✔ I'm Right Here

Kapitel 19 - Move To What?

 
Cassidy´s Perspektiv 

Vi satt nu i bilen på väg hem, jag och Stoph i min och killarna i deras. Stoph hade tvingat mig att han skulle köra även fast han var 15, men de hade inte varit så svårt.

" Varför Cass? " frågade han med oro i rösten. Jag kunde inte svara jag var helt ordlös, de hade räddat mig från att ta mitt liv. Försvinna från världen, Justin hade räddat mig. 

Tusen tankar for runt i mitt huvud. Min mobil började ringa och jag drog upp den ur fickan, mamma, självklart kommer dem tjura ännu mer nu när Stoph måste ha berättat. 

” Ca-a-ss ” stammade jag fram

” Vad tänker du med egentligen hoppa framför ett tåg? ” sa mamma upprört.

” Vill du verkligen dö, de tror jag nog inte? ” sa mamma  

Samtidigt som mamma pratade på satt jag och kollade ut, jag hörde inte vad hon sa. 

Jag klickade samtalet och stirrade ut genom bilens fönster. Vad hade hänt?

” Cassidy? ” sa Stoph och jag vände mig trött mot honom. 

” Vi är framme ” mumlade Stoph och hoppade sedan ur bilen och gick till min sida av bilen. Han hjälpte mig ut och vi började sedan gå mot ingången. 

Stoph öppnade dörren och det första jag såg var Justin som gick fram och tillbaka i hallen. Man såg på långa vägar att han var nervös och stressad. 

” Där är ni ju ” sa han och skyndade sig fram och hjälpte mig att ta av mig skorna och sedan leda in mig i vardagsrummet där Antonio och Adam satt. Jag satte mig i en av dem tre sofforna och drog upp benen så jag satt i skräddarställning, jag stirrade rakt ut i tomma intet. 

Vad hade just hänt, hade dem räddat mig? Men varför ingen gillade mig ändå.

Justin gav Stoph några blickar och han nickade.

” Uhm, vi måste berätta en sak ” mumlade Justin och kliade sig nervöst i nacken.

Jag vände frågande blicken mot honom och såg att dem andra nervöst tittade på mig.

” Vad? ” sa jag

” Du vet dem som sköt dig?, Revanges ” sa Justin och tittade oroligt på mig. 

” Ja? ” sa jag och minnen från kvällen dök upp i mitt huvud. 

” Dem är efter oss och dem vill döda dig ” stammade Adam och min mun sjönk ner till marken. 

” Varför vill dem åt mig? ” sa jag och skakade snabbt på huvudet, det är inte sant

” Justin hade en affär med dem för flera år sedan och dem villa ha revange så dem sköt dig, och sedan stack Justin och dödade en av dem och nu sitter vi här och dem vill döda dig eftersom dem tror att du är Justin’s flickvän ” sa Adam och tog sedan andan efter det långa talet. Dem tittade oroligt på mig

” Jag är inte Justins flickvän och vad vill ni komma med det här? ” sa jag 

” Eh, Jo vi måste fly härifrån för att dem inte ska hitta oss.. och uhm du måste följa med ” sa Justin och kliade sig ännu en gång nervöst i nacken. Jag tittade frånvarande på dem.

” Vart? ”

" LA, vi har kontakter där som har fixat ett hus till oss." 

Ett tjejigt skrik lämnade mina läppar och killarna himlade med ögonen. 

" Ett villkor " killarna kollade nervöst på mig med rynkade pannorna

" Om Bonnie får hänga med " Justin nickade och jag log ett stort leende. Även fast jag bråkade med Bonnie var hon min enda bästa vän jag hade kvar sedan dagis, och jag älskade henne.  Jag vände mig om och gick sakta upp för trappan och in på Justins rum. Shit vilken kväll, först blev jag räddad för att ta självmord och nu ska jag flytta till LA, världens coolaste stad. Hollywood låg i Los Angeles och det var där alla kändisar höll till. Okej ska jag vara ärlig är jag rätt glad att Justin räddade mig från att göra självmord. Allt kanske blir bättre nu? Annars kan jag bara försöka igen. När mina byxor var av kröp jag ner i sängen igen. Jag blundade men kunde inte somna, dörren till rummet öppnades och Justin kom in han kröp ner i sin säng och vände blicken mot mig, jag viskade ett svagt tack till han och han log som svar

 

" Cass? " Jag slog upp mina ögon och möttes av ett par hasselbruna ögon, Justins. Sakta satte jag mig upp ur sängen och kollade vad klockan var, halv 2 herregud jag hatar att sova bort dagar. Jag vände blicken från klockan till Justins fina ansikte.

" Du, Jag och Stoph ska hem till er och packa vi måste åka i morgon " sa Justin och satte sig bredvid mig i sängen.

" Bonnie då? " sa jag nervöst

" Vi har pratat med henne och hon vet allt och kommer hänga med " Svarade Justin och jag log och reste mig upp, Justin slängde min väska till mig. Jag satte på mig ett par mjukisbyxor och en tjocktröja, drog upp håret i en hästsvans och hängde sedan med Justin ut. Direkt gick vi ut till parkeringen där nu tre bilar stod, min, killarnas och en svart Range Rover. Jag rynkade pannan och Justin som såg de svarade

" Vi köpte en till, då vi förmodligen inte kommer få plats med våran packning och så kommer vi nu vara 6 stycken och så blir de lättare om vi har fler bilar " Förklarade Justin, det var som om han kunde läsa mina tankar. 

” Hur fick ni tag på den? ” sa jag och drog upp mina stora mjukisbyxor som halkat ner lite. 

” Vi köpte den av ett gäng en bit från Stratford ” sa Justin och jag nickade.

Vi hoppade in i min bil där Stoph redan satt i passagerarsättet, Justin sprang snabbt bort till förarsätet. Så fort jag hoppat in möttes jag av Stophs oroliga blick.

" Hur mår du? "

Jag ryckte på axlarna och Justin började köra mot vårat hus. 

 

Stoph öppnade dörren och vi möttes av tystnad, mamma och pappa var förmodligen på jobbet. Det kändes i hjärtat att dem inte ens hade kommit när jag hade blivit skjuten, deras dotter höll på att dö. Jag kände inga skuldkänslor för att nu lämna dem, hellre det än att bli dödad. Catilin kunde jag hålla kontakten med via telefon. Christopher och Justin började gå upp för trappan mot övervåningen och jag hängde med och gick in på mitt rum. 

Jag stod stilla i mitten av rummet och tittade på alla saker, jag kunde inte lämna mitt smink det behövde jag och mina kläder var ungefär som mina barn. Jag kunde inte lämna dem. 

Snart öppnades dörren och Justin kom in med två resväskor i händerna. 

" Dem här är dina, packa ner de du vill ha med dig " sa Justin och ställde ner dem två ganska så stora resväskorna på golvet. Dem var stora men långt ifrån att jag skulle få plats med allt jag ville ha med mig. Jag tittade med stora ögon mot Justin, hur tänker han?

” Hur tror du jag ska få plats med allt i dem där? ” sa jag och pekade på väskorna.

" Möbler finns där och sen finns de ju en del shopping i LA " sa Justin och blinkade med sitt ena öga. Jag nickade, sakta öppnade jag dörren till WIC:en. Först var de tre lådor, sen en klädstång längst upp där alla tröjor och klänningar hängde på galgar. Sedan hade jag hyllor på sidorna. Jag drog ut en låda där alla mina jeans var, jag granskade de alla och valde fyra av mina tretton par, ett par svarta från H&M, ett par ljus blå, ett par mörk blå och ett par rosa från Hollister. Jag öppnade sedan lådan nedan för där alla mina älskade shorts fanns, jag beslöt mig för att ta mina högmidjade rosa, marinblåa, och dem i vanlig jeansfärg med nitar på, mina från Hollister och ett par små ljusrosa shorts. Jag kollade igenom mitt ställning med tröjor och klänningar och bestämde mig för att ta mina två favorit klänningar en rosa och en ljus blå, de som jag velat mellan innan festen. Min A&F munkjacka och ett par mjukisar till, mitt mjukissätt från Juicy Couture. Sedan slängde jag i en niondel av alla linnen och t-shirtar jag hade och tryckte ner i dem ena väskan, sist gick jag ner till den sista lådan och packade ner mina alla underkläder och bikinis. Jag tittade stolt på den ena fyllda väskan, att fått plats med kläderna i bara en var helt super.

" Jag klarade det! " Skrek jag ut av ren lycka. Jag körde ut väskan och öppnade den andra där jag plockade upp den största neccesären jag hade och tryckte ner så mycket av mitt smink så möjligt, jag lämnade lite som jag ändå inte ville ha kvar. Jag packade ner min plattång, Locktång och sedan Victoria’s Secret Fragrance Mist:en och krämerna som jag gillade mest. Jag packade till sist i sminkborstar, några bra böcker, min dator, laddare, handduk och en tidning jag köpt för inte så länge sedan. Min andra väska var vid det här laget fylld och jag stängde den och drog sedan ut den från mitt rum. Jag hörde röster från Christophers rum och skyndade mig in dit. 

” Ska vi åka? ” sa Justin när han såg mig i dörröppningen till Christophers rum. 

” Ja, jag fick plats med allting jag ville ha med i väskorna ” tjöt jag lyckligt och Justin skrattade. Justin hjälpte mig ut med väskorna och vi började sedan köra tillbaka. 


* Tidsinställt * Äntligen har ni kapitel 19, beror på att både jag och Tilde har varit iväg osv. Om vi får 5 kommentarer på detta kapitel inom imorgon så kommer kapitel 20 upp på morgonen! :*

 


Postat av: Kathrin

Super bra :)

2013-07-23 @ 14:19:10
Postat av: smiliz

MER!

2013-07-23 @ 21:06:21
Postat av: Siri

Jättebra! Längtar till nästa kapitel! :)

2013-07-23 @ 23:50:05
URL: http://linkopingsryttaren.horseworld.se
Postat av: Maria :*

Sjukt bra!

2013-07-24 @ 01:02:38
Postat av: kelly

Längtar t nästa

2013-07-24 @ 11:52:24
Postat av: Sötis.

Snälla, mer!

2013-07-24 @ 13:27:05
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: