✔ I'm Right Here

Epilogen - I'm Right Here

 

Cassidys Perspektiv:

 

Det var två och en halv månad sen, två hela månader sen mina bästa vänner dog, och jag, Justin och Jai klarade oss. Vi klarade oss eftersom Jai hade hunnit ringa, så vi fått hjälp. Dem hade skyndat sig dit och dragit ut oss, men eftersom jag redan hade svimmat kommer jag inte ihåg något mer än när jag vaknade och fick och veta att inte Stoph, Bonnie, Beau, Luke eller Antonio hade klarat sig. Jag hade skrikit och gråtit medan läkarna fått hålla i mig så jag inte hade haft sönder något. Det var också jobbigt när Mikayla kom in och jag hade fått förklara vad som hänt, hon hade blivit helt förkrossade och suttit på sjukhuset och gråtit i flera timmar. Tiden efter branden hade varit jobbig, vi hade äntligen fått åka hem och vi hade packat ihop allt i vårt gamla hus och sedan flyttat till en liten lägenhet i Stratford när vi fått reda på att Pattie hade flyttat tillbaka till Stratford. Semestern hade förstört mitt liv, några av dem jag älskat hade dött. I Efter hand hade vi fått reda på att det var någon som hade tänt på medan vi var i huset. Både jag, Justin och Jai visste att det var Paul som hade gjort det. 

Det var snart jul, om 3 dagar för att vara exakt. Vi hade fått kontakt med Pattie igen och vi hade bestämt att vi skulle fira jul tillsammans, Pattie, Jaxon, Jazzy, Bruce, Diane och såklart Jai. 

Jai hade förlorat båda sina bröder och hade ingen familj kvar. 

 

” Ska vi åka? ” sa Jai och log stort mot mig, Justin och jag nickade. Vi hade bestämt oss för att åka till ett köpcentrum som låg ganska nära för att handla några julklappar. 

Jag drog på mig mina Uggs och min svarta jacka. Vi gick sedan ut från den lilla lägenheten och ner för trappan och sedan ut på gatan. Snön föll sakta ner på gatan och det lyste fint i fönstren med ljusstakar och stjärnor. Eftersom det var vinter var det mörkt även fast klockan var runt 3. 

Jag sparkade runt med mina skor i snön samtidigt som jag hade händerna nerkörda i fickorna för att hålla värmen. Jag älskade vintern och julen, det var en sådan bra stämning. Jag var glad att vi hade flyttat tillbaka till Stratford eftersom jag älskade snö och det aldrig kom snö i Los Angeles, knappt regn. 

Justins svarta bil stod parkerad på gatan utanför, den hade snö täckt över hela taket.

Justin öppnade bildörren och gjorde en gest att jag skulle kliva in, jag gjorde som han visade och satte mig i baksätet på bilen. Justin och Jai hoppade in och bilen började rulla mot köpcentrumet. 

 

Det var så mysigt på köpcentrumet, folk stressade omkring ihop om att få tag på dem sista julklapparna, medan vi lugnt strosade omkring och tittade i skyltfönster.  Det lyste en stor julgran i mitten och alla affärer hade små ljusslingor upphängda. I Skyltfönstren var det jul pyntat och det stod framme erbjudanden. 

Jag släpade fötterna i marken så ett långt spår kom fram bakom mig. Jag funderade på om Mamma och pappa hade någon aning om att Stoph var död. Tårarna trängde sig fram men vid de här laget hade jag lärt mig att hålla de inte och dölja de. På något sett måste jag få bort tankarna om Stoph och de andra, de var svårt och de skulle alltid finnas i bakhuvudet. Vi hade varit deppiga nästan hela tiden men har för ungefär en vecka sedan börjat gå ut och försöka börja leva normalt igen. Vi svängde in på en leksaksaffär för att köpa julklappar till Jazzy och Jaxon. Jag hade ingen aning om vad jag skulle köpa men förhoppnings vis visste väll Justin något de gillade. Leksaksaffären var stor och jag tog Justins hand för att inte tappa bort honom bland allt folk

” Tips på vad jag kan köpa till Jazzy och Jaxon? ” sa jag och tittade upp mot honom. 

” Du behöver verkligen inte köpa något ” sa Justin men jag skakade på huvudet. 

” Klart jag ska ” sa jag och Justin nickade. Han pekade mot en hylla med Barbies. 

Vi gick dit och jag började kolla runt efter någon som jag trodde hon skulle gilla, efter att jag hittat en som såg ut som en riktig prinsessa med rosa klänning och guld krona gick vi vidare till en avdelning med bilar. 

Justin tog fram en röd racerbil som han höll upp. 

” Denna kommer han nog gilla ” sa han lugnt och jag nickade glatt och tog emot den. Vi gick mot kassorna som var oändligt långa men eftersom det var många så gick det ganska snabbt. 

Jag betalde när jag övertalat Justin om att jag själv skulle göra det, om han betalde skulle det vara Justin dem fick julklapparna av. Jai hade också tittat ut varsin present som han skulle ge Jazzy och Jaxon. 

Han hade tyckt att det var fel att bara komma dit utan några presenter. Efter att vi gått runt och tittat i många av butikerna drog jag med killarna till Starbucks, för att köpa en choklad smothie, jag gick och satte mig vid ett bord, medan jag väntade på killarna. Såklart hade Justin envisats med att han skulle betala. Han kom emot mig och räckte fram en smothie och jag kysste han mjukt som tack. 

” Jag kommer snart ” sa han och jag rynkade ögonbrynet och nickade. Jag vände mig mot Jai som satt och tittade ut mot köpcentrumet, jag följde hans blick och kunde se Justin gå in på en smyckebutik.

” Vad ska han göra där? ” frågade jag, och Jai ände blicken mot mig

” Han skulle köpa nått till hans mamma ” sa han och vände sedan blicken mot fönstret.

Jag nickade och förde det vita sugröret till munnen och förde blicken runt i köpcentrumet. 

Alla stressade fortfarande runt och försökte köpa dem sista julklapparna. Jag hade redan köpt till alla, Justin skulle få en keps och ett armband i läder med ett infinity tecken på. 

 

När Justin kommit tillbaka, hade han en mystiskt leende på läpparna och vägrade att visa vad han köpt för smycke till sin mamma. Klockan hade blivit lite över 6 och det hade blivit rejält mörkt. 

Justin tog min hand och drog med mig och tog sedan tag i båda mina händer han log stort och jag tittade konstigt på honom, han tittade uppåt och jag såg att vi stod under en mistel. Jag skrattade och tryckte mjukt mina läppar mot hans, jag avslutade kyssen och såg att Jai stod framför oss. 

” Kan vi åka hem? ” klagade han och suckade. Både Justin och jag skrattade men nickade sedan.

 

Jag drog ut nyckeln ur min ficka och placerade den i låset i dörren och drog sedan upp dörren som lämnade sig ett svagt gnisslande ljud. Vi alla klev in i den lilla lägenheten som vi alla tre bodde i, jag och Justin hade rummet till vänster i hallen som var de största rummet i huset med garderober längst ena väggen och en stor tavla på Eiffeltornet och sedan våran säng, plus ett litet badrum, Jai hade ett litet rum med ett ännu mindre badrum och sedan fanns det ett litet kök ett vardagsrum och ett badrum till. De mesta var i vitt. Jag svängde direkt in på mitt och Justins rum och drog upp garderoben, jag suckade och böjde mig ner för att leta upp min Juicy Couture dress, som jag snabbt klädde om till och granskade mig själv i spegeln. Jag äcklades själv att att se på mig, jag var så sjukt jävla smal, jag hade redan ätströningar och sedan har jag knappt ätit något de senaste två månaderna, om jag inte hade haft Justin nu hade jag säkert tagit livet av mig, eller hade jag typ börjat supa mig full festa och ligga runt igen. Efter att granskat min kropp igen bestämde jag mig för att beställa pizza för att få i mig något. 

” Jag beställer pizza vad vill ni ha? ” skrek jag från rummet samtidigt som jag ställde mig vid de stora fönstret och tittade ut i väntan om svar.

” Hawaii ” skrek Justin 

” Samma ” skrek Jai sekunden efter och jag knappade in numret till pizzerian.  

” Hallå? ” en manlig röst hördes och jag sa snabbt

” En pizza med skinka och två Hawaii ” Jag berättade adressen och la sedan på. Jag drog upp mitt långa hår i en knut och började gå mot köket, jag öppnade upp skåpet vänster om spisen och tog ut ett glas och fyllde de med vatten. Jag tog med glaset ut i vardagsrummet där killarna satt och spelade xbox på golvet. Sakta slog jag mig ner bakom de i soffan och drog upp mina ben i skräddarställning. 

 

Ett plingade ljud ekade genom läggenheten och jag tog med mig pengarna som var exakta summan till pizzorna och gick bort till dörren och öppnade den. 

Det var en kille i 40 års åldern med snaggat hår och bruna ögon som jag mötte och han räckte fram pizzorna. Han tittade fundersamt och mystiskt på mig och jag kände igen honom men kunde inte få fram vem han var. Han var sjukt bekant. Jag tog i mot pizzorna och räckte fram pengarna och stängde sedan igen dörren. Med ett fundersamt ansiktsuttryck gick jag tillbaka till killarna som nu satt i soffan och hade dukat upp Cola och bestick på vardagsrums bordet och jag delade ut pizzorna till de och satte mig bekvämt i soffan, jag öppnade upp locket på kartongen och tog min gaffel och började skarpa bort allt på pizzan så bara brödet var kvar innan jag började äta. Killarna proppade in den och jag kunde inte låta bli att skratta åt de. Jag tog en klunk av colan på bordet och tog med mig mina grejer in i köket och la ner sakerna i diskmaskinen och slängde kartongen. Jag gick in till mig och Justin igen och gick in i badrummet där jag hände upp mina kläder och steg in i duschen och lät de kalla vattnet som snart övergick till varmt rinna för min kropp och jag tvättade håret och rakade mig samtidigt som jag började sjunga på Stay av Rihanna. Samma vers om och om igen.

 ” Not really sure how to feel about it. Something in the way you move. Makes me feel like I can't live without you. It takes me all the way. I want you to stay ”

Jag sträckte ut handen efter en handduk som jag lindade runt min kropp, jag steg ut ur duschen och fönade mitt hår, att sova med blött hår var de värsta jag visste och flätade de i en inbakad fläta bak på huvudet. Rena kläder gled på min kropp och jag gick sedan ut ur badrummet för att gå och lägga mig. det stora fluffiga täcket drog jag runt min kropp och tog ner min mobil från bordet bredvid sängen och hade 47 missade samtal. Jag rynkade pannan och raderade sedan alla och kollade sedan runt på mobilen. Sängen sjönk ner på ena sidan och två armar lindades runt min kropp samtidigt som personen lämnade kyssar i min nacke och jag vände mig om för att möta hans perfekta läppar och gav han en lång kyss innan jag la mig ner igen och blundade med Justins arm under mitt huvud. 

 

” Cass? ” hörde jag en röst någonstans väldigt långt borta ropa. 

” Cass? ” Skrek personen högre och jag förstod nu att den ville få kontakt med mig. Jag satte mig upp i sängen och slog upp mina ögon och tittade mig runt i rummet och mötte Jais blick

” Det är någon som vill prata med dig där ute ” jag höjde ögonbrynet och klättrade över Justin och endast i en alldeles för stor tröja och trosor gick jag ut och möttes ett välbekant ansikte i dörröppningen. Mamma.

” Vad fan gör du här? ” skrek jag ut och hon kollade chockat på dig.

” Dan ringde igår och berättade att ni var tillbaka i stratford han hade varit här igår ” Nu gick de ihop, de var Dan som var pizzabudet min Pappas bästa vän. 

” Ja, vad i helvette vill du oss? ” skrek jag igen och jag kunde känna ett par armar runt mig, Justins. 

” Jag ville kolla hur de är med dig, Stoph och Bonnie ” Sa hon lungt. 

” Om du nu vill veta så mår jag fuckning skit och Bonnie och Stoph lever inte ”  jag smällde igen dörren och tårar började bildas i mina ögon och jag vände mig om så jag hamnade i Justins famn. Han stryckte mig över ryggen och jag kunde höra min mammas röst utifrån då väggen var tillräckligt tunn för att höra allt som rörde sig utanför.

” Catlin ka-n du-u fö-ö-örsöka prata med hen-ne, Christopher är d-öö-ö-öd ” hennes röst var förstörd, mer av hennes och Catlins fick jag inte höra tack och lov, Catlin hade väll släppat iväg henne. 

 

 Morgonen därpå hade varit ganska tyst och ingen av Jai, Justin eller jag hade sagt så mycket. Jai hade gjort frukost till alla när vi vaknade och både Justin och jag hade tittat på Jai med förvirrade blickar. Han brukade aldrig göra sådant, men vi hade snällt satt oss ner och tagit för oss av maten han ställt fram.

Klockan var nu runt 7 på kvällen och vi satt tysta i soffan och tittade på tv:n som visade en hockey match. Dagen där på var självaste Julafton. Jag längtade faktiskt eftersom vi skulle fira jul med Justins familj så tror jag det skulle bli bra. Jag vred blicken mot fönstret som var bredvid soffan, jag hade satt upp en liten ljusstake så att det i alla fall skulle bli lite julkänsla, den lyste fint upp vårt tråkiga vardagsrum. 

Ingen av Justin eller Jai var särskild intresserad av matchen utan tittade bara ointresserade på den, det var ovanligt.

” När skulle vi vara hos dina mamma i morgon? ” sa jag för att förtränga tystnaden. 

” Innan 1, men mamma sa att det skulle vara roligt om vi kom tidigare ” sa han och jag nickade. 

” Vi kan väll åka vid 10? ” sa jag och Jai och Justin nickade innan dem vände tillbaka sina huvuden till tv:n.

Kvällen gick snabbt och snart låg både Jai och Justin och sov i soffan, jag orkade inte väcka dem så jag smög bara in till Justin och mitt rum där jag tog av mig mina kläder och kröp ner. 

 

 

Jag öppnade sakta ögonen och sträckte på mig, utanför fönstret snöade det fint. Jag satte mig upp och kliade mig i ögonen och gick sedan upp och ut till vardagsrummet och köket. Justin och Jai låg fortfarande och sov så jag passade på att göra frukost. Jag plockade fram bröd, smör, pålägg och varm choklad som jag hällde upp i tre koppar. Ur skafferiet tog jag ut en påse med lussebullar som vi köpt på en marknad för några dagar sedan. Jag la fram allt på det lilla bordet vi hade i köket och gick sedan runt bordet och mot soffan. Jag skakade dem hysteriskt för att få liv i dem, efter ett tag vaknade dem båda.

” God Jul! ” sa jag och gav båda varsin kram. Vi åt sedan frukosten jag dukat fram, klockan var runt 9 och vi skulle åka till Justins mamma om ungefär 1 timme. När vi ätit klart plockade vi undan och jag gjorde klart för killarna att vi skulle åka om en timme. Jag skyndade mig sedan in till vårt rum och letade runt i garderoben efter något jag kunde ha på mig. Jag valde till slut en röd skjorta och ett par svarta tajta jeans till, till det tänkte jag ha lockat hår och mina svarta Jeffrey Campbell skor. Jag tog en snabb dusch och tog sedan på mig kläderna och började sminka mig framför spegeln i badrummet. Jag gjorde min bas och drog sedan en tunn linje eyeliner på mitt ögonlock jag målade sedan mina läppar röda med ett läppstift. 

 

Jag stoppade ner mina fötter i skorna och tog min mobil i min jeansficka och gick ut till killarna som fortfarande satt i underkläder och en t-shirt. 

” Ni är medvetna om att vi åker om 10 minuter? ” sa jag och de nickade. Jag gick in i köket för att lägga ner alla paketen som låg på bordet i en påse. Det fanns ett till Jai ett till Pattie ett var till Jaxon och Jazmyn och ett till Justin och sedan paketen killarna köpt. Killarna stod i hallen när jag kom ut, de hade på typ fem minuter duschat och klätt på sig och fixat sitt hår. Önskar jag också kunde fixa mig så snabbt. 

Vi började gå ut till bilen som stod parkerad på parkeringen utanför och jag sprang snabbt bort till bilen innan killarna han komma dit och Jai öppnade bilen, jag slängde mig i sätet där fram så jag skulle få sitta fram och log nöjt mot Justin. Han skakade på huvudet och pekade mot baksätet jag brast ut i skratt och han öppnade bildörren och satte sin ena arm under mina knän och andra runt mig och lyfte ut mig medan jag sprattlade och skrek på honom medan han bara skrattade åt mig och lyfte in mig i baksätet för att själv kunna sätta sig i framsätet själv. Jag gav mig och satte fast bältet och låtsades sura. Jag gick in på mobilen för att fixa ordning en bild jag tidigare tagit och fixade den med effekter och la sedan upp den på Instagram med texten ” Merry Christmas ” och en liten tomte efter. 

 

Jag hängde av mig min jacka och knöt upp mina skor och placerade dom prydligt i skohyllan innan jag kramade om alla och Jazmyn började dra med mig för att leka. 

” Jazmyn, gumman jag kommer snart ” sa jag gulligt till henne för att kolla med Pattie om hon behövde hjälp med något. Snabbt gick jag bort till köket där jag gissade att hon var, vilket jag hade rätt i hon stod och fixade med maten tills senare.

” Pattie, vill du ha hjälp med något? ” frågade jag snällt och hon vände sig om och log mot mig

” Nej det behövs inte, lek med Jazmyn du hon har tjatat om dig hela dagen ” 

” Säg till om du ändrar dig ” log jag och hon nickade glatt. 

Jazmyn satt på golvet och lekte och jag satte mig bredvid. Hon tittade upp mot mig och sken upp i ett stort leende och sprang iväg till hennes skrivbord och plockade ut en målarbok och sitt ljus rosa pennskrin. 

Ett plingade ljud hördes genom huset och Jazmyn tittade upp från sitt ritade i målarboken, jag drog en liten slinga hår bakom mitt öra och fyllde sedan i skon på prinsessan i målarboken.

” Det är säkert mormor och morfar ” Sa hon och tog min hand och jag följde med henne ut och mötte Justin som jag inte sett sen vi kom hit. Han gav mig en kyss i pannan och la sin hand runt min midja. 

” Hej, vad stor du blivit! ” en vuxen röst hördes i hallen och Jazmyns irriterade stämma hördes.

” Varför säger alla vuxna så? ” jag skrattade åt henne och vi gick ut i hallen för att kolla vilka de var. 

Om jag trodde rätt så var de någon ur Justins släkt som han inte träffat på flera år. Vi kom ut och möttes av två personer som jag tror var hans mormor och morfar som Jazmyn nämnt, deras ögon fylldes med tårar och de gick med snabba steg mot Justin och drog in honom i en lång kram. De sa inget utan kramades bara i en lång stund.

 

Efter att alla hade kommit, Justins mormor morfar och kusiner, ena var en tjej ett år yngre en mig som direkt börjat prata med mig som var sjukt rolig. 

” Så hur hur träffades du och Justin ” frågade hon och jag skrattade tyst åt tanken.

” Han började i min skola och vi hatade varandra i början, du ska bara veta ” jag berättade kort om hur vi träffats och blivit tillsammans och hon log glatt.

” Så du bor här, med Justin eller ” Frågade hon sedan

” Japp, men Justin och Jai ” sa jag och pekade mot Jai som satt och pratade med Justin

” Vi bodde ett helt gäng förut vi var nio stycken som bodde tillsammans, sju killar en av de var min bror och sedan min bästa vän och jag, men så hände de än grej för lite mer för två månader sen och alla förutom vi tre dog ” de sista viskade jag ut, jag var inte speciellt super happy om att prata om de men jag kommer få frågan fler gånger så de är lika bra att jag lär mig hantera situationen.

” Oj förlåt ” sa hon och jag skakade på huvudet

” De är ingen fara ” jag kände två armar som omfamnade mig bakifrån och jag tittade bak och mötte Justins lyckliga blick jag jag kysste hans läppar snabbt innan han lyfte upp mig och satte sig på stolen och placerade mig i sin famn. Jag vek upp mina ärmar på min skjorta på grund att de var sjukt varm här av allt folk. Vilket gjorde att Miranda som Justins kusin hette, såg mina ärr på mina handleder. 

” Vad har du gjort? ” frågade hon och jag kände att Justin kramade om mig hårdare. 

” Eh, jobbig uppväxt ” svarade jag försiktigt. Ett svagt

” Oh ” lämnade hennes läppar. 

Jag nickade och som tur var ropade Pattie att det var middag. Vi reste oss upp och gick ut till det lilla köket. Julmaten stod uppdukat på bordet, det var köttbullar, potatis, skinka och mycket mer. Det stod ungefär 5 flaskor julmust på bordet. Jag plockade på det jag ville ha och gick bort till vardagsrummet där deras stora bord var uppdukat så det rymdes för alla. Justin satte sig bredvid mig och de fylldes snart på med resten av de som var här. 

” Så Justin vad har du gjort under den tiden du varit borta? ”  frågade Justins mormor .Jag såg hur Justin stelnade till lite, inte så de andra såg de. 

” Typ eh, gått i skolan och sådant där tråkigt ” jag såg att hon inte var nöjd med svaret och att hon inte trodde honom men nickade ändå

” Så ni två går i en skola här i stan? ” frågade de. Om jag har rätt nu kommer vi få miljoner frågor till som kommer vara svåra att svara på, speciellt känsliga. 

” Nej, vi flyttade till LA för ett tag sen och då bestämde vi oss för att hoppa av skolan ” Svarade jag och Justin gav mig en tacksam blick. 

” Aha okej, men det är väll inte så bra, eller ni kanske hade jätte bra betyg eller vad hade ni? ” frågade Justins moster tror jag att de var. 

” Det kan man väll inte direkt säga, det högsta jag hade var ett d, alltså ingen av oss gick knappt på lektionerna ” svarade Justin och de nickade. 

” Så hur länge har ni bott tillsammans, är det bara ni tre? ” frågade de och jag hoppades att de snart skulle ta slut på frågor. Pattie som vi hade berättat allt för, okej inte allt men mycket i alla fall, harklade sig. 

” Vi borde nog prata om något annat en dem, De alla tre har haft det jätte tufft, och har varit med om saker som ingen så ung borde, Så ja för deras skull kan ni väll sluta ställa frågor som de inte kan svara på? ” 

De kollade förvånat mot Pattie och både jag och Justin gav henne tacksamma blickar. 

 

 

 Jag hjälpte Pattie med att duka av och gick sedan bort till Justin och Jai som satt i soffan med sina mobiler. Sakta sjönk jag ner bredvid Justin och lutade mitt huvud mot hans axel och kollade ner på hans mobil som snart skulle bytas ut mot en iphone 5s som han tjatat senaste veckorna den funnits, att han ville ha då hans 5 var helt paj, och jag och Jai ville slippa hans tjat och jag ville ge honom något mer en ett armband och en keps. 

” Du pratade ju med Justins tjej förut vet du vad som hänt, det lät som att de varit något jätte allvarligt när Pattie sa det ” 

” Det ända jag vet är att dem bodde flera stycken tillsammans men alla förutom Jai Justin och Cass dog, bland annat Cass bästa vän och bror, sen har hon hela sina armar fulla av ärr. Hon har haft de jätte tufft. ” 

Kunde de inte bara nöja sig med de Pattie sa. Herregud vad folk var nyfikna nu för tiden. Jag hoppades att inte Justin hade hört vad de pratat om för då skulle han säkert bli sur som han lätt blir. 

Ett knackande ljud hördes och Jazmyn och Jaxon sprang mot dörren. 

” Finns det några snälla barn här? ” Hördes en mans röst. Tomten, jag brast ut i ett skratt och snart kom Jazmyn in och tjöt att man fick öppna paket nu. 

Hon och Jaxon sprang runt och lämnade allas paket till alla. 

Justin lyfte upp mig i sitt knä så alla skulle få plats i soffan, Jazmyn gav mig tre paket och jag läste på, ett från Justin ett från Jai och de andra från Pattie, Jazmyn och Jaxon. Jag började med de från Jai, det innhöll en naked basic pallet och två sweeters, en med en enhörning och en med svampbob, jag hade ingen aning om hur han visste att min naked pallet var slut men jag är glas att han fick reda på de. Jag lutade mig bort och kramade om honom 

” Tack snälla ” jag tog sedan de från Pattie och öppnade upp det ljus rosa pappret som jag fått reda på att Jazmyn tyckte jag skulle ha, och de låg tre par trosor från victoria’s secret i som var sjukt fina och sedan ett present kort på American Eagle, jag kollade på Justin 

” Du som har gett tips? ” Och han kollade oskyldigt på mig och jag skrattade innan jag reste mig upp och gick bort till Pattie och kramade om henne 

” Tack så jätte mycket ” 

” Ingen fara sweetie ” jag log och kramade om Jazmyn och Jaxon innan jag satte mig hos Justin igen och tog hans paket och tog upp innehållet som var en jätte fin American Eagle tröja, Justin böjde fram sitt huvud

” Du kommer få ett till när vi kommer hem ” viskade han och jag kysste honom som tack. Han hade höll nu på att öppna paketet från mig och log stort när han såg innehållet 

” Tack babe ” sa ha och kysste mig igen. Tillsist tog han upp paketet från både mig och Jai och spärrade upp ögonen han kysste mig ännu en gång och gjorde ett handslag med Jai och sa tack miljoner gånger. 

 

 

Vi stod nu i hallen och skulle snart gå hem, klockan var halv tolv och kvällen hade varit sjukt mysig och kul. 

Jag kramade alla och sa hej då och Justin kramade om Pattie och jag kunde höra henne viska ett lycka till, till honom. Vi gick ut och jag bad Justin sätta sig bak med mig och han nickade. Vilket jag inte trodde, jag trodde han skulle vägra för han är ju typ kär i det där framsätet. Han satte sig och jag lutade mig mot honom och han lindade sina armar runt mig. 

 

Jag och Justin låg nu tillsammans i sängen och myste efter ett långt bad tillsammans. Klockan var nu runt två.

” Jag kommer snart ” viskade han och försvann i väg. Men kom tillbaka efter två minuter med en litet paket. 

” Här ” viskade han och kröp ner under täcket igen. Sakta lät jag mina fingrar glida på paketet och jag öppnade de sakta och fann en liten ask som jag öppnade. Jag kollade storögt på innehållet och tårar bildades i mina ögon. Det låg en liten ring i silver med ljusrosa stenar i och sedan var de ristat jag älskar dig i. Jag läste texten i locket. Will you marry me? tårar av lycka började rinna ner för min kinder och jag tjöt ut ett 

” De är så klart jag vill  ” innan jag mötte hans läppar i en kyss och satte mina armar i hans nacke, tillslut avbröt vi kyssen och han placerade ringen på mitt finger och sa ett 

” Jag älskar dig ” innan jag mötte hans läppar igen.

” Jag älskar dig också ” viskade jag tillbaka och kramade mjukt om honom. 


Sorry för lång väntan, men det var verkligen kämpigt att skriva denna, den är över 5000 ord. Vi hoppas ni tycker den slutar bra och ni får gärna skriva vad ni tyckte om novellen där nere. 

 

Information om nästa novell kommer snart - imorgon! :)

Postat av: Elin

OMG! Vad bra den här har varit nu längtar jag tills nästa. Blev tårögd flera gånger i texten men blir verkligen rörd för att du är så himla duktig på att skriva och aa den här novellen går inte att beskriva med ord den är så himla bra <3<3<3

Svar: Åh, vad roligt. Du anar inte hur glada vi blir :) Kram <3
Justinbdrew

2013-11-03 @ 20:52:46
Postat av: Maria :*

Det är helt klart värt väntan! Blev helt tårögd. Älskade Slutet, det var rkt gulligt! Du är jätte bra på att skriva <3

2013-11-04 @ 23:21:44
Postat av: Biebstoory

Hej! Har mailat er angående trailern ^^

2013-11-05 @ 10:15:08
URL: http://biebstoory.blogg.se
Postat av: kathrin

gud kan inte fatta att den är slut! :O men hoppas att den nya är lika bra :)

2013-11-05 @ 13:49:28
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: