✔ Learn Me To Forgive

Chapter 11 - Good work Destiny

 

 

Sam gick raka vägen in till sitt rum och stägde igen dörren. Vafan. Jag rick bort till hans rum och slog upp dörren han satt vid sitt skrivbord och fipplade med datorn

” Varför är du så jävla grinig ” frågade jag honom och satte mig i hans soffa.
” Jag är inte sur, jag undrar bara vad han gjorde här ” sa han utan att vända blicken mot mig.

” Seriöst, jag berättade de för dig båda idag och för några dagar sedan ” 

” Jaha de hörde inte jag, men vad gjorde han här ” 

” Vi träffades ju på flygplatsen och började sedan skriva och bestämde att vi skulle ses vilket du också visste ” om jag ska vara ärlig så verkade de som om han var avundsjuk eller något. Men varför skulle han vara de. Vi är ju bara vänner.
” Hörde de inte ” sa han bara och jag orkade inte vara här om han skulle vara så jävla sur. Jag reste mig upp och rättade till min tröja innan jag smet ut genom dörren och puttade igen den. Klockan var runt nio men jag var sjukt sugen på nått. Kylskåpet hade inget lockande så jag bestämde mig för att gå ner till Starbucks om låg tvärs över gatan. Jag klev i mina converse och öppnade dörren. Gud jag behövde värkligen köpa ett par nya converse. Mina var helt trasiga. Jag hade ett par låga och ett par höga som jag använde hela tiden och iallafall de låga, egentligen båda behövde bytas ut. De fanns en butik som låg ungefär 5 minuter här ifrån. De hade typ allt de var flera våningar. De kanske hade Converse. Jag bestämde mig för att gå dit innan jag gick till starbucks men kom sedan på att de säkert inte var öppet då klockan var strax efter nio. Jag gick bort till övergångstället och väntade till bilarna stannade och jag gick över. 

” En hallon milkshake ” sa jag glatt till tjejen i kassan. Hon log snällt.

” Vad heter du? ” frågade hon och jag svarade 

” Destiny ” jag betalde och stälde mig sedan vid ett bord och väntade på att den skulle bli klar.
” Destiny ” ropade tjejen ut och jag gick bort och hämtade den. De var faktiskt ganska mycket folk för att klockan skulle vara ganska mycket. Sakta gick jag tillbaka hem samtidigt som jag kollade twitter. 

Ett meddelande kom upp och jag tryckte upp det. Jenn hade skrivit något i en gruppchatt vi hade gjort i helgen. Alla som var där var med.
Från Jenn

-Någon som vill boowla i helgen?? Vi hade ingen match så det skulle säkert vara kul. 

 Till Jenn

-Moiiii

 Innan jag hann hem fick jag fyra meddelanden av att de ville. Jag öppnade upp dörren och klev in, sparkade av mig skorna och vek in på mitt rum. Jag bytte ut kläderna till ett par mjukis byxer och en munktröja och slängde mig i sängen. Jag satte min dator i knät och tog en klunk av min milkshake. 

 Klockan slog precis 12 och jag bestämde mig för att lägga mig. Jag placerade min dator på mitt sängbord och satte på en film. Snabbt kastede jag upp täcket för att kunna få de över hela mig och en svart skugga av något flög upp i luften och snart kunde man höra en smäll i golvet. Jag kastade mig upp ur sängen och sökte med blicken i rummet och fann min mobil på golvet. Snälla, snälla snälla. Sakta gick jag bort till mobilen och böjde mig försiktigt och plockade upp den. Helvete. Det var fullt med sprickor över hela skärmen och hela hemknappen satt helt löst. Innan jag åkte hit lagade jag mobilen för den var trasig och  de var typ en månad sen. Bra jobbat. Aja jag får väll laga den när jag orkar. Just nu var jag för trött för att orka bry mig så mycket. Jag la ner mobilen på bordet och kröp ner  sängen igen. Jag stängde ögonen och försvann in i mina drömmar. 


Det hemska ljudet av väckarklockan ekade i mina öron. Så fort jag öppnade ögon kände jag en hemsk smärta i magen och huvud. Jag försökte att resa mig men mitt huvud började snurra och jag slängde mig i sängen för att inte ramla. Detta får alltså bli en dag hemma. Bara jag min säng och min dator.


Postat av: Hanna

Prima

2013-12-09 @ 19:04:10
Postat av: Anonym

Meeeeeeeeeer

2013-12-09 @ 20:08:50
Postat av: Vicky

Gryyyymtt!!!

2013-12-09 @ 21:54:17
Postat av: Emelie

bra ! :)

2013-12-10 @ 20:14:22
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: