när jag såg sms:et från Fannie. * Det har hänt några saker här hemma, gravidetet och sånt.. * Vad hade hänt, hon var väll inte gravid vi hade ju inte haft det än. Jag tryckte snabbt på ring och hon svarade lika snabbt.

” Fannie? ”

” Är du gravid? ” var det första jag sa. Jag hörde hur en dörr stängdes och hon sa

” Nej.. Det är Sess ” Min chock avtog när jag hörde att hon sa nej

” Hon blev.. våldtagen ” Min chock kom tillbaka lika snabbt.

” Vad sa du just? ” Jag hörde hur hon suckade bakom luren men jag brydde mig inte, en av mina bästa tjejkompisar var gravid med någon annan än hennes kille, jag kunde fatta hur Liam kände sig just nu om ens hon berättat för honom?

” Ja, och hon vet inte vem.. ” sa Fannie tyst. Undrar hur Sess kände sig, 17 år och ett barn i magen som hon inte ens visste pappan till. Fannie och jag sa hejdå och jag la på.

FANNIE’S PERSPEKTIV

" Jag drar och shoppar lite eller ja jag behöver en ny mascara " Sess nickade hon drog sedan upp sin väska och rotade runt och drog fram en 500-lapp och räckte fram den till mig, " Jag har " sa jag och viftade bort hennes hand med pengarna i. " Men du får ändå "sa hon och sträckte mig lappen, jag tog emot den

" Tack " jag gav henne en kram och gick ut i hallen. Jag knöt på mig mina låga vita converse, jag öppnade dörren skrek ett hejda till Sonia och gick sedan ut jag började gå mot gallerian. En kall bris träffade mig när jag gick in genom dörrarna till gallerian, jag gick raka vägen till sephora. Där skulle jag skulle köpa benefits the real mascara, jag gick bort till hyllan där de hade dem och tittade runt lite innan jag valde en och betalade den sedan, jag gick en stund till och bara tittade. Jag kände att jag verkligen behövde något i min mage jag tvekade inte utan gick direkt till Starbucks där jag bestämde en hallonsmotihe. Jag drack den på vägg till forever 21, bästa butiken enligt mig. Jag gick säkert runt där i en timme, tillslut bestämde jag mig för att prova en ljus rosa kort klänning, jag riktade mina steg mot provrummet där jag provade klänningen den satt perfekt runt min smala kropp. Jag köpte den och ett par pilotbrillor och sedan började jag gå hemåt jag gick en annan väg hem förbi Liams hus. Jag sneglade upp mot fönstret till hans rum, tomt, jag fortsatte sedan hemåt, jag skymtade Sess figur en bit framför mig på gatan.

" Sess! " ropade jag högt innan jag började små springa mot henne. Jag sprang framför henne och hon hade tårar i hela ögonen, hennes mascara hade runnit ner för hennes kinder. Jag kastade mig runt henne och kramade henne länge. " Hur tog han det? " frågade jag efter en stund, hon snyftade till och svarade kort där efter.

" Han blev jätte arg att jag ljög för honom sen drog jag för jag inte orkade att han skulle skrika på mig så nu är han väll arg...” Jag kramade henne igen. Det måste verkligen vara väldigt jobbigt för henne, och förresten skulle hon behålla barnet? Jag tänkte inte fråga henne det nu, det kunde vara för känsligt. Så istället vände jag mig tillbaka till henne.

" Han kommer att förstå ” sa jag tröstande men det verkade inte hjälpa ett skit. Jag suckade och jag och Sess gick sida vid sida tysta hemåt.

När vi kom innan för dörren, hade spåren av att Sess gråt försvunnit. Jag antog att hon inte hade berättat för Sonia eller Sam än. ” Det är middag ” ropade Sonia från köket, vi gick direkt in till köket och slog oss ner vid bordet. Jag satte mig på min vanliga plats, vilket var mitt emot Sonia och bredvid Sess. Vi åt och Sam pratade glatt på om en fotbollsmatch, Math var inte där eftersom det var Fredag och han hade valt och sova hos en kompis. Jag sngelade på Sess och hon mötte min blick jag nickade till henne och hon släppte ner sina bestick på bordet och tog ett djupt andetag.

” Vad är det? ” Sa Sonia frågande och tog upp sin servett och torkade sig sakta runt munnen. Fisken som låg på min tallrik kändes inte längre så frestande, ” Jag vet inte hur jag ska berätta det här.. ” sa Sess och nu la Sam också ner sina bestick. Dem båda kollade frågande på Sess.

” Jag är .. Gravid ” sa hon och en tår lämnade hennes öga. Sonia och Sam fick samma reaktion som jag hade fått för bara några timmar tidigare. ” Men varför gråter du gumman ” sa Sonia och kastade en blick åt Sam’s håll. ” För att jag blev ... våldtagen ” sa hon och hennes röst brast i slutet av meningen. Sam och Sonia tittade på varandra och Sonia var snabbt framme vid Sess sida, jag satt tyst och bara tittade.

” När och av vem? ” skrek Sam, alla ryckte till av att han plötsligt börjat skrika. Den trevliga familjemiddagen hade förvandlats till skrik och gråt. Jag smög tyst ut i hallen och sedan upp för trappan och in i mitt rum. Dem kunde behöva lite tid för sig själva för att smälta det.

I morgon var det Lördag och det var min födelsedag, jag visste att den inte skulle bli som vanligt. Jag behövde egentligen inga presenter, jag hade allt jag ville ha. Men den bästa presenten hade varit om Justin kom hem på min födelsedag, alltså Lördag. Jag kröp ner under täcket till min säng och tittade bara upp i taket. Plötsligt ringde min telefon, jag log när jag såg att det var Justin.

” Hellu ” sa jag och jag kunde nästa höra hur han log.

” Hej Sweetie ” sa han och skrattade.

” Jag längtar tills du kommer hem ” sa jag sedan

” Ja det kommer bli så kul och träffa dig ” sa han

” Ja, men ville du något? ”

” Berätta hur mycket jag älskar dig ”

Jag rodnade och fnittrade till medan han fortsatte

” Och så skulle jag se hur det är med er, alltså Sess menar jag ”

” Det är väll så där, Liam blev arg och skrek och just nu hör jag Sam skrika på henne ” Jag hörde hur Justin suckade sedan sa han

” Men ska hon behålla .. det? ” Hon hade inte berättat för någon om hon skulle eller inte.

” Hon har inte sagt något ” sa jag och suckade jag med.

” Justin, klockan är mycket här, godnatt ”

” Godnatt ” hörde jag Justin’s röst säga innan jag tryckte på avsluta samtal.

Fyra komentarer, skriv eran favorit i novellen exp. Justin, Fannie eller Sess :)


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: