✔ Learn Me To Forgive

Chapter 15 - Wisit Justin

 

Vi hade precis slutat skolan och vi började gå hem till Sam och mig. Killarna snackade om att dem skulle ha en gemensam livechat i kväll. Jag gick tyst för mig själv och tänkte på Justin, han var charmig och det var svårt att säga att han inte var snygg. Jag kanske skulle sms:a honom i kväll och fråga om vi kunde hitta på något, vi båda hade i alla fall haft väldigt kul i Onsdags, eller jag tror att han också hade det.

” Destiny, vi är framme ” sa Kian och skakade mig. Jag ryckte till och återvände från mina tankar till den verkliga världen. Sam och Kian började skratta åt mig, jag himlade med ögonen och gick förbi dem och uppför trappan till vårt lägenhet. 

” Blev hon sur? ” sa Kian till Sam. 

” Nejdå, eller Destiny? ” 

Jag vände mig om och lipade åt dem, men det var svårt att hålla sig för att inte skratta. 

Både Sam och Kian började skratta igen. 

Jag öppnade dörren till våran lägenhet. Jenn och Jc stod lutade mot våran köksbänk och det stod en kamera framför dem. 

” Ops, spelar ni in?  ” sa jag och tog tyst av mig mina skor och slängde väskan på golvet. 

” Ja ” sa Jc och låtsades titta surt på mig, men han började genast skratta. 

Dörren rycktes upp och Kian och Sam kom in, de slängde igen dörren efter sig. 

” Nej, för jag vet att dem stänger 11 ” sa Sam och Kian skakade på huvudet. 

” Nej dem stänger 12 ” sa han. De tjafsade om något helt oviktigt. 

” Spelar ni in? ” sa Kian förvånat och Jc, Jenn och jag började skratta igen.

 

Justins perspektiv

 

Jag tryckte på den lilla gråa knappen på löpbandet så bandet gick fortare. Eftersom jag inte hade tränat på länge, enligt mig, kändes detta extra bra. De senaste dagarna har jag funderat på om jag ska prata med Destiny om hon vill hitta på något igen. Jag hade sjukt kul förra gången och hon är sjukt underbar. Hennes personligheter är amazing och hon ser bra ut. Fast det störde mig att hon var så nära Sam. Jag bestämde mig för att smsa henne så jag hoppade av löpbandet och stängde av de och började gå mot högtalaren som jag kopplat in min mobil i och tog upp den. Pausade musiken och fortsatte ut genom glassdörrarna från mitt gym och bort till en av solstolarna bredvid poolen. Jag tryckte upp min och Destiny´s konversation 

Till Destiny

- Vill du hitta på något i kväll eller imorgon?

 

Jag klickade sedan in på hennes instagram och tittade på bilderna hon hade lagt upp, åh vad vacker hon är. Snart plingade mobilen till och jag gick in på meddelandet

Från Destiny

- Gärna, ikväll? vart??? 

Jag skrev in ett svar direkt

Till Destiny

-hos mig, jag hämtar upp dig vid sex?

 

Jag han inte ens klicka ifrån meddelandet innan jag fick ett svar

Från Destiny 

-Perfa

 

Okej de är en och en halv timme kvar så jag måste nog jalla lite om jag ska hinna med allt. Jag reste mig upp och gick in i huset och gick upp till badrummet för att duscha och fixa mig i ordning. 

Jag sprang bort och öppnade dörren åt Destiny när hon kom ner från lägenheten. Hon log och hoppade in, 

” Så vad ska vi äta ” frågade jag och hon ryckte på axlarna.

” Pizza? ” sa hon och jag nickade. Samtidigt som jag körde sneglade jag ofta på Destiny som satt och kollade på sin mobil. Jag parkerade bilden på uppfarten och hon kollade med stora ögon på huset.

” Jävlar vad stort ” Sa hon och jag skrattade. Tillsammans gick vi in och jag såg att städerskorna hade varit här som jag bett de och städat medan jag hämtat Destiny. jag visade henne runt lite snabbt och vi slog oss sedan ner i soffan. 

” Jag beställer pizza ” sa jag och hon nickade och jag gick ut i köket för att beställa. 

Jag ringde till en pizzeria och beställde den pizzan som Destiny ville ha och sedan en till mig. Jag la på och satte mig i soffan bredvid Destiny, jag la armen runt hennes axlar och hon log söt mot mig, hennes leende gjorde så jag smälte. Alvarligt.

 


Postat av: Anonym

Meeer

2013-12-13 @ 19:24:01
Postat av: Emelie

jätte bra :)

2013-12-14 @ 11:59:55
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: