✔ I'm Right Here

Kapitel 27 - Shirtless Justin

 

 

Cassidy’s Perspektiv 

Hela situationen mellan mig och Justin när jag ramlat ner från klippan hade blivit stel och konstig när dem andra stått där uppe och tittat på. Om vi hade varit själva hade det varit annorlunda men när dem andra stod där blev allt bara konstigt. 

” Ska du ha pommes frites eller pasta? ” sa Adam, jag ryckte till av att han just väckt mig från mina dagdrömmar. Jag reste mig upp från den gamla trämöbeln jag suttit och gick fram till bordet där det stod en plåt fylld med Pommes frites och en kastrull med pasta. Jag pekade på plåten med pommes frites i, Adam nickade och skyfflade upp några på en tallrik där det redan låg en bit kött och några gurkskivor och sträckte den sedan till mig. Jag gäspade stort och slog mig ner vid bordet där dem andra redan satt, jag försökte ignorera det faktum att jag hade varit uppe till halv 2 och försökte i stället få in i min hjärna att jag var helt utvilad och pigg. Beau hamnade på min vänstra högra sida och Bonnie på min högra, Justin satt mitt emot mig. Jag började tugga på en bit av köttet medan jag lyssnade på samtalet som dem andra hade. 

” Vem är född först av er? ” avbröt jag alla, jag riktade frågan mot Jai och Luke som satte bredvid Justin.

” Jag ” sa Luke och log stolt mot mig. Jai putade ut med underläppen med lyste sedan upp i ett leende. 

” Fast jag blev av med min oskuld först, Luke blev av med den innan han fyllde 16 ” sa Jai finurligt. 

Luke puttade ner Jai från bänken han satt på, och tittade sedan surt på honom. 

” Fuck Bro, det där behövde du inte säga ” sa Luke och alla började gap skratta åt det han nyss sagt. 

Jag tittade på Stoph som satt och skruvade sig lite där han satt. Det var för att han inte heller hade blivit av med sin oskuld än. Jag själv blev av med den när jag var 14. 

 

När maten var uppäten och all disk undanplockad satte sig alla i vardagsrummet. Antonio tryckte på tv:en och ett av dem senaste Pretty Little Liars avsnittet lyste upp skärmen. 

Antonio tänkte precis byta till någon tråkig hockeykanal när både jag och Bonnie kastade oss på honom. 

” Seriöst du får inte byta ” skrek jag och slet kontrollen ur hans hand medan Bonnie höll fast honom så gott det gick. Vi satte oss på våran plats i soffan med fjärkontrollen i mellan oss så att ingen skulle ta den. 

Killarna suckade och sjönk ihop i sofforna medan jag och Bonnie log nöjt. Direkt fastnade jag för avsnittet och märkte inte att Justin sträckte sig från soffan bredvid och tog kontrollen bakom ryggen på mig, programmet ändrades och jag kollade med mordhotande blick i rummet och alla försökte se så oskyldiga ut som möjligt, vilket Justin inte lyckades med, jag slängde mig från soffan över till Justin och slog på han för att han få tag på kontrollen. Snart kände jag hur Justin reste sig upp med mig på ryggen och Stoph tog kontrollen som låg på platsen Justin suttit på Bonnie slängde sig mot Stoph som slängde kontrollen mot Adam som la upp den på en hög hylla jag och Bonnie inte nådde till, killarna började gapskratta och klappa händerna. Jag sprattlade med benen för att Justin skulle släppa ner mig vilket han inte tänkte göra

" Ni kan räkna med att alla ni kommer vara döda när kvällen är slut " De höjde ögonbrynen och jag nickade hotande

" Killar vi måste gömma oss så vi inte dör " sa Antonio med tjejig röst och killarna började skratta. Justin släppte ner mig och jag gick bort till hyllan för att försöka nå, vilket jag inte var i närheten av. 

" Om du lyckas, Call me " sa Luke och han och Jai reste sig och gick ut i rummet. 

" Bonnie kom " ropade jag och hon kom bort till mig, jag hoppade upp på soffkanten och klättrade upp på hennes axlar och tog fjärrkontrollen hur lätt som helst, killarna skakade på huvudet och jag hoppade ner och gjorde high-five med Bonnie. Jag bytte kanal och Pretty Little Liars tog precis slut. Jag suckade högt. Klockan stod på halv elva och jag riktade mina steg mot trappan som jag började gå upp för, jag hämtade min pyjamas i mitt rum och gick sedan in i badrummet och bytte om, jag öppnade skåpet bredvid spegeln och drog ut mina rengöringsprodukter och tog bort mitt smink och sedan tvättade ansiktet, jag borstade mina tänder och gick sedan in i mitt rum och kröp ner under täcket och började leka med mobilen, snart kom Bonnie in och kröp ner i sin säng.

" Har killarna lagt sig? " frågade jag och hon nickade, jag fick snart ett sms av Justin

 

- Justin 

: Godnatt? 

Jag reste mig upp och öppnade dörren

" jag kommer " viskade jag mot Bonnie och smög förbi mot Justins rum, jag öppnade dörren och möttes av en shirtless Justin, min blick fastnade på hans Abs 

" Ey ta en bild de räcker längre " sa han och jag lipade och gick fram och tryckte mina läppar mot hans och drog fingrarna igenom hans hår, 

" Godnatt babe " viskade han mot mina läppar

" Godnatt Juju " viskade jag tillbaka innan jag vände mig om och gick ut från rummet. 

Jag gick tillbaka och la mig i min säng, jag hörde tysta snarkningar från Bonnies sida, så jag antog att hon redan hunnit somna på den lilla tiden jag varit borta. Jag slappnade av och efter några tysta minuter sov jag också. 

 

Jag vaknade av någon hällde iskallt vatten över mig, eller jag visste inte om det var vatten. Jag satte mig snabbt upp och mötte, Jai och Luke skratta. Jag petade bort en blöt hårslinga från min panna och tittade surt på dem. 

” Vad var det där bra för? ” sa jag irriterat och torkade bort det blöta från mitt ansikte med täcket.

Luke och Jai fortsatte skratta och dem båda vek sig så dem låg på golvet. Jag fnyste irriterat och sparkade bort täcket och ställde mig upp och stampade irriterat mig över killarna mot min garderob. Dem verkade inte bry sig ett dugg om att jag endast hade ett par ljusrosa spetsunderkläder på mig. 

Jag brydde mig inte heller, dem skulle få se mig så fler gånger om vi skulle dela hus, soo what? det var samma sak som att ha bikini på sig. Jag drog på mig ett par rosa mjukishorts och ett vitt linne och vände mig sedan om mot killarna som lugnat ner sig lite. 

” Var är Bonnie? ” sa jag

” Där nere ” svarade Jai och harklade sig med ett snett flin på läpparna. 

Sakta gick jag ner för trappan med håret hängandes i blöta delar längst mitt ansikte jag skakade bort de från ansiktet och gick sedan in i köket där resten satt, 

" Godmorgon Sunshine " hörde jag Bonnie säga och jag fnös. 

" Lite blöt " sa Stoph och de andra brast ut i skratt. 

" Jag ska hämnas " sa jag med ett retligt flin, och Bonnie och Stoph började skratta, Adam Justin Antonio och Beau vände sig mot de och gav de frågande blickar 

" FYFAN vad de kommer ångra att de hällde vatten på de " började Stoph

" Cass borde få första pris i och hämnas du ska bara veta " fortsatte Bonnie. Jag slog mig ner samtidigt som jag funderade ut ett bra sätt att hämnas. Vilket jag kom på ganska snabbt, denna gången skulle jag vara snäll. Sakta åt jag upp min macka jag gjort och kände sedan hur någon viftade med handen framför mig och mina tankar avbröts

" Vi tänkte åka till gymmet, du och Bonnie med " 

" Varför vi har ju ett gym här " 

" För litet för alla samtidigt " jag nickade och tog sista tuggan på mackan,  jag reste mig sedan och började gå upp till mitt rum, jag bytte om till ett par neon rosa pösiga shorts som jag vek upp några varv i midjan och sedan en svart t-shirt med texten / just do it / i vitt. Min tränings bag drog jag upp från platsen under sängen där den legat och packade i en vatten flaska, mina Nike skor, handduk och kläder att ha efter, en nessesär där jag la ner deodorant, mascara, concealer, puder och hårborste och stängde den sedan. Jag drog upp mitt hår i en hästsvans och gick sedan ner till de andra som nu redan var klara. Bonnie, Adam, Stoph, Luke åkte i en bil mesans jag, Justin, Beau, Jai och Antonio åkte i den andra, Beau körde och Antonio satt bredvid. Snabbt klättrade jag in i mitten för att få Justin bredvid mig och fick han på min högra sida och Jai på andra. Direkt när bilen började åka började Justin leka med mitt hår och jag vände mig mot honom och kollade in i hans vackra ögon. Hans ögon var fulla av hunger men både han och jag visste att vi inte kunde göra något framför dem andra. 

 

" Du Jai vi hörde att Cass var rätt bra på att hämnas, så du och Luke får nog passa er " Sa Beau och Antonio instämde genom att nicka.

" Jag lovar att för en gång skull vara snäll " sa jag och log retligt

" Låt oss höra något som du hämnas med " sa Jai och försökte att låta övertygande för sig själv

" Du vill inte veta, Bonnie har fått stått ut med mest, kvarsittningar i veckor, samhällstjänst eller vad man ska kalla de, hon har skämt ut sig för hela skolan då jag berättat hemliga saker i högtalaren i skolan eller i köpcentrum, j.." Jag blev avbruten av Jai

" Tror faktiskt jag inte vill veta " sa han med skakig röst och alla brast ut i skratt. 

" Ta de lugnt, inget sånt denna gång " sa jag och log tröstande mot honom. Beau parkerade bilen och vi gick ut jag tog min väska och satte den på axeln, Justin dök upp vid min sida och log glatt.

" Hur ska du hämnas? " viskade han

" Hemligt, men skulle behöva hjälp med en stege " Svarade jag och han nickade. Vi mötte upp de andra och gick in genom en liten port längst fram på huset. Ovanför stod det en stor skylt med ordet Gym på.

Justin sa något till tjejen i kassan och hon släppte in oss. Bonnie och jag gick in i omklädningsrummet. Tydligen så hade alla med pass här ett eget så ja vi delade med killarna. Snabbt bytte jag skor och ställde mig framför spegeln för att fixa min tofs. När jag var klar log jag mot min spegelbild, jag kände mig fin. Jag försökte ignorera att killarna hoppade omkring i bara underkläder bakom mig. Men dem verkade inte har något problem alls att det var tjejer in omklädningsrummet. Bonnie ställde sig bredvid mig och drog upp sitt långa hårsvall i en hästsvans. Killarna hade äntligen dragit på sig sina träningskläder och vi alla fortsatte in i själva gymmet. Bonnie och jag bestämde oss för att springa på banden som stod uppställd tvärs över rummet. Vi skyndade oss fram och började springa medan vi tysta tittade på killarna. Dem tränade styrka men tiden gick mest åt till att flamsa runt och brotta ner varandra, Eller ja Jai och Lukes tid i alla fall. 

Tiden gick och efter några timmar gick vi tillbaka till omklädningsrummet. Både gymmet och omklädninsrummet var tomt, kanske berodde på att det var ganska sent och dem flesta hade gått hem. Jag krånglade av mig mitt linne och mina shorts. Justin sneglade lite på mig och när jag mötte hans blick log han eller vände snabbt bort blicken. Jai och Luke flamsade runt och snärtade varandra med sina handdukar medan alla andra bytte om. Bonnie hade redan tagit av sig sina kläder och stod med en handduk virad runt sin kropp. Hon väntade tålmodigt på att jag skulle bli klar. Jag krånglade av mig mina underkläder under min handduk och följde sedan in till tejernas duschrum. Jag duschade snabbt av all svett och virade sedan min handduk om min kropp och gick ut till killarna. Jag drog på mig rena underkläder och släppte sedan handduken. Sedan drog jag på mig ett par stora grå mjukisbyxor och ett vitt linne som jag packat ner. Jag bytte skor till mina svarta ballerinaskor och satte mig sedan på bänken och väntade på dem andra. 

Jai och Luke retades fortfarande med varandra. Sakta reste jag mig och gick bort till spegeln och tryckte på knappen så hårtorken över mig sattes igång samtidigt som jag satte på mig concealer och puder och började sedan leta efter min eyeliner som jag förmodligen glömt

" Bonnie har du en eyeliner? " ropade jag och fick ett ja till svar, jag gick bort till hennes väska och rotade runt och hittade snart en eyeliner liggandes i väskan. Noga målade jag på den och kunde se Justin sitta på bänken och granska varje rörelse jag gjorde, han log när han såg att jag tittade på honom och jag log tillbaka. Tillsist applicerade jag på mascara på mina fransar och borstade sedan igenom mitt hår lätt och satte mig sedan på bänken och väntade på alla killarna som knappt kommit in i duschen då de larvat sig i nästan en halvtimme, Justin, Beau och Bonnie var klara så de satt med sina mobiler,  jag som olyckligts vis glömt min mobil hemma satte mig mellan Justin och Beau och kollade vad Justin gjorde han satt inne på instagram och kollade runt,  jag lutade huvudet mot hans axel för att se bättre och han tryckte upp kameran och knäppte en bild som han taggade mig i och sedan la upp. Killarna var klara och vi började gå mot bilen, Adam Stoph och Luke skulle och handla så Bonnie åkte i den andra bilen vilket orsakade att jag behövde sitta i Justins knä vilket jag inte hade något imot och förmodligen inte han heller. Jag hoppade upp och satte mig snett i hans knä med mina ben i Bonnies knä och mina fötter i Jai’s, jag och Bonnie var uppe i en diskussion och jag kände hur Justin borrade in sitt huvud i min hals. Jag gav han en kärleksfull blick som jag hoppas Bonnie inte såg. 

Bonnie förde sin telefon mot örat och alla satt tysta och lyssnade på vem och vad hon pratade om. 

” Hej ” sa hon. Hon mhm:ade och sa ja då och då, och efter några minuter la hon på. Hennes leende som hon haft när hon svarade var som bort blåst.

” Var det din syrra? ” Frågade jag och hon nickade. 

” Är det något fel? ” frågade jag eftersom hon såg väldigt ledsen. 

Hon skakade på huvudet och ett leende prydde hennes läppar, men det var ett fejk leende det syntes på långa vägar. Det kunde inte varit Mikayla som ringt henne. 


Så Kapitel 27, bilden kommer lite senare. 

 

Hur gammla är ni? 

Svar: Både Tilde och jag är 13.

 

Update: Vad har hänt med komentarerna? Ingen komenterar längre, även fast vi har bra statestik, på detta har 2 av 50+ komenterat ?


Postat av: Kathrin

13

2013-08-06 @ 11:59:30
Postat av: Maria :*

Jätte bra! Jag är 13 :)

2013-08-06 @ 15:07:37
Postat av: Elin

Asså novellern är sjukt bra <3 Är 12 år :)

2013-08-06 @ 20:08:42
Postat av: Celebnovell

Sjukt bra. Jag gör länkbytet så snart jag är hemma. :) jag är 14.

2013-08-06 @ 21:55:15
URL: http://celebnovell.blogg.se
Postat av: Ida

Jättebraa som vanligt! :)

2013-08-07 @ 14:06:30
Postat av: jasmina

superbra meeeeeeer. Blir 13 om 9 dagar ba <3 :*

2013-08-07 @ 22:55:53
URL: http://justinnovell.devote.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: