✔ Learn Me To Forgive

Chapter 23 - Brownie

 

 

Destinys Perspektiv:

 

Jag slog upp mina ögon, idag hade vi skolbal. Jag var sjukt taggad och de kändes som kvällen skulle bli grym. Jag kollade på klockan, det var en timme tills jag skulle vara hos frisören, och sedan gå till en sminkös. Jag skulle färga mitt hår från den röda färgen jag har nu till brun. Jag orkade inte längre färga min utväxt hela tiden och eftersom jag var brunett egentligen så skulle jag slippa det. Jag tog mig ur Sams grepp och gick raka vägen till mitt rum för att byta om. Jag slängde av min pyjamas på golvet och satte på mig ett par shorts ett linne med en stor munktröja över det. Jag gick in till köket och slängde upp en skål som jag fyllde med mjölk och flingor, jag brukade äta fil och flingor hemma i Sverige men här fanns det inge fil, der vra väldigt konstigt enligt mig och Sam. När vi berättade om det för killarna så hade vi beskrivit det som Youghurt utan smak, men dem hade inte fattat vad vi menat, men det var också för att vi båda hade förklarat på ett väldigt konstigt sätt. Vi hade också berättat om ordet lagom som vi använde i Svenskan men som dem andra inte hade en anning om vad det var, Det fanns liksom inget ord mellan för mycket och för lite. Jag åt upp flingorna och mjölken och ställde sedan in tallriken i disken. Jag borstade sedan tänderna och satte på mig mina skor. Jag skyndade mig in till Sam för att säga att jag tänke dra nu. Sedan sprang jag ut till bilen och körde mot gallerian som jag skulle till.


Snabbt hittade jag en parkering och småsprang in till frisörsalongen. Sam skulle komma hit senare och underhålla mig. Men han var alldeles för seg för att gå upp nu. Vilket jag egentligen också brukar men nu var jag alldeles för exalterad. Tjejen i kassan log mot mig och pekade på en stol som hon ville att jag skulle sätta mig i.

“ Så du ville färga brunt och lägga i ny hårförlängning “ frågade hon och jag nickade

“ Mellanbrunt “ Sa jag och log. Hon började plocka fram en stor grej där de låg massor med löshår.

“ Hur långt? “
“ 60 cm “ Det roliga var att de flesta inte hade en aning om att jag använde hårförlängning för de syntes knappt, jag hade egentligen lite längre en axlarna men med löshåret fick jag ner till naveln. Mitt gamla var alldeles för slitet för att färga så jag kände att jag skulle byta ut allt på en gång. Hon började fixa i mitt hår och jag tog upp min mobil och började kolla runt på Twitter. Jag såg att Sam hade twittrat han hade gått upp och sedan skulle åka till mig för att hålla mig sällskap.

“ Tagga skolbal “ skrev jag och det började redan rulla in retweets, favoritmarkeringar och svar på min tweet. Jag gäspade stort och tog upp gruppchatten vi alla hade.

Från Destiny

- Snälla underhåll mig ska sitta runt 6 timmar i en frissörstol. Skrev jag in och skickade. Ingen skulle säkert svara, alla sov, kanske Jenn eftersom de var annan tidzon där hon var. Jag hade rätt.

Från Jenn

- Vad ska du göra :)

 

Från Destiny

- Färga och byta hårförlängning

 

Efter typ en halvtimme behövde hon gå och hon hade blivit jätte förvånad när jag nämnde att jag bytte hårförlängning. Jag flinade för mig själv.

“ Så var kommer du ifrån “ Frågade frisören. Jag log.

“ Sverige “ Hon tittade förvånat på mig.

“ Jag med “ sa frisören och vi började genast prata på svenska om olika saker. Jag fick reda på att hon hette Evelina. Efter någon timme hade Sam kommit jag hade berättat att han också kom från Sverige.

“ Är han din pojkvän? “ sa hon och jag skakade på huvudet.

“ Vi är bästa vänner “ sa jag och hon nickade.

Efter ungefär 5 och en halv timme så var hon klar med mitt hår.

“ Det är super vackert “ sa Sam och frisören nickade.

“ Det är det verkligen “ sa hon.



Nästa stopp var till en sminkaffär som jag skulle bli sminkad i.

Sam följde med mig dit och jag fick sätta mig i en stol.

“ Vad vill du ha sminkningen till “ sa hon.

“ Jag ska på bal “ sa jag och Sam nickade glatt.

“ Vilken färg är din klänning? “ sa hon.

“ Den är rosa “ sa jag och hon nickade. Hon började kladda på massor med smink, hälften av det hon andvände använde jag aldrig. Jag granskade mitt hår i spegeln jag var sjukt nöjd hon hade lockat det så de var lockigt nu annars var de spikrakt. De var så mycket frächare en förut och jag är helt kär i det. Om man kunde gifta sig med sitt hår skulle jag gjort det direkt.


Fråga: Favorit app på mobilen? :)
 

 


Postat av: Anonym

Hm... Insta Och Twitter

2013-12-21 @ 21:23:03
Postat av: Rebecca

Är helt beroende av snapchat skulle inte klara en enda dag utan snapchat! :)

2013-12-22 @ 15:35:18
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: