✔ Orphanage Girl

Kapitel 13 - He is my boyfriend

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV

” Skynda dig! ” ropade Fannie medan hon bankade på dörren till badrummet i vårat hotellrum. Jag drog snabbt på mig mina kläder och låste upp och gick ut.

” Äntligen ” sa hon och pustade ut och gick in. Jag skrattade och slängde mig på sängen och väntade på att hon skulle bli klar så vi kunde gå ner och möta upp Wilma. Som jag hade förstått var Wilma den som hade jobbat på barnhemmet hon bodde på sedan hon kom dit. Alltså hade hon varit som Fannie’s mamma. Badrumms dörren rycktes upp och Fannie stormar ut.

” Skynda dig nu Justin! ” Jag hoppade upp från sängen och gick med rask takt efter Fannie och tog på mig mina svarta Supras och följde med henne ut och ner för trappen. När vi kom till trappans slut, hoppade Fannie ner och sprang mot en ganska ung tjej som stod en bit bort.

” Wilma! ” ropade hon medan hon kramade om henne.

” Vad stor du har blivit ” sa Wilma och log. Typisk standard mening för vuxna när dem inte har sett ett barn på länge. Wilma släppte Fannie och tittade glatt mot mig. Det var tur hon pratade Engelska med oss i alla fall.

” Det är Justin, han är min pojkvän ” sa hon, jag tittade på henne chockat men vände sedan snabbt blicken mot Wilma igen. Så vi var pojkvän och flickvän nu?

” Hej ” sa jag och kramade om henne, hon kramade mig tillbaka och sa sedan

” Hur kommer det sig att du har Justin Bieber som pojkvän? ” sa hon och puttade till Fannie.

” Okej, Sess är kompis med Justin och då typ träffades vi och blev vänner och sen blev det väll mer än bara vänner ” Hon nickade

” Jag måste till repetionen nu men Scooter hämtar dig sen ” sa jag till Fannie och gav henne en snabb kyss. Jag log stort mot henne och försvann sedan.

FANNIE’S PERSPEKTIV

Vi pratade en stund och sedan kom Liam och Sess ner för trappan jag kramade om Sess och presenterade de för Wilma, Liam skulle dra till Justin så jag Wilma och Sess gick ut för att träffa några av mina kompisar, Vi pratade engelska hela tiden vilket jag var van vid det här laget. Vi gick bort till en resturang där vi skulle möta upp Amanda, Clara och Wiggo. Dem var inte där när vi kom så vi tog ett bord och stax efter kom de och jag slängde mig upp och kastade mig i deras famn, när vi kramats en stund satte vi oss vid bordet och våra menyer kom, jag tvingade Sess att prova svenska köttbullar med potatis och brunsås, vi pratade en stundd och tilslut sa Amanda

” vänta är inte du Justin biebers bästa kompis” hon skrattade och nickade

” haha jo det är ju därför vi är här” Amanda och Clara babblade på om hur coolt det var att de satt vid samma bord som Justin biebers bästa kompis. Medans de babblade på kände jag Sess och Wilmas blickar mot min kind jag förstod att de tänkte på mig och Justin,

” är du bra kompis med Justin Fannie” frågade Wiggo mig och jag bet mig i läppen och sa

” kan man väll siga” de log mot mig och sedan började de babbla om hur coolt de skulle vara om vi varit tilsammans, tillslut kunde jag Wilma och Sess inte hålla oss längre utan brast ut i grav, de andra kollade konstigt på oss och sess brast ut

” nu är de så att de redan är tillsammans men det är inte officielt en så säg inget till någon”

de kollade med stora ögon på mig och jag fick ut ett ”vad”

” Vi har suttit här och bablat om hur coolt det skulle varit och du berättar iget förens nu”

” förlåt” sa jag snabbt och sedan började vi prata om något annat, jag kollade på klockan och såg att den var 6 vilket betydde att vi varit här i 6 timmar men det har känns som typ 5 minuter,

” Sess vi måste dra nu Scooter är här om 5 minuter” hon nickade och jag kramde om de länge, det var precis som första gången jag skulle säga hejdå lika jobbigt men jag var stark. När jag kramat alla och alla släppt några tårar gick jag och Sess ut till bilen där Scooter var, han sa ett snabbt hej och sedan började han köra och fråga en massor om hur de var. Jag och Sess svarade så gott vi kunde.

JUSTIN’S PERSPEKTIV

Jag saknade Fannie redan, även fast hon bara satt i rummet bredivd med dem andra. Jag satt i mitt hotellrum med en programledare från SVT1 framför mig. Jag var i och för sig inte själv med programledaren i rummet utan Scooter och Kenny satt på sängen en bit bort. Intervjuen stratades och programledaren började med frågorna

” Så Justin, nu när du är i Sverige kan du någon Svenska? ” Jag kliade mig i huvudet och tänkte efter noga, Fannie hade lärt mig något.. vad var det?

” Jag suger.. ” sa jag och flinade stolt. Intervjuaren började skratta

” Vet du vad det betyder? Jag skakade frågande på huvudet, han översatte till Engelska och jag började asgarva. Jag visste att Fanny, Sess och Liam satt i rummet bredvid och tittade på intervjuen som var direktsänd så jag bankade på väggen och ropade

” Fannie! ” Jag skakade på huvudet och återgick till intervjuen.

” När vill väl kommit in på Fannie.. Vem är hon egentligen ” Nu kom frågan jag hade väntat på. Fannie och jag hade bestämt att vi skulle gå ut med det idag, att vi var ett par. Jag hade inte berättat på någon intervju. Så nu skulle det bli officiellt

” Hon är... Min flickvän ” sa jag och log

” Ohh!  Hur länge har ni varit ihop ” Jag tvekade innan jag sa

” Inte jätte länge ” Han nickade och intervjun fortsatte.

 

När den var slut lämnade Scooter, Kenny och Intervujaren mig och Fannie störtade in och kramade om mig.

” Haha du suger ” sa hon skrattade jag boxade till henne på armen

” Varför lärde du mig det? ” skrattade jag fram. Hon skakade bara på huvudet och kramade mig hårdare. Sedan lutade hon sig tillbaka och tryckte sina läppar mot mina i en mjuk kyss.

 
 

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: