✔ Orphanage Girl

Epilog - Orphanage Girl

 
 1 ÅR SENARE 

 Dörrklickan plingade och Sess och Liam steg in genom den stora ytterdörren. 

” Åh, vad stor du har blivit ” sa hon och sprang fram till Julie och kramade om det lilla livet jag höll i min famn. 

” Du såg henne senast i går? ” sa jag och kollade förvirrat på Sess. 

” Men ändå ” sa hon utan och släppa blicken från Julie. Jag mötte Liams blick och han himlade med ögonen och gick in i köket där Justin stod och lagade mat. 

Sess fortsatte att gulla med Julie och snart hade jag tröttnat på att bara stå där och titta på Sess och Julie. 

” Ska vi gå in till killarna? ” Sa jag och började gå med Julie in dit innan jag ens fått ett svar från Sess, hon tittade surt på mig och följde sedan efter mig in i köket. Det luktade ljuvligt när jag kom in, Liam och Justin stod vid spisen och pratade

” Vad blir det Bieber? ” sa jag och satte ner Julie i hennes barnstol. Justin log finurligt

” Tacos, jag vet att du gillar det babe ” sa han och vände sig om mot stekpannan på spisen. 

” Det har du rätt i ” sa jag och nickade och slickade mig sedan om munnen för att verkligen visa att jag var hungrig. 

” Klart ” sa Justin högt och ställde ner stekpannan i mitten av bordet. Jag satte mig bredvid Justin och mitt emot Liam och vi åt maten under tystnad. Då och då såg jag att Justin tittade till Julie. Han var en bra pappa för att vara så ung, han skulle verkligen bry sig om henne under sin uppväxt. 

 

Sess och Liam hade gått hem och jag hade laggt Julie och vi hade sedan gått och laggt oss, även fast klockan bara var 10. Det hade varit mycket med intervjuer och papparazzis eftersom Julie kommit till världen. Julie hade redan somnat så jag och Justin hade lite tid för oss själva. 

” Come Babe ” sa han och jag la huvudet på hans bröstkorg som sakta fördes upp och ner av hans andetag. Jag tänkte tillbaka på allt som hänt dem senaste 2 åren. När jag pratade om Justin med Sess för första gången. 

 

Några minuter senare sitter vi på flyget och det är redo att lyfta, Jag har aldrig flygit flygplan förut. Jag tittar mig engsligt omkring. Jag hade inte tur att få sitta bredvid Sonia utan det fick bli bredvid Sess. Hon suckar och tar upp sin mobil och trycker in hörlurarna i dem och jag ser sedan att hon trycker upp Spotify och trycker på en av Justin Biebers nyaste låtar. 

” Gillar du honom? ” frågar jag och gloddepå skärmen med en bild på Justins senaste album. 

” Asså, nej jag är ingen Belieber direkt men han är riktigt snygg ” 

” Inte jag heller men jag håller med att han är grymt snygg och hans mage jag dör”

hon skrattade tyst innan hon sa 

” Nu råkar det vara så att jag känner honom och vi är bästa vänner ” jag spärrade upp mina ögon. 

 

Jag kommer ihåg paniken jag fått när hon berättat att hon var bästa vän med Justin, jag minns det som igår. Eller när Justin och jag hade träffades för första gången och han hade fått mig att gråta. 

 

” Jag hoppas inte det gör dig ledsen men varför behövde dina föräldrar lämna dig? ” sa han medan han tuggade på en stripes. Jag kände hur en tår välde fram i ögat men försökte ignorera dem men tillslut föll den ner och rann längst min kind. 

” Mina föräldrar årkade inte med mig ” sa jag med en klump i halsen. Justin såg att det hade gjort mig ledsen och hoppade närmare mig med stolen han la sina armar runt min kropp och kramade om mig. Sedan sträckte han sig mot mitt öra och viskade

” Förlåt! Det var verkligen inte meningen att göra dig ledsen ” Jag torkade bort tårarna och såg homom i ögonen. Han log mot mig

 

Det var fånigt hur ledsen jag hade blivit av att han bara frågat, jag brukade inte bli ledsen när andra frågade så varför just när Justin var där..? Jag minns också när jag och Justin hade våran första kyss. 

 

” Vem ska börja? ” sa han och höjde blicken, Liam var snabb att öppna munnen

” Jag..! ” sa han och sträckte sig efter flaskan, Justin räckte honom den. Han började snurra flaskan och den stannade sakta på Justin.

 

Justin kollade trött på Liam och bad säkert om att han inte skulle ge honom något hel knäppt. Han öppnade sakta munnnen för att säga något

” Du ska.. Kyssa Fannie ” Jag tittade chockat på Justin men han ryckte bara på axlarna, Justin hoppade närmare mig och jag honom.

” Vill du verkligen det här? ” frågade han och jag böjde mig mot hans öra 

” Varför inte? ” sa jag och blinkade med ena ögat. Justin böjde sig mot mig och tryckte sakta sina läppar mot mina, han la handen runt min midja och plötsligt börjar det tjuta hysteriskt i rummet. Jag släppte snabbt Justin och tittar på Liam och Sess. 

” Måste vara brandlarmet ” sa Justin och jag fick en klump i magen. 

 

Även fast det var en påtvingad kyss gick Justin verkligen in för det, det dåliga var att brand alarmet hade gått och vi blivit påkörda. Det var bra att just Liam hade valt att Justin skulle kyssa mig annars hade jag nog inte vart där jag var just nu. 

” Vad tänker du på Babe? ” sa Justin och tittade på mig. 

” Gamla tider ” sa jag mötte hans blick.

” Som vadå? ” sa Justin

” Som när Sess berättade att hon kände dig och jag sakt att du hade snygg mage ” sa jag och la handen på Justin’s mage. Han flinade och nickade sedan 

” Fortsätt ” sa Justin och nickade ännu en gång. 

” När jag träffade dig för första gången och du fått mig och gråta, våran första kyss när brandlarmet gick ” jag tystnade men kom på fler minnen och fortsatte 

” När jag blev din One Less Lonley Girl, när du sa att du älskade mig för första gången eller när jag sa till Wilma att du var min pojkvän. När jag såg dig med Selena och försvann och när du hittade mig helt ensam i regnet, eller när min mamma tog upp kontakten och du stöttade mig igenom det. När vi tillbringade hela förra sommaren på Miami helt själva. Saker kan förändras från att vara den barnhemsflicka som tyckte livet sög till att ligga här bredvid Justin Bieber ” 

Jag såg hur Justin torkade bort en tår som runnit ner för hans kind. Jag kysste han mjukt

” Gråt inte ” sa jag lågt och kramade om honom. Efter en stunds tystnad öppnade jag munnen. 

” Hur mycket älskar du mig? ” sa jag försiktigt och tittade upp mot Justin’s ansikte 

” Så mycket så det inte går att beskriva my Orphanage Girl ” sa han tyst.  


Sista kapitlet! Denna novellen blev väldigt kort men vi kommer satsa mer på den nya I´m Right Here som det kommer komma upp Prolog till imorgon om ni är duktiga på att kommentera kanske kapitlet kommer upp.. 0w0

5 Kommentarer så får ni kapitlet i morgon så fort jag skrivit klart! 

P.S Jag vet om det är samma person som kommenterar fast ni bytt namn, jag ser ert IP.. 

 

 

 

 


Postat av: Kathrin

Längtar :)

2013-06-29 @ 22:21:31
Postat av: Anonym

Super<3
Längtar:)

2013-06-29 @ 23:06:59
Postat av: Kelly

Jaaaa, jag hittade er nya blogg !!!

Svar: Vad bra, Sorry om du inte han se inlägget :)
Justinbdrew

2013-07-10 @ 01:05:42
Postat av: Elin

Började läsa första kapitlet idag och blev fast kunde inte sluta så nu har jag läst alla :) Nu ska jag börja på I'm right here! Du är jätte duktig <3

Svar: Du gör oss så glada! :* <3 Puusssss
Justinbdrew

2013-07-15 @ 23:01:23
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: