✔ Orphanage Girl

KAPITEL 17 - LEAVE ME ALONE!

 

 

 

FANNIE’S PERSPEKTIV

Taxin parkerade precis utanför vårt hus. Vi tog våra väskor och gick upp för husets stora trappa och öppnade dörren. Sophie stod bakom oss när Sonia kom emot oss hon kramade om mig och Sess och sa sedan ” Jag har saknat er så mycket ” jag log och vände mig sedan mot Sophie.

” Här är Sophie vi träffade henne på hemresan ” Sophie log och sträckte ut handen mot Sonia. Sonia skakade den och sa ” Jag är Sonia Rodriguez ” ” Jag heter Sophie Nilsson ” Det var tyst en stund innan Sess slängde in sin väska

” Jag och Fannie ska följa med Sophie hem till hennes lägenhet ” Sonia nickade och ställde in min väska i hallen. Vi gick ut till bilen som stod på uppfarten, det var en svart Range Rover. Vi hoppade in i bilen och Sess startade den och Sophie pekade och visade vart lägenheten låg. När vi kom fram hjälpte vi Sophie med väskorna medan hon låste upp lägenheten och klev in.

” Vad stort det va ” sa hon och drog med sig väskan in i hallen. Det var en stor lägenheten med 2 sovrum med badrum till. Köket var inrett i svart och vitt med en köksö med barstolar i mitten jag satte mig på en och snurrade ett varv. I mitten av rummet stod en säng och lite andra möbler och flyttkartonger med Sophie’s saker. Hon gick fram till dem och satte armarna i kors

” Kan ni hjälpa mig med sängen? ” Jag hoppade ner från stolen och hjälpte henne att bära in sängen i det ena sovrummet. Vi ställde den i mitten av rummet och fortsatte sedan bära in andra saker i andra rum. När klockan var runt 8 var vi klara och slängde oss alla på golvet, ” Puuhh ” sa jag och sträckte på mig. ” Skulle inte vi kunna ha en Sleepover? ” sa Sess och kollade på mig och Sophie. Vi nickade glatt och Sess gick för att ringa Sonia och berätta det. Hon kom tillbaka och nickade glatt ” Vi fick, men vi har inga saker med oss ” ” Ni kan gå hem och hämta saker så lagar jag mat ” sa Sophie och jag och Sess sa hejdå och började gå hemåt för att hämta saker.

JUSTIN’S PERSPEKTIV

Åh vad jag saknade Fannie, nu förstod jag hur mycket Fannie egentligen betydde för mig. Jag satt själv på mitt hotellrum i Finland och skrev låtar till ett kommande album. Jag hade fått mycket inspartion av Fannie och nu ville jag bara skriva av mig.

Textfraser snurrade runt i mitt huvud och jag kunde inte släppa en av dem så jag skrev ner den. Om detta blev en låt skulle den handla om Fannie. Det knackade på dörren och Scooter kom in. ” Kom och lyssna ” sa jag och han satte sig på soffan. Jag tog min gitarr och började spela låten och sjunga. Han lyssnade och nickade glatt

” Den måste du göra något av ” sa han och sa sedan hejdå och gick ut. Klart jag skulle göra något av den det var sällan jag bara lämnade små texter sådär. Jag och Fannie hade bestämt att vi skulle skypa senare på kvällen. Jag längtade verkligen.

FANNIE’S PERSPEKTIV

Jag drog fram min backback och pakade ner kläder tills imorgon, pyjamas och lite andra behövliga saker. När jag packat klart mötte jag upp Sess och vi började gå tillbaka till Sophie. Jag knackade på och öppnade sedan dörren till hennes lägenhet. Hon stack ut huvudet från köket ” Ni kom perfekt, har precis lagat klart maten ” Vi tog av oss våra skor och gick ut till köket. Hon hade dukat fint och lagat Tacos.

” Åh, vad fint du har gjort det ” sa Sess och slog sig ner på en av barstolarna. Jag gjorde detsamma och snart satt vi och åt. Maten var verklige jätte god, när vi ätit klart hjälpte vi Sophie att plocka undan och sedan skickade vi iväg Sess för att köpa snacks till senare. ” Kom Fannie ” ropade Sophie och jag gick iväg till hennes sovrum, där stod hon med 2 stora madrasser i händerna.

” Vi kan bära ut dem här till vardagsrummet och sedan sova på dem inatt? ” Jag nickade och tog en av madrasserna. Jag var förvånad att hon pratade svenska med mig, men det var bra för om jag inte skulle prata Svenska skulle jag säkert glömma bort hur man utalade saker. Vi la dem bredvid varandra och började sedan bädda och fixa med tv:n. Sedan satte vi oss och började bläddra bland alla hennes filmer. Vi bestämde oss tillslut till för att ta Mean Girls, fast jag ville gärna se I Rymden Finns Inga Känslor fast det skulle inte vara snällt mot Sess eftersom hon inte kunde Svenska.

När Sess kom tillbaka myste vi ned oss med godiset och chipsen hon köpt till filmen. Jag var konsentrerad nästan halva filmen tills jag märkte att både Sess och Sophie sov. Jag ställde mig upp och hämtade min dator och mobil. Jag låste ytterdörren och gick in till Sophie’s sovrum och stängde dörren efter mig, jag hade tänkt att ringa Justin på skype. Eftersom klockan närmade sig 3 på natten här var klockan ungefär runt 9 där han befann sig. Jag ringde honom och han svarade snabbt. Jag log stort när jag såg honom, han hade ett par mjukisbyxor, en keps och bar överkropp. ” Hey Beautiful ” sa han och jag skrattade till ” Hej, sexy ” Jag vet inte vad som hände det bara flög ur mig. Han skrattade till och jag gjorde detsamma. Vi pratade en stund och plötsligt ringde min telefon. Jag svarade snabbt eftersom jag inte ville väcka Sess eller Sophie. ” Hallå? ” sa jag och såg att Justin kollade oroligt på mig. ” Hej älskling det är mamma har du tänkt på saken ” Jag suckade ” Nej och jag tänker inte heller göra det ” sa jag och min röst blev grötig av att jag höll på att börja gråta. Varför behövde dem ta upp kontakten jag hade det bra som det var nu! ” Men älsk.. ” Hon han inte säga mer innan jag avbröt henne ” Kalla mig inte älskling, och lämna mig ifred! ” nästan skrek jag till henne. Jag tryckte snabbt på avsluta samtalet och begravde ansiktet i händerna och snyftade. ” Babe gråt inte ” sa Justin ledsamt och hans bruna ögon tittade sorligt på mig. Jag nickade och torkade bort tårarna. ” Dem vill inte sluta ringa och dem gör det säkert bara för att jag är tillsammans med dig ” sa jag och snörvlade ljudligt. ” Jag skulle vilja krama dig nu men det går inte ” sa han ledset och jag log för mig själv. ” Jag skulle gärna vilja ha en kram ” sa jag och skrattade till. ” Juste Justin! Jag och Sess träffade en ny kompis på flygplatsen, du får lova att träffa henne när du kommer hem ” han nickade glatt och sedan sa vi vi hejdå och jag godnatt. Jag smög tillbaka till vardagsrummet och kröp ner under täcket mellan Sess och Sophie. Det tog några sekunder och sedan sov jag.

Morgonen därpå vaknade jag av att det skramlade det påminde mig om när jag vaknat av skrammel på någons av Stockholms gator, jag öppnade sakta ögonen och tittade runt omkring mig, Sess låg brevid mig och sov men Sophie var borta, jag gnuggade mig i ögonen och reste mig sedan sakta upp, jag gick med tunga steg bort till köket där jag hade hört ljud. När jag kom in stod Sophie vid spisen och drog ut en form ur ugnen, hon vände sedan sig och log mot mig ” Nybakat bröd duger det? ” hon blinkade med ena ögat och plockade fram lite annat ” Behöver du hjälp? ” frågade jag och hon skakade på huvudet, jag gick bort till Sess och skakade henne. Hon öppnade ögonen och ett leende syntes i hennes ögon, min mobil plingade till och jag böjde mig ner och plockade upp den från madrassen. 32 missade samtal, jag orkar inte. Sess som hade kommit upp vid min sida tittade med stora ögon mot skärmen ” Mamma.. ” sa jag och hon kramade om mig, ” Sonia måste hjälpa mig att byta nummer ” hon nickade och svarade
” Ny mobil behöver du också den där kan du ju inte ha! ”
Jag skrattade och tittade ner på min fula Htc eller så kallade tegelsten som det också var, innan vi gick in till Sophie som nu dukat upp bröd, pålägg smör, yoghurt, juice och en massor med annat. Vi satte oss på barstolarna och högg in, när jag ätit en tallrik yoghurt och två mackor var jag helt proppmätt. Vi hjälptes åt att plocka undan allt, jag och Sess klädde på oss och packade ihop våra grejer för att bege oss hemåt för Sophie hade massor att fixa, hon hade ju precis flyttat hit. Vi gick ut genom dörren och började gå hemåt.
” Vad ska vi hitta på idag halva dagen är ju kvar? ” frågade Sess när vi gått halvägs hem.
” Kan vi inte dra och bada? ” frågade jag och hon sken upp i ett leende och nickade, vi gick upp för gången till huset och steg in genom dörren. Sonia mötte upp oss i hallen och fråga hur vi haft de. ” Mamma vi måste byta nummer på Fannies mobil ” var dte första Sess sa hon tog en kort andnings paus innan hon fortsatte.
” Och en ny mobil behöver hon också ” Sonia skrattade och nickade hon bad om min mobil så hon kunde fixa de för hon skulle in till stan idag, vi tog våra väskor upp på våra rum, jag gick in på mitt och hon på sitt, jag öppnade garderoben och drog ut min bikini, den var ljusblå med rosa och vita blommor och hade en matchande underdel. Jag satte på mig den under mina shorts och mitt linne. Jag tog en handduk mina tonade rosa raybans, en solkräm och en vattenflaska och la ner i min strand väska, innan vi började gå ner mot stranden. De var inte så farligt mycket folk, säkert för skolan inte var slut en, och de var vardag bara att vi hade tagit ledigt. De var bara någon barnfamilj med småbarn. Vi slängde ner våra handdukar på sanden, jag drog av mig mina shorts och min tröja och la mig ner på min handuk. Jag kände den sköna känslan av solen mot min bara hud och pustade ut.

 

 

Bra upt som vi lovade :) Komer somssakt ett nytt varje dag tills på söndag och sen kör vi på komentarer igen ! :)

Kapitel 16 hittar ni under!


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: