✔ I'm Right Here

Kapitel 15 - Are You Ready For Party

 

Cassidy’s Perspektiv 

 

Det ringde ut från Matte lektionen, jag samlade ihop mina saker och skyndade mig snabbt ut från klassrummet så att inte Justin skulle få vänta. På väg mot mitt skåp mötte jag Bonnie, hon stannade mig snabbt och drog in mig i ett tomt klassrum. 

” Vad gör du? ” sa jag och såg mig omkring i det mörka klassrummet. 

” Jag vill bara säga en sak ” sa Bonnie och tittade ner i marken. 

” Vad, är du ledsen? ” sa jag och tittade oroligt på henne. 

” Jag vill bara säga att jag gillar Justin, men jag vet att han gillar dig ” sa hon och en ensam tår ran ner längst hennes kind. 

” Nej, Justin gillar mig inte ” sa jag säkert, det kunde han väll inte göra? 

” Men du gillar ju Justin? ” sa hon och tittade sorgset upp på mig

” Nej verkligen inte, Justin och jag är vänner som mest bästa vänner i sådana fall ” sa jag

” Lovar du? ” sa Bonnie med gråt i halsen. 

” Jag lovar ” sa jag och la mina armar kring Bonnies kropp. Jag släppte henne och tittade snabbt på klockan på min mobil. 

” Jag måste skynda mig till So:n nu! ” sa jag och gav Bonnie ett leende. Hon torkade snabbt bort tårarna och följde med mig ut. 

” Vi ses sen ” vinkade hon och försvann i ett klassrum längre bort. 

Jag skakade huvudet, Justin hade inte känslor för mig hur kunde hon tro det? och jag hade defenitivt inte det för han. Justin hade nog fått vänta ganska länge nu, jag öppnade mitt skåp slängde in mina böcker och tog sedan min väska och började gå mot utgången. När jag kom ut skyndade jag mig bort mot såkallat hörnet, som stället kallades.

” Hey, vad länge det tog ” sa Justin och gav mig en kram. Det pirrade härligt i magen av hans beröring och varma andetag mot min hals. 

” Ja, jag behöve trösta Bonnie ” sa jag och slängde min väska på bänken som fanns och satte mig sedan själv. 

” Om vad? ” sa Justin frågande och rynkade pannan. 

” Tjejgrejer du vet ” sa jag för att inte nämna det faktum att det faktiskt var honom vi hade pratat om. 

” Jaha ” sa Justin och tittade ner i marken, hoppas han inte blev arg för jag inte berättade.

” Jag vill festa ikväll, vet du någon fest vi kan gå på? ” sa jag och tittade upp mot Justin. Fast jag behövde egentligen inte titta upp på Justin, han var kortare än mig. 

” Nepp ” sa Justin och ryckte på axlarna. Mina föräldrar skulle inte komma hem förens nästa vecka så vi kunde väll ha fest hemma hos mig?

” Vi kan väll ha en fest hemma hos mig? ” sa jag stolt och tittade upp på Justin. Han nickade gillandes mot mig. 

” Om du vill det såklart, dem kan ju märka ” sa han och jag skrattade 

" Den risken är jag redo att ta " sa jag och blinkade med ena ögat. 

" Jag tänker inte gå på någon mer lektion ska köpa ben och Jerry och sen dra hem " sa jag 

" Kan man joina? " frågade han och jag ryckte på axlarna 

" Why not? " jag började gå mot bilen med Justin bredvid mig. Jag drog upp bilnyckeln och vände blicken mot Justin som stod och log mot mig, jag himlade med ögonen och slängde sedan nyckeln till Justin som fångade den och hoppade in i förarsätet. 

 

Väl framme vid affären gick jag direkt bort till Ben & Jerry’s frysen, jag plockade snabbt ut den jag skulle ha Blondie Brownie. Justin tog Baked Alaska. Justin agerade gentleman och betalde bådas fast jag tyckte jag kunde betala den själv. 

 

Justin och jag satt nu i min säng och pratade om allt mellan himmel och jord samtidigt som vi poppade musik och åt våra ben och jerry's. Jag drog upp min mobil ur fickan och klickade in på sms där jag bjöd in alla från våran årskull till festen i kväll

" Fest hos mig vid 8 bjud in alla du känner "

Jag visade upp medelandet för Justin och han nickade och jag tryckte på skicka jag lyfte blicken för att titta vad klockan var tio i 5, shit vad tiden gott fort, jag reste mig upp och gick in i min WIC för att hitta något att ha på mig. Samtidigt som jag letade bland mina klänningar kunde jag höra hur Justin skrattade jag vände huvudet mot honom

" Vad är de som är så kul nudå? " sa jag med ett irriterande stämma

" Du har stått där i tjugo minuter nu och har inte valt ett enda plagg " sa Justin, jag log mot honom och svarade snabbt 

" Jag hittar ju inget " 

" Du har ju säkert 8 miljoner plagg där inne så svårt kan de väll inte va och hitta något snyggt? " Sa han och höjde på ögon brynen. 

" De är ju de som är problemet " sa jag och han skrattade. Jag drog fram två klänningar en tight kort blå som räckte precis över rumpan utan band och en rosa axelbandslös som räckte till halva låren med en en underdel som stod ut lite, jag gav Justin en *vilken-ska-jag-ha* blick och han pekade på den rosa jag hängde bort den blå och stängde sedan dörren så jag kunde byta om jag drog av mig kläderna och satte snabbt på mig klänningen som satt perfekt på min kropp. När jag sedan steg ut från WIC:en satt Justin på samma plats som förut med mobilen upptryckt i ansiktet.

Jag applicerade ny eyeliner och foundation, jag avslutade de med ett ett corall färgat läppstift. Håret fick va som de var jag gick sedan tillbaka till Justin som satt i sängen och tog min mobil där jag knappade in min fyrsiffriga kod, 1995 då jag var född. Jag tryckte mig in på Instagram och tryckte på kameran för att ta en egopic jag vinklade mobilen snett och formade mina läppar till en puss mun och tog sedan en kort, valde en passande effekt och skrev < Ready For Party > klickade sedan på publicera och slängde ibäg mobilen mot Justin. 

" Du jag åker hem en stund och fixar ordning mig " sa Justin och jag nickade. 

" Ta min bil, nyckeln ligger på byrån i hallen " sa jag han log mot mig och försvann ut genom dörren till mitt rum och sedan ner för trappan.  

 

Justins perspektiv.

 

Nyckeln låg som hon sagt på byrån så jag tog den och gick ut genom dörren och ut till hennes bil, jag hoppade in och startade den och gasade på hem. Så fort jag parkerat bilen och öppnat dörren till huset ropade jag 

" Fest hos Stoph och Cass ikväll " och jag hörde ett jubel. Snabbt gick jag bort till mitt rum och drog av mig mina kläder, jag tog på mig en rosa t-shirt som matchade Cass klänning och blåa baggy jeans till det. Det tog en aning snabbare en de tog för Cass, jag tog sedan ner en ny keps från hyllan med kepsar och valde en med några rosa detaljer så de skulle matcha bra. Till sist sprutade jag lite av min favoritparfym. 

" Redo för fest " skrek jag ut och killarna log stort mot mig.

” Alltid ” skrek Antonio och hoppade upp från soffan han satt i. 


Inte så mycket att säga men, jag Agnes kommer åka på kryssning i morgon eftermiddag, och eftersom det är jag som lägger upp kapitlerna så kanske det inte kommer något, jag skoja självklart kommer det ett kapitel kommer tdsinställa kapitel 16 till er! 

Fråga: Är ni taggade för Heartbreaker?

/Agnes 


Postat av: Emelie

Jätte bra! :)

2013-07-16 @ 12:24:06
Postat av: Jasmine

Superbraaa:) och svar på frågan är JAAAAAAAA😱💜. Ha de bra på kryssningen, kram:)

2013-07-16 @ 12:55:29
Postat av: Hanna

Har sagt det förut och säger det igen; herregud hur kan ni skriva så bra!!! Helt klart min favorit novell!!
puss och kram skumbanan :) xo

2013-07-16 @ 19:53:03
Postat av: jasmina

skitbr meeeeeeer, men nähä längtar som fan jaaaaaaaaaaaaa ♥ ♥☺

2013-07-16 @ 20:12:31
URL: http://justinnovell.devote.se
Postat av: Elin

Läst alla kapitel idag som kommit ut såklart! Den är as bra! Längtar tills nästa kapitel :) Ja, jag längtar tills Heartbreker <3

2013-07-16 @ 20:19:38
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: