✔ I'm Right Here

Kapitel 10 - Movie Night

 

Cassidy’s Perspektiv 

 

Justin körde upp bilen vid huset och vi båda hoppade ut. Killarnas bil stod parkerad bredvid, dem åkte en egen bil direkt hit medan jag och Justin åkte och handlade. Jag gick bakom bilen och öppnade bakluckan som sakta åkte upp, jag tog påsarna som låg där och Justin tog pizzorna, han låste bilen och vi började gå mot dörren som jag med min lediga hand öppnade. Jag sparkade i väg mina skor och fortsatte in i det stora vita vardagsrummet där de bäddat med madrasser, täcken, filtar och kuddar. Jag kastade ut Pringles chipsen och påsarna med ostbågar och godis. Killarna hade fixat öl som låg slängt med snackset på madrasserna. Det knakade till i trappen och Bonnie kom ner hon hade tre filmer i handen och ett stort flin på sina läppar. 

” Vad har du valt för filmer? ” sa jag och sprang fram till henne och kikade. Mean Girls och Spring Breakers, jag nickade nöjt och drog med mig Bonnie in till killarna i köket. 

” Dessa filmer ” sa Bonnie och höll upp filmerna. Antonio spottade ut allt vatten han hade i munnen och spärrade upp ögonen, oturligtvis hamnade vattnet på Adam som inte såg ut att bli särskilt glad av det.

” Aldrig ” sa han och skakade på huvudet. Adam försökte torka bort vattnet så gott det gick. 

Jag ryckte Spring Breakers ur handen på Bonnie och tryckte upp den i Antonios ansikte. 

” Vill du se den nu? ” sa jag när han sett dem bikiniklädda kändisarna på framsian.

” Haha visst ” sa han och tog filmen i från mig. Jag och Bonnie gav varan varsin high five och gick tillbaka till vardagsrummet medan killarna började prata om Ashley Benson. 

Jag himlade med ögonen samtidigt som jag skärde upp pizzorna som Justin ställt på bänken, jag tog sedan med de till vardagsrummet där alla nu var. Bonnie satte på Spring breakers och vi hög in på pizzorna, när jag ätit upp min andra pizza bit var jag inte alls sugen längre, jag hoppade bak ett steg och började fokusera bara på tv:n. Ja jag måste börja äta mer, men så fort jag äter tappar jag aptiten. Jag var ganska smal och åt aldrig särskilt mycket, en gång förut hade jag legat inne på sjukhus beronde på ätstörningar. Jag kände Bonnies blick bränna mot min kind, jag vände blicken mot henne och hon viskade tyst 

" Du måste äta mer " jag nickade, Bonnie var den ända förutom min familj som viste om detta. Vi kan säga så här, de är bara Bonnie som vet precis allt om mig. Alla i skolan tror jag är helt perfekt och har de perfekta livet, men mitt liv är raka motsatsen. Jag hatar mitt liv, jag skakade bort de negativa tankarna och försökte fokusera på filmen. Filmen tog snart slut och vi bytte till Mean girls killarna suckade högt och vi mutade med att de fick välja nästa gång, fast de kunde de ju glömma. Jag tröttande snabbt på att sitta still och kom på en annan idé vad vi kunde göra, 

" Kan vi inte köra sanning eller konksekvens? " brast jag ut och alla vände blicken mot mig, de var något jag verkligen gillade och tyckte var sjukt kul, även fast jag fyllde 18. De nickade och vi satte oss i en ring med en flaska i mitten, Justin började snurra och flaskan hamnade på Adam som suckde högt innan han valde konsekvens

” Kyss den snyggaste personen i rummet ” sa han och Adam satt tyst en stund innan han snabbt böjde sig fram och tryckte sina läppar mot mig, jag besvarade kyssen och han avslutade den snart där efter.

 

 

 " Kiss the prettiest person in the room " 

 

Justin kollade surt på Adam och han gav honom en konstig blick. Vad höll dem på med? Adam snurrade flaskan och den hamnade på Antonio

” Sanning ” sa han.

" Vem var den senaste du hade sex med? " frågade Adam och blickarna vändes mot honom, 

" Någon blondin som jag hittade senaste gången vi var ute vet inte vad hon hette "

 Vi nickade och han snurrade på flaskan, Justin. 

" Konsekvens "  sa Justin säkert och Antonio fick ett stort leende på läpparna och sa

" Ge Cass ett sugmärke " Alla i rummet började skratta och Justin flyttade sig närmare mig och böjde sitt huvud mot min hals och började suga och nafsa, jag rullade in mina läppar för att inte stöna. Snart spred sig ett röd lila blå märke på min hals, och de runt log nöjt när Justin satte sig tillbaka på sin plats igen. Jag kollade på Bonnie som fokuserade på något annat, hon var avundsjuk eftersom hon hade världens största crush på Justin. Jag bara visste det. Det tog inte lång tid innan vi alla satt utmattade på madrasserna och halvsov. Det spelade ingen roll om vi var uppe för sent det fanns ändå inga föräldrar som kunde säga till oss om vad vi skulle och inte skulle göra. Så Varför inte? Yolo liksom. 

 

Jag kollade mig omkring och såg nu att Stoffe, Bonnie och Adam sov. Jag kröp ner skönare och puffade upp kudden, slöt mina ögon och föll in i en lätt sömn, ni vet en sån när man sover men ändå känner och hör allt runt om. Jag kunde höra hur Justin och Antonio prata tyst 

" Hon sover nu "

" Känner du något för henne? " kunde jag höra Antonio fråga

" Nej " Svarade Justin säkert och jag kände mig faktiskt lite ledsen. Inte för att jag kände något för Justin, men. 

 

Justin’s Perspektiv 

 

Ett ringade ljud väckte mig ur min sömn, Cass mobil, jag lossade greppet jag tagit om henne igår och sträckte mig efter mobilen. Just fan de är skola idag. Killarna hade nu börjat vakna men Cass och Bonnie sov fortfarande som stockar, jag skakade liv i Cass och Adam i Bonnie. Hennes vakra ögon öppnades sakta och hon tittade sig omkring och tog sin mobil ifrån mig, hon kastade sig upp ur sängen och drog med Bonnie upp på sitt rum, det var en timme tills vi började och som jag vet tar de en stund för tjejer på morgonen. Jag gick upp för trappan och sedan in i Cass rum, jag satte mig på sängen så jag såg rätt in genom den öppna dörren mot hennes WIC där de rivit ut halva hennes garderob och letade efter något att sätta på sig. Cass gav Bonnie en blå stickad tröja och ett par svarta shorts, och hittade sedan en skjorta som gick från vitt till rosa och ett par ljusa jeans shorts till sig själv. Bonnie vände sig om mot mitt håll och skrek till, Jag brast ut i skratt. 

" När kom du hit? " frågade hon och jag ryckte på axlarna och de började byta om, dem brydde sig inte om att jag satt och tittade på dem. När de var klara gick de ut och Cass satte sig vid sitt sminkbord, hon började kladda på foundation, puder, eyeliner, mascara och läppstift, samtidigt som Bonnie plattade hennes hår. Fråga inte hur jag vet vad allt heter.

När de båda var klara började de gå mot dörren och sedan ner och jag följde efter, där nere stod killarna och satte på sig sina skor, Cass och Bonnie trädde på sig ett par likadana vita låga converse och jag drog på mig mina vanliga Supras.

" Ni får åka eran bil jag och Bonnie tar en egen " Han Cass säga innan de försvann in genom dörren som lädde till garaget. Vi gick ut och hoppade sedan in i våran Fisker Karma, jag körde och Adam satt bredvid, Stoffe och Antonio där bak. Garagedörren öppnades och ut kom en svart mosler, allas ögon for upp förutom Stoffe som bara skrattade

" Är de hennes? " fick Adam ut sig och Stoffe skakade på huvudet.
” Det är Pappas ” sa han och Antonio pustade ut, och vi andra skrattade medan vi såg på medan hon smidigt backade ut och körde iväg längst gatan och mot skolan.

 

Jag parkerade bilen och kollade på Bonnie som gav mig en godkännande blick, de var första dagen i skolan efter Sarah hade dött, jag öppnade dörren och hoppade ut. Jag och Bonnie började gå mot skolan, dörrarna öppnades och vi gick in. Allas blickar var på oss precis som vanligt och jag njöt av de, killarna som dreglade efter oss och tjejerna som var avundsjuka. Denna gången kändes ändå helt annorlunda. Det kunde delvis bero på två saker,

den första saken var att Sarah hade dött och dem flesta kanske visste det eller så berodde det på att jag hade ett jävligt stort sugmärke mitt på halsen, det var nog därför folk tittade. Fuck Bieber. Ska döda honom när jag ser honom. 


Ni har varit bra på att kommentera dem senaste kapitlerna, blir så stolt. Så här har ni kapitel 10.

 

Fråga: Tror ni Adam gillar Cass?

 

Agnes & Tilde


Postat av: Anonym

Jag tror att Adam gillar cass :D jag hoppas att justin och cass blir tsm fast ingen vet om det :) det är bara ett förslag men skulle bli glad om ni kunde ha med det eller liknande :)

Svar: Vi ska absolut tänka på saken! Du får se vad som händer.. :)
Justinbdrew

2013-07-10 @ 00:55:45
Postat av: Kelly

Shit vad bra kapitel, jag tror att Adam har en crush på cass men att hon och Justin är typ småkära i varandra,ett förslag:kan det inte va så att Justin är bra på att sjunga i denna novellen och cass märker den en gång när han sjunger i duschen ? Gott folk KOMMENTRA

2013-07-10 @ 02:02:27
Postat av: Emelie

Jätte bra! :)

2013-07-10 @ 10:28:30
Postat av: Lol

Meeeeeer!!!! <3

2013-07-10 @ 13:43:37
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: