✔ Learn Me To Forgive

Chapter 14 - Jc!

 

 

Destinys Perspektiv:

 

Istället för att vi skulle åka hem till Killarnas hus och hänga där bestämde vi för att vi skulle vara hos oss. De skulle sova där och medan vi gick till skolan kunde de vara kvar. Vi slutade om en vecka men skulle fortfarande träna fast bara två gånger i veckan. Sedan började vi igen i slutet av augusti. Jag och Sam skulle förmodligen åka hem till Sverige i kanske en vecka. 

Så fort vi kom hem städade vi ordning så det inte skulle vara kaos som de var just nu. Jag dammsög medan Sam plockade bort allt skräp som låg överallt. När jag dammsugit hela huset gick jag in på mitt rum och städade, jag bäddade min sägn och la upp alla miljoner kuddar på den i en bra ordning tryckte in kläderna som legat på golvet i garderoben och städade ordning på mitt sminkbord och la datorn på sängen. Snart plingade de på dörren och jag sprang bort till dörren och öppnade. 

” Hej ” sa jag och log stort när alla stod utanför. Jag flyttade mig så alla kunde komma in och de kom in. 

” Vad fint ni har de ” sa Andrea när hon gick igenom och tittade runt. ” Ska vi ha en livechat ” frågade Jc och alla nickade. Vi gick in på Sams rum då han hade bäst dator och vi alla satte oss i hans soffa och på golvet. Han gick in på younow och skapade en livechat och sedan började alla twittra länken. 

” Samanta frågar om Sam och Destiny är tillsammans ” sa Ricky som satt närmast datorn och läste upp allt. ” Nej de är vi inte ” Sa jag och Sam nickade. ” Maja undrar om vi kommer till sverige någon gång ” ” Inget bestämt men vi vill ” Sa Kian. 

” Jag och Destiny ska förmodligen dit i sommar ” Sa Sam och jag log. Jenn kollade på oss

” Ska ni ? ” Jag nickade

” Vi kommer ju därifrån så vi ska hälsa på våra familjer ” Sa jag och hon nickade. 

” Jaha, gör ni? Haha det visste inte jag ” sa hon och skrattade. 

 

Det plingade på dörren ännu en gång och jag skyndade mig till dörren för att öppna. 

” Här har ni Pizza ” sa killen som stod bakom dörren, han hade en röd keps och t-shirt och höll i 4 pizzakartonger. Jag tog emot dem och gav dem vidare till Kian som stod bakom mig. Jag drog upp pengar från min jacka som hängde bredvid dörren. Jag gav honom pengarna och stängde sedan dörren. 

Jag satte mig i soffan med dem andra. Connor hade skärt upp Pizzorna i bitar och jag sträckte mig efter en bit med ananas och banan på. På tv:n visades en fotbollsmatch. 

 

Klockan var nu 1 på natten och vi låg alla utslagna på madrasserna vi lagt ut på golvet. Vi hade inte haft tillräckligt många, så vi fick dela. 

Ricky tog upp kameran och filmade sig själv. Han berättade att vi hade jätte roligt och att det var helt galet. 

Jc och Kian började brottas på madrasserna. 

” Hallå vi har glömt godiset vi köpt ” sa jag och sprang till köket och drog fram en två Chips påsar och en stor påse med godis. Jag hällde upp allt i en skål och ställde ner det på vardagsrums bordet. 

 

Jag vaknade av ett kallt glas med vatten över mitt ansikte. Jag öppnade snabbt ögonen, jag såg Ricky med sin kamera, Kian och Sam som gapskrattade och Jc som skrattade och höll ett tomt glas i sin ena hand. 

Jenn och Andrea syntes inte till. 

” Jc! ” skrek jag samtidigt som jag hoppade upp på mina ben och började springa efter honom. Han skrattade och ramlade ihop på golvet i mitt rum. Jag hoppade på honom, men ramlade sedan av allt skratt. 

” Jag ska hämnas ” sa jag och Jc himlade skrattandes på ögonen. 

 

Det var tråkigt att säga hejdå till killarna, Andrea och Jenn eftersom jag, Sam och Kian skulle gå till skolan. 

Det var en kort bit dit eftersom den låg på andra sidan av vårt hus. 

” Vi kommer komma hem till ett kaos ” sa Kian och jag och Sam började skratta. 

” Det kommer vi verkligen göra ” sa jag.


Postat av: Anonym

Meeeeeer

2013-12-12 @ 20:41:48
Postat av: Anonym

Jätte bra! Men kan ni inte lägga ut längre kapitel ??;)

Svar: Fram till julafton kommer vi att lägga ut kapitel på ca 700 ord för de tar alldeles för lång tid för oss att skriva kapitel på över 1000 ord när vi lägger upp varje dag! Men efter jul kommer de komma upp normal långa kapitel igen :)
Justinbdrew

2013-12-13 @ 15:29:57
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: