✔ I'm Right Here

Kapitel 34 - Happy Birthday Bonnie!

 

Cassidy’s Perspektiv: 

 

" Happy Birthday  " sjöng vi alla högt medan vi gick in i vårt rum där hon låg och sov, vi tände lampan och hon satte sig sakta upp och gnuggade sig i ögonen. Jag kastade mig på henne och gav Bonnie en stor kram.

" Grattis! " sa jag och pussade henne i pannan. Hennes leende var lika stort som ett fyra-årigt barn på Julafton morgonen. Justin la ner brickan med kaffe och tårta på byrån och han skar upp bitar som han la på små tallrikar som han delade ut till alla som satt sig lite överallt i rummet. Alla gav henne sina paket och hon började med ett litet fyrkantigt av Jai, hon slet upp pappret och fann då en liten ask som hon öppnade och såg då ett litet silvrigt halsband med ett litet hjärta på,  

” Åh, Vad fint ” sa hon och slog handen för munnen. Hon gav mig halsbandet och vände sig om så jag skulle kunna hänga det runt hennes hals.

Paketen från Stoph, Luke, Antonio och Adam var små kuvert med presentkort på 300 på varje, 

Victoria’s Secret, American Eagle, Hollister och Sephora. Hon log glatt mot dem och tackade dem minst 5 gånger var. 

" De var inte de lättaste att komma på något " sa Adam och alla skrattade och höll med. 

Sedan öppnade sedan de från Beau som var en rektangulär box som innehöll en kit med sex stycken 60 ml produkter från Victoria’s Secret, tre mistar och tre lotions. 

" Tack Beau " sa hon och han log som svar. Hon öppnade sedan upp Justins och tog upp body misten

” Hur visste du att jag ville ha denna? ” sa hon och öppnade den och sprutade ett sprut på halsen. 

” Cass hjälpte mig ” sa Justin och skrattade. Bonnie tog sedan upp blusen och höll den framför sig

” Tack så hemskt mycket ” sa hon och Justin log glatt över att hon gillade presenten. 

Sist öppnade hon mitt paket. Hennes leende blev enormt, hon. Tog först upp de fem trosorna och sedan den rosa BH:n sedan kollade hon på t-shirten och jeansen. 

” Tack Cass ” sa hon och kramade om mig, hon började hosta och jag räckte henne snabbt vatten glaset som också stod på brickan. 

” Tack ” fick hon fram mellan alla hostningar. 

När hon slutat hosta fick hon sin bit tårta och lutade sig mot vägen medan hon tog tugga efter tugga. 

” Vad ska vi göra idag? ” sa hon och tittade upp från tårtbiten. 

” Jo, vi tänkte att vi skulle göra det du ville göra idag. Du är ju sjuk så det passar inte så bra med en fest ” 

svarade jag henne och hon nickade gillandes. Jai la sig ner på sängkanten till Bonnies säng. 

” Jag mår inget bra, har ont i huvudet ” sa Jai och skruvade sig fram och tillbaka.
” Skyll dig själv ” skrattade jag och han log svagt. 

” Då har vi två sjuka i huset ” sa Justin och jag nickade. 

 

Justin’s Perspektiv:

 

Jag skyfflade sakta in sked efter sked med mjölk och flingor. Dem färgglada flingorna på min sked liknade en sorts flingor jag fått när jag varit liten. Jag hade älskat dem och tjatat om dem varje dag, tyvärr fick jag dem bara på helgerna. 

” Bonnie du har fått ett paket ” sa Cass medan hon sparkade av sig sina skor och skyndade sig mot Bonnie som satt mitt emot mig vid köksön. Hon ställde ner paket framför Bonnie och satte sig sedan bredvid henne. 

Bonnie läste tyst på avsändaren och ett leende skapades på hennes läppar. 

” Det är från Mikayla ” sa hon. Jag sträckte mig bakåt och tog fram en kniv och en sax så det skulle bli lite lättare att öppna. Hon tog emot dem båda och började öppna paketet, Först tog hon upp ett par rosa Jeffrey Campbell skor som hon ställde ner på bordet,

” Rätt storlek och allt ” sa hon log nöjt, hon lyfte sedan upp massa ringar. En dubbelring med en fjäder, en med en blå kula i mitten, en uggla och sist två med roser på. 

” Åh, vad fina ” sa hon och satte på sig några och satte sedan handen framför sig själv för att se hur det såg ut på. Hon la tillbaka allt i lådan och bar upp den i sin famn. 

” Jag tror jag går upp och lägger mig ” sa hon och började gå upp mot övervåningen med lådan i sin famn. 

Cass vände sig tillbaka mot mig. 

” Ska vi kanske fixa med mina saker in till ditt rum? ” sa hon och jag nickade glatt. 

Jag tog min skål och ställde in den i diskmaskinen. 

” Jag slår vad om att Bonnie la sig i Jai och Lukes rum ” sa jag och Cass skrattade och svängde ut från köket och mot trappan till övervåningen. 

 

Cassidy’s Perspektiv:

 

Jag skyndade mig in på mitt rum och öppnade direkt min garderob, den var ganska så överfull, så dem flesta av mina kläder låg på golvet och i min säng. Jag hämtade en korg som vi använde till tvätten från rummet längst bort i våran korridor där vi hade en tvättstuga. Den fyllde jag med kläder och bar sedan in den i Justins rum och skyfflade av allt i hans säng. Jag upprepade det tills alla kläder var i Justins rum. Då började jag plocka ihop allt smink i en neccesär med leopard mönster på. Sedan plockade jag ihop alla min andra saker och gick över med dem till Justin.  

Justin låg bland alla min kläder och nynnade på någon låt. 

” Justin, mina kläder blir skrynkliga ” suckade jag medan jag öppnade Justins garderob. Justin ignorerade mig helt och låg kvar där. Jag vände mig uppmärksamhet mot garderoben. 

Det var två spegeldörrar bakom den ena var Justins kläder prydligt upphängda och bakom den andra var det tomt. Jag började vika och hänga upp alla kläder inuti garderoben. Dem sista plaggen fick jag trycka in så gott det gick eftersom jag hade för mycket kläder för själva garderoben. På garderobens kortsida ställde jag mina skor jag använde mest vilket var mina vita Converse, ett par svarta Jeffrey Campbell och ett par rosa klackar. Dem andra skorna ställde jag längst ner i garderoben där dem fick plast perfekt. Eftersom jag lämnat Bonnie själv, så ville jag göra något extra för henne. Jag stängde igen garderoben och tittade mot Justin som nu satt upp i sängen. Hans blick mötte min och det speglades bara glädje i hans bruna ögon. 

” Jag vill göra något speciellt för Bonnie ” sa jag och Justin ställde sig upp och gick mot mig. 

Han ställde sig bakom mig och la sina starka armar runt min midja och tog sedan mina händer i hans. Hans huvud låg lutat mot min axel och jag kände hans andetag i nacken. 

” Så vad då? ” viskade han lågt i mitt öra. 

En rysning for genom min kropp av hans beröring och hans röst i mitt öra. Jag vände mig om i hans grepp och mötte hans blick. Han lutade sin panna mot min och hans bruna ögon tittade intensivt in i mina. 

Hans ansikte kom närmare och närmare för varje sekund som gick. Mina läppar mötte hans och han kysste mig mjukt. Jag försökte svara Justins fråga han ställt mig alldeles innan kyssen, men allt var borta jag öppnade munnen men stängde den snabbt igen. 

Justin log retligt mot mig eftersom han just fått mig att glömma omvärlden och vad jag skulle säga. 

” Vad var det du skulle säga Babe? ” sa han med ett leende på läpparna. 

” Jag vet inte ” sa jag och slog ner blicken på våra fötter som stod nära sig. 

Justin skrattade mjukt och kramade om mig. 

” Du ville göra något speciellt för Bonnie ” påminde han mig och jag kom genast ihåg vad jag skulle säga. 

” Vi skulle kunna fixa hennes rum, det kanske finns något på vinden ” sa jag och släppte Justin och fixade till min tröja som skrynklat sig lite. 

” Det kan vi göra, vi kan fråga killarna om dem kan hjälpa till ” sa Justin och jag nickade glatt och följde med honom ut och sedan ner för trappan. Justin stannade och tittade in vardagsrummet. 

Jag gick tätt bakom honom och kikade in i rummet. Det var nästintill tomt förutom Beau som låg och sov i ena soffan. Justin gick fram och började vilt ruska honom. Beau öppnade snabbt ögonen och tittade sig skrämt omkring, han fick syn på Justin och hans skrämda blick blev genast lugn och han slängde sig tillbaka till positionen han låg i. 

” Var är dem andra killarna? ” sa jag och han gäspade sakta innan han svarade. 

” Dem skulle ut och göra något, tror jag ” sa han och Justin nickade och gav honom en frågande blick som Beau snabbt besvarade med en liten nick. 

” Vi ska upp på vinden och kolla, och vi behöver hjälp ” sa Justin och tittade bak på mig för att få en bekräftade, jag nickade och Beau sträckte sig samtidigt som han gav ifrån sig ett litet ljud. 

 

” Shit vad mycket saker det var ” sa jag samtidigt som jag klev upp från stegen och mina fötter nuddade det dammiga golvet som var täckt av mattor i olika färger. Rummet var mörkt och det var ganska självklart eftersom det saknade fönster. I taket hängde en liten glödlampa med en snöre bredvid. Beau drog i snöret och den lilla lampan tändes och rummet lystes svagt upp. Det var som en sådan där vind som fanns på tv och precis som man föreställde sig att en typisk vind skulle se ut. Rummet var dammigt och det hängde lite spindelnät i varje hörn av rummet. Det stod möbler här och var med ett tjockt lager damm på och en unken lukt hängde i luften. 

” Titta här ” sa Justin, hans stod bredvid en byrå. Den såg precis ut som den jag och Bonnie hade mellan våra sängar i hennes rum. På byrån stod en spegel det var ett hjärta ritat i dammet och det låg några gamla tidningar på byrån. 

” Det ser ut som det här har varit någons rum ” sa jag och såg mig omkring efter fler saker som kunde tyda på att det bott någon här innan. Jag trippade fram till en liten fåtölj och blickade ner mot golvet där jag kunde skymta ett par fotspår i dammet, hade varit någon här uppe innan oss. Om dem förra ägarna hade varit här uppe hade väll det försvunnit eftersom det var flera månader sedan vi flyttade in. Och som jag visste hade ingen av oss andra varit här. Jag kollade med skräckslagen blick bak mot killarna som också märkt fotspåren. 


Så här kommer kapitel 34, uptaderingen kommer bli sådär nu när skolan börjar, men ja vi försöker så gott vi kan  :)

Tildes första bild, Agnes tycker den ser ut som ett fia med knuff, haha. 

Fråga: Favorit ämne i skolan?

Svar: Tilde: Idrott och bild. Agnes: Matte (?)

 


Postat av: I

Asså omg, skitbra!

2013-08-24 @ 23:02:08
Postat av: Anonym

Omg G va läskigt slut

2013-08-25 @ 00:22:14
Postat av: jasmina

sjuktbra meeeeeer, SVar:musik <3

2013-08-25 @ 00:40:37
URL: http://justindrewnovell.bloggplatsen.se
Postat av: Celebnovell

ASSJHKAHOAH SLUTA INTE SÅDÄR! Gud vad spännande det blev. :P♥
Hm... matte tror jag. :)

2013-08-25 @ 18:26:11
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Vicky

OMG FÖÖR BRA,längtar tills nästa,mm vet faktiskt inte vad mitt favoo ämne e❤❤

2013-08-25 @ 21:08:50
Postat av: Kathrin

Super bra!
Mitt favorit ämne är hemkunskap & bild :)
Gillar slöjd oxå

2013-08-26 @ 11:43:51
Postat av: Elin

Shit, va bra <33 Läskigt tänk om det varit någon där??

2013-08-31 @ 10:45:13
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: