✔ Orphanage Girl

KAPITEL 20 - WHERE ARE YOU?

 

 

FANNIE’S PERSPEKTIV

Stäminingen hade blivit stel hemma. Sonia och Math satt tysta i köket och ringde runt till olika folk. Math gjorde ingenting han satt bara på sitt rum. Jag pratade med Liam i telefonen och vi bestämde att vi skulle och träffas. Jag slängde ihop lite saker i min väska och gick ner för trappan och ut i hallen.

” Jag ska och träffa Liam.. Vi behöver prata lite ” sa jag och Sonia nickade utan att släppa blicken från punkten hon stirrade på. Jag slet upp ytterdörren och stängde den sedan försiktigt. Det var skönt att komma ut från huset. Jag gick tyst längst gatan och snart var jag framme vid Liam ́s hus. Klockan slog precis 6. Jag knackade på och snart öppnade han dörren. Jag han inte förstå vad som hände, Liam kramade om mig. Jag kramade oskäkert tillbaka. Jag förstod att han inte mådde så bra av allt det här, tillslut släppte han mig.

” Hur mår du? ” sa jag medan jag drog av mig mina skor. ” Sädär ” svarade han kort och vi gick till hans rum. Jag släppte ner min väska och satte mig på golvet. Andledning till att jag satte mig på golvet var för att han hade en heltäckningsmatta, men jag hade viktigare saker att tänka på än det. ” Vad hände på festen? ” sa han och slog sig ner bredvid mig. ” Vill du höra allt från början? ” sa jag och fingrade oroligt med mitt hår. ” Ja ” sa han och jag tog ett djupt andetag och började

” Vi kom dit och dansade och så, sedan gick jag ut och då var det en kille som lurade i mig alkohol fast jag skulle köra. Jag har ingen aning om vart Sess och Sophie var då, jag kunde inte köra hem då så Sophie pratade med killen som hade festen och vi skulle sova där. Men sedan lämnade dem mig själv och då försökte få mig, och jag drog hem. Sess var rejält full när jag drog ” Han nickade och jag satt tyst och tittade på honom.

” En fråga vad gjorde killen med dig? ” Jag flinade till och sa ” Han kysste mig och jag drog ” Han skrattade till och sedan byttes han leende ut till den ledsna minen som han haft innan. ” Ska vi dra ut och leta” han nickade, det började bli sent så jag drog på mig min munktröja som jag hade packat ner i väskan, vi gick ut från hans hus och knackade på hos vartenda hus vi såg, och frågade om de sett henne. Nästan alla visste vem hon var, skolans populära även känd för Justin Biebers bästa kompis. När vi frågat de flesta husen i stan, var klocakn runt halv 11, båda var trötta men ingen ville ge sig. Vi började gå mot de ställen där vi visste hon gillade att vara, vi var ute till halv 4 på morgonen utan något som helst tecken på vart hon var. Jag kunde knappt hålla mina ägon öppna ” Ska vi ge oss för idag ” sa han efter en stund, hans röst var klen och de lät som han skulle bryta ihop när som helst, jag vände mig mot honom och kramade länge om honom. ” Vi kommer hitta henne ” viskade jag till honom och försökte låta så övertygad som möjligt. Vi började sedan gå mot Liam, jag hade lovat honom att sova där, de var skola imorgon, jag hade missat grymt mycket jag hade knappt varit där i tio dagar sen jag flytade hit, så jag behövde verkligen gå men jag vet verkligen inte om jag orkade det. När vi var framme i vid hans hus visade han mig till gästrummet och jag slängde mig genast i sängen och försökte sova.

Jag slog upp mina ögon av en knackning på dörren, jag reste mig och öppnade dörren, Liam stod i dörröppningen, hans ögon var röda, han hade förmodligen gråtit. ” Vi börjar om en timme, det är nog bäst att vi försöker gå ” jag nickade och gick bort till min väska, Liam gick bort till sitt rum och jag bytte snabbt om till ett par ljus gröna shorts och ett enkelt linne, jag drog mina händer genom håret och satte upp de i en tofs. Jag packade ner dem andra kläderna i min flätade vita axelväska och öppnade sedan dörren och gick ut från rummet och ner till köket där jag hörde att Liam var, han stod och bredde två mackor. Han räckte över ena till mig och jag gav han en ” tack ” blick, vi gick sedan och satte på oss ytterkläder och började gå mot mig för att lämna mina saker och sedan gå till skolan. Vi närmade oss huset, och vi gick sakta upp för trappen. Jag öppnade dörren och möttes av Sonias oroliga blick

” Har ni hört något? ” Vi skakade på huvuderna. ” Nej vi var ute och letade till fyra i natt.. ” hon nickade och gick sedan mot Liam och kramade om honom, jag log mot de och slängde sedan min väska på golvet innan jag gav Sonia en kram och vi fortsatte mot skolan. Jag slängde blickar på Liam lite då och då för att se att han mådde bra, eller såklart han inte gjorde, hans flickvänn var försvunnen. Jag undrade verkligen var hon var, jag har inte känt henne så länge men vi har kommit jätte nära varandra, hon är min ” syster ” men ändå min bästavän. Jag var värkligen jätte orolig, vi såg skolan framför oss och jag kunde höra skolklocka ringa. Förhoppningsvis för fösta gången, vi gick in genom skolans portar det var tomt i korridorerna. Vi gick i samma söliga takt bort till våra skåp och plokade fram rätt material. Som tur var hade vi båda samma lektioner hela dagen idag vilket var skönt, jag smälde igen mitt skåp och vi började gå mot engelska salen. Vi gick in genom dörrarna till klassrummet och möttes av en massor med lidande blickar villket iriterade oss båda. ” Snälla ” stönade jag ut och de flesta vände bort sina huvud, jag hade räknat med en utskällning eftersom vi kom försent men nej, alla viste nog att Sess var försvunnen. Vi gick och satte oss bredvid varandra längst in i klassrummet. Lektionen började och jag hade mina tankar på annat håll, helt plötsligt knackade dte på dörren och min blick byttes från fönstret till dörren. Det kom in två poliser, de presenterade sig och den ena började sedan prata. ” Som ni nog alla vet är eran klasskamrat Sess borta vi har letat men vi kan inte hitta henne därför ber vi om eran hjälp ” Jag kände hur tårarna var på väg upp men jag försökte hålla de inne, jag sneglade på Liam som gjorde de samma, andra polisen fortsatte sedan. ” Om ni hör eller ser något vill vi att ni kommer och berättar de för oss direkt, är de några här inne som är nära vänner eller familj med Sess, jag Liam räkte upp händerna, våran lärare pekade på oss och sa sedan. ” Pojkvän och bonussyster om jag inte minns fel ” sa han och vi nickade ” Kan ni komma vi skulle vilja växla några ord med er ” sa en av poliserna och vi retse oss snabbt upp och följde med dem ut. de ledde in oss i et grupprum och vi satte oss på två stolar, ” var ni med sess när hon försvann” frågade den ena sedan

vi skakade på huvudet, ” jag, hon och en tjej till var på fest dagen innan sedan sov hon hos killen som ägde festen för vi inte kunde köra hem, dagen efter gick hon med Sopihe som tjejen heter då hem, och då skule hon till Liam” jag nickade åt Liams håll innan jag fortsatte ” sen när hon skulle gå därifrån kom hon aldrig hem” sa jag med en svag röst, de nickade och svarade

” vi ska försöka göra allt vi kan, men jag tycker ni ska gå och hämta de ni ska jobba med idag och gå hem så slipper ni alla frågor om vad som hänt” jag log tacksamt mot de och sedan gick vi ut från rummet. Vi hämtade allt material och började sedan gå hem till mig för att plugga tilsammans, de kändes bäst så.

2 dagar senare.

Sess hade varit borta i fyra dagar, poliserna hade gjort allt för att hitta henne men hade inte lyckats, varje gång de börjat gett upp har jag och Liam tjajtat att de ska fortsätta. De var onsdag idag och jag var på väg till skolan, Liam skulle jag möta där. Jag hade på mig ett par jeans shorts en svart shorta med öppna axlar och ett par genomskinliga svarta tights undeer shortsen., jag kunde skymta skolan en bit bort, jag ökade stegen och riktade de mot där jag och Liam skulle mötas. jag såg att han stod en bit bort, när jag kom fram kramade jag om honom och sedan gick vi mot våra skåp. Vi hade båda språk första lecktionen, spanska. Vi gick med snabba steg mot salen för att inte komma försent. Jag öppnade dörren och satte mig vid min plats, och Liam på sin, spanskan var de ända ämnet vi hade bestämda platser på. Lectionen började, ” kan du svara på detta” frågade våran lärare och pekade på en fråga på tavlan, jag skulle precis svara när två poliser kom in, samma två som i föregår. Det blev genast knäpptyst och ena polisen började. ” vi har hittat sess hon ligger just nu på sjukhuset med storaskader, hon är vaken men hon vägrar berätta vad som hänt, ni får inte träffa henne nu men vi ville bara infomera om de” Jag och Liam reste oss och rusade ut ur klassrummet, ” Ni får inte gå dit” hörde vi en röst bakom oss säga och jag kunde skymta våran lärare komma bakom oss, vi tog första dörren ut och sprang till busshållsplatsen, bussen skulle precis åka men vi han slinka på, jag kollade bakot och såg våran lärare komma bakom oss men han inte på. Vi satte oss på ett säte med ett litet leende å läpparna ” vad tror du har hänt” frågade Liam efter en stunds tysnad ” ska jag vara ärlig, ingen aning, de sa ju att hon vägrade berätta oxå” bussen stanade på sjukhusets hålplats, och vi hoppade av. vi gick med snabba steg, nästan jogade mot sjukhuset. vi steg in genom dörrarna och riktade våra steg mot reseptionen.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: