✔ I'm Right Here

Kapitel 14 - Revange

 

Justin's Perspektiv: 

 

Jag måste göra något åt att Revanges är efter oss, När dem visste att Cass fanns skulle allt bara bli värre än vad det redan var. Jag måste skydda henne hon är speciell och jag visste nu att jag hade känslor för henne. Jag kände att jag behövde göra något. Det fanns bara en sak jag kunde göra i sådana fall, döda Revanges. 

 

Cassidy's Perspektiv:

 

Jag strök med handen mot såren på min handled, jag ångrade mig faktiskt inte det kändes bra på något konstigt sätt. Jag släppte koncentrationen på mina sår och drog fram ett par nya underkläder och ett par rosa mjukis shorts. Jag drog på mig kläderna och letade runt efter en passande tröja jag kunde ha till utan att mina sår syntes. 

" Har du skärt dig? " sa en bekant röst bakom mig. Jag vände mig snabbt om och mötte Catilins besvikna blick. 

" Nej varför skulle jag " hon skakade på huvudet. Hon gick fram till mig och drog upp mina handleder, hon suckade högt  

" Jag trodde du hade slutat " 

" Jag hade det men började igen " sa jag och tittade oskyldigt ner i marken, jag satte mig i sängen och Catilin bredvid. 

" Du kan verkligen inte fortsätta de är farligt " sa Catilin och jag suckade

" Vem skulle bry sig? " 

" Jag " svarade hon kort och reste upp för att sedan gå ut ur mitt rum

" Jag ska åka tillbaka snart " sa hon och stannade i dörröppningen, Jag nickade kort och drog på mig tröjan jag precis tagit fram. Catilin stod tyst ett tag

" Lova att aldrig skära dig själv igen " sa hon och jag nickade även om jag visste att jag inte kunde lova det. 

" När åker du? " sa jag för att byta samtalsämnet. 

" Om det är okej för dig så åker jag ikväll? " sa Catilin, jag nickade och trängde fram ett leende innan hon vände och gick ut. 

 

Justin's Perspektiv:

 

Jag skrev upp de sista på pappret som föreställde ett stort hus, Revangers hus. Jag hade suttit ungefär hela dagen och planerat hur jag skulle döda dem, det knackade på dörren och Stoph kom in. 

" Broo vad händer? " sa han och jag visade upp de jag ritat, han kollade förvånat på mig.

" Vi måste döda de, både för våran skull och för Cass du vet varför ” sa jag som förklaring och  han nickade och jag började sedan förklara planen för honom. När jag berättat allt i detaljer frågade jag snabbt

" Hur är de med Cass? " Han suckade och rullade in läpparna

" Hon har börjat igen " sa Stoph och jag höjde på ögonbrynen frågande. 

" Skära sig, Catilin såg de när Cass bytte om " sa Stoph och jag suckade, vi måste få henne och sluta, det är farligt. 

Jag höll upp ritningen jag gjort och Stoph skrattade. Adam är verkligen den som kan sånt om kartor och datorer, min ritning såg mest ut som en hög med löv. 

" Fin " sa Stoph ironiskt och vi båda brast ut i skratt. 

" Jaja du och jag fixar detta nu så slipper de andra veta om vi failar " Sa jag och han skrattade. Vi hade bestämt oss för att döda en, eftersom de nästan dödade Cass som är helt oskyldig kan vi döda en av de som är skyldiga. Detta skulle gå snabbt vi skulle köra bilen en bit bort och sedan smyga och knacka på dörren och så fort någon öppnar så skjuter vi och sticker sedan, snabbt och enkelt. Vi drog snabbt bort mattan som låg över luckan till källaren och öppnade den sedan och klättrade ner för den smala stegen för att hämta vapen som vi skulle behöva. 

 

Jag och Stoph hoppade snabbt in i den svarta bilen, vi ville revange precis som dem velat ha. 

Jag började sakta köra mot deras gömställe som låg i skogen på andra sidan Stratford, vilket var en bra bit bort. 

Vi körde under tystnad ända tills vi kom ganska nära deras hus.

" Du vet vad vi ska göra? " sa jag och Stoph nickade. Ingen av dem i gänget syntes till så vi hoppade ur bilen och började smyga oss fram till dörren. Jag ställde mig på bänken som fanns på den lilla verandan där man gick för att komma till dörren, jag satt nu snett i mot den och riktade pistolen mot dörren. Stoph gick snabbt och plingade på dörren och som planerat kom det en kille som öppnade om jag inte har helt fel han som sköt Cass. Så fort han öppnade riktade jag pistolen mot hans huvud och sköt innan han han reagera. Så fort skottet träffade honom föll han död mot marken. Jag och Stoph hoppade ner från verandan och sprang allt vad vi kunde mot bilen jag kunde skymta den en bit fram så jag drog upp bilnyckeln från fickan och låste snabbt upp bilen så vi kunde hoppa in direkt, jag smällde upp bildörren och kastade mig in. Vi kunde se en av killarna komma springande längre bort i skogen. Jag gasade på och körde allt vad jag hade ut ur skogen och ut på vägen där jag saktade ner en aning, jag sträckte upp handen mot Stoph för att göra en High five vilket han besvarade genom att slå sin hand mot min. Vi klarade det, nu var det lika. Det hade gått så snabbt så det som hade hänt kändes ovärkligt. 

 

När vi kom hem hade det hunnit bli ganska mörkt ute och jag gissade på att klockan var runt tolv. 

" Var har ni vart? " mumlade Adam trött

" Bara varit och tittat till Cass " sa jag och ryckte på axlarna. Adam och Antonio nickade ointresserade. 

" Jag går upp och lägger mig " sa jag och gick upp för den lilla trappan till korridoren med allas rum. Jag stannade och vinkade hejdå till Stoph innan jag försvann in på mitt rum. Jag drog av mig mina byxor och t-shirt och slängde mig sedan i sängen och kröp ner under det varma täcket.  

 

Jag vaknade av att min väckarklocka ringde för ungefär åttonde gången, vilket jag inte tänker lyssna på. Jag viftar till med armen och hör en hög smäll i golvet där gick den klockan sönder. Jag reste mig sakta upp och gick sedan in i badrummet. När jag kom in drog satte jag på vattenkranen och kupade mina händer och lät vattnet rinna ner i mina händer, jag slängde sedan upp vattnet mot ansiktet och torkade sedan bort vattendropparna som fanns kvar i mitt ansikte. Jag duschade sedan och tog fram rena kläder som jag tog på mig.  

Jag kollade på klockan, fem minuter tills vi började. Jag orkade inte äta så jag fortsatte ut

" Fan" sa jag högt för mig själv när jag märkte att killarna hade tagit bilen. Jag drog upp mobilen och gick in på kontaktlistan och ringde sedan Cass, hon svarade efter en stund och hennes nyvakna stämma hördes. 

” Hallå? ” sa hon irriterat. 

” Hej, Vad gör du? ” sa jag medan jag sparkade på några få stenar som låg på trappan. Nej nu hände det där igen. Jag blev den gamla snälla Justin, vad gör tjejen med mig?

” Du väckte mig ” sa hon ännu med irriterade röst.

” Vad bra ” sa jag och log för mig själv, jag kunde se hennes arga ansiktsuttryck framför mig.  

” Ja, Gud vad bra! ” stönade hon och jag började smått skratta

” Du vet att vi började för exakt 13 minuter sedan? ” skrattade jag fram. 

” Va, du skojar? ” skrek hon frustrerat och jag kunde höra hur hon slog till något. 

” När du ändå är försenad kan du väll hämta mig? ” sa jag och fortsatte sparka ner grus från trappan. 

” Sure, tio minuter ” sa hon och la på. Jag satte mig på trappan och efter ungefär tio minuter kom hon. Jag sprang snabbt bort och hoppade in bredvid henne i bilen. Hon bar ett par ljusa slitna shorts och en ljus blå stickad tröja som täckte både hennes axel och hennes sår efter att hon hade skärt sig. Hon log mot mig och jag avfyrade ett stort leende tillbaka, hon gör mig glad.

 

 
" Smile " 
 

 Hon körde upp bilen på skolans parkering och vi båda hoppade ut. 

Vi skildes åt vid skåpen hon hade matte och jag engelska. Jag drog upp dörren och möttes av en massor med blickar.

" Bieber 20 minuter sen " sa Mrs Bradley och skrev ner något på ett papper.  

Jag ignorerade det och gick till den ända lediga platsen i klassrummet, längst bak

Jag drog direkt upp mobilen och började knappa ett sms till Cass. 

" Vad har du efter Ma? " Jag han knappt trycka på skicka innan jag fick svar, antar att hon satt med mobilen på lektionen. 

" SO men tänker inte gå "  Skrev hon och jag skrattade åt svaret. 

” Vi kan mötas vid hörnet ” Skrev jag och hon skickade enbart en tumme upp tillbaka. 


Sorry för sent kapitel, men vi har varit ute och bott i skogen -.- Min mamma tvingade oss att lämna datorn hemma så vi kunde knappt skriva, förutom på mobilen. Men vi han planera mycket i kommande kapitel.     Enyoy!

 

Fråga: Vilken är eran favoritnovell?

 

/ Agnes

 


Postat av: Hanna

Så himla bra! Jag vill ha nästa kapitel nu, haha btw längtar tills nästa❤❤

2013-07-13 @ 21:31:14
Postat av: Anonym

Jätttebraa!!:)längtar till nästa:) jag har många favoritnoveller men er novell är lugnt en av dom:) jag älskar er novell:) hoppas ni har ett bra sommarlov, kram

Svar: Tack ! Vad roligt att höra :) De ska vi och dsm ! Kramis <3
Justinbdrew

2013-07-14 @ 10:58:39
Postat av: Kathrin

Den förra ni hade

2013-07-14 @ 11:05:46
Postat av: Emelie

Jätteee bra! :)

2013-07-14 @ 11:51:59
Postat av: Linnéa

www.myybieberstoory.blogg.se är min favorit, minus denna..

Svar: Förstår inte vad du menar med " Minus denna.. "
Justinbdrew

2013-07-14 @ 21:07:43
Postat av: THEJUSTINBIEBERFICTION.BLOGG.SE

Hej gullis! Har du lust att länkbyta :)? Kommentera gärna min blogg med svar :)!

2013-07-15 @ 13:48:47
URL: http://thejustinbieberfiction.blogg.se
Postat av: Anonym

Älskar novellen skit bra har allt och när kommer nästa kapitel ut kan inte vänta måste få läsa nu

2013-07-15 @ 17:49:32
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: