✔ Learn Me To Forgive

Chapter 32 - You don't Understand

 
 

Destinys Perspektiv: 

 

Jag skyndade mig upp för trappan upp till vår lägenhet och smällde snabbt igen dörren, jag såg mig omkring. 

Det var ganska stökigt, jag skulle tvinga Sam att hjälpa mig att städa i morgon. Jag gick in på mitt rum och drog av mina jeans och tröja och drog sedan på mig ett par shorts och ett linne, jag letade upp mina hörlurar som låg på mitt nattduksbord och tog sedan på mig ett para vita låga strumpor och mina träningsskor, jag skyndade mig sedan ut för att springa. 

 

När jag sprungit klart så duschade jag och gick sedan ut till mitt rum och tog på mig ett par mjukisshorts och en t-shirt till. Jag gick sedan ut till vardagsrummet där Sam satt. 

“ Hej “ sa jag och log mot honom. 

Jag satte mig bredvid honom och började titta på min mobil. 

Jag skrev till Justin och frågade vad han gjorde, han brukade svara ganska snabbt men nu svarade han inte. 

Det stod att meddelandet inte hade kommit fram ännu och jag petade till Sam, 

“ Har vi inget internet? “ frågade jag och Sam tog min mobil och kollade på skärmen. 

“ Jo, han kanske inte har nått Internet? “ sa han och jag rynkade pannan och skrattade lite. 

“ Han är Justin Bieber, jag tror han har internet när han vill “ sa jag och både jag och Sam började skratta. 

Jag provade att ringa honom men det kom fram någon konstig röst som sa

“ Den här personen kan inte ta emot ditt samtal “ Jag suckade högt och tryckte bort samtalet. 

“ Ska vi göra något “ sa jag och Sam nickade. 

“ Vi kan baka? “ sa jag och drog upp Sam på fötterna, han ryckte på axlarna. 

“ Om du har roligt har jag också det “ sa Sam och jag log och kramade om honom. 

 

Vi började plocka fram skålar och tillbehör som vi behövde. 

“ Jag når inte “ gnällde jag och frösökte nå en vit skål som stod på högsta hyllan i vårt skåp. 

Sam skrattade och lyfte upp mig så jag nådde den, jag tog ned den och Sam släppte mig sedan. 

Jag hällde ner socker i skålen och blandade sedan med en stor trä sked som låg i en låda. 

Vi skulle göra muffins, choklad muffins om jag skulle vara petig. 

Det slutade med att det blev ungefär 6 stycken muffins och resten av smeten var uppäten. 

 

Jag tog precis ut dem från ugnen och ställde dem sedan på bänken. Sam tog snabbt en men slängde snabbt iväg den så den hamnade på golvet. 

“ Den var varm “ gnällde han samtidigt som han tryckte sin hand mot sin mage.

“ Åh, lilla Sam ska jag blåsa? “ sa jag och skrattade, jag  fortsatte förbi honom för att ta upp muffinen som han nyss slängt på golvet. 

“ Det gjorde faktiskt ont “ sa Sam och jag började skratta ännu mer. 

“ Oj klockan är 12 “ sa jag och Sam tittade förvånat på klockan. 

“ Haha vi stod och gjorde muffins klockan halv tolv på natten “ sa jag och Sam nickade och log. 

“ Bäst att vi går och lägger oss “ sa Sam och jag nickade. 

Jag fixade mig för att gå och lägga mig och la mig sedan i Sams säng, det hade blivit något med att jag

alltid sov hos Sam eller att han sov hos mig, det bara blev så. 

Jag kände snart hur Sam dunstade ner i sängen och snart somnade både han och jag. 

 

Jag vaknade av att sängen farde upp och ned och folk som skrattade. 

Jag vände på mig och tittade surt upp på dem som lät. 

Det var Jc och Kian som hoppade i vår säng medan alla andra stod runt omkring och skrattade, Ricky, Connor, Andrea och Jenn. 

“ Vad fan “ skrek jag och vände mig om. Men det var svårt att inte börja skratta. 

“ Hur mycket är klockan? “ kunde jag höra Sam mumla och Jc skrattade. 

“ 3 “ sa han och jag vände mig om och gav ha en konstig blick. 

Jag drog upp täcket eftersom jag bara låg i bh och trosor. Jc och Sam och tjejerna hade redan sett men jag kände mig osäker med dem andra. 

“ Vad vill ni? “ sa Sam och stönade högt. 

“ Jag är trött “ sa han och vände sig om.

“ Klockan är ju 3, ni ska upp “ sa Jc och hoppade ännu mer i sängen. 

Jag skrattade och försökte ta tag i hans ben så han flög omkull, efter några försök flög han omkull i sängen och alla började asgarva. Han drog i täcket men jag försökte hålla kvar det. 

“Jag har faktiskt inga kläder “ sa jag och han släppte genast täcket och började skratta. 

“ Kan någon av er hämta kläder till mig “ frågade jag och de båda försvann. Jag plockade upp min mobil och gick in på twitter, både Scooter och Alfredo hade twittrat om att de var på väg till Canada för tour, vilket menas med att Justin också är där. Så han åkte alltså utan att säga något? Jag skrollade längre ner och hittade annonser om att de stannat på klubbar på vägen och festat massor men att Justin verkat ledsen, sen en massor från hans fans om att vårt förhållande inte höll länge. Jag kände att tårarna vällde upp i mina ögon, och jag struntade i att jag var i bara var underkläder och ställde mig upp och sprang in i mitt rum. Bilden jag såg hade vart för mycket. Andrea och Jenn stod vid min garderob och kollade förvånat på mig när jag kom in. Jag slängde mig i sängen och de kom snabbt bort till mig.
“ Vad har hänt gumman? “ Frågade Andrea och försökte få mig att prata. 

“ Justin är på fucking tour “ fick jag kämpa med att få fram. Det kändes som hela jag var bruten.

“ Han utnyttjade bara mig “ mumlade jag i kudden. 

“ Va nej “ skrek Jenn ut. Jag nickade.

“ Jag fick inte tag på honom igår, nu har både Scooter och Alfredo tweetat att de är på väg till Kanada och sen är de annonser tweetade till mig när han typ festar “ sa jag och vände mig och så jag satt upp,

“ Ge mig din mobil “ befallde Andrea medan Jenn höll om mig.  Jag pekade på den då den låg precis bredvid henne och hon tog upp den och försökte komma in utan att skära av sig fingrarna. Hon ringde ett nummer några gånger men ingen svarade. Hon tog sedan upp sin mobil och ringde hans nummer på sin mobil. Hon satte på högtalare direkt.

“ Hallå? “ Bara att höra hans röst gjorde att alla bitar av mitt som nyss spridit sig i min kropp blev ännu minde. Jag satte händerna för ansiktet för att man inte skulle höra mig och Jenn höll om mig hårdare. 

“ Seriöst hur fucking har du hjärta till att ens göra en sådan här sak. Vi alla trodde verkligen att du var seriös, men nej, Destiny är helt jävla fucking förstör på grund av att du håller på med dina jävla spel. Jag förstår att median skriver massor med skit om dig, för det är exakt vad du är, skit. Du skulle bara våga ta upp kontakten med Destiny. Du anar inte hur mycket du sårat henne, fitta. “ Andrea klickade samtalet och jag fick fram ett litet leende och lutade mig fram för att krama om henne.

“ Jag älskar er “ mumlade jag vilket gjorde att de kramade mig ännu hårdare. 

 

Justins perspektiv: 

 

Någon av Destinys vänner hade precis ringt och berättat hur jävla sårad Destiny var och hur jävla dum jag hade varit. Vilket gjorde mig hundra gånger argare att få höra att Destiny var helt förstörd men ja blev ändå glad av att hennes vänner brydde sig. Jag var fucking förbannad på Scooter Alfredo och alla andra som varit med på det här. De hade fått med mig in på en klubb och jag hade blivit äckligt full så det hade hänt något mellan en tjej och mig, så nu låg jag i min säng igen med världens huvudvärk och ångest. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag ville ringa upp hennes kompis men de hade ringt med dolt och jag var inte den som var bäst på att spåra nummer och grejer. Vi skulle snart vara framme i Kanada och jag skulle träffa Chaz och Ryan i morgon vilket jag inte vet om jag kommer vilja, jag vill bara dra till närmsta flygplats och dra tillbaka till LA. Men Destiny kommer aldrig vilja prata med mig. Scooter öppnade upp dörren och försökte få kontakt med mig med jag höjde volymen i hörlurarna. Vilket gjorde Scooter förbannad. Jag kunde se de och tog bort hörlurarna.

“ Vad? “ Frågade jag

“ Justin du måste sluta deppa, dina fans kommer märka det “

“ Alltså ni förstår verkligen inte hur fucking mycket ni har förstört för mig “ Han himlade med ögonen. Vilket gjorde mig förbannad istället.

“ Ni förstår verkligen inte att ni förstört mitt liv! “ skrek jag och kastade väg en bok som låg bredvid mig mot Scooter. Den hamnade på väggen bredvid och Scooter suckade och stängde dörren efter sig med en smäll.


Så, nästa kapitel tror jag blir lite sorligt, men vi har en fråga: Vill ni ha långa kapitel men få i veckan eller korta och några stycken typ 3-4 stycken. Svara gärnnaaa! 

Fråga: Vilken klass går du i?

Svar: Jag och Tilde går i 7a 

5 KOMMENTARER TILLS NÄSTA


Postat av: Vicky

Guud va braa👍👍💕💕 jag tycker att ni ska välja det med kapitlarna:)❤️

2014-01-09 @ 17:07:50
Postat av: Anonym

Beror på hur eran veckans är, har ni mkt plugg kan de bli en lång vid lslutet av veckan annars kan ni ha 3-4korta :)

2014-01-09 @ 18:04:13
Postat av: Emma

3-4 korta 😊 bra btw!

2014-01-09 @ 21:37:43
Postat av: Sara

Beroende på eran vecka om ni har många prov. Och så vidare får ni ju bestämma men jag föredrar flera och kortare!

2014-01-10 @ 16:30:59
Postat av: Emelie

jätte bra ! :)

2014-01-10 @ 18:38:54
URL: http://emelajzaan.blogg.se
Postat av: biebzters

Bra!
Länkbyte kanske? :)

Svar: Visst kan vi göra ett länkbyte, när ska vi publicera? :)
Justinbdrew

2014-01-11 @ 14:31:08
URL: http://biebzters.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: