✔ I'm Right Here

Kapitel 1 - Someone Look At You

 

CASSIDY’S PERSPEKTIV

” Låt mig vara! ” Röt jag argt när Christopher för säkert tredje gången försökte väcka mig denna morgon. Han ryggade tillbaka av att jag skrikit på honom, men lugnande snabbt ner sig. 

” Jävla PMS barn! ” sa han högt och försvann ut genom min dörr. 

” Pratar du om dig själv eller? ” sa jag nöjt och han svarade inte vilket betydde att jag hade vunnit fighten. Jag gäspade stort och sträckte mig sedan efter min mobil. Sarah hade ringt mig ett x antal gånger så jag tryckte på ring upp och väntade tålmodigt på att hon skulle svara

” Hey Cass ” svarade hon snabbt. 

” Hey du har ringt mig ville du något särskilt? ” sa jag medan jag sakta klev upp från min säng och satte mig trött på sängkanten medan jag väntade på hennes svar. 

” Nej, tänkte bara prata lite ” svarade hon. Jag gick upp och satte min kurs mot mitt sminkbord tvärs över rummet, medan jag fortfarande hade mobilen tryckt mot örat satte jag in sladden till plattången i eluttaget och slog mig ner vid bordet. Jag tryckte på högtalaren på min mobil och la ner den en bit ifrån mig och började långsamt platta mitt hår. 

” Hur går det mellan dig och Louis? ” sa jag och började lägga min bas i mitt solbrända ansikte. 

” Det går väll sådär, han visar inget intresse dirket ” sa Sarah sorgset. 

” Snart så ” sa jag tröstande och hon mhhm:ade till svar. Jag fixade till det sista på min eyeliner och granskade sedan mitt ansikte nöjt i spegeln rakt framför mig. 

” Jag ska byta om nu ses snart ” sa jag och tog upp mobilen för att avsluta samtalet. 

” Puuuuss ” svarade Sarah och jag tryckte bort vårat samtal och fortsatte in i min garderob. Det var andra dagen i skolan efter sommarlovet vilket betydde att det fortfarande var sommar. Jag tog på mig ett bar ljusblåa shorts och en knallrosa tubtop, till det valde jag ett par vita converse. Jag tittade mig i spegeln en sista gång innan jag öppnade dörren till mitt rum och stegade ut, som vanligt mötes jag av att mamma och pappa bråkade. 

” Men vad ska jag göra åt det då?! ” skrek mamma och slog ut med armarna. 

” Jag vet inte bara gör något? ” skrek pappa tillbaka. Jag torkade snabbt bort en tår som runnit ner från min kind. Jag hatade när folk bråkade det var det värsta jag visste, jag ville bara lägga mig under något och försvinna. Ja gick snabbt genom vardagsrummet mot hallen. 

” Hejdå ” sa jag och slängde igen dörren med en hård smäll. Dem hade inte ens märk att gått förbi dem. 

Jag pustade ut av att få vara hemmifrån ett tag och började sakta gå till skolan. 

Det var fredag vilket betydde fest, fredag var min favoritdag. 

 

” Vad är det här för mat egentligen? ” sa Bonnie medan hon petade med sin gaffel på den oätbara maten på hennes tallrik. Jag skakade på huvudet och ställde mig upp och tog med mig brickan och slängde allt. Jag gick tyst tillbaka och satte mig på platsen jag suttit på för bara några sekunder sedan. 

” Någon tittar på dig Cass ” sa Sarah

” Det är väll klart ” sa jag och gjorde en chest mot mig själv för att visa hur jag såg ut. 

” Ops, han kommer ” sa Bonnie och satte handen för munnen medan hon la ner sin gaffel på brickan. 

Det var säkert någon tönt som skulle fråga om jag ville gå ut med honom, det ville jag verkligen inte. 

” Hey hotties ” sa personen, det var verkligen inte något sådant en tönt skulle säga. Jag vände mig om och möttes av två hasselnötsbruna ögon som tillhörde killen jag sett här om dagen. 

” Hey på dig också ” sa jag nonchalant och vände mig tillbaka så jag satt med ryggen åt hans håll. 

Jag kände hans arga blick bränna i nacken efter vad jag sagt. 

” Gör ni något ikväll? ” sa han och tittade ut över oss. 

” Nejdå ” sa Bonnie och log sött mot honom, om han hade vetat vem hon var så hade han vetat att hon bara spelade söt för honom. 

” Lust att hänga med mig och mitt gäng hos oss? ” sa han och pekade mot ett bord med två killar en bit bort

” Gäng? Dem är två ” sa jag och tittade frågande på honom. Han himlade med ögonen och tittade frågande på dem andra. Jag skakade med huvudet mot Bonnie för att visa att det inte var någon bra idé. Hon ignorerade mig helt. 

” Of Course, men vi vet inte ens vad du heter ” 

” Justin Bieber ” sa han. 

” Jag heter Bonnie, och det är Sarah och Cass ” sa hon och pekade mot Sarah och sedan mig. 

” Ring mig så hämtar jag er ” sa han och sträckte fram en lapp med antagligen hans mobilnummer på till Bonnie, hon log flörtigt och han vände och gick tillbaka mot sitt bord. 

” Jävlar va snygg ” sa Bonnie och la ner lappen med nummret på sin bricka, Sarah nickade instämande. 

” Vad var det med dig då Cass? ” sa Bonnie surt och kollade på mig. 

” Jag gillar honom inte ” sa jag kort och tog min väska och gick mot utgången.

Jag gick snabbt bort mot en bänk en liten bit bort från skolan, jag satte mig ner och drog snabbt upp en cigarett och tände den och drog in ett bloss. Jag andades sakta ut röken. Jag ville inte gå hem, jag skulle bara mötas av bråk och skrik mellan mamma och pappa. Jag släckte cigaretten och gick sakta tillbaka till Sarah och Bonnie i cafeterian.

 

Jag satte mig i baksätet, Sarah framför mig och Bonnie vid ratten. Hon startade motorn och backade smidigt ut från parkeringen. Vi körde föbi Justin och hans gäng som stod vid en svart bil dem vinkade och Sarah och Bonnie vinkade glatt tillbaka, jag tänkte ignorera Justin han kändes inte som någon bra person. 

” Vad är det med dig egentligen? ” snäste Bonnie och tittade argt på mig. 

” Vad, jag får väll tycka vad jag vill om honom? ” sa jag och vände bort huvudet mot fönstret.

Under hela bilresan hem satt jag tyst och tittade surt ut genom fönstret. Bonnie parkerade sin bil på min uppfart och jag klev ut. 

” Kommer snart ” sa jag kort och började gå mot ingången. Som vanligt när jag öppnade dörren mötes jag av bråk, jag suckade tyst och sparkade snabbt av mig skorna och gick mot köket.

” Hej ” sa jag och tittade upp mot mamma och pappa, dem tystnade. 

” Hej gumman ” sa mamma och log fejkat mot mig. Jag ville verkligen inte åka till Justin, men hellre åkte jag dit än stannade här med dem här idioterna, bäst att gå rakt på sak

” Skulle jag kunna få åka till Justin med Sarah och Bonnie? ” Pappa skakade snabbt på huvudet. 

” Vi har en sak vi måste berätta senare du får vara hemma ” sa han. 

” Jag är tonåring, låt mig göra något roligt! ” sa jag och slog ut med armarna. 

” Lyssna på pappa ” sa mamma.

” Som om du gör det eller? ” skrek jag och vände mig om och sprang upp på mitt rum. Jag tänkte defenitivt åka dit i alla fall. Jag tog fram en väska och slängde ner ett par shorts, en tröja och drog på mig ett par svarta Jeffrey Cambell skor och öppnade sedan försiktigt fönstret. Jag klättrade ut och stängde det sedan och började klättra ner från trädet medan Bonnie och Sophie tittade konstigt på mig. 

” Vad fan håller du på med? ” sa Sarah och skrattade.

” Jag fick inte så jag hoppade ut genom fönstret ” sa jag och log finurligt mot dem. Jag hoppade in i bilen och dem körde vidare mot Bonnie där vi skulle fixa oss. 

 

Jag drog upp kläderna jag hade packat ner, en svart t-shirt med texten badass på bröstet och ett par slitna jeansshorts. Jag satte på mig dem och granskade dem i Bonnie’s helkropps spegel, det satt bra. 

” Jag lånar lite smink ” sa jag och innan jag ens hade fått ett svar hade jag börjat kleta på mascara på mina redan svarta ögonfransar. Bonnie och Sarah var visst klara för dem stod plötsligt och väntade otoligt på mig.

” Jag ringer Justin ” sa Bonnie och fiskade upp sin mobil från bakfickan av hennes shorts medan hon stampade nervöst med ena klacken i golvet. 

” Hey, we are ready ” sa hon och man kunde tydligt höra en röst men det var oklart vad den sa. 

Jag tittade mig i spegeln och rätade till tröjan en aning, jag hade slutat brytt mig om vad Bonnie sa till Justin. 

Bonnie klickade samtalet och gjorde sedan ett lite glädjeskrik medan hon gjorde ett litet skutt. 

” Vad glad du blev då! ” sa jag och skrattade till. 

” Dem kommer alldeles strax ” sa hon och drog med mig och Sarah ut från hennes alldeles för stora rum.

Vi tog på oss våra skor och gick ut på den stora verandan framför huset och fortsatte sedan ner så vi stod på den lilla trottoaren.


Så nu vill jag verkligen höra vad ni tycker! 4 kommentarer tills nästa! 

FRÅGA: GÅR DET FÖR SNABBT MELLAN CASS OCH JUSTIN?

 

 

Postat av: Anonym

Den verkar oo vara braaa, kan du skriva en till kapiteeeel nuu? :D

2013-06-30 @ 23:41:48
Postat av: Anonym

Så bra längtar till nästa!

2013-06-30 @ 23:42:00
Postat av: Anonym

Meee!!:)
Det kanske går lite för fort mellan vass och Justin<4

2013-07-01 @ 00:25:29
Postat av: beliebernn

Riktigt bra! Längtar till nästa!<3 Kanske liite, men
Du får det att funka! Skynda med nästa nu!! :-D

2013-07-01 @ 08:51:05
Postat av: Anonym

Hur ofta kommer det fram en ny kille till skolans populäraste tjejer och frågar om dom vill hänga andra dagen i skolan. Inte så ofta tror jag. Men annars asbra novell! tycker bara det går lite för fort fram.

2013-07-01 @ 12:23:55
Postat av: Anonym

Det blir bra, han är ju rak på sak om vad han vill så jag tycker att det går i bra takt, inte lika snabbt som i förra novellen vilket är bra! Längtar redan till nästa!

2013-07-01 @ 15:07:03
Postat av: Anonym

Hej, jag undra om ni/du gör länkbyten? Och isännafall hur många läsare man måste ha för att göra ett länkbyte? Taggad på att göra ett byte med dig eftersom jag gillar din novell!

Svar: Om du har en novellblogg så gör vi självklart ett länkbyte! Kan du kommentera igen och länka den? :)
Justinbdrew

2013-07-01 @ 15:09:28
Postat av: Ylva

Jätte bra!😊
Sv: njaaa🐱❤️

2013-12-18 @ 19:46:54
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: