✔ Learn Me To Forgive

Chapter 19 - Beach baby

 

 

Destiny Perspektiv:

Jag drog på mig min vita bikini och tog sedan på mig mina jeansshorts och ett linne till det. Jag packade sedan ner två handdukar eftersom jag visste att Sam skulle glömma en till sig själv, jag packade också ner solkräm, mina solglasögon, hörlurar och såklart min mobil.

Jag gick sedan ut i köket och ut till köket, Sam hade på sig sina badbyxor och satt och åt på sin mat han beställt. Han puttade fram min mat som han köpt till mig och jag log.

“ Tack Sami “ sa jag och tog emot maten.

“ Vi satt tysta och åt medan vi båda scrollade igenom Twitter efter något roligt.

Jag plockade undan mitt skräp och tog med Sams på samma gång.

“ Ska vi gå då? “ sa jag och Sam nickade.

Jag drog på mig mina skor och förberedde mig för att prata med Sam varför han var så sur hela tiden, men ångrade mig när jag tänkte att vi behövde mer tid. Jag gör det ikväll istället, tänkte jag och sköt bort tanken på det.


Vi gick ner till stranden , jag stannade när vi kommit ut på sanden och sökte efter dem andra.

“ Där är dem “ sa Sam och pekade längre bort, jag såg dem inte men litade på att dem var där han pekade.

När vi kommit fram, hälsade alla. Kian och Andrea, var ute och badade medan alla andra låg på sina handukar och solade.

“ Jag har glö.. “ sa Sam och jag tryckte upp den ena handduken på han.

“ Tack “ sa han och skrattade.

“ Jag visste att du skulle glömma “ sa jag och skrattade.

“ Ni känner varandra verkligen för bra “ sa Ricky och skakade på huvudet.

Jag la ut ena handduken bredvid Jc och Sam la sig bredvid mig.

Jag drog av mig mina shorts och mitt linne och la mig ner.

Jag gillade verkligen Jc, han var en bra vän och förstod verkligen när saker var fel och han hjälpte en när man behövde det. Jag vände mig om och log mot honom, han log snett tillbaka.


Efter att ha solat i ungefär 10 minuter började det bli alldeles för varmt. Jag satte mig upp och drog ut hörlurarna.

“ Någon som vill bada? “ sa jag och ställde mig upp. Kian och Andrea hade kommit upp och lagt sig på sina handdukar men dem verkade vara sugna på att bada i alla fall eftersom dem både nickade, Jc, Sam, Trevor, Jenn, Ricky och Connor verkade också tycka det blivit varmt eftersom dem reste sig upp.

Jag kände ett par varma armar runt min mage och att något lyfte upp mig.

“ Sam “ skrek jag och började försöka åla mig ut hans grepp eftersom jag visste att han defentivt skulle kasta mig i vattnet.


Han gick ut med mig till vattnet slutade vid hans mage. Han doppade försiktigt ner min rumpa i vattnet och jag började vifta ännu mer eftersom det var iskallt enligt mig. Han fortsatte gå utåt och släppte mig sedan.

Det kalla vattnet slöt sig om min kropp och jag skyndade mig snabbt upp till ytan.

“ Sam, du ska få för det där “ sa jag och började skvätta vatten på honom. Han skrattade bara åt mig.

Dem andra hade kommit ut, och alla började stänka vatten på varandra.


Efter ett tag hade vi alla bestämt oss för att gå tillbaka till stranden och vi hade nu legat där ganska länge.

Solens sken brände mot min hud, jag kände plötsligt hur törstig jag var.

“ Någon som ska följa med och köpa vatten? “ sa Jc som han hade läst mina tankar.

“ Ja, jag “ sa jag och drog med ovansidan av min hand på min panna. Jag sträckte ut handen mot honom för att visa att han skulle dra upp mig. Han greppade min hand och jag var snart uppe på benen.

Vi började sakta gå mot den lilla butiken som fanns.


Jag tog tag om en vattenflaska och en påse med chips och gick bort till kassan och betalade.

“ Destiny? “ Det tog en stund innan jag kopplade rösten och vände mig om och såg att Justin stod där.

“ Hej “ sa jag och log stort och kramade om honom. Jc kom upp bredvid mig och sträckte fram handen mot Justin, som gjorde de samma

“ Jusitin “ Sa Jc och Justin skrattade

“ Justin “ jag skrattade till och log.

“ Så ni känner varandra? “ sa Jc och pekade mellan oss.

“ Ja de kan man väll säga “ sa Justin och jag log.

“ Okej men du jag måste gå, vi ses “ Sa Justin och kramade om mig.

“ Vänta kan inte jag bara få ta ett kort med dig “ sa Jc och jag och Justin började skratta.
“ Jo visst “ Jc sträckte mig hans mobil och ställde sig bredvid Justin, och jag tog några kort. Jc tackade och sedan gick Justin iväg.

förlåt för kapitlet kom upp sent men blogg.se är helt blä som vanligt så mitt tindsintälda kom inte upp 
 

Postat av: Anonym

Meeeeeeer

2013-12-17 @ 20:03:40
Postat av: Emelie

jätte bra ! :)

2013-12-18 @ 12:47:33
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: