✔ I'm Right Here

Kapitel 5 - What happend?

 

Cassidy’s Perspektiv: 

 

” Vad sa du? ” sa jag med gråt i rösten. Jag hörde hur någon tog telefonen. 

” Vi är på sjukhuset, kom ” sa Justin på andra sidan luren, Vad fan gjorde Justin där? Eh Jag hade viktigare saker än att tänka på honom. Jag lämnade vagnen där den stod och drog ut min lillebror och mot bilen. han satt tyst nästan hela vägen. Jag var nära på att gråta men höll tillbaka det. Stay Strong

” Vad har hänt? ” frågade han tillslut och jag snörvlade till. 

” Sarah har .. dött ” sa jag och svängde just in på sjukhusets parkeringplats. 

Christopher visste mycket väl vem Sarah var hon, Bonnie, Sarah och jag hade hållit ihop sedan dagis. Jag klev ur bilen och sprang snabbt mot sjukhusets ingång med min bror bakom mig.

Jag såg Bonnie och Justin en bit bort, men ärligt talat brydde jag mig inte ett skit just nu. Jag ville veta vad som hänt med Sarah. Jag rusade fram till Bonnie och ofmanade henne mjukt. 

” Vad hände ” snyftade jag och Bonnie berättade så gått det gick, när hon berättat klart såg jag mig omkring i vänt rummet alla satt i, Sarahs föräldrar satt på soffan mitt emot våran och kramade om varandra, och inte förens nu märkte jag att Adam och Antonio satt bredvid mig. Jag vände mig och och försökte le åt Adam men det resulterade nog mest i en ful grimas. Han såg på nåt sett sårad ut, han kände väll inte Sarah på något sätt, eller vad vet jag det kanske hade hängt mycket när Sarah och Bonnie var hos Justin? Jag vände blicken bort mot rummet där antagligen Sarah låg nu, det var svårt att förstå att hon inte fanns mer, jag skulle aldrig få se eller träffa henne något mer. Jag kände tårarna bränna bakom ögonlocken och jag blundade hårt, en ensam tår rann ner för min kind och jag kände hur ett par starka armar runt mig. Jag tittade upp och mötte Justins bruna ögon och mjuka blick. Han kollade sorgset på mig och jag begravde ansiktet i mina händer och lätt tårarna rinna. Hans hårda sida var som bortspolad. Denna Justin gillade jag, den mjuka, gosiga.

 

 

Justin’s Perspektiv: 

 

Det gjorde ont att se både Bonnie och Cass gråta. Det var en av mina svaga punkter, att se tjejer gråta. Jag sträckte ut mina armar och tryckte dem närmare mig, Cass kollade upp med sina tårfyllda ögon mot mig. Bonnie och Cass var dem första tjejerna jag inte bara legat med och sedan slängt ut, det var något speciellt med dem båda som gjorde att jag inte bara kunde släppa dem. Visst Cass var jävligt irriterande, men ändå speciell på sitt sätt. 

” Vi går nu ” sa Bonnie och drog upp mig och Cass på fötter. Adam, Antonio och Christopher följde efter oss. Cass och Bonnie kramade om Sarahs föräldrar och sa hejdå. 

” Vi skjutsar hem er ” sa jag och Cass nickade. 

 

Cassidy’s Perspektiv 

 

Vi gick ut till bilen och eftersom vi var 6 stycken och det bara fick plats med 5 personer i en vanlig bil var någon tvungen att sitta i någons knä. 

” Cass, kan sitta i mitt knä ” sa Christopher och klappade på sitt knä som menade att jag skulle sätta mig. Jag satte mig och lutade mig mot hans överkropp, och snart hade jag fallit in i en lätt sömn. 

 

” Cassidy! ” Ropade Christopher och jag ryckte till och mina ögonlock for upp. Min hud kändes stram runt ögonen efter alla tårar som torkat in i huden. 

” Vad? ” sa jag irriterat och blinkade några gånger. 

” Sov du? ” sa Justin och flinade, jag smällde till honom lätt på axeln och skakade snabbt på huvudet. 

” Nej, verkligen inte ” sa jag och skrattade. Ett stygn av ångest dök upp inom mig och mitt leende bytes ut mot en ledsen min, det kändes fel att vara glad när precis Sarah hade dött.

Riktigt fel. 

” Du, är det okej om jag följer med killarna hem till dem? ” sa Christopher och kliade sig oroligt i nacken. Jag nickade och vände mig sedan om mot huset. 

” Hejdå ” sa jag och jag kände ännu en gång hur gråten brände innaför ögonlocken. 

Dem lämnade uppfarten och körde vidare i den riktingen Bonnie bodde. Medan jag gick vidare upp mot husets ytterdörr tänkte jag på Sarah. Vad hade hon gjort för fel för att förtjäna att dö. 

Jag gick in genom dörren och sparkade av mig mina skor och öppnade frysen och tog ut Ben & Jerry’s en jag sparat till ett bra tillfället, det bra tillfället var nu jag behövde tröst. 

Jag gick snabbt upp till mitt rum och slängde mig i sängen och började äta glassen medan tårarna rann ner från mina kinder  

 

Justin’s Perspektiv 

 

När vi lämnat Cass fortsatte vi vidare mot Bonnie’s hus. Jag var faktiskt orolig för både henne och Cass, dem hade just förlorat sin bästa vän. Jag tittade oroligt bak mot Bonnie, hon sa helt stilla och stirrade bara framåt. 

” Är du säker på att du inte vill följa med hem till oss? ” sa jag och tittade tillbaka på vägen och försökte koncentrera mig så jag inte lyckades köra av vägen. 

” Ja, jag vill bara vara själv ” sa hon och vände blicken ut mot vägen. Jag såg på henne att hon var helt krossad, det skulle ta lång tid innan gick vidare. 

” Hejdå ” mumlade hon och klev ur bilen.

” Hejdå ” sa vi alla och vinkade hon log och gick sedan in genom porten och försvann. 

Ärligt talat var jag orolig för Bonnie, Cass hade ju Christopher och sina föräldrar medan Bonnie bara hade sin syster. Jag hade fått reda på att Bonnie’s föräldrar dött i en bilolycka. 


Kommentera! Om några timmar kommer ett till kapitel, Jag lovar. 

Fråga: Vilken är eran favorit Bonnie eller Cass?

 

Postat av: Lisa

Cass helt klart! jätte bra kapitel btw <3

2013-07-06 @ 19:38:42
Postat av: Thilda

cass! :)

2013-07-06 @ 21:00:33
Postat av: Kathrin

Cass

2013-07-06 @ 21:55:47
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: