✔ I'm Right Here

Kapitel 21 - Friends? Yeh Friends.

 

Justin’s Perspektiv 

Jag märkte hur Bonnie och Cass var mer och mer irriterande på varandra, jag hade inget emot Bonnie men hon var just nu äckligt irriterande. Cass hade varit snäll och bjudit med henne och hon betedde sig som jag vet inte vad. Jag vände blicken mot Cass som hade mobilen framför ögonen och ljudet som är när man tar ett foto uppstod, Cass brister ut i ett sött skratt hon håller sig för magen och visar bilden för mig, jag granskar den oförberedda bilden hon tagit på mig och brister ut i skratt jag med. Jag hade munnen öppen och såg oerhört förvånad ut.

" Jag vill ha godis " sa Cass så fort hon slutat skratta. Hon drog upp sin ryggsäck där hon först drar upp sin dator och lägger på de lediga sätet i mellan oss och sedan sina hörlurar. Tillsist drar hon upp en proppfull godis påse, och jag menar verkligen proppfull. 

" Jag vill ha choklad " säger hon så fort hon har lagt ner väskan och godis påsen på sätet.

 Jag börjar skratta åt henne och hon stoppar in handen i väskan och drar upp två chokladkakor. Hon öppnar nöjt den ena och tar en tugga, hon sträcker sedan fram den mot mig och ger mig en ska du ha blick. Jag böjer mig fram och biter av en bit på precis samma ställe som Cass just bitit på, jag log nöjt det var precis som vi hade pussats. Nej gud Justin vad håller du på med? Jag skakade snabbt på huvudet och kollade på Cass

" Du kunde inte ha köpt lite mer godis? " sa jag med ironi i rösten, hon höjde på ögonbrynet och verkade inte förstå att jag var ironisk.

" Jag hade de om inte påsjäveln hade varit så förbaskat liten " sa hon och jag höjde ögonbrynen och hon började skratta när hon efter en stund förstod mitt skämt. 

Hon drog ner handen i godis påsen och drog upp en Hallon och Laktris skalle som hon började bita på, snart drog hon upp en godis som hon höll i axelhöjd, jag antog att hon ville pricka den i min mun så jag öppnade den och hon kastade den mot mig och jag fångade den i munnen. 

" Oooo! " brast vi båda ut och hon började klappa med händerna.

" Vill ni ha godis? " försökte hon vänligt fråga de där framme Bonnie skakade nonchalant på huvudet och Adam sa ett snabbt 

" Ja Tack " Cass tog en näve godis och la de i Adams hand, jag tog en godis som jag sedan försökte kasta i Cass mun. Den hamnade i hennes panna och vi båda brast ut i skratt, Bonnie harklade sig framifrån och vi båda kollade frågande på henne. 

” Värst vad kul ni verkar ha ” slängde hon ur sig och Cass höjde ögonbrynen och skrattade. 

” Ja, får man inte ha kul eller? ” sa hon spydigt och Bonnie fnyste men sa inget. 

Jag kände att jag behövde göra något åt deras bråk, jag skulle inte orka ungefär 2 dagar med dem i samma bil. 

” Vi måste reda ut det, och det ska vi göra nu ” sa jag och dem båda tittade konstigt på mig

Jag upprepade samma sak jag sagt i mitt huvud sekunden innan. 

” Jag orkar inte sitta med er i samma bil i 2 dagar, visst vi kommer stanna och så vidare men om ni ska hålla på sådär så lever inte jag när vi kommer fram ” sa jag och Bonnie himlade med ögonen. 

” Ledsen bro, men vi måste reda ut det här ” sa jag till Adam och han nickade bara som bekräftelse. Jag kliade mig nervöst i nacken att reda ut tjejbråk var jag nog nybörjare på. 

” Vad bråkar ni ens om? ” sa jag och tittade på Bonnie som nu vridit sig i sättet så hon såg bak på både Cass och mig. 

” Dig ” suckar Cass och Bonnie nickade trött. Jag öppnar chockat munnen

” Bråkar ni om mig? ” säger jag och dem nickar ännu en gång. Detta skulle bli svårare att lösa än vad jag trodde, dem bråkade om mig. 

” Så vad är problemet med mig? ” sa jag och höjde en ögonbrynet. 

Cass suckade innan hon öppnade munnen

” Bonnie gillar dig och tror att jag gillar dig också men det gör jag inte, och sen den där kyssen på festen gör inte det hela bättre ” 

Bonnie slår löst till Cass på armen och rodnar. 

Det gjorde på sätt och vis ont att höra att Cass inte gillade mig, inte alls. 

” Men Va fan vi båda var ju fulla, och även om jag inte hade varit de hade jag ändå gjort det för jag gillar henne " De båda kollade chockat på mig, hade jag nyss erkänt att jag gillade en tjej, jag Justin Bieber. De här var seriöst första tjejen jag sa att jag ens gillade. Cass skakade snabbt av sig det jag hade sagt och vände sig mot Bonnie. 

" Exakt Bonnie vi var fulla precis som du och jag tror nog inte direkt att du kan kontrollera dig när du är full " sa Cass snart och Bonnie log svagt mot henne. 

" Förlåt " sa hon tyst och jag lyste upp i ett leende, snälla Cass förstör detta inte nu. 

" Vänner? " frågade Bonnie tveksamt

” Vänner ” Bekräftade Cass och dem log och kramade om varandra så gott det gick. 

Jag gav Adam en blick som betydde att han skulle berätta och han nickade i backspegeln. Jag drog sedan upp ännu en godis för att få bort Cass uppmärksamhet från Bonnie och Adam. 

Jag siktade den mot henne och hon fnittrade till innan hon öppnade munnen. Jag kunde höra att Adam berättade för Bonnie. Jag log samtidigt som jag fångade en godis i munnen.

" Hur länge har vi åkt? " Stönade Cass efter en stunds tystnad

" 3 timmar 28 kvar " flinade Adam och Cass stönade högt. Hon drog upp sin dator från sätet och knappade in sitt lösenord. Hon gick in på internet och sedan in på någon sida man kunde kolla på film på och kopplade in sina hörlurar och började kolla på någon serie. Pretty Little Liars stod det stort på skärmen, så jag antog att den hette så.


Wop Wop, Tilde och jag har lyckats fixa kapitel 21 även fast vi varit på stranden hela dagen, tummen upp till oss.  Vi vet att våran bloggdesign inte är den finaste men vi ska köpa en från Mickzzdesigner när man kan beställa igen. Det är så roligt när man ser att andra novellbloggare har hittat hit, 

Fråga: När fyller du år? 

 


Postat av: Agnes

awesome kapitel, novellen är as bra! 4 oktober ;p

2013-07-25 @ 19:13:17
Postat av: Ida

Såå bra! Meer nuu! :D

2013-07-25 @ 19:32:26
Postat av: Elin

Jätte bra! Längtar tills nästa :):)

2013-07-25 @ 19:59:18
Postat av: Emma!

Mer snälla! Heelt awesome gurls! :D

2013-07-25 @ 22:57:36
URL: http://jdbstoory.blogg.se
Postat av: Anonym

Kommer ni någonsin skriva längre kapitel? :) Bra ändån!

2013-07-26 @ 10:56:04
Postat av: Emelie

Jätte bra ! :)
26 maj :)

2013-07-26 @ 11:12:39
Postat av: celebnovell

Jättebra! 11:e oktober. *-*

2013-07-26 @ 11:46:59
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Maria :*

OMG! Erkände Han just att han gillar Cass? Sjukt BRA!! 17
Maj :)

2013-07-26 @ 17:52:44
Postat av: Kathrin

Super Bra men som "anonym" skrev kommer det bli längre kapitel?
9 juni

2013-07-27 @ 10:50:40
Postat av: Anonym

Jääätteee braa

2013-07-27 @ 12:14:51
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: