✔ Learn Me To Forgive

Chapter 4 - Livestreaming

 

 

31 Maj 2013

Destinys Perspektiv:

Ett starkt ljus spred sig i rummet och mina ögon kämpade för att vänja sig vid ljuset. 

” Vi ska samlas om en och en halv timme ” Sam log, jag nickade som svar. Sakta drog jag mig ur sängen och trippade bort till garderoben och där jag drog ut mina mjukisar där de stod Brooks på rumpan och bytte tröjan jag sov i till en t-shirt och en munktröja. Jag ville vara helt klar innan frukost så jag drog ut min ryggsäck och slängde ner mina fotbollskor, vattenflaska och allt de där man behövde. Jag bestämde mig för att sätta på mig mitt matchställ under de kändes inte så där super bra att byta om med en massor med killar som jag inte direkt kände super bra. De var gröna shorts med mitt förnamn på rumpan och sedan en lila och grön randig tröja med nummer 13 och mitt efter namn på ryggen. Det var sjukt snyggt. Tills sist satte jag upp håret och gick sedan in till köket där Sam satt på köksbänken och åt samtidigt som han pillade med mobilen. Jag plockade ut yoghurt och hallon och hällde upp de i en skål och slog mig ner vid de lilla bordet och kollade på Instagram. 

” Tror du jag hinner ha en snabb Livestream innan vi drar? ” frågade Sam och jag ryckte på axlarna.

” En liten hinner jag ” sa han och han drog iväg. Eftersom jag inte hade något annat för mig hängde jag med in till hans rum där han nu startat Livestreamen och satt nu inne på Twitter och skrev, han satt vid sitt skrivbord vid sin stora imac och var samtidigt inne på sin macbook pro. Seriöst jag fattar inte varför man behöver två datorer, han säger att man måste ha de när man är Youtuber. Jaja, det stod att de var tusen personer som kollade och de ökade hela tiden. Jag låg i soffan med mobilen och lyssnade när Sam svarade på frågor. 

” Sam när skulle vi samlas? ” frågade jag och han kollade bak på mig 

” Tre kvart, så jag kommer bara kunna vara kvar i en halvtimme typ ” sa han till mig och till de som tittade.

Efter att ha tittat igenom hela Instagram satte jag mig upp och tog en stol och satte mig bredvid Sam. 

På sidan av rutan där man såg Livestreamen kunde man också se vad dem som tittade skrev. 

Det kom upp massor med Hi Destiny. Jag log och vinkade till kameran. 

” Ni kan skriva frågor till både mig och Des ” nu sa Sam. Efter ett tag började han fråga

” Är ni tillsammans? ” 

” Nej ” svarade jag och tvinnade mitt hår runt mitt finger. 

” Vilka är era favorit siffror? ” sa Sam. 

Jag drog av mig munkjackan och vände ryggen mot kameran. 

” 13 ” sa jag och satte mig normalt igen. 

” Mitt är 19! ” Sa Sam och visade numret på hans rygg. 

Vi fortsatte svara på frågor och klockan hade blivit så mycket att vi behövde gå. 

” Okej, Jag måste gå nu! Stay Beautiful! Sa Sam och vinkade hejdå och pussade skärmen innan han stängde av livestreamen. Han stängde av sin dator och vi gick ut till hallen och drog på oss skor och tog sedan våra väskor och gick ner och ut på gatan. 

 

När vi kommit in på skolans område ropade plötsligt Sam. 

” Hey Kian! ” Jag vände huvudet och såg Kian komma mot oss. Han hade ett brett leende på läpparna och gjorde någon slags handskakning killar alltid gjorde när dem träffades. 

” Hej Kian ” sa jag och log. 

” Hey Destiny ” sa han och vi alla tre började gå mot vårt omklädningsrum. 

” Vilket lag skulle vi spela mot? ” sa Kian

” Något lag i Canada tror jag.. ” sa Sam och vi svängde precis in i korridoren med massa omklädningsrum. 

Vi fortsatte framåt och stannade framför dörren med 8. 

” Jag väntar här ute ” sa jag och satte mig på bänken Sam och Kian nickade och gick in. Jag drog upp min mobil som jag alltid gjorde och tittade på lite olika appar efter något roligt att göra. En av killarna, Jakob tror jag han hette öppnade dörren och sa att jag kunde komma in, killarna vände blicken mot mig när jag kom in men vände sig sedan tillbaka till våran tränare. Jag slog mig ner bredvid Kian och Sam och lyssnade när han berättade våra positioner. Alla gick i en stor trupp på väg mot planen andra laget var redan där och alla var typ tio gånger så stora som mig, jag tyckte killarna i mitt lag var stora men dessa var fan enorma. Men det gjorde ej mig nått, jag var redo för vinst.


Ojoj blev lite sent men jaja nu är det uppe hoppas ni gillar de :)


Postat av: Anonym

Ah meeeeer

2013-12-02 @ 22:28:20
Postat av: Anonym

DÖÖR VA BRAA!!!

2013-12-02 @ 23:22:44
Postat av: Ebba

Förlåt men jag tycker att kapitlena är föör korta.

Svar: Vi vet att de är korta men om vi ska göra ett kapitel varje dag så kan vi inte sitta och göra långa kapitel vi skulle inte hinna med något annat då. Om ni vill ha längre får vi strunta i julkaländern
Justinbdrew

2013-12-02 @ 23:51:08
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: