✔ Orphanage Girl

Kapitel 14 - I Believed you

 

FANNIE’S PERSPEKTIV 

Jag och Justin satt i vårat rum, vi hade bestämt att vi skulle hitta på något men vi kom inte på vad. vi sökte runt och letade och tillslut sa Justin,

” Kan vi inte åka den där saken på Globen ” jag nickade och hans leende blev större.

” Jag ringer och bokar ” sa jag sedan och gick iväg för att ringa så de visste att Justin Bieber skulle dit och det kunde bli mycket fans, när jag kom tillbaka hörde jag hur duschen var på och jag slängde mig i sängen. eftersom jag redan duschat idag gick jag bort till min väska och plockade upp ett svarta högmidjade jeans och ett vitt slappt linne som jag stoppade innanför byxorna. Jag satte mig sedan framför spegeln och drog upp min neccesär ur väskan,  Jag drog upp min foundation och applicerade den i hela ansiktet, jag la sedan conture med mitt bronzer och slutade basen med ett puder. Jag applicerade sedan mascara, fyllde i mina ögonbryn och la sedan på mitt eos läppbalsam, jag borstade i genom mitt trasliga hår och gjorde en slarvig fiskbensfläta som jag lät hänga över ena axeln.

När jag var klar kastade jag mig i sängen och la mig på magen med min Ipad, en stund senare kände jag hur något kallt över min kropp, av ren reflex snurrade jag snabbt runt och skrek till, jag blängde surt på Justin som just skakat ur allt vatten ur sitt hår över mig. Han skrattade och jag sa

” Det där kommer du ångra ” och kastade mig efter honom jag jagade honom och han sprang in i badrummet, han ställde sig längst in i duschen och jag gick sakta mot honom medans jag funderade vad jag skulle göra, när jag stod exakt framför honom satte han igång duschen, allt vatten rann ner för min kropp och mina kläder blev dyngsura. Där förstördes mitt smink också, jag blängde surt på Justin som stod och garvade. Jag vände mig sedan om och klev ut ur duschen. Jag slängde av mina byxor och sedan linne och hängde upp de så de kunde torka, innan jag gick ut för att sätta på mig nya kläder, det fick bli ett par likadana jeans fast i blått och en röd svart skjorta. Jag kollade sedan mitt ansikte sminket var inte så förstört som jag trodde, jag tog upp en tops som jag tog bort lite maskara under ögonen och håret orkade jag inte bry mig om. När jag var klar kom Justin ut från badrummet klar, jag blängde på honom men kunde inte låta bli att skratta han kom mot mig och drog in mig i sin stora famn, och sedan började vi gå mot utgången där Kenny skulle köra oss till Globen.

När vi kommit hem från Globen skulle Justin göra något, och Sess och jag hade bestämt oss för att gå ut på stan en stund för att ta en fika och kanske köpa något. Justin hade fått ett telefonsamtal när vi var påväg mot Globen och efter det hade han varit väldigt tyst och mystisk. Jag sköt tanken åt sidan och tänkte istället på vad Sess och jag skulle göra.

 

Vi gick längst Stockholms gator, och tittade i skylt fönstrerna.

” Den var ju snygg ” sa Sess och pekade upp mot en kort rosa klänning i ett skyltfönster lite längre bort. Jag nickade och vi gick bort för att kolla närmare på den. Vi gick någon timme till innan vi började gå hemåt. Jag hade inte köpt så mycket denna gången, bara ett rosa linne och ett halsband. Vi chekade in på hotellet och tog hissen upp till 8:onde våningen där vi hade våra rum.  Jag och Sess gick genom korridoren och nåde tillslut fram till mitt och Justin’s rum. Jag tryckte in kortet och öppnade dörren medan jag stod vänd mot Sess som babblade på om klänningen hon köpt. Hon tysnade plötsligt och hennes ögon spärrades upp.

” Vad..? ” sa jag och vände mig snabbt om, mitt hjärta krossades och jag kände tårarna välla upp i ögonen. Justin låg på Selena och dem hånglade, Justin satte sig upp hans min var chockad och han tänkte precis öppna munnen och säga något när jag avbröt honom

” Jag trodde på dig! ” skrek jag och sprang in på Sess rum. Jag hade tur, Liam var inte där så jag sprang rakt in i badrummet och låste, jag sjönk ihop på golvet och satte ansiktet i händerna och grät. Jag hade rätt varför skulle Justin Bieber vilja vara ihop med mig? Jag hörde snabbt steg och någon som bankade på dörren

” Fannie kom ut, jag måste prata med dig ” sa Sess och jag låste snabbt upp dörren och kollade med sorgsen blick på henne, hon kastade sig på mig och kramade om mig länge och hårt.

” Jag går och hämtar dina saker så kan du bo här ” sa hon och ställde sig upp hon gick ut ur rummet och vidare till Justins. En stund senare kom hon tillbaka med min väska efter sig. Jag ansträngde mig och log mot henne som tack.

” Var är min Ipad? ” sa jag och tittade ner i marken

” Oj, Jag hämtar den ” sa Sess och stack igen. Det var nu jag hade chansen jag ställde mig tog mina saker och klottrade ner en liten text till Sess på ett papper innan jag gick ut genom rummet och stack.

” Jag orkar inte med honom något mer, jag åker hem // Fannie ” 

JUSTIN’S PERSPEKTIV 

Vad hade jag gjort? Hånglat med Selena, men varför? Nu kommer jag aldrig få tillbaka Fannie.

Sess stormade in i rummet och hämtade Fannie’s Ipad. Sedan ställde hon sig framför mig.

” Hur kunde du? ” sa hon och skakade på huvudet innan hon stack. Jag kunde inte hålla inne det längre jag slängde mig i sängen och tårarna kom. Plötsligt rycktes dörren upp ännu en gång det var Sess denna gången också, jag orkade verkligen inte.

” Vad har du gjort Justin!? ” skrek hon och slog ut med armarna jag kollade med rödsprängda ögon upp på henne. Hon hade tårar i ögonen

” Hon har stuckit? ” skrek hon och paniken vällde över mig, Fan var det ända som flög igenom mig. Jag ställde mig upp och sprang ner och ut på baksidan av hotellet där jag visste att Kenny väntade i bilen eftersom det var tänkt att vi skulle åka och äta middag, med vi menar jag Fannie och jag.

Jag hoppade snabbt in i bilen, Kenny kollade chockat på mig

” Kör till flygplatsen ” sa jag bara och Kenny gjorde som jag sa. Mitt hjärta dunkade i 180 när vi svängde in på flygplatsen. Som tur var, var det inga fans där. Jag hoppade ut och stormade in i flygplatsen och mot gaten där ett plan till New York skulle gå. Kenny var tätt bakom mig

” Biebs nu får du lungna ner dig, vad har hänt ” Jag suckade och vände mig om

” Jag krossade Fannie’s hjärta och hon stack ” sa jag och sjönk ihop på en bänk och gömde ansiktet i händerna. Han satte sig bredvid mig och la handen på min rygg.

” Det ordnar sig Justin ” sa han. Jag nickade även fast jag visste att det inte skulle göra det. Kenny hade övertalat mig att vi skulle åka tillbaka till hotellet eftersom planet redan hade gått. I Bilen tog jag upp min mobil och tryckte snabbt in på kontaker och tryckte sedan på Fannie. Jag ringde och ringde gång efter gång, men det kom bara långa tjut i luren. Jag suckade och tittade ut genom fönstret och kände tår föll ner från min kind. Varför hade egentligen Selena kommit hon förstörde ändå bara.

Det knackade på dörren och Selena kom in, hon stängde dörren efter sig och jag satte mig på sängen. Jag kollade frågande på henne och hon kollade med arg blick på mig. 

” Skulle inte vi bara ha en paus? ” sa hon frustrerat och slog ut med armarna. Jag nickade

” Men jag har fått andra känslor.. ” sa jag och kollade henne rakt i ögonen. Hon skakade på huvudet, och satte sig närmare mig.

” Ja men du kan väll i alla fall ringa? ” Jag slog ner blicken i marken och satte ansiktet i händerna. Hon verkade ha släppt det och flyttade ännu närmare mig

” Så du menar att du inte har känslor för mig längre? ” sa hon och drog handen över mitt lår. Jag ryste till av hennes beröring och hon fortsatte.

” Du menar att du inte kommer ihåg kyssarna? ” Jag skakade på huvudet 

” Jag kanske ska förfriska ditt minne lite? ” sa hon och jag han inte reagera innan hon tryckte sina läppar mot mina. Jag stretade emot men kom på att hon kanske skulle sticka om hon fick det hon ville ha. Jag slutade göra motstånd och lutade mig över henne. Plötsligt rycktes dörren upp och Sess och Fannie kom in. Jag tittade chockat upp på Fannie. Jag såg hur hennes ögon fylldes med tårar och hon skrek

” Jag trodde på dig! ” sedan vände hon på klacken och stack. Sess gav mig en * Det där var onödigt? * blick och sprang efter Fannie. Selena kollade nöjt på mig och jag sa

” Gå ” hon reste sig upp och vinkade lätt innan hon gick sin väg.

Så vad tycker n? Nu blev allt mellan Justin och Fannie förstört, bra eller bara spännande. Det verkar som om inte alla våra läsare kommenterar? Så jag ställer lite frågor här så får vi se hur många som svarar. 

1) " Om du skulle vara Fannie skulle du dragit som hon eller försökt lösa det med Justin? " 

2) " Var det rätt att göra som Justin gjorde? " 

10 kommentarer tills nästa kapitel!

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: