✔ Orphanage Girl

Kapitel 1 - Good Bye

 
FANNIE’S PESRSPEKTIV

 Jag sitter och tittar ut genom fönstret på "barnhemmet”  jag bott på i snart 13 år, mina föräldrar orkade inte med mig, så när jag var 3 flyttade jag hit. Nu är det min sista dag här, en familj från New York var på väg hit för att hämta mig, det ända jag viste var att det var en rik familj med två barn, en tjej lika gammal som mig och en yngre kille på 13 år. Wilma kom fram till mig, hon hade varit som min mamma i dessa 13 år, hon log snällt mot mig och kramade om mig länge och viskade sedan

” De är här nu ” jag hoppade till och nickade sakta, hon tog armkrok och vi började sakta gå mot kontoret där min ”Nya” familj var, jag tog ett djupt andetag innan jag öppnade dörren till kontoret, där satt en kvinna med blont hår uppsatt i en knut, hon hade en vit klänning på sig och log mot mig, bredvid henne satt en man med kort svart hår, han bar en ljusblå skjorta med ett par korta jeans, i hans knä satt en tjej i min ålder hon hade blont hår som räkte precis över brösten hon hade en ljus rosa tub topp och ett par korta ljusa shorts, bakom "pappan" stod en kille med blont hår han bar en svart munktröja med ett par mörka jeans shorts och kollade med en iskall blick på mig. Jag ryste till men följde lydigt med Wilma till andra sidan bordet och satte mig på stolen bredvid henne. Jag tittade ner i marken för att undvika deras blickar. 

" Så nu skriver ni bara under det här så är hon eran " Sa Wilma, medan pappan skrev under sa mamman

" Jag heter Sonia, och det här är Sam, Sess och Math! ” hon log milt mot mig. Jag kastade en blick på killen som troligen var Math. Det kändes som om detta inte skulle leda till något bra. 

Dem skrev under och sedan fick jag följa med ut i korridoren. 

” Du och Sess kan väll gå och packa ihop hennes saker! ” sa Sonia. Sess kollade surt på sin mamma men följde ändå med mig. Jag gick till slutet av korridoren och svängde sedan in på mitt rum som låg längst bort. Sess suckade till och slängde sig på min säng, hon halade upp sin mobilen ur fickan och började skriva med någon. Jag öppnade garderoben och plockade ihop min kläder. Vilket inte var så mycket, 4 par byxor, några tröjor och underkläder. Jag drog fram min gammla resväska och slängde ner allt, sedan plockade jag ihop mina tidningar, böcker och min neccessär med det lilla sminket jag hade och sist hörlurar. 

” Så vad heter då? ” Jag ryckte till eftersom jag inte förväntade mig att hon ens skulle säga något. 

” Vet du inte det? ” Sa jag förvånat

” Nej..? ” 

” Fannie.. ” Hon nickade sakta och återvände sedan till sin mobil. Jag la i det sista i min väska vilket var min kära Ipad, det var det dyraste jag hade. Jag hade fått betala lite av mina egna pengar för att få den i julklapp, men jag var nöjd. Jag stängde igen resväskan och ställde den upp. 

” Jag är klar ” Hon hoppade upp ur sängen och borstade bort dam från hennes korta shorts. 

Vi gick tillsammans ut till uppehållsrummet där de andra satt. 

” Här kommer dem ju! ” Sa Wilma, alla ställde sig upp och Wilma kom emot sig. Hon sträckte ut sina armar i en kram gest. Jag kramade henne hårt och log. 

” Jag kommer sakna dig ” sa hon

” Och jag dig ” sa jag och kramade henne ännu lite hårdare. Jag släppte henne och följde med dem andra ut. Innan jag stängde dörren vände jag mig om och log mot Wilma.

” Du har mitt mobilnummer? ” frågade hon oroligt, jag log och nickade innan jag gick ut och stängde dörren. Det kändes i hjärtat att lämna Wilma efter dessa 13 år, hon var ju nästan min mamma. Det stod en taxi bil ute på gatan som antagligen skulle köra oss till flygplatsen. Jag följde deras exempel och hoppade in i bilen och jag satt bredvid Sess som satt i mitten. Efter en stund sjönk jag ihop i sätet jag visste att det skulle bli en ganska lång resa. Sonia väckte mitt dagdrömmande genom att säga

” Vad säger du om en shoppingtur när vi kommer hem Fannie?, vi skulle kunna lära känna bättre! ” Jag nickade glatt och sa

” Det skulle vara kul! ” Jag log

Hon nickade glatt. 

 

Jag hängde på min resväska medan vi väntade på att flyget skulle komma, det var en stund kvar. Jag kände att det ändå skulle bli lite bra eftersom jag hade fått en bra relation med Sonia. Hon kom fram till mig så jag rätade på mig. 

” Så vad gillar du? ” frågade hon.

” Jag gillar att dansa ” sa jag och tittade menande på henne, hon nickade förstående och sa

” Det finns en dansgrupp inne i stan, dem tränar proffisionelt men vi kan ju ansöka. Jag nickade glatt, om det var något jag gillade så var det dans. 

 

Några minuter senare sitter vi på flyget och det är redo att lyfta, Jag har aldrig flygit flygplan förut. Jag tittar mig engsligt omkring. Jag hade inte tur att få sitta bredvid Sonia utan det fick bli bredvid Sess. Hon suckar och tar upp sin mobil och trycker in hörlurarna i dem och jag ser sedan att hon trycker upp Spotify och trycker på en av Justin Biebers nyaste låtar. 

” Gillar du honom? ” frågar jag och gloddepå skärmen med en bild på Justins senaste album. 

” Asså, nej jag är ingen Belieber direkt men han är riktigt snygg ” 

” Inte jag heller men jag håller med att han är grymt snygg och hans mage jag dööör”

hon skrattade tyst innan hon sa 

” Nu råkar det vara så att jag känner honom och vi typ är bästa vänner” jag spärrade upp mina ögon och sa 

” Va ofta?” hon nickade innan hon försvann in i sin egna värld, jag kunde inte få ur det i huvudet att hon var bästis med Justin Bieber omg. Jag kände hur mina ögonlock blev tyngre och jag föll ner i en sömn, 

 

” Hallå! ” hörde jag någon skrika, jag tittade upp på Sess som stog med en lurigt flin på sina läppar, 

 ” God morgon du som tycker justin bieber är grymt snygg vi är framme nu” sa hon och blinkade med ena ögat, jag reste mig sakta upp, shit jag var i New York. Jag drog upp min mobil och knappade in ett snabbt sms till Wilma 

framme i new york nu har precis landat ” jag la sedan i mobilen i fickan. Jag tog min munkjacka som låg i stolen bredvid och började följa strömmen ut ut planet.

 

Vi var nu framme vid huset, det var ett stort vitt hus, och det var väldigt fint. Jag följde med de andra in i huset och det var verkligen enormt inuti. Direkt när man kom in i hallen, var det en byro med en enorm spegel. Sedan fortsatte man in i i köket och sedan vardagsrummet. Det fanns också en övervåning där fanns det 5 sovrum och ett av dem var mitt. 

” Sess, kan du visa Fannie hennes sovrum? ” säger Sonia medan hon letar runt i sin väska. Sess ler och drar iväg mig upp för trappan. På övervåning är det stort och luftigt med stora fönster längst väggarna. Hon drar med mig till en dörr lite längre bort och puttar upp den. 

” Wow! Vad stort ” säger jag och gapar med munnen. Hon skrattar åt mig och går sedan in. 

” Här är ditt egna badrum ” säger hon och öppnar en dörr lite längre bort i rummet. 

” En ett eget badrum, lyx! ” säger jag och slår handen för munnen.

” Jag ska bara hämta min väska ” säger jag och går ner för trappen. Jag drar upp min väska och sedan in den i rummet. Sess sitter naturligtvis med mobilen upptryckt i ansiktet. 

” Vad gör du egentligen på din mobil hela tiden? ” säger jag medan jag drar in väskan i rummet. 

” Sms:ar med Justin och Liam ” Svarar hon kort med blicken på mobilen. 

” Vem är Liam? ” säger jag frågande. Hon tittar upp på mig och ler

” Min pojkvän ” Jag ler mot henne. Hon stoppar ner mobilen i fickan och ställer sig upp

” Jag kan hjälpa dig att packa upp? ” Hon säger det som en fråga så jag svarar 

” Visst, men det är ändå inte så mycket att packa upp.. ” Hon böjer sig ner och öppnar blixtlåset. 

” Det har du rätt i.. Vi måste nog åka och shoppa snart ” säger hon fundersamt och kliar sig i huvudet. Jag nickar och vi börjar packa upp sakerna. När allt är upphängt ropar Sam

” Det är mat! ” Jag märker plötsligt hur hungrig jag är och följer med Sess ner och äter med resten av min ” Familj.. ” 


Så ni vet så kommer vi lägga upp alla kapitel från våran gamla novel! Detta är då första kapitlet i våran gamla novell Orphanage girl 

 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: