✔ I'm Right Here

Kapitel 23 - F-R-I-E-N-D-S

 

Justin’s Perspektiv:

 

Kyssen hade varit så oförberedd och jag visste inte längre var jag och Cass stod I våran relation, vänner?

” Justin ” sa Adam medan han sträckte mig en smörgås fylld med sallad, skinka, gurka och tomat. Han gav sedan Bonnie och Cassidy varsin och började sedan äta på sin egen. Man såg direkt att mackan var från Subway eftersom pappret som var lindad runt mackan hade Subway logan på sig.

” Hur länge är det kvar? ” frågade jag nyfiket samtidigt som jag tog en stor tugga av smörgåsen, min mage skrek efter mat och hade nu gjort det i några timmar. 

” Om typ 4 timmar ” mumlade Adam. Jag nickade och fortsatte äta på min smörgås. 

Klockan visade 15.08 så vi skulle ungefär vara hemma till 19.00 om vi hade tur med bilköer. 

 Så vad skulle man göra de sista timmarna, jag hade direkt inte gjort så mycket de timmarna som redan varit. Jag sneglade bort mot Cass som hade somnat, hon såg verkligen inte ut att sitta så skönt om man säger så. Sakta knäppte jag upp mitt bälte för att kunna hoppa till sätet bredvid och knäppa upp hennes bälte, jag tryckte på den röda knappen och de lossnade jag flyttade henne snett och satte mig sedan på min plats och la henne i mitt knä, precis som hon sovit förut. Jag fingrade i hennes hår samtidigt som jag pratade men Bonnie och Adam

" Är de bestämt med rummen " frågade Bonnie och vi nickade, 

" De finns fem rum och vi är sex så du och Cass kommer få dela " hon nickade 

" Antonio och Stoph kom fram i natt, så de har varit och handlat så vi slipper de " sa Adam och jag log som svar, jag tog tag i min mobil som låg i min ficka och gick in på Instagram, inget internet. Jag såg att Cass mobil log i hennes ficka så jag tog försiktigt den, Jag kollade hennes bakgrund de var en bild på henne, Bonnie och Sarah när de stod i solnedgången och gjorde texten F-R-I-E-N-D-S med händerna.

" Bonnie vet du hennes kod " Sade jag när jag upptäckt att jag inte skulle komma in, hon nickade och sa 

" 1995 om hon inte har bytt " Jag gav henne ett leende som tack och skrev in koden, som stämde. Jag letade reda på henne Instagram som åkte upp och jag kollade runt lite på den, jag klickade in på kameran där jag klickade en bild på Cass när hon sov, och la ut den utan text men istället en smiley med puss mun. Samtidigt som jag kollade runt på hennes mobil kunde jag se hur Adam svängde in på en grusgång till ett stort vitt hus. Jag skakade henne försiktigt. 

" Cass vi är framme " sa jag och hon gav i från sig ett morrande ljud innan hon slog upp ögonen och mötte min blick, hon log svagt vilket fick mig att hånflina. Cass satte sig sakta upp och öppnade sedan bildörren lika så jag. Jag tog min mobil och gav Cass sin när vi möttes bakom bilen, hon gav mig en fundersam blick och jag blinkade med ena ögat. Vi öppnade dörren med Bonnie och Adam precis bakom oss.

 

Cassidy’s Perspektiv:

 

 Vi stod nu vi dörren till vårt nya hem sakta öppnade Justin dörren och vi möttes av en stor hall de var garderober på ena sidan och skoställ på andra, sakta gick vi in och jag drog av mig mina skor

" Vart är Antonio och Stoph " frågade jag och Adam svarade 

" De kommer snart " jag nickade och vi gick in genom dörren på vänster sida och ett stort vardagsrum syntes, stod en stor teve och tre stora soffor runt, ett fotbolls spel stod längs bort i rummet. Vi gick vidare förbi hallen och in genom dörren till köket, de var ett stort kök med ett stort bar bor i mitten med 8 stolar omkring och sedan en dörr in till ett gym, jag började sedan gå bort mot hallen igen och upp för trappan, jag möttes av en korridor på vänster sida var det ett badrum. Dörren rakt fram kunde jag se texten - Bonnie och Cass stå på en lapp så jag öppnade dörren och gick in. De fanns två sängar på varsin sida av rummet, en stor byrå i mellan med en spegel över och två små garderober bakom varje säng. Våra väskor stod placerade mitt i rummet jag slängde mig i den sängen jag ville ha och borrade in huvudet i den ena kudden. Dörren öppnades och Bonnie kom in hon log stort mot mig och jag besvarade leendet genom att ge henne en stor kram. 

" Pax för de två översta lådorna " sa jag och Bonnie började skratta, jag syftade på lådorna i byrån. Trött öppnade jag mina två väskor och började placera in mina t-shirts och linnen i översta lådan och mina underkläder och myskläder i den andra, jag hängde upp alla tröjor och klänningar på galgar i garderoben och vek mina byxor och la de i en hylla i garderoben. Jag drog upp min andra väska och slängde ut allt som låg i väskan på sängen, jag körde in väskorna under sängen och började lägga sakerna där jag skulle ha dem. När jag var helt klar slängde jag mig utmattat på sängen. Den var faktiskt otroligt mjuk och skön, bättre än mina förväntningar. Bonnie började lägga in sina kläder i dem två understa lådorna i byrån och hängde sedan in dem andra kläderna i garderoben. När hon hängt in den sista klänningen vände hon sig om mot mig och satte sig bredvid mig i sängen. 

Hon tittade ner på sina fingrar samtidigt som hon pillade på sina rosa målade naglar. 

” Förlåt för förut, ni var fulla och ja ” sa hon och jag nickade nöjt för att hon äntligen hade förstått att jag inte menade det, men det kändes inte bra att Justin och jag kysst i bilen när Bonnie och Adam varit inne och handlat. Och denna gången var vi båda två helt medvetna om vad vi gjorde. 

” Men det gör ändå inget, Justin är ingen för mig ” sa hon och log drömmande. 

” Nehe ” sa jag och tittade surt på henne, hon hade gnällt och klagat på mig om Justin och så kände hon ändå inget för honom. 

” Adam berättade att han tyckte om mig ” sa hon och log fånigt. 

Jag visste det, det var som jag hört Adam och Justin prata om. Adam hade en crush på Bonnie. 

” Vad tycker du om honom då? ” sa jag och höjde ena ögonbrynet samtidigt som jag satte mig upp i sängen. 

” Han är .. ” började Bonnie men jag viftade med handen för att byta samtalsämne, jag orkade inte höra en kvarts lång beskrivning om hur Adam var. 

” Jag ska bara kolla in badrummet ” sa jag och Bonnie nickade och började riva runt i sin resväska. Jag hoppade upp från sängen och gick ut ur rummet och sedan in i rummet mitt emot Bonnies och mitt rum, badrummet. Det var luftigt och stort i svart och vitt, en stor spegel som täckte ena vägen och en toalett och dusch. Detta skulle bli mitt nya hem och jag skulle verkligen trivas. 


Förlåt för förskräckligt ful bild. Som dem flesta vill så blir det nog korta kapitel, men lite oftare och eftersom det ändå var några stycken som ville ha långa så ska vi försöka få kapitlerna mellan 1500 - 2000 ord. 

Fråga: Vad är eran favoritfilm?

 


Postat av: Elin

Gud så duktig du är :)

2013-07-29 @ 17:56:51
Postat av: Agnes

Ni är bäst! Ego är en av dom bästa jag sett :p

2013-07-29 @ 19:16:21
Postat av: Kathrin

👌

2013-07-29 @ 22:26:56
Postat av: Celebnovell

*pust* Bonnie gillar inte Justin längre... hoppas jag. xD Sjukt bra, svar på eran fråga så har jag inte direkt någon "favoritfilm" men... LOL kanske? :P♥

2013-07-29 @ 23:12:32
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Hanna

herregud så bra! Ni är otroligt duktiga!
Fast jag tycker att på dom 2 senaste så har kapitlerna slutat på lite konstiga sätt och ställen. Det har känts som om dom slutar i en mening typ. Men annars så är det sjukt bra!

Svar på frågan så typ, nästan alla Tim burtons filmer, haha!

2013-07-30 @ 10:29:46
Postat av: jasmina

sjuktbra meeeeeer, Never say never The last song LOL

2013-07-31 @ 00:15:59
URL: http://justinnovell.devote.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: