✔ Orphanage Girl

Kapitel 3 - School

 
FANNIE’S PERSPEKTIV

 Det pirrade ordentligt i magen när jag vaknade på måndags morgonen. Det var idag det hände, jag skulle börja i den nya skolan i New York. Jag hoppades att Sess skulle vara på min sida och inte bara dra när vi började. Men jag litade på henne eftersom dem två sista dagarna hade jag och hon kommit ganska nära varandra. Jag tog på mig mina nya rosa shorts och ett vitt volang linne och sedan provade jag mitt nya smink vi hade köpt i Lördags. Jag sminkade mig bara lite lätt men blev verkligen sjukt nöjd. Sedan gick jag och Sess ner till köket för att äta frukost. 

När vi ätit klart plockade vi undan och jag sprang upp och hämtade min väska sedan tog vi på oss skor och gick ut på gatan. 

” Lääängtar du tills du får träffa Justin ” Jag nickade och kollade ner i marken. Justin skulle komma hem idag så vi hade bestämt att träffas. Sess babblade på om någoting men jag lyssnade inte. Plötsligt vänder hon sig mot mig och säger

” Hallu? Vi är framme! ” Jag tittade snabbt upp och fick syn på en stor skolbyggnad med massor med ungdomar utanför. Vi gick mot ingången och på vägen mötte vi några som Sess hälsade på, jag log bara lite lätt mot dem men dem verkade inte bry sig. Plötsligt plingade det till och Sess tar upp sin mobil ur fickan. Hon tittar en stund och suckar sedan ljudligt. 

” Vad? .. ” säger jag och tittar frågande på henne. 

” Justin och hans crew är försenade hem så han kommer i morgon ” Jag försökte se lite besviken ut  men egentligen var jag inte alls besviken utan bara skitnervös, jag skulle säkert göra något skit pinsamt när han kom. Vi fortsatte genom några korridorer och plötsligt tvärstannande hon utanför en dörr. Eftersom hon stannade så hastigt gick jag rakt in i henne, vi skrattade lite åt det

” Man brukar väll gå till Rektorn när man är ny i skolan?.. ” Jag log åt hennes mening

” Tror det.. ” sa jag orsäkert och kollade på den lilla skylten vid dörren där det stod att det var rektorns kontor. Sess knackade på och några sekunder senare hörde vi en röst där inne från

” Kom in ” Jag öppnade dörren och klev in, det var en stor karteder i mitten av rummet och vid en bokhylla lite längre bort var det antagligen rektorn som stod. Hon hade blont hår och var ganska ung. Hon vände sig om och log mot oss. 

” Är det du som är Fannie? ” Jag nickade och hon böjde sig efter ett papper på bordet och räckte mig det. Jag kollade frågande mot henne så hon sa

” Det är ditt schema.. ” 

” Jaha.. ” Sa jag dumt och kollade ner på det. Jag hann inte se så mycket mer än att vi slutade 3.

” Din vän Sess kan väll visa dig runt? ” Sess nickade och vi sa hejdå och gick ut. Skoldagen gick trögt men jag hängde ihop med Sess hela dagen. Vi pratade med några av hennes vänner, jag la inte ens märke till vad dem hette eftersom jag var i min egna lilla värld. På lunchen satt jag bara med Sess och vi pratade om Justin. 

” Han är faktiskt min bästaväm ” sa hon och jag log och tänkte för mig själv att jag kanske också skulle bli en av Justin’s bästa vänner men ändrade det snabbt. Inte ville han bli vän med mig en föräldralös tjej från Sverige? Nej det var klart han inte ville. Sess började putta på mig

” Jag kommer säga vad du sa till mig på planet! ” Jag rodnade lätt 

” Och då kommer jag säga vad du sa..! ” Hon log retigt mot mig och fortsatte tugga på sin macka. 

När vi ätit klart och lämnat allt gick vi sida vid sida ner till våra skåp och plockade ihop materialet till vårann sista lektion vilket var en kort fysik på 40 minuter. Lektion segade sönder sig men när äntligen när klockan slog 3 lämnade vi salen och gick hemåt. När vi kom innan för dörren tog vi av våra skor och Sess hämtade två stora badlakan som vi brädde ut ute på gräset för att sola. Jag tog med mig min Ipad ut och surfade runt på lite bloggar och tittade sedan mina meddelanden. Jag såg att det var från ett okänt nummer och det stod. 

Hey Fannie ” Jag rynkade pannan och visade Sess meddelandet. Hon log retigt 

” Det är Justin ” 

” Jahaaa ” Sa jag och förlängde a:et. Jag tänkte länge innan jag skrev in ett svar

Ja, Justin va? Hur fick du mitt nr? :) ” Det tog inte lång tid innan han svarade

Sess.. ” Jag skrattade för mig själv och visade Sess meddelanderna. 

” Ja vad han frågade? ” sa hon och höjde ena ögonbrynet medan hon log. 

Det gick en vind genom min kropp, hade Justin Bieber frågat om mitt nummer? Neh det kunde inte vara sant måste ha varit Sess som skrivit det till honom utan att han frågade. Ja så var det nog. 

Vi låg där några timmar till innan vi plockade ihop och gick in. När vi kom in mötte vi Math, jag hade inte sett honom mer än under middagarna. Han blängde surt på mig Sess märkte det och sa

” Vad vill du henne egentligen? ”

” Inget ” sa han bara och gick förbi oss. Sess himlade med ögonen och vände sig mot mig. 

” Skit i han, han är bara en patetisk unge ” Jag nickade lättat och vi gick upp till våra rum. 

 

Jag tittade mig i spegeln till min stora garderob, jag hade fått lite bränna i alla fall. Jag var lyckligt lottade som var en sådan person som hade lätt för att bli brun och det var en sak jag tyckte om med mig själv. Sess knackade på dörren och ropade 

” Kom nu vi går ner och äter! ” Jag öppnade dörren och vi gick ner för att äta. Alla andra satt redan vid bordet så jag satte mig på den platsen jag hade suttit på dem dagarna jag varit här. Det var tacos som blev mat idag och det tyckte jag om. Vi åt under tystnad

” Juste, Justin kommer i morgon och undrar om han kan sova över 2 dagar eftersom hans hus här i New York ligger en bit bort ” säger Sess plötsligt. Sess’s föräldrar tittade med menande blickar på varandra innan Sonia sa

” Ja det är okej.. ” Jag och Sess log mot varandra. Vi plockade undan efter oss och gick upp på Sess’s rum, vi gjorde inget särskilt utan bara pratade lite. Jag kom på att jag inte svarat Justin så jag skrev ett snabbt svar

Typiskt henne! Ses i morgon. ” Jah klickade på skicka innan jag skulle ångra mig och tittade på medan det skickades. Jag kom på att Justin fortfarande hette Okänt nummer i min ipad så jag fixade snabbt så han var tillagd bland mina kontakter. Det fick bli bara Justin. Jag tittade på klockan och såg att den var halv 11 och sa godnatt till Sess innan jag gick in till mig och gick och la mig. 

 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: