✔ I'm Right Here

Kapitel 22 - I Like You, Very Much

 

Kapitel 22 - I Like You, Very Much

Cassidy’s Perspektiv 

Jag hade tröttnat på att försöka pricka godis i Justin’s så jag frågade trött hur länge vi åkt. 

” 3 timmar 28 kvar ” flinade Adam och jag stönade högt. Min dator låg bredvid mig så jag tog upp den och klickade in på Netflix där jag satte på ett gammalt avsnitt av Pretty Little Liars. 

 

Jag var helt uppslukad av det tredje avsnittet så jag märkte inte hur någon ropade på mig. 

” Cassidy? ” Jag tittade snabbt upp från datorn och mötte Justin bara några centimeter i från mig. Jag bakade undan lite och stängde datorn.

Den pinsamma situationen av att vi hade våra ansikten bara några centimeter ifrån varandras gjorde så Justin satt stum kvar. 

” Ja? ” sa jag och kollade frågande på honom. 

” Är du hungrig? ” frågade Justin när han skakat bort det som just hänt. 

Jag kände plötsligt hur hungrig jag egentligen var, min mage kurrade till och jag slickade mig om läpparna. 

” Vi tänkte stanna och äta någonstans ” sa Adam från framsätet och jag nickade och la min dator bredvid mig och sträckte på mig. Jag såg i backspegeln att Bonnie sov, typiskt henne. 

Adam svängde in på ett Mcdonalds och parkerade, jag slängde ner datorn i väskan så den inte skulle bli stulen. Sakta reste jag mig upp och mina ben vinglade till innan jag fick upp balansen, inte de skönaste att resa sig upp efter att åkt 5 timmar i bil. 

" Kommer de andra också hit? " frågade jag och Justin skakade på huvudet 

" Dem fortsatte direkt för att komma fram så snabbt som möjligt då han vi ska hämta nycklarna dem som har nycklarna ska resa iväg " svarade Justin och jag nickade och Bonnie som nu vaknat kom fram till mig och gav mig en lång kram som jag besvarade. Justin och Adam gick i förväg, och jag försökte höra vad de sa

" Så du berättade till Bonnie att du hade ett crush på henne " kunde jag höra och jag kunde se hur Adam nickade.

" Vad sa hon? " sa Justin nyfiket

" Inte så mycket typ ett okej, och sedan mumlade hon något jag inte hörde " berättade Adam. Så Adam har ett crush på Bonnie som har ett crush på Justin som har en på mig. Fuck vad kul. Vi kan säga att jag hade blivit jäkligt förvånad när Justin berättade att han gillade mig, trodde han inte höll på med sådant, okej de trodde inte jag heller förrän jag mötte Justin. Önskar faktiskt att jag sagt de tillbaka till Justin i bilen, men det hade bara inte känts som rätt tillfälle att säga det. Jag tror faktiskt jag älskar honom eller i alla fall har jag fått ganska så stora känslor för honom. Vi var nu framme och ställt oss i kön inne på Mcdonalds 

" Cass vad ska du ha? " frågade Adam och jag svarade snabbt 

" En Mac feast utan pommes " han nickade innan han beställde en Mac feast till mig och Bonnie, och big mac och Co till han och Justin. Bonnie och jag gick bort och satte oss vid ett bord för fyra med soffa på ena sidan, vi satte oss direkt i sofforna och killarna kom snart med maten jag högg in direkt på hamburgaren och desamma gjorde de andra. Justin och Adam hade slukat sina lika snabbt som jag tagit två tuggor, när jag ätit ungefär halva la jag ifrån mig den och sa ett kort

" Mätt " vilket jag alltid gjorde när jag var de, killarna kollade på mig med stora blickar, de fattade nog inte varför jag inte åt upp de som i mina ögon bara var något jag var tvungen att trycka i mig för att överleva. 

" Ni kan ta den om ni vill jag får inte i mig en tugga till " sa jag och tog en klunk av min läsk, Adam skakade på huvudet så Justin slukade den halva hamburgaren på direkten. De var som två vargar som inte ätit på sju år. Bonnie satt och åt på sina pommes som Justin och Adam redan slukat hälften av.

 

När vi sedan satt i bilen igen var klockan runt 6 och nästa stopp var när vi skulle sova, som vi skulle göra på en typ lastbils plats på motorvägen. Scary om du frågar mig. Jag var sjukt rastlös så jag drog upp min mobil och kollade på mina 23 nya sms, alla från mamma och pappa förutom ett av Caitlin som jag öppnade

” Mamma och pappa har flippat ur, herregud du ska se. Har satt in pengar på ditt konto ifall du skulle behöva ”

Jag skrattade tyst åt sms:et de får inget annat en att skylla sig själva. Jag raderade alla meddelanden från de utan att läsa och stoppade sedan ner mobilen i fickan igen. Jag drog upp en choklad kaka och öppnade den, jag drog av tre rader som jag gav till Justin, Bonnie och Adam innan jag började mumsa på de som var kvar, tiden gick och jag höll på att ruttna i hopp, de började bli mörkt och jag kunde skymta att klockan var halv tio. 

" Vi stannar om en timme " sa Adam och vi nickade, ett avsnitt och Pretty Little Liars blir perfekt. Min dator åkte upp ur väska och jag började kolla, jag hade 7 avsnitt kvar sen var jag på det nyaste avsnittet som släppts igår.  

 

Justin viftade med handen framför mig samtidigt som avsnittet tog slut och jag kollade på honom med en trött blick. 

" Vi har stannat nu " mumlade han och jag nickade och klev ur bilen så de kunde fixa så vi kunde sova, Adam fällde ner fram sätena så de blev som två små sängar över hela bilen. Justin slängde in alla kuddar och täcken vi tryckt ner i den lilla bakluckan och jag kröp in och la mig skavfötter med Justin. Bonnie och Adam la sig på fram sätena. Jag stängde mina ögon och snart kände jag hur Justin satte sig upp och la sig bredvid mig, hans starka armar la han runt min midja och jag kände hans lugna andetag i nacken. Hans andetag smittade av sig och gjorde mig lugn, det läskiga att sova i en bil nära en motorväg var som bortblåst. Med Justins armar kring min kropp kände jag mig genast trygg. 

 

Mina ögon for upp och jag möttes av Justins charmiga leende, sakta tittade jag mig omkring och såg att jag låg i Justins famn. Adam hade redan börjat köra och alla var vakna

" Godmorgon sömntuta " sa Justin mjukt och Bonnie vände blicken mot mig. 

" Sovit gott? " sa hon och blinkade med ögonen och jag nickade och skrattade, avundsjukan på mig och Justin verkade hon glömt bort.

" Hur mycket är klockan? " frågade jag samtidigt som jag gäspade och satte mig upp. 

" Ett vi började åka vid sex i morse men du vägrade att vakna " svarade Justin och flinade jag kollade förvånat på dem var klockan redan ett? Jävlar vad skönt att jag sovit bort en stor del av resan. Jag satte mig till rätta på min plats men insåg sedan var obekväm den egentligen var, jag satte mig sedan snett i mitten sätet och lutade mig mot Justins överkropp, jag kunde känna hur han log och la sin arm runt mig och hans han hamnade på mitt lår kanske lite för nära min privata del. Sakta drog jag upp min väska och drog ur datorn som jag placerade i mitt knä. Jag knappade in mitt lösenord och klickade in på Photobooth och valde en rolig effekt Justin lutade sitt huvud fram så han syntes och jag tryckte på knappen som fotade. Så fort fotot var taget brast vi ut i skratt för hur otroligt fula vi såg ut, vi tog några fler bilder innan Adam svängde in på ett köpcentrum för att han skulle köpa dricka och godis, och något att äta i kväll. Han öppnade dörren och han och Bonnie promenerade in på köpcentret, då Bonnie sagt att hon behövde luft. Jag och Justin satt nu ensamma i bilen han lekte med mitt hår och jag vände mig mot honom tittade in i hans underbart bruna ögon. Jag skulle gärna vilja kyssa honom känna hur det verkligen kändes, jag kom inte ihåg ett skvatt av kyssen på festen och säkert inte han heller. 

” Jag gillar dig, väldigt mycket ” viskade Justin mot mina läppar. 

Hans läppar nuddade mina och en rysning for igenom min kropp samtidigt som fyrverkerier smällde kring oss. Hans läppar började sakta massera mina och jag besvarade snabbt kyssen. 

Justins läppar var som gjorda för mina. Han avslutade kyssen och la sin hand runt min midja, våra pannor var lutade mot varandra och våra ögon stirrade kärleksfullt in i varandra. Detta kändes som en bomb av känslor just sprängts inom mig, nu visste jag det. 

Jag älskade Justin.


Kapitel 22, har inte mycket mer att säga.. 

Vissa vill ha längre kapitel, men det får konsekvenser. 

Om ni vill ha långa kapitel så får ni 3 eller 2 stycken inlägg i veckan och om ni vill ha korta 4-5 i veckan så ni väljer långa eller korta?

 

Postat av: Kathrin

Jag väljer långa ;)

2013-07-28 @ 00:11:41
Postat av: amanda

Kan du ha något mitt i mellann så får vi 3-4 kapitel i veckan för det blir tråkigt om dom är korta och blir dom långa så kan man tröttna på att läsa det är bara ett tips

2013-07-28 @ 00:27:26
Postat av: Anonym

Korta!!

2013-07-28 @ 01:40:11
Postat av: Anonym

Bra kapitel, jag tkr korta och oftare

2013-07-28 @ 02:26:42
Postat av: Anonym

Guuud så bra! Jag tycker det är helt upp till er!

2013-07-28 @ 10:07:04
Postat av: celebnovell

Långa. :) sjukt bra!

2013-07-28 @ 12:39:14
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Anonym

Väldigt bra! Blir inte hon berörd när Justin gillar henne utan tar det helt chill? Jag skulle gjort precis tvärt om ;)

2013-07-28 @ 14:34:39
Postat av: Elin

Sjukt bra :) Jag tycker det är bättre med korta men det är upp till er <3

2013-07-28 @ 16:22:37
Postat av: Jasmine

Jag tycker korta:) och ni skriver sjukt braa:) kraam

2013-07-28 @ 20:06:06
Postat av: Emelie

grymt bra:)

2013-07-29 @ 00:26:49
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: