✔ Orphanage Girl

Kapitel 4 - Justin Bieber

 
FANNIE’S PERSPEKTIV

 Jag kletade på lite mascara innan jag och Sess gick ner och började gå mot skolan, vi båda hade vaknat lite sent så vi små sprang lite mot skolan. När vi kom fram stannade vi och pustade ut innan jag rätade till min tröja och vi började gå in mot skolgården. Det var lite glest på skolgården så jag antog att vi skulle börja vilken minut som helst. Vi sprang mot våra skåp och hämtade böcker innan vi skyndade oss mot matte salen som låg en bit bort. Läraren skulle precis stänga dörren när vi kom rusande genom korridoren. 

” Vänta! ” ropade Sess och hindrade honom precis för att stänga dörren. Han släppte in oss och vi slog oss ner vid ett bord för två lite längre bak. Jag pustade ut och fiskade upp mobilen ur fickan och slog på den på ljudlöst innan jag börjde koncentrera mig på lektionen. 

 

Skoldagen tog slut snabbare en vanligt idag och jag och Sess var redan på väg mot flyplatsen för att möta upp Justin. Vi gick mot flygplatsen som inte låg så långt från skolan. Min mage vände sig ut och in eftersom jag var jäkligt nervös. När vi kom in mot flygplatsen tog Sess upp mobilen och messade Justin jag hann se vad hon skrev. 

Vi står på baksidan ” Det kom snabbt upp en bubbla att han skrev och hon glodde på den

Skickar Kenny.. :) ” Hon tryckte ner mobilen i fickan och sträcke på sig för att se om kenny kom. Han släppte in oss och sedan stannade vi innanför och Kenny hälsade på mig. 

” Hej, Jag är Kenny ” Jag log mot honom

” Jag heter Fannie, jag är en av Justin’s vänner ” Jag slängde en blick mot Sess för att det var okej att ens säga vänner, hon bara nickade glatt mot mig och vi följde med Kenny genom ett rum och upp för en trappa innan vi kom in på flygplatsen. Det var inget folk där eftersom dem hade spärrat av för Justin så det inte skulle bli kaos. 

” Jag går och köper en Kaffe, han sitter där borta ni kanske behöver lite tid för er själva ” Sess nickade glatt och drog med mig dit han satt. Han satt med ryggen mot oss och mobilen upptryckt i ansiktet såg jag när vi kom lite närmare. 

” Juuustin ” ropade Sess och gick lite snabbare mot honom. Han vände blicken och log mot henne. 

Gash! Han var verkligen skitsnygg tänkte jag för mig själv. Han kom emot Sess och gav henne en stor kram. När dem släppt varandra tittade han på mig

” Hey Fannie ” Han sträckte ut armarna i en kram-chest och jag kramde om honom. Jag kände hans muskolösa armar runt min kropp. Det kändes nästan overkligt att jag kramde Justin. Han släppte mig.

” Sess har berättat mycket om dig på Sms ” Jag log mot honom och vände mig sedan om mot Sess hon log tillbaka mot mig. 

” Ska vi äta något? ” frågade plötsligt Justin. Både Sess och Jag nickade och vi gick bort mot Mc donalds som låg lite längre bort. Justin frågade vad vi ville ha och beställde sedan. Han vägrade låta oss betala så till slut fick ge upp och låta honom betala maten. Det var ju inget folk på flygplatsen så vi satte oss vid ett bord nära ett fönster. Vi åt under tystnad tills Justin började fråga mig massor med frågor. 

” Jag hoppas inte det gör dig ledsen men varför behövde dina föräldrar lämna dig? ” sa han medan han tuggade på en stripes. Jag kände hur en tår välde fram i ögat men försökte ignorera dem men tillslut föll den ner och rann längst min kind. 

” Mina föräldrar årkade inte med mig ” sa jag med en klump i halsen. Justin såg att det hade gjort mig ledsen och hoppade närmare mig med stolen han la sina armar runt min kropp och kramade om mig. Sedan sträckte han sig mot mitt öra och viskade

” Förlåt! Det var verkligen inte meningen att göra dig ledsen ” Jag torkade bort tårarna och såg homom i ögonen. Han log mot mig och vi fortsatte sedan att äta vårann mat. Sess och Justin pratade om vad vi skulle göra i kväll och jag satt tyst och lyssnade. 

” Är ni klar? ” Frågar Justin och ställer sig upp, vi ställer också upp och Sess nickar. Vi slänger skräpet i papperskorgen och börjar gå mot Kenny. Justin och Sess babblar på plötsligt säger Sess

” Vet du va Fannie sa på flygplatsen? ” Hon blinkade till mig och jag skakde bara på huvudet och skrattade. Justin skakade frågande på huvudet. 

” Innan hon visste att jag kände dig sa hon att du hade riktigt snygg mage ” Jag rodnar och Justin skrattar och puttar till mig. Jag tittar på mig och ler sedan stannar han och drar upp tröjan sakta och sedan säger han 

” Är det det här du gillar ” Jag rodnar ännu mer och sätter händerna för ansiktet. Han tar bort dem och ler tröstande mot mig och säger

” Du behöver inte rodna jag vet att alla tycker dem är snygga ” Jag skrattar åt det han just sagt. Vi kommer precis fram till Kenny och han kollar frågande på oss och säger

” Vad gjorde du där med tröjan Justin ” Jag börjar små skratta och det gör Justin och Sess också. Sedan går vi mot utgången. 

” Är ni redo? ” säger Kenny och ser på oss vi nickar och Justin drar luvan över huvudet för att skymma sitt ansikte. Jag sätter handen för ögonen och Sess gör det samma. Kenny öppnar dörren och hjälper oss ut. Det blixtrar över allt och det är massor med fans där. Vi skyndar oss in i bilen och Kenny stänger dörren efter oss och bilen börjar sakta rulla framåt. Jag pustade ut och sjönk ner i sätet. Vi sitter tysta under bilresan. Justin verkar vara trött efter flygresan så vi låter honom vila och plötsligt märker jag att han har somnat. Jag petar till Sess och vi fnittrar åt honom. När bilen saktar ner och stannar antar vi att vi är hemma så vi knäpper lås våra bälten. Jag tittar snabbt på klockan och den visar runt 6 på kvällen. Sess putar till Justin men han vaknar inte

” Justin! ” säger vi samtidigt och hans ögonlock rycker till och sedan kliar han sig i ena ögat.

” Godmorgon ” säger han och ler innan han sätter sig upp och sträcker sakta på sig. Vi släpar in Justin och tar av våra skor, Justin sträcker in huvudet i köket där Sess föräldrar sitter

” Hej, snällt av er att låta mig sova här ” Han ler tacksamt mot dem. 

” Det är så lite ” Säger Sam och Sonia nickar glatt. Vi går upp och in på Sess rum. Justin slänger sig snabbt i hennes säng börjar glo upp i taket. Jag sätter mig på golvet lutad mot Sess’s säng, med min Ipad i händerna. 

JUSTIN’S PERSPEKTIV

 Jag hade världens skuldkänslor av att jag frågade om Fannies föräldrar, Fannie var helt perfekt hennes långa hår hängde längs framsidan av hennes kropp och hennes ögon var hur fina som helst jag kunde verkligen inte slita blicken från henne, Sess var som vanligt lika snäll och söt, ”knack knack” jag höjde blicken mot dörren och såg Liam komma in, Sess kastade sig upp från fotöljen hon satt på och slängde sig på honom, de kystes snabbt innan jag gick fram och gav honom en killkram och vi gjorde vårat handslag, Fannie reste sig också upp och gick fram och sträckte fram handen och sa 

”Fannie” han log mot henne och besvarade hennes hand ”Liam” hon fnittrade till och sa

” Haha, jag har hört grymt mycket om dig ” han höjde ögonbrynet och tittade på Sess som skrattade och ryckte på axlarna, Fannie gick sedan tilbaka till sin ipad på golvet och började skrolla på skärmen, jag tittade bort på Sess och Liam som satt ihop kurade i hennes fotölj,

” Hur länge blir du hemma ” frågade Sess och jag svarade snabbt 

” Tre dagar sen när vi ska till norge hänger ju ni på och åker när vi åker från Finland också 

” De nickade och log mot mig ”  

” Ska ni med till Sverige oxå ” frågade Fannie efter en stund, jag nickade och hon sa 

” Okej.. ” denna gången lät hennes röst inte lika glad och energi full längre utan mer svag och sorgsen,  jag kollade på Liam och Sess och gav de en *tror ni hon vill med * blick och de nickade, 

” Du Fannie du kan ju hänga med dem, Sess och Liam ska med till Oslo, Köpenhamn, Stockolm och Helsingfors ” Hennes leende blev större och hon kom och kramade mig och viskade ett tack i mitt öra. Min mobil ringde och jag svarade snabbt.

  • Justin
  • Scooter here! 
  • Tjoo
  • Vi kommer behöva åka i morgon i stället
  • Va.. Varför?
  • Hänt lite grejer, men.. dina kompisar kan följa med i alla fall. 
  • Okej men vi hörs i morgon. 
  • Hejdå!

Jag han inte säga något innan han la på. Jag suckade högt, jag hade längtat tills att få ta det lite lungt med mina kompisar, men nej så blev det inte vi skulle iväg redan i morgon. Fannie verkade ha märkt att jag suckade efter telefon samtalet så hon vände sig mot mig

” Varför suckar du? ” Jag skakade på huvudet men svarade i allafall. 

” Vi behöver sticka redan i morgon ” Hon nickade och log mot mig det kändes som om allt skulle bli lättare om hon följde med på konsertererna.  

 

 

 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: