✔ I'm Right Here

Kapitel 30 - I Don´t Want To Do This Anymore

 

Cassidy’s Perspektiv 

 

Justin trummade nervöst med fingrarna på ratten medan han parkerade bilen utanför. 

” Är du nervös? ” sa jag och Justin nickade oroligt med huvudet samtidigt som han bet sig i läppen. 

” Det kommer bli bra ” sa jag och log mot honom, han saktade ner bilen och vi hoppade ur, de var ett lagom stort vit hus med stora gröna buskar som går runt hela trädgården. Vi gick sakta mot dörren och jag kunde se på långa vägar att han var sjukt nervös. Vi plingade på dörren och Pattie kom snart och öppnade, bakom henne stod två ungar en liten tjej och en liten kille. 

” Juju ” skrek de och kastade sig på Justin. 

” Vart har du varit ” Frågade tjejen som nog var Jazmyn, Justin kollade snabbt på mig

” På semester ” fick han fram, vi hängde med de in i köket och slog oss ner vid de stora köksbordet, när alla satt vid bordet hög vi in på maten, de var spagetti och köttfärsås. 

” Vart är pappa ” frågade Justin och Pattie stelnade till

” Eh han drog efter han slängt ut dig ” Jag kollade frågande på Justin som stelnade till och gav mig en 

-du får veta sen- blick. 

” Så vart bor ni då ” frågade hon för att byta ämne 

” En liten bit härifrån bara ”  svarade Justin

” Hur bor ni då, tillsammans ? ” 

” Jag och Cass och sen sju stycken andra bor i ett hus tillsammans ”

hon nickade

” Går ni i skolan här i stan? ”

Jag rullade in läpparna

” Vi har inte orkat ansöka till någon då vi bara har typ ett halvår kvar till examen ” 

Efter vi pratat och ätit klart var jag nu proppmätt, 

” Vill du leka med mig ” frågade Jazmyn blygt. Jag nickade och tackade för maten, och hängde med Jazmyn in på hennes rum.

 

Justins Perspektiv: 

 

Cassidy lämnade mig och mamma ensamma i köket och följde med Jaxon och Jazmyn till deras rum. Jag hjälpte snällt mamma att plocka undan disken som stod kvar på bordet, även fast det var det nästan tråkigaste jag visste. 

” Så var är pappa? ” sa jag och ställde in en tallrik i den näst intill tomma diskmaskinen. 

Mamma tystnade och ställde ner ett glas på bordet. 

” Han lämnade oss dagen efter han slängt ut oss ” sa hon och tittade sorgset ut i fönstret. 

” Jaha, så var är han nu? ” sa jag och fortsatte ställa in disk i diskmaskinen. Det kändes som en lättnad att pappa lämnat mamma hon förtjänade någon bättre som ha betätt sig. Han hade bråkat, skrikit och slagit oss alla och särskilt mig. Jag hade kanske inte varit så duktig i skolan eller varit dröm barnet men det var hans fel, han gjorde mig till den jag är idag. 

” Jag vet inte ” sa Mamma och fortsatte med den hon precis gjort. 

När vi var klara med disken slängde jag en blick på klockan, 9. 

Jag kramade om mamma och höll om henne länge. 

Jag gick sedan in för att säga till Cass att vi skulle dra hem nu. 

Sakta öppnade jag dörren som det stod - Jazzy - på med blommiga bokstäver. Jag fann Cass sittande på golvet med Jazzy i knät, båda sov, sakta skakade jag på Cass och hennes ögon flög upp, jag lyfte bort Jazzy och la henne i sin säng och pussade henne mjukt på kinden och gick sedan med Cass ut till hallen

 

” Hej då Pattie, tack för maten ” sa Cass och kramade om henne, 

” Hej då, de var jätte kul att ni ville träffas ” Jag kramade henne och vi gick sedan ut till bilen, Så fort vi hoppade in föll Cass ögon ihop, snabbt satte jag på hög musik och hon hoppade till och kollade surt på mig, jag brast ut i skratt och kysste hennes kind mjukt, jag parkerade bilen och vi gick in mot huset. Det var knäpp tyst, vilket förvånade mig då klockan bara var halv tolv. Jag gick sakta till vardagsrummet där alla killarna låg utslagna och sov i sofforna. När jag kommit upp på Justins rum drog jag av mig mina byxor och min tröja och lånade en stor t-shirt av Justin som jag trädde på över huvudet, jag knäppte upp bh:n och la den tillsammans med mina byxor och tröja på en liten fåtölj. Jag vände mig om och fann Justin liggandes i sin säng, jag klättrade in mellan honom och väggen och la mig på hans bröst, hans armar for runt min kropp och jag föll in i en djup sömn. 

 

Justin’s Perspektiv: 

 

Jag kände hur Cass sov eftersom hennes bröst höjdes sakta upp och ner och hon andades tungt. Nu när jag träffat mamma kändes allt konstigt, jag ville inte längre vara kriminell. Jag ville vara en helt vanligt kille med vanliga vänner, det gick inte nu. Jag suckade högt och kände hur Cass rörde sig i min famn. 

” Vad är det Justin? ” sa hon trött och satte sig upp bredvid mig.
” Inget ” sa jag och tittade bort. 

” Justin, jag ser att det är något ” sa hon och jag suckade. 

” Okej, jag vill inte längre vara kriminell, jag ångrar allt jag gjort ” sa jag och en tår rann ner för min kind när jag tänkte på att jag aldrig kunde bli normal igen, jag skulle alltid ha mina fiender efter mig. 

 
" I no longer want to be a criminal, I regret everything I've done "

” Justin ” suckade hon och satte sig i mitt knä samtidigt som hon kramade om mig och gosade in sig i mitt bröst. Vi satt länge så, bara helt tysta och kramade om varandra. 

” Vill du förklara varför du inte vill längre ” sa hon och la huvudet på sned. 

” Det känns bara helt fel ” sa jag och suckade. 

” Ska du berätta för killarna vad du känner? ” sa hon och jag nickade.

” Det är väll bäst att göra så ” sa jag och Cass nickade. 

” Ska vi försöka sova? ” sa hon och jag nickade ännu en gång. Vi kröp ner under det stora täcket och hon lutade åter huvudet mot min bröstkorg. Snart sov vi båda. 


 * Tidsinställt * Detta kapitlet var väldigt kort, men det var därför att i just detta kapitlet försvann allt :(

 Fråga: Favoritfärg?
Svar: Tilde: Lila Agnes: Lila, Rosa

Postat av: Celebnovell

Jättebra - blev lite konstigt med dom olika perspektivsbytena. :)♥ Har ingen direkt favoritfärg men är man belieber så är man... lila står ut från mängden. :P♥

2013-08-14 @ 17:59:51
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Kathrin

Super 👍 rosa

2013-08-14 @ 19:24:23
Postat av: Anonym

Typ alla :)

2013-08-14 @ 20:44:04
Postat av: Ida

super, min är rosa. :)

2013-08-15 @ 20:22:29
Postat av: Vicky

Sjukt bra!,lila

2013-08-15 @ 22:43:55
Postat av: Elin

Så bra <3<3

2013-08-16 @ 23:14:34
Postat av: Follow Kidrauhl

Checka in vår nya Justin Bieber blogg Followkidrauhl.blogg.se där vi håller uppdateringen! Ha en jättebra dag x

2013-08-17 @ 19:56:37
URL: http://followkidrauhl.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: