✔ Orphanage Girl

Kapitel 5 - You Scare Me

 

FANNIE’S PERPEKTIV

 Jag låg alldeles blixt stilla i min säng när jag hörde att duschen var på i mitt badrum. Jag klev sakta ner för sängen och tittade mig snabbt i spegeln och rättade till mit hår innan jag smög fram till badrumsdörren och knackade på försiktigt

” Vem? ” sa jag bara och knackade en gång till. Jag hörde att vattnet stängdes av och någon klev ur duschen. Dörren låstes upp och jag backade några steg. Dörren öppnades och det var Justin. Jag satte handen på hjärtat och blundade

” Du får inte skrämmas så där ” sa jag och slängde mig i sängen. Han skrattade åt mig och stod kvar. Just då märkte jag att han bara hade en handduk runt sin midja. Jag fick en perfekt syn på hans vältränade mage. Han skrattade igen 

” Jag vet att du gillar det ” sa han och sedan vände han sig om och gick mot dörren. Innan han gick ut vände han sig om i dörröppningen och blinkade till mig. 

” Om du undrar varför jag duschade i ditt rum var det för att jag inte ville väcka, Sess och Liam som ligger och myser ” Jag nickade innan han gick ut och stängde dörren efter sig. Jag pustade ut, det där hände aldrig. Jag steg upp från sängen och tittade mig i spegeln då märkte jag att jag bara hade ett vitt linne och underkläder på mig. Jag suckade tungt och gick bort till min garderob och plockade fram ett par svarta shorts med hög midja, en svart bandå-top och ett vitt spetslinne, jag tog med de in i badrummet och låste dörren efter mig jag ville gärna inte att Justin skulle komma in igen. Jag lätt pyjamasen glida ner från min kropp och jag hoppade sedan in i duschen, jag satte i gång vattnet och lätt de rinna ner för min kropp, jag drog upp min schampo flaska och gnuggade in i shampoot i mitt långa hår sedan sköljde ut de ur håret och la sedan i balsam och tvålade in min kropp med min nya VS Shower gel i pure seduction och lät de sedan glida ner för min kropp tillsammans med det varma vattnet. Jag klev sedan ut ur duschen och lindade en handduk runt min kropp. Satte på mig rena underkläder och satte sedan på mig kläderna jag valt, jag fönade sedan håret noga och när det var torrt plattade jag igenom det snabbt. Jag drog fram min nässesär där mitt smink låg och tog fram en concealer och la det under mina ögon och sedan kladdade jag på lite maskara och la på ett nude färgat läppstift på läpparna. Jag granskade resultatet noga och var ganska nöjd, jag la ner pyjamasen i tvättkorgen och klev sedan ut ur badrummet, där jag hoppade till medan mitt hjärta nästan flög ur mig.

” Jag sa ju att du inte fick skrämma mig..!  ” brast jag ut när jag såg Justin ligga med sin mobil i min säng, han skrattade bara och jag granskade honom, han hade ett par knälånga baggybyxor med en slapp vit T-shirt och ett guldit halsband med en sko på, 

” Är de andra klara? ” frågade jag sedan, 

” De sover fortfarande ” svarade han och jag suckade högt men kom sedan på världens bästa idé och brast ut i ett stort leende och sprang in till badrummet och hämtade ett glas som stod där inne, Justin kollade konstigt på mig medan jag fyllde glaset med vatten och gick sedan in på Sess rum med Justin strax bakom mig, jag öppnade dörren och smög in, jag gick bort till hennes säng och hälde vattnet över hennes ansikte, hon öppnade ögonen snabbt och kollade argt på mig, jag och Justin började skratta så mycket så vi snart inte kunde stå upp utan låg på golvet och skrattade, Liam som oxå vaknat började skratta han med och sess brast ut 

” Var det där nödvändigt?  ” jag skrattade ännu mer och svarade så gott jag kunde med 

” Ja ni vaknade ju aldrig och vi ska ju åka om två timmar och ingen har inte packat ” hon suckade och reste sig sedan upp, men jag kunde se ett litet leende på hennes läppar. Jag och Justin gick sedan tilbaka till mitt rum skrattandes. Han slog sig ner i min säng och jag vid skrivbordet, han skrattde lite innan han sedan tystnade.
” Har du packat? ” Sa jag medan jag snurrade på stolen jag satt på, han nickade och tittade ner på sina händer som han hade flätat i hop. 

” Inte jag.. ” sa jag fundersamt och ställde mig upp jag drog fram min resväska under sängen och öppnade den och blickade ner i den, den var tom.

” Hur länge blir vi borta? ” sa jag och kliade mig på huvudet. 

” Cirka 2 veckor ” sa han och började fingra med sitt sko-halsband. Jag nickade och öppnade min garderob, det fanns inte så mycket men jag plockade fram några byxor och tröjor och tryckte sedan snabbt ner mina underkläder i resväskan och stängde snabbt. 

” Jag ser allt.. ” sa han och blinkade med ena ögat igen. Jag skrattade lite smått innan jag plockade ihop lite nödvändiga saker och stängde väskan.

 JUSTIN’S PERSPEKTIV

 Fannie stönade till när hon försökte få ner sin stora väska för trappen. Jag hade redan bärit ut min väska och höll på att ta på mig mina skor. Så jag gick upp ett trappsteg och tog smidigt tag i väskan och bärde ner den för trappen sedan vände jag mig om mot henne och sa

” Såg att du behövde lite hjälp..” Hon nickade och log retigt mot mig sedan gick vi tillsammans ut och packde in väskorna och satte oss i bilen till flygplatsen. Jag satte mig i mittensätet och Fannie på höger sida om mig om Sess och Liam ville sitta bredvid varandra fick dem sitta där bak. Hon plockade ihop upp sin Ipad och checkade sin instagram medan jag glodde på skärmen, jag såg att hon gick in där man kunde söka och skrev in, Justin Bieber och tryckte på följ, 

 ” Skojar du följde du mig inte innan? ” sa jag och blinkade med ena ögat, hon skakade på huvudet och fnittrade till, hennes skratt var helt otroligt, vilken kille som helst skulle falla för henne, hon gillade några av mina bilder innan hon tryckte ner Instagram och letade upp mappen spel och gick in på hayday

” Geek.. ” sa jag ironiskt och hon blängde på mig, jag kollade när hon spelade 

” Jaa! ” tjöt hon när det kom upp en ruta att hon kommit till level 40, vi var framme vid flyplatsen där det kryllade av människor utanför, 

” Är ni berädda? ” hörde jag Kenny säga och vi nickade, jag satte på mig min luva, och dem andra la sina händer för sina ansikten och dörren öppnades, alla fansen skrek ännu högre och vi sprang snabbt in i flygplatsen, När vi var inne pustade jag ut och tog av mig luvan. Sedan vände jag mig om mot fönstret med alla fans utanför, jag vinkade och log mot dem så att det skulle få något av att ha väntat där. Sedan började vi gå mot flygplanet som vi skulle åka till Oslo med. Jag gick bakom Fannie och kollade in hennes rumpa. Sess verkade märka det och smällde till mig lätt på axeln, hon skrattade åt mig och skakde på huvudet

” Juustin.. ! ” Sa hon lågt. Jag ryckte på axlarna och fortsatte gå. När vi kom fram till planet och hade gått in i det. Drog Liam Sess intill sig och dem gick och satte sig vid tvås säten. Jag och Fannie satte oss bredvid varandra i sätet bakom. Hon klev in och satte sig vid fönstret och jag längst ut. Jag fiskade upp min mobil och loggade in på Instgram 

” Vi tar en bild ” sa jag och satte upp mobilen framför oss. Hon nickade och gjorde sedan en pussmun med sin mun och jag gjorde en förvånad blick med munnen formad osm ett o. Jag tog fotot och skrev sedan ” Here we come Olso @FaanieMcquartney ” Sedan klickade jag på Share. Plötsligt börjar Fannie’s Ipad låta som bara den, hon fiskar upp den ur sin väska och går in på Instagram. Hon har fått över 100 nya följare. Hon tittar frågande på mig och jag klickar mig in på mitt foto och visar att jag taggat henne. Hon skrattar och jag säger

” Beliebers go hard! ” med en glad min, hon lägger ner sin Ipad med ett leende på läpparna och lutar sig sedan tillbaka och blundar. Jag sitter en stund och bara glor framför mig sedan tar jag upp mobilen och går in på App store och söker på Hay Day, man kanske ändå skulle prova det verkade ju vara ganska kul i allafall. Jag kände något mjukt landa på min axel och vände mig sakta om, det var Fannie som hade somnat. Jag skrattade till och lät hennes huvud ligga kvar. Det kändes bra på något sätt. Jag väntade tills Hay Day hade laddat färdigt och klickade mig sedan in på det. Dem visade lätt hur man skulle göra och sedan fick man börja, det var verkligen roligt och jag fastnade lätt för det. Tiden gick snabbt och plötsligt kom Alfredo in han gick mot mig och när han märkte att Fannie låg och sov på min axel. Slog han lätt till mig på axeln

” Har Biebs hittat en tjej ” Viskade han och skrattade mot mig. Jag schh:ade på honom och puttade i väg honom. Men han envisades och stannade kvar

” Vi landar om 15 minuter ” sa han sedan flinade han och stack. Jag puttade lätt till henne 

” Fannie? ” sa jag mjuk och strök bort en hårlänk ur hennes ansikte. Hon ryckte till och öppnade sakta ögonen. Hon satte sig upp och kliade sig sedan i ögonen. 

” Sov jag just på Justin Bieber..? ” Sa hon och kollade sömndrucket på mig. Jag skrattade till

” Ja det gjorde du just, och vi landar om 15 minuter ” Hon tog upp sin mobil och gick in på Hay Day där hon kollade runt lite innan hon tryckte på vänner som behövde hjälp. Det vara bara jag där och hon vände sakta huvudet mot mig med ett flin på sina läppar. 

” Justin din Noob är du bara på level 11..! ” Sa hon och putade till mig innan hon gick in på min Farm och hjälpte mig. Jag skrattade åt hennes reaktion hon var så söt. 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: