✔ I'm Right Here

Kapitel 31 - Good Work Cass

 

Justin´s Perspektiv:

 

Jag krånglade mig upp från sängen och täcket som jag hade lindat mig runt i sömnen. Det kändes skönt på något sätt att jag berättat för Cass hur jag verkligen kände, nu väntade bara killarna. Jag drog på mig ett par gråa mjukisbyxor och en vit t-shirt och vände mig sedan mot dörren. Klockan var runt 11 så dem var antagligen redan vakna, jag öppnade dörren och gick ut och sedan ner och ut till köket där jag hörde röster.

Killarnas blickar brände mot mig när jag kom in. 

” Hur gick de igår? ” frågade Beau. 

” Det gick bra ” sa jag kort och satte mig vid bordet och hällde upp ett glas jucie. Jag kände plötsligt hur hungern som tidigare hade funnits där försvann. Killarna vände bort blickarna från mig och började prata med varandra igen. 

” Ehm killar jag har en sak att berätta ” sa jag och tittade upp. 

” Vad då? ” sa Antonio och tittade frågande på mig.

” Igår ändrades allt, jag orkar inte vara kriminell, jag vill fortfarande bo med er och så men jag orkar inte hänga med ut med på massor med uppdrag ” de kollade förvånat på mig

” Du skojar? ” jag skakade på huvudet, 

” Nope ”

de blev tyst en stund

” Du de är lugnt, jag fattar din situation ” sa Adam och de andra nickade jag pustade ut.

” Men vi ska på uppdrag i morgon och ja de är nog bäst att Bonnie och Cass inte är här så du kan ju typ vara med de ” Sa Beau jag nickade och gjorde en killkram med alla.

" Om de någon gång behövs hjälp kan ni räkna med mig " sa jag innan jag drog upp till Cass som fortfarande sov. Jag placerade blöta kyssar i hela hennes ansikte vilket gjorde att hon stönade högt av frustration men öppnade inte ögonen utan vände sig om mot väggen för att sova vidare jag skrattade för mig själv hon var omöjlig, jag bestämde mig för att byta om innan jag väckte henne igen, eller försökte. Jag drog upp garderobsdörren och drog ut ett par jeans och en enkel t-shirt som jag drog på mig och satte sedan en keps på mitt huvud och gick tillbaka till Cass, jag placerade kyssar på hennes hals, hon morrade till lite innan hon sedan började andas tungt igen. Sakta började jag kittla henne vilket fick henne att vakna och brista ut i skratt, 

" Justin ” stammade hon fram medan hon skrattade 

" Om du lovar att gå upp " hon nickade tydlig och jag kysste henne mjukt och hon satte sig sakta upp och vandrade i väg till sitt rum och kom en stund senare tillbaka i hennes Juicy couture dress. Hon satte sig i min säng med ena handen på mitt ben.

" Har du pratat med killarna " frågade hon

" Japp, de förstår mig osv " sa jag och hon log

" Vad bra " 

" I morgon när Bonnie kommer ska vi åka till ett hotell en bit bort, killarna ska göra en grej och de är bäst om vi inte är där " hon nickade och kramade om mig. 

" Ska vi göra något idag ?" Frågade hon och jag ryckte på axlarna 

" Tror inte de " sa jag och kollade på henne

" Kan vi inte typ titta på film hela dagen allihopa " sa hon och jag nickade, jag bytte tillbaka till mina mjukisar och hängde med henne ner för trappan och in i vardagsrummet där killarna satt 

" Film time " sa Cass och killarna vände blicken mot Cass och log.

Hon plockade fram olika filmer som hon hittade hon la de på golvet och tog den tomma Cola flaskan som låg på bordet och snurrade den i mitten av filmerna och den hamnade på någon skräck film och Cass suckade högt medan killarna jublade högt. Hon satte i filmen och drog igen alla gardiner och släckte alla lampor så de blev kolsvart i rummet. Hon kröp ner i min famn och hon lindade in sina händer i mina under den stora filten som låg över oss. Mina tummar masserade hennes lår, och hon drog upp mins händer och la de för sitt ansikte så hon inte skulle se något. Jag kysste henne mjukt i nacken och jag kunde känna hur hon log. En mobil plingade till och jag såg hur Cass tog upp sin och jag såg att hon fått ett sms från Bonnie

- Från Bonnie

: Hoppar på planet om tre timmar, ses i morgon. puss. 

Hon skrev in ett svar

- Till Bonnie

: Vad bra, längtar. Love u puss!

Innan hon la ner mobilen under filten. Filmen tog slut och Cass bytte film till en annan skräck film

Klockan var nu 6 och vi hade tittat på 5 filmer, Cass hade somnat vid fjärde filmen och låg och sov i min famn. Jag skakade henne men hon som förut vägrade att vakna.

" Stoph, det är din syster hur får man henne att vakna " sa jag han skrattade 

" Typ slå henne, hälla vatten eller kittla henne " sa han och jag nickade, när jag kittlade henne vaknade hon förut. Jag satte händerna i hennes midja och kittlade henne vilket gjorde att hennes ögon öppnades och ett ljust skratt lämnade hennes läppar. 

" Stoph och Luke ska och köpa mat på Mc Donalds vad vill du ha? ”

" Happy Meal " svarade hon och killarna alla brast ut i skratt

" Vad? " muttrade hon irriterat.

" Nej nej inget " sa Beau och försökte dölja sitt skratt. Hon reste sig sakta upp och sträckte på sig, innan hon plockade upp sin mobil och suckade tungt 

" Skit kul " sa hon, hon var inte direkt på bästa humör just nu. Hon försvann ut från rummet och en smäll hördes, en sådan smäll som uppstod när man tappade sin mobil i marken.

" Fan " hörde man Cass säga, hon sprang ner till lägsta trappsteget igen

" Helvetets fucking skit fan " brast hon ut och alla brast ut i skratt, hon måste tydligen hört de då hon klampade in i rummet, 

" Vad är de som är så sjukt kul nu " sa hon och vi kollade oskyldigt på henne 

 Hon slängde iväg sin mobil till mig och oförberett fick jag tag på den

" Skit kul " brast hon ut och jag tittade på hennes svarta iPhone 5 som hade sprickor över hela fram och baksidan killarna som såg mobilen såg jag försökte så gott de gick hålla in sitt skratt. Förbannat stampade hon upp för trappan och en dörr smälldes igen. Beau tog tag i mobilen och fotade fram och baksidan på den och jag kunde skymta att han la upp något på Instagram så jag knappade in på min mobil och tryckte in på Instagram, de var ett collage på hennes mobil och under stod texten 

" Bra jobbat Cass " och en skrattade smiley. 

 

Cassidy’s Perspektiv:  

 

Varför skulle allt gå så himlars dåligt helt plötsligt efter Justin väckt mig hade jag varit på skit dåligt humör. Och att min mobil sprack gjorde ju inte de hela så mycket bättre. fuck my life. När jag sedan insåg att jag glömt mobilen nere stönade jag högt. Jag kunde höra hur ytterdörren öppnades och Stophs röst hördes 

" Cass de är mat " jag suckade innan jag reste mig upp och gick ner för trappan killarnas blickar brände på mig, snabbt satte jag mig och öppnade mitt Happy meal, de perfekt med mat för mig, inte för mycket och inte för lite. Sakta började jag tugga på min hamburgare och svalde den tillsammans med min Fanta. 

Killarnas blickar var fortfarande fast klistrade på mig, jag suckade och vände bort blicken mot fönstret. Det hade blivit ganska mörkt ute nu och det började närma sig September. 

” Varför är du så sur, har du PMS eller? ” sa Luke och alla killarna började skratta åt det han just sagt. 

” Ja det kanske jag har ” sa jag drygt och fortsatte upp på mitt rum med Fantan i ena handen och maten i andra. Jag gick in på Bonnies och mitt rum och smällde hårt igen dörren. Jag slängde mig på sängen och började äta det som var kvar av min mat medan jag kollade runt på Youtube på mobilen. Jag kände mig sårad av det Luke sagt, efter en stund av tystnad knackade det på dörren och den öppnades av Luke. Jag vände snabbt bort blicken mot mobilen och försökte att ignorera honom. 

” Cass förlåt för förut, jag vet inte varför jag sa så ” sa han och jag vände upp blicken mot honom. 

Han såg ut att verkligen mena det så jag la ifrån mig mobilen. 

” Det är okej, jag överreagerade ” sa jag och slog ner blicken i mitt knä där mina händer låg. 

” Nej, det gjorde du inte om jag var tjej skulle jag inte heller vela att någon sa så till mig ” svarade han

Jag vände upp blicken mot honom och log mjukt. Jag hoppade upp från sängen och gick fram och kramade om honom. Han lyfte upp mig i sin famn och kramade varmt tillbaka. 

” Förlåt ” viskade han och kysste mig på kinden Jag log och han släppte sedan ner mig på marken igen. 

Jag hade känt Luke i knappt en vecka men han kändes som min bror. 

” Följer du med ner? ” sa han och öppnade dörren 

” Nej jag tror jag går och lägger mig ” sa jag och log utmattat. Han nickade och försvann ut genom dörren. 

Jag stängde dörren efter honom och drog fram min resväska som låg under sängen. Som jag förstått Justin skulle i åka iväg till ett hotell en bit bort för att killarna skulle göra ett uppdrag. 

Jag slängde ner en blommig kjol, en rosa skjorta, en vit väska och lite myskläder, vanliga kläder och underkläder. Jag visste inte hur länge vi skulle vara där så det fick bli ganska mycket kläder. 

När jag var klar ställde jag väskan vid dörren och tog av mig mina kläder så jag bara hade underkläder på mig. Jag öppnade dörren och smög ut och till badrummet, Justin stod vid handfatet och borstade tänderna. Han log mot mig när han såg mig. Hans blick for över min kropp och jag log smått, jag fiskade upp min tandborste från den lilla muggen som stod på bänken, jag la på tandkräm och började borsta mina tänder noga. När jag borstat klar spottade jag ut löddret som skapats av tandkrämen och sköljde sedan av den. Jag skrubbade mitt ansikte och la sedan en nattkräm. Jag kysste Justin som nu skulle hoppa in i,  duschen och sa godnatt. Jag drog av min Bh och satte på mig en t-shirt och kröp ner i sängen.

 

” Cassidy! ” frustrerat satt jag min ena kudde över örat. Vem var de som ville väcka mig nu. Snabbt försökte jag somna om vilket jag lyckades med i några få minuter. 

” Cass kom igen nu? ” Jag kände igen rösten. Stoph, trött öppnade jag mina ögon och kisade mot honom då lampan var tänd. 

” Klockan är tolv och du och Justin ska hämta upp Bonnie om en timme och sedan ska ni till hotellet. ”

 Jag nickade och reste mig sakta ur sängen och kollade mig yr vaket i spegeln som visade en för trött Cass. Snabbt sminkade jag mig med concealer, mascara, eyeliner och ett ljusrosa läppstift. Mitt hår plattade jag och satte på mig ett par knall rosa spets shorts med en vit croptop. Jag greppade min mobil och hade fem nya meddelanden från Justin

  • Från Juju

: Kom <3

: Saknar dig <3 

: Vill krama dig !

: Är du arg? :(

: Svara babe 

 Jag log för mig själv de visade i alla fall att han brydde sig om mig. Sakta sprang jag ner för trappan och släpade med min väska eller jag knuffade ner den då jag inte orkade bära den. Jag vek in till köket där killarna satt. Jag orkade bry mig utan gick direkt till frysen där jag visste att ett burk Ben och Jerry fanns, godaste frukosten. Snabbt drog jag upp lådan och drog ut den, och tog sedan en skred och satte mig på en av de lediga stolarna och hög snabbt in på den. 

Real Love mellan mig och Ben & Jerry

” Är de gott? ” frågade Beau och kollade på mig

” Ja ” Sa jag högt och han brast ut i skratt.

” Du ser ut som du inte ätit på flera år ” Sa Antonio sedan

” Precis så känns de också ” svarade jag med munnen full med glass.

Jag log glassen gjorde i alla fall så jag fick bättre humör.


* Tidsinställt * 

 Fråga: Hur långa är ni?

Svar: Tilde: 1.78 Agnes: 1.56


Postat av: Anonym

1.60!

2013-08-16 @ 14:07:21
Postat av: Emelie

Jag är 1.75 :)
jätte bra :)

2013-08-16 @ 15:42:36
Postat av: Celebnovell

Vet inte om jag har skrivit det förut, men kan ni ha med några rader från tidigare kapitel i början? :)
Sjukt bra.

2013-08-16 @ 18:01:10
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Maria :*

Jätte bra!

2013-08-16 @ 20:03:29
Postat av: Kathrin

1.61 ;)

2013-08-16 @ 21:45:45
Postat av: Vicky

Sjukt bra jag vet inte hur lång jag e men jag tycker likadant som celebnovell ❤❤

2013-08-16 @ 22:17:36
Postat av: Elin

Så himla bra :* Jag är 1.64 :)

2013-08-16 @ 23:23:05
Postat av: Ourbieberstorys

Lust att göra ett länkbyte? kram!

2013-08-17 @ 17:33:07
URL: http://ourbieberstorys.blogg.se
Postat av: Ourbieberstorys

Lust att göra ett länkbyte? kram!

2013-08-17 @ 18:08:59
URL: http://ourbieberstorys.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: