✔ Orphanage Girl

Chapter 16 - Mom?

FANNIE’S PERSPEKTIV

Jag vaknade häftigt av att en hög rigsignal fyllde rummet. Jag kliade mig irreterat i ögonen och såg mig omkring i vårat hotellrum. Jag sträckte mig efter mobilen och tryckte på ” Svara ” knappen.

- Hallå?

- Hej det är Jessica Mcquartney

Justin hade satt sig upp i sängen och kollade sömnigt på mig. Jag tittade skräckslaget på honom och mimade ” Mamma ” Han spärrade upp ögonen och hoppade närmare för att få höra vad hon sa.

- Jag söker Fannie Mcquartney sa rösten och jag slutade att andas.

- Ja, det är jag.. ? sa jag skakigt

- Hej gumman, jag har saknat dig - Mamma..?

- Ja, jag valde att ta upp kontakten eftersom du vet jag har saknat dig Jag skakade på huvudet och tänkte på det dem hade gjort mot mig

. - Synd för jag vill inte ta kontakten med er

- Gumman jag vet att du är arg men vi kan väll träffas och prata,

- in your dreams sa jag snabbt och la på, de tog bara några få sekunder innan mobilen började ringa igen, jag suckade tungt innan jag stängde av den helt. Justin la sina armar om mig och pussade mig på hjässan, Några tårar rann ner för mina kinder. ” Det kommer bli bra jag kommer vara vid din sida ” jag log och svarade tyst ” Jag vägrar träffa dem ” och han nickade som svar jag la mig skönt och försökte somna om men jag hade tankar på annat håll, mina biologiska föräldrar hade precis tagit kontakten efter 13 år, de kan ju glömma att jag ska förlåta dem jag vägrar att ens träffa de. Jag bor nu hos Sess och där kommer jag bo. Jag älskar Sess och hennes föräldrar, mina bonusföräldrar, dock var mitt intryck på hennes bror inte lika roligt. Jag skulle ringa Sonia i morgon så hon visste och kunde hjälpa mig att byta nummer. Vi skulle ju för sig åka hem i morgon och Justin skulle vidare till Finland och komma hem när Believe tour är klart. Jag kommer sakna honom sjukt, men vi har ju mobiler.

” Godmorgon Shawty ” jag slog upp ögonen och blickade in i Justins hasselbruna ögon han gav mig en lätt kyss och reste sig sen, ” Du åker hem idag ” sa han sorgset och jag nickade som svar. Jag hoppade ner från sängen och kollade mig omkring, mina kläder låg överallt, jag suckade högt och satte mig på golvet, jag plockade i alla mina kläder, jag hämtade med mig min nässesär och började gå mot badrummet jag skölde av mitt ansiktet och sminkar mig lätt med BB cream, mascara och puder. Jag drog hårborsten genom håret ett par gånger och slängde sedan upp det i en knut på huvudet. Jag riktade mina steg mot stolen där ett par ljusblåa ” boyfriend ” jeans låg jag drog av mig mina mjukisshorts och satte på mig byxorna, jag greppade tag om ett vitt linne med knyte längst ner som jag slängde på mig. Jag tittade bort mot Justin som hade slängt sig i sängen, han satt med sin mobil och jag kastade mig bredvid honom, jag lutade mig närmare honom för att se vad han gjorde, han spelade hay day. Jag skrattade lätt för mig själv, han var på level 21. Jag kunde inte låta bli att bli frestad av att spela själv så jag drog upp min ipad och tryckte in koden, och sedan vidare till hayday. Jag var i 24 levlar över honom alltså på 45, jag är nörd men har faktiskt börjat tröttna. Klockan började närma sig tolv och vårat plan gick vid 4 så vi skulle behöva dra till flygplatsen snart. De knackade på dörren, och Sess kom in.

” Är ni klara? ” frågade hon och såg sig omkring i rummet, hennes blick stannade såklart på mig och Justin som låg på sängen. Jag nickade och ställde mig upp och drog med mig min väska mot Sess med Justin tätt bakom mig.

Kenny skjutsade oss till Arlanda och Justin följde såklart med han vägrade att stanna kvar på hotellet, vilket var urgulligt enligt mig. På flygplatsen var det ganska mycket folk, Justin stannade några gånger för att ta en bild eller skriva någon autograf. Jag suckade och kollade ner i marken när vi kommit fram till gaten ” Jag lovar att jag kommer ringa, varje kväll ” sa Justin och kramade om mig bakifrån. Jag vände mig snabbt om och kramade om honom. Han lyfte upp mig i sin stora famn och lag lutade huvudet bak och såg honom i ögonen. ” Jag kommer sakna dig så jäkla mycket ” sa jag och han tryckte snabbt sina läppar mot mina i en mjuk kyss. Vi fick tillslut avsluta den när Sess och Liam började bli otåliga på att få gå in i planet. Jag släppte Justin och vi gick mot planet, jag vände mig om och gjorde en slängkyss till honom innan jag gick utom synhåll. Sess och Liam hade satt sig på sina platser och jag gick till min som var bakom. Sätet bredvid mig var tomt men efter en stund kom en tjej i min ålder och satte sig där. Hon hade blont hår lite längre än till axlarna. Hennes ansikts uttryck visade att hon var glad. ” Hey, jag heter Fannie Mcquartney ” sa jag, självklart på Engelska. Hon nickade och log ” Jag heter Sophie, Sophie Nilsson ” sa hon chockande nog på Svenska ” Hur visste du att jag kunde svenska? ” sa jag frågande

Du vet, du är Justin Biebers flickvän och man hänger ju med så jag vet att du är svensk ” Jag nickade och log. Jag var verkligen ovan med att folk började känna igen mig. ” Haha, Aa jag, Sess och Liam ska tillbaka till L.A ” Jag viftade med handen till sätet framför där dem satt ” Jag har flyttat till L.A ” Jag nickade glatt och plötsligt plingade min mobil till. Jag låste upp den och klickade in på Twitter där händelsen var. Det var Justin som hade skrivit * I miss you already @FannyMcquartney * Jag log för mig själv och fortsatte sedan prata med Sophie. Jag fick redan på att hon skulle bo en bit i från Sess hus, så vi kunde träffas hur ofta vi ville. Vi hade suttit och pratat hela resan och vi var redan framme, tiden hade verkligen gått snabbt. Vi gick ut tillsammans och pratade på, när vi kommit ut på gaten kom Sess och Liam fram till Sophie dem skakade hand och hälsade. Vi började gå för att hämta våra väskor. ” Kan inte ni 3 följa med hem till mig och hjälpa mig att packa upp? ” sa Sophie och sträckte sig precis efter hennes väska. Jag nickade glatt och Sess gjorde det samma. ” Jag kan inte, lovat mamma att vi skulle ha familjemiddag ” sa Liam och tittade plågat på oss innan vi gick ut för att fixa en taxi för att först lämna våra väskor och sedan åka hem till Sophie’s lägenhet.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: