✎ You are my blood type

Prolog - You are my blood type

 
Justins Perspektiv:

Jag hade tagit vägen genom skogen för att komma hem, jag tog enbart skogen för att det var en snabbare väg hem från Sean. Vi hade spelat lite tv-spel och sedan hade jag ätit där.

Det var näst intill kolsvart ute och det ända ljuden som hördes var träden som susade i vinden. Det var en klar natt och jag var redan halvägs hemåt, det började bli lite kyligt så jag drog jackan tätare om min kropp.

Plötsligt hörde jag en gren knäckas och jag började gå snabbare. Snart jag hörde fotsteg och vände mig om och såg en svart skepnad av en man. Jag började springa genom skogen och hörde att mannen också började springa, mina andetag blev högre och högre. Jag fumlade upp mobilen ur min ficka men snubblade till på en gren och ramlade ner på marken. Jag kände hur mannen kastade sig över mig och sedan en enorm smärta i höger sida av halsen.  

 

 

Pipande ljud var det ändå som hördes, sakta och smärtsamt fick jag upp mina ögon och kollade runt i rummet. Allting var suddigt och det tog en liten stund innan det blev klart. En doktor stod några meter i från mig och tittade med stora ögon på mig.

“ Vart är jag? “ frågade jag, min röst var knappt hörbar men jag fick fram hela meningen tillslut.
“ Du har blivit biten av något, vi försöker lista ut vad de är, du har också förlorat massor med blod men du kommer att bli bra! “ sa doktorn som stod framför mig. Jag försökte nicka, men de slutade med en enorm smärta i halsen och ryggen. Doktorn hade gått härifrån och jag skulle precis försöka somna om igen när dörren sakta gled upp och en svartklädd individ visade sig och kom sakta fram till sängen.

“ Vet du vem jag är? “ frågade den, enligt rösten lät det som en kille.

Jag kollade på personen och kom ihåg natten.

“ Ja det är rätt det var jag “ sa han som om han hade läst mina tankar.

“ Vad gör du här? “ frågade jag tyst

“ För att berätta något viktigt, så du inte blir allt för chockad sen “ sa han och satte sig ner på stolen som stod en bit bort från sängen, han satt inte där länge innan han reste sig upp igen.

“ Du är en vampyr nu, du kommer behöva jaga du kommer behöva blod “ sa han och reste sig upp och började sakta gå mot dörren. Jag öppnade munnen för att prata med honom men inga ord kom ut och han hade hunnit lämna rummet.


Det var så allt började, jag vet fortfarande inte även fast det var ett år sedan, om jag tyckte de var en fördel eller om det var en nackdel.

 
 

Caras Perspektiv:


Jag vek den sista tröjan och la ner i flyttkartongen innan jag lät Jai ta lådan och bära ner den till flyttbilen vi skulle åka med till Miami, dit vi skulle flytta. Visst staden lät ju rolig men jag kände ingen där och jag var rädd för att ingen heller ville lära känna mig. Jag tog min svarta skinnjacka, min Iphone och mina hörlurar och gick ut och stängde dörren sakta, jag skulle nu lämna rummet som jag bott i, i 16 år.

Jag stängde tyst dörren och gick ner för trappan och sedan ut ur huset för att sätta mig i bilen. Detta skulle bli intressant, jag knäppte fast mitt bälte och stängde igen dörren eftersom jag var sist in. Bilens motor började låta och vi var snart på väg till vårt nya hem.


Bilens motor tystnade och jag höjde blicken från min telefon och tittade ut på det nya huset.

Det var ganska stort och var vitt. En bildörr smällde igen och jag såg Jai och Luke gå mot huset så jag skyndade ut själv också ifall man skulle få välja rum.

Huset var varmt innanför men de var inte möblerat, när man kom in i hallen var den stor och luftig med svart stengolv och vita garderober. Precis åt höger var de en silvrig spiraltrappa som jag antog ledde upp till övervåningen. Den stora nedervåningen bestod av ett stort sovrum, två badrum, ett kök och sist ett vardagsrum. Nästan allt var i vitt och svart vilket jag tyckte om, de såg modernt ut.

Efter att gått runt på nedervåningen tog jag två trappsteg i taget upp till övervåningen, det första man såg där uppe var en stor hall med fem dörrar. Tre sovrum, ett badrum och ett arbetsrum. Jag öppnade den första dörren som låg mittemot trappan, rummet där hade redan Jai bosatt sig i så jag gick vidare till dem två andra. Det ena låg i mitten av övervåningen och hade utsikt mot huset bredvid. Sista rummet föll mig direkt i smaken, de var perfekt. Rummet hade utsikt till baksidan av huset där det låg en stor pool.

Rummet hade stora fönster, vilket gjorde att det blev stort och ljust.

Det var ganska stort och det var endast möblerat med en stor dubbelsäng i mitten av rummet och golvet pryddes av en heltäckning och längst ena väggen. Resten av rummet var tomt, det fanns en dörr till badrummet, på andra sidan badrummet var det en till dörr som antagligen gick till det andra rummet där antagligen Luke skulle sova. Detta kunde faktiskt bli okej här.

 


Så här är äntligen prologen, jag hoppas ni gillar den för vi har verkligen lagt ner tid på den. 

Kommentera nu! Så skyndar vi oss med nästa kapitel.

 

 

Postat av: Emelie

jätte bra! :)

2014-06-08 @ 15:48:06
Postat av: Clara

Det låter som att den kommer bli jätte bra/ spännande :)

2014-06-09 @ 07:43:10
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: