✔ I'm Right Here

Kapitel 17 - It Means Nothing

 
 
Cassidy’s Perspektiv: 

 Jag slog sakta upp ögonen och kände mitt huvud bulta, jag kollade mig omkring och såg Justin ligga bredvid mig i sängen. Fan säg att vi inte gjorde något. Jag försökte tänka tillbaka på allt som hände igår men kom inte på något. Jag skakade sakta liv i Justin han kollade yrvaket på mig med en förvirrad blick. " Minns du om vi hade sex igår? " sa jag och han skakade på huvudet. Suckande gick jag ut i ur mitt rum med Justin som nu hade satt på sig sina kläder. Sakta fick jag bort till Stophs rum för att kolla om de andra var där vilket de inte var så jag fortsatte till vardagsrummet där Stoph sov i soffan. De såg ut som ett bombnedslag flaskor, burkar, plastmuggar och cigaretter låg överallt. Stoph vaknade snart och sa snabbt 

" Killarna drog hem igår de sa att du skulle komma så fort du vaknar de har hänt en grej " Justin nickade.

" Bäst att jag drar då " sa han och blinkade med ögat innan han sa hejdå och försvann ut genom dörren. 

" Ska vi äta " sa jag och gäspade stort innan Stoph nickade och reste sig upp och vi styrde stegen mot köket. Jag stannade upp i dörröppningen när jag såg att mamma och pappa sitta vid köksbordet. Fuck detta kunde inte sluta bra.

" Vad gör ni här? " sa jag argt. 

" Du hade ju blivit skjuten men du verkar ju må bra " sa Pappa och jag blängde surt på dem

" Och vad fan har hänt här, vardagsrummet är ju helt förstört? " halv skrek mamma

" Jävlar vad förstört, de ligger ju för fan bara saker på golvet " skrek jag

" Och du är ändå för liten för att dricka? " sa Pappa 

" Sen när började jag bry mig om regler " svarade jag kaxigt. 

" Och vad hände mer igår? " sa pappa argt

" Hur i helvete tror du jag ska komma ihåg det? " Jag tog en paus innan jag fortsatte 

" Och de var fan inte bara jag som drack han är fan bara 15 ” sa jag och pekade på Stoph 

" Nu är de dig vi pratar med " började pappa 

" Och varför ligger de miljoner med cigaretter på marken du får för fan inte röka? " 

" För de första tror ni verkligen jag röker upp alla de där jävla ciggen själv, för de andra jag röker var enda jävla dag varför skulle ni börja bry er nu? " dem blev tysta en stund och jag höjde ögonbrynen 

" För vi är dina föräldrar " jag började skratta åt de sjukt löjliga och opassande svaret

" Inga bra sådana i så fall " sa jag och vände på klacken för att dra upp på mitt rum de var fortfarande tyst i köket vilket betydde att jag vunnit, Stoph hängde efter mig och gav mig en high five. Så fort jag kom fram till mitt rum drog jag fram en väska och gick in i mitt WIC:en. Samtidigt som jag letade efter lite kläder att packa ner funderade jag på vart jag skulle dra, för jag tänkte inte stanna här i alla fall. Jag drog ut två par shorts, tre linnen ett par mjukisar och en munktröja som jag knölade ner i väskan. Jag styrde stegen mot mitt sminkbord där jag drog upp en min Victoria’s Secret neccesärer och slängde ner en eyeliner, ögonbrynspenna, conceler och en mascara till sist packade jag ner min laddare till mobilen. Samtidigt som jag passerade Stophs rum kunde jag höra honom ropa på mig, jag öppnade hans dörr och kunde finna han sittandes i sin säng 

" Vart ska du? " frågade han och jag rykte på axlarna

" Härifrån " sa jag och han suckade högt 

" Tror du jag vill stanna kvar här själv eller vi kan dra till Justin jag har ändå saker där " sa han snabbt, jag nickade och han skrev in något på sin mobil innan han reste sig upp, vi gick snabbt ner för trappan och ut i hallen där vi så snabbt som möjligt satte på oss våra skor och drog ut. Bilen öppnades med ett klick när jag tryckte på knappen på bilnyckeln och jag hoppade in i förarsätet. Snabbt körde jag ut från huset och började åka mot Justin. Vi åkte under tystnad, en skön tystnad. Jag svängde in på den stora grusparkering, jag hade alltid undrat varför dem hade en sådan stor parkering, dem bodde ju ändå bara tre stycken där inne? Jag stängde av bilen och motorn tystnade. Jag klev ut och tog min väska och började gå mot ytterdörren med Stoph efter mig. Stoph knackade och dörren öppnades av Antonio

” Hey ” sa han och kollade frågande på oss samtidigt som han klev åt sidan så vi kunde komma in. 

” Det är mamma och pappa ” sa Stoph och Antonio nickade samtidigt som han stängde dörren efter oss.
” Jag fattar ” sa han och fortsatte in vardagsrummet där resten av gänget satt. Justin och Adam tittade upp på oss och Antonio gav dem en blick som förklarade. Jag sparkade av mig mina skor och ställde min väska vid dörren och fortsatte sedan in och satte mig bredvid Justin. Han log milt mot mig och la sedan armen om mina axlar. Jag kände tårarna bakom ögonlocket, jag ville berätta allt för Justin och kunna bli tröstad för allt som hänt. Stoph stannade kvar och viskade lågt med Antonio, snart kom dem även och satte sig i soffan. 

” Vi sover här några dagar, tills alls har lugnat ner sig där hemma ” sa Stoph och jag nickade. 

” Okej ” sa jag och log mot gänget. 

” Hur tror du det kommer vara att bo med bara killar? ” sa Antonio och skrattade pervigt. 

” Ja du, det vet jag inte ” sa jag och skrattade. 

” Vart vill du sova? ” sa Justin och tryckte mig lite närmare mig. 

Jag ryckte på axlarna och tittade runt på killarna. Något sa att jag skulle vilja sova i Justins rum, det var något speciellt med Justin som gjorde att jag drogs mot honom. 

” Du kan sova hos Justin, han har en extra säng i sitt rum om ni verkligen behöver den ” sa Adam och skrattade. Jag höjde på ena ögonbrynet och tittade på honom

” Om du menar det så nej det tänker vi verkligen inte göra ” sa jag och skrattade. 

” Vem vet ” sa Justin och log sexigt mot mig. Jag skrattade 

” Ja verkligen Justin, dream ” sa jag och reste mig upp och tog min väska. Jag började gå upp för den lilla trappan och öppnade dörren till Justin’s rum. 

” Vänta på mig ” sa Justin och kom upp strax efter mig och öppnade dörren. 

Jag kände tårarna bränna mer och mer under ögonlocken. Justin stängde dörren efter oss och jag satte mig på Justins säng. Jag kunde inte hålla inne det längre. 

” Ju-st-in ” snörvlade jag och torkade bort tårarna som redan hade hunnit rinna ner för mina kinder. Justin vände sig om från dörren

” Cassidy? ” sa han och satte sig bredvid mig. Han bar upp mig i min famn och la sina armar kring min kropp. 

” Vad är det? ” sa han

” Det är hemma, mamma och pappa kom hem och såg allt ” sa jag och snörvlade mot Justins vita t-shirt. Justin strök sin hand längst min kind och torkade bort en ensam tår. 

Vi båda satt tysta, Justin kramade om mig. 

” Jag kanske ska packa upp mina kläder ” sa jag och krånglade mig ur Justins grepp om min kropp. Justin nickade och ställde sig upp och började fixa med något vid sängen. 

 

Justin och jag hade fixat med extra sängen och jag hade packat upp mina kläder och var på väg ner för trappan mot köket där dem andra var, dem höll på att laga mat tror jag. 

” Hur har kärleksparet haft det? ” sa Adam och resten skrattade. 

” Asså, vad menar ni egentligen med allt? ” sa Justin och slog sig ner vid bordet. 

” Vi är vänner och inget mer ” sa jag och satte mig bredvid Justin. Justin vände sig mot mig och gav mig en sårad blick, en konstig känsla spred sig inom mig. Vad menade han, tyckte han vi var mer än vänner?

” Så vad hände med kyssen på festen? ” sa Stoph och skrattade. Justin och jag vände sig mot varandra och gav varandra en förvirrad blick. 

” Kyss vadå? ” sa jag och tittade mot killarna. 

” Ja, ni var så fulla så ni kommer säkert inte ihåg det ” sa Antonio, jag blev mer och mer förvirrad vad pratade dem om?

” Ni stod och grov hånglade på dansgolvet ” skrattade Adam och Stoph flinade. 

What? Hade jag och Justin verkligen gjort det dem berättade?

” Om det hände så betydde det inget ” sa jag och skakade på huvudet. 

Justin tittade ännu en gång upp på mig med ledsen blick, kände han något för mig? 

Ett stygn av ångest träffade mig, det kanske ändå betydde något?


Ledsen för sent kapitel men det är så att jag hade min lilla semester och sedan har min mamma fyllt år. Men Tilde och jag har skrivit nästan 19 kapitel. Wihooo! Och grattis i förskott till mig som fyller år på söndag :* 

Fråga: Ungefär hur många kapitel vill ni ha i denna novell? 

/Agnes


Postat av: Elin

Jätte bra :) Jag vet inte hur många men många :D Grattis i förskott :*

2013-07-19 @ 22:44:11
Postat av: Emelie

Jätte bra! :)
Typ runt 60-70 kapitel :)

2013-07-20 @ 00:08:05
Postat av: Moa

Många! Justin är ju en bad boy.

2013-07-20 @ 01:28:13
Postat av: Anonym

Runt 100! Ni äger. :)

2013-07-20 @ 17:06:16
Postat av: Kathrin

Mycket kapitel!! Typ 100

2013-07-20 @ 23:19:00
Postat av: Lina

typ hur många som helst! :D

sv; Ja den är så fiiin ^^

2013-07-21 @ 01:10:13
URL: http://linasliiiv.blogg.se
Postat av: Jasmine

Grattis Agnes:) ha det bra idag:) och ni är jättebra på att skriva:) jag skulle vilja ha så många kapitel som möjligt☺

2013-07-21 @ 14:28:54
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: