✔ I'm Right Here

Kapitel 45 - Strawberrys

 
 
 

” Justin sov ” suckade Cassidy och vände sig mot mig. 

” Det går inte ” suckade jag. 

” Tänk inte på allt ” sa hon och drog sina naglar i cirkel mönster utan på min tröja. 

Rysningar for genom min kropp. 

” Allt är mitt fel ” sa jag och mötte Cass blick. 

” Nej ” sa hon. 

” Everything is going to be okey in the end, if it’s not okey it’s not the end ” viskade hon och vände sig om igen.


 

Cassidy’s Perspektiv: 

Solen sken in genom det lilla fönstret med sprucket glas, den träffade mig rakt i ögonen och jag vände och vred på mig för att slippa den. Jag vände mig om och mötte Justin, han sov fortfarande men hans armar slingrade sig runt min kropp och tryckte sin närmare mig medan han andades tung mot mitt hår. 

Jag hade inte lust att gå upp, ville bara ligga här med Justin hela dagen. Det fanns inget annat att göra här än att umgås och det var väll inte alltid ås roligt vid alla tillfällen.

Jag bara låg där, mitt emot Justin med blicken på hans perfekta ansikte. 

Hans andetag värmde mjukt i mitt ansikte och jag drog sakta upp min hans mot hans hår och började lirka mellan mina fingrar, det mjuka ljusbruna håret gled mjukt mellan mina fingrar. 

Han grymtade till och öppnade sakta ögonen, när han mötte min blick log han trött och drog mig närmare sig så jag låg tryckt mot hans varma bröst, hans starka armar låg runt min svaga kropp och hans händer rörde sig lugnande över min rygg. 

Vi låg så länge bara tysta, tryckta mot varandra och bara myste. 

Dem andras snarkningar och andetag hördes tyst i rummet, det var inget som störde det var snarare lugnande att man hörde att man inte var ensam. Justin blundade sedan till och somnade sedan igen. Ja, sjukt kul. Jag försökte desamma men lyckades inte. Allt jag ville var just nu att somna och vakna när allt var bra och vi var hemma. Men nej. Så ska de inte vara. Jag hörde en hög gäspning som jag direkt förstod var Bonnie. Så gott det gick kravlade jag mig ut ur Justins fasta grepp runt mig och kollade bort mot Bonnie som vaknat.
” Ska vi hitta på något, jag dör av tråkighet ” viskade jag och hon nickade och vi båda reste oss upp och började gå mot den fallfärdiga ytterdörren och gick ut i morgonsolen. Det var sjukt varmt för att vara så tidigt på morgonen eller ja klockan var halv elva. Vi gick bort till stranden och satte oss på den stora stenen precis vid vatten kanten.

” Hur mår du ” frågade hon jag kollade rakt ut, jag visste inte vad jag skulle svara för jag visste inte hur jag mådde.

” Jag vet inte ” suckade jag 

” Du ” frågade jag och rullade in mina läppar. 

” Vet inte, ibland mår man super bra och sedan förstörs allt ” jag nickade

” Om inte detta typ tar slut snart kommer jag seriöst dränka mig eller nått ” hon kastade en arg blick på mig. Jag suckade igen.

” Okej, chilla ” sa jag och såg ut över vattnet, vågorna bildade skum i strandkanten och det skvalpade lugnt.

Justins Perspektiv: 

Jag sträckte sakta på mig och la armarna runt Cass, trodde jag, mina armar föll ner på golvet igen med en hög duns. Jag satte mig upp och såg mig omkring efter henne. Borta, Bonnie också. 

Mitt hjärta som hade börjat slå snabbare lugnade snabbt ner sig när jag förstod att hon bara gått ut med Bonnie en sväng, hoppades jag. Jag sträckte sakta på mig och satte mig upp på det hårda golvet. 

Killarna sov lugnt och jag bestämde mig för att kolla med Jai om han visste var Bonnie och Cass var. 

Sakta tog jag mig fram till honom och skakade han lätt, sakta öppnade han ögonen, 

" Vet du vart Cass och Bonnie är " snabbt satte han sig om och tittade sig omkring och skakade på huvudet. 

" Hänger du med ut och tittar " frågade jag och han nickade. 

Vi gick ut från den ruttna huset och jag började gå ut mot vattnet. 

Jag såg att Cass och Bonnie satt på en sten lite längre bort på stranden. 

Jag smög mig fram och la armarna runt Cass midja, hon vände sig trött om och log medan hon gav mig en mjuk kyss. 

” Vad gör ni ” frågade Jai som stod med armarna runt Bonnie, vi båda skakade på axlarna
” Pratar ” svarade de i mun på varandra och brast ut i ett litet fnitter. Vad skulle man hitta på idag då. Det fanns verkligen ingeting att göra, det var tomt och öde, och mitt ute i ingenstans och i ett land vi inte kände igen oss i, varför skulle allt dåligt hända oss, jag kommer ruttna av uttråkning. Jag tittade ut och kunde se en bit bort en klippa som sträckte sig över vattnet och kom på tanken att ta med Cass på en picknick, vi hade ju mat som vi hade hunnit köpa 

” Jag kommer ” viskade jag tyst till Cass och hon nickade. Snabbt smög jag in i huset och in i köket, eller de var knappt ett kök ett litet bord två halv trasiga stolar och två bänkar och några skåp. Jag drog ut ett paket jordgubbar och Nutella Cass tvingat oss att köpa, två dr. peppers och la ner de med filten jag och Cass hade i en påse. 

 

” Cass kom ” skrek jag när jag började närma mig stranden, alla tre vände huvudet mot mig och jag drog min han genom mitt hår och Cass reste sig och kom mot mig, jag fångade hennes hand i min och började ta med henne mot platsen jag sett hon kollade upp på mig

” Vart ska vi ” jag flinade mot henne

” Du får se ” hon tittade med tillgjord sur blick på mig och jag kysste hennes panna, vi började närma oss platsen och jag drog med henne upp på den stora klippan, halvvägs upp släppte jag hennes hans och små sprang sista vägen upp för att kunna lägga ut filten och duka upp med de lilla jag hade tagit med, snart var hon också och sken upp i ett stort leende när hon såg de 

” Sätt dig ” befallde jag och vi båda satte oss ner och jag plockade upp en jordgubbe från paketet och doppade den i nuttelan och sträckte den mot hennes mun 

” Gapa ” sa jag och hon öppnade munnen, och jag stoppade i jordgubben i hennes mun och hon fnittrade sitt gulliga fnitter som gjorde mig knäsvag. Vi satt helt tysta en stund, en lång stund och bara njöt. Cass låg i min famn och jag strök hela tiden henne över armen. Hon tittade upp mot mig och jag bet mig i läppen innan jag tryckte mina läppar mot hennes och började sedan massera mina mot hennes, jag rullad över så hon låg underst fortsatte kyssa henne. 

” Jag-Kyss-Älskar-Kyss-Dig ” viskade jag mellan kyssarna och hon log sött i den.

 När vi kom tillbaka från vår lilla picknick satt alla runt en brasa de hade satt upp och värmde sig då solen börjat gå ner, jag satte mig på den lilla platsen som fanns kvar på den stora stocken alla satt på och drog ner Cass i min famn, jag flyttade sakta hennes hår till ena axeln för att kunna kyssa henne i nacken. Vinden blåste svalt mot oss i den varma luften, det fann lite hopp i att denna semester skulle bli okej ändå, eller? Något oroade mig faktiskt lite. Vad vet jag inte. 

 



 FÖRLÅT! skäms seriöst att ni fått vänta så länge, förlåt, har igentligen ingen så bra andledning varför mer en att de ungefär är ett kapitell kvar och vi inte har någon inspration kvar, fast i nästa vet vi nästan exakt vad som ska hända.  Prologen har vi oxå massor med idér. Love u!
Fråga: Hur många kuddar sover ni med?
Svar Tilde: 4-5 Agnes: 2-3 

Postat av: Vicky

ÅH SÅ HIMLA BRA NI ÄR SÅ SJUKT DUKTIGA,sörjer fortfarande över att denna novell snart tar slut😭❤❤

2013-10-17 @ 21:28:16
Postat av: Anonym

3st

2013-10-17 @ 22:00:33
Postat av: Kathrin

4 st

2013-10-19 @ 09:02:16
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: