✔ Orphanage Girl

KAPITEL 23 - Fannie's birthday ( part 1 )

 

 

FANNIE’S PERSPEKTIV

Jag mumlade irriterat när ett ljud började störa min sömn. Jag kliade mig ögonen och slog snabbt upp ögonen. Min blick mötes av ett par hasselnötsbruna ögon och en mjuk röst som sjöng Happy Birthday för mig. Justin? ” Åh! Jag har saknat dig så jäkla mycket ” sa jag och kastade mig på honom. Han skrattade och snurrade runt mig medan jag hängde över hans axel strax där efter satte han ner mig sängen och satte sig bredvid. Han lutade sig nära mig och kysste mig mjukt.

” Justin, varför kommer du hem så tidigt? ” sa jag medan han pussade mig överallt i ansiktet. Han log och slutade. ” Jag ville överraska dig, och konserterna var ändå slut ” Jag log och kramade om honom ännu en gång. Han drog fram något från en av sina byxfickor, det var ett vitt kuvert med bokstäverna F-A-N-N-I-E på jag log och tog kuvertet i min hand.

” Happy Birthday ” sa han och uppmanade mig att öppnad det. Jag öppnade det och drog sakta ut innehållet från kuvertet. ” Justin, det behövde du inte! ” det låg två flygbiljetter till Miami i kuvertet. ” Vad ska jag göra för att åtgärda dig? ” sa jag och slog ut med armarna. Han log finurligt och pekade på sin kind. Jag antog att han ville ha en puss, jag sträckte mig mot honom och pussade honom snabbt på kinden. Han nickade och log glatt ” Skynda dig, dem andra väntar där nere ” sa han och drog upp mig så jag nu stod upp, jag bytte om till ett par knallrosa mjukishorts och ett slappt vitt linne. Justin drog i mig ” Ta det lungt ” skrattade jag fram medan vi gick ner för trappan. Vi gick in i köket, Sam och Sonia satt där, dem hade dukat fram lyxig frukost vilket var pannkakor mer grädde och sylt och mitt på bordet låg en stor hög med paket. Jag satte händerna för munnen. Jag och Justin satte oss. ” Grattis ” sa både Sam och Sonia. Jag fick en kram av båda och dem båda såg faktiskt glada ut med tanke på gårdagen.

” Hugg in ” sa Sonia till mig och Justin som gjorde som hon sa. Jag betydde verkligen något för dem annars skulle dem ju inte göra något sådant här för mig. Jag och Justin åt tysta av våra pannkakor medan Sam läste dagstidningen och Sonia en damtidning. Plötsligt slutade Justin tugga och hans blick fastnade på något bakom mig. Jag vände blicken och såg att det var Sess. Justin ställde sig upp och gick snabbt fram till henne, han kramade om henne och hon kramade tillbaka. Några stygn av avundsjuka träffade mig så jag vände mig snabbt om och fortsatte tugga.

Justin kom tillbaka till andra sidan bordet med Sess efter sig, hon satte sig bredvid honom och gav mig ett plågat leende. ” Grattis ” sa hon och räckte mig ett litet paket, jag la ner bestiken och tog emot det. Jag öppnade locket sakta. I lådan låg det ett liten kedja med en berlock som var formad som ett hjärta. Jag tittade upp mot Sess och log, sedan gick jag runt bordet och kramade om henne,

” Tack, den var jätte fin ” sa jag och svartsjukan var som bortblåst. Hon log tillbaka och jag satte mig på min plats igen. När jag ätit upp manade mig Sonia att jag skulle öppna paketen. ” Ni behövde verkligen inte köpa någo.. ” sa Jag men avbröts att Sonia. ” Jo det behövde vi, och öppna nu! ” sa hon och Sam och Justin skrattade åt mig. Jag tog ett av paketen jag rev bort pappret. Mina ögon spärrades upp när jag såg vad det var

” En Iphone? ” sa jag och öppnade sakta locket till dens kartong. Det var en svart Iphone jag startade den och såg att den redan var programerad. ” Åh! Tack så jäkla mycket! ” sa jag och log glatt mot Sam och Sonia. Den hade inget lösenord så jag gick in på den och kollade runt lite innan Sess tröttnade.

” Öppna nästa nu! ” sa hon och sträckte mig ett medelstort paket som jag rev upp på en gång. Inuti den fann jag ett kit från Victoria’s secret, det var en Body Mist i lukten Pure Seduction och en Body Lotion i samma lukt. Jag fortsatte att öppna dem andra paketen och i dem var det ett ljusrosa Iphoen skal, en svart klänning och lite underkläder från Victoria ́s secret. När Justin sett vad som funnits i paket hade han vickat på sina ögonbryn och Sonia, Sam och Sess hade bara skrattat.

Efter jag ätit upp tackade jag för alla paket och jag Sess gick upp på mitt rum, sess satte sig i min soffa och jag och Justin i min säng, " Jag ska dra och prata med Liam " sa justin och reste sig upp, jag nickade och sedan hoppade jag ner och gav honom en snabb puss innan han försvann genom dörren, jag satte mig i soffan bredvid sess och drog upp min nya iPhone 5 jag sträckte mig efter skalet jag fått och trädde på de, jag öppnade den och gick in på inställningar och satte på kod, jag valde koden 0605 datumet då jag och Justin blev tillsammans, sess skrattade bredvid mig och jag slog henne lätt på axeln, hon hjälpte mig att ladda ner bra appar då hon också hade iPhone. Jag loggade in på min insta och tog en bild på mig och sess, jag skrev texten -birthday- och la sedan ut den, " kan vi hitta på något" hon nickade och vi bestä̈mde oss för att åka till centrum och leta skolavslutnings klänningar eftersom de snart var avslutning, inte för jag hunnit gå så länge men endå, sess gick in till sig för att byta om, jag drog av mig mjukisshortsen och linnet och satte på mig en kort ljusrosa klänning utan band håret fick hänga längst min kropp och sist satte jag på mig min nya maskara. När jag var klar tog jag ett par vita ballerinor och gick ner där sess redan var klar, hon hade håret i en fläta och en ljusgrön klänning med en vit stor roset under naveln, Sonia la in pengar på sess kort, vi började gå mot gallerian och började med att gå in på forever 21 där vi alltid hittade de vi behövde, vi gick bort till avdelningen med klänningar. Jag fastnade direkt för en kort klänning med ljusrosa tubtops liknade över del och vit spets "kjol" som räkte till halva låren, jag visade den för sess som öppnade munnen och nickade, vi gick bort till provrummen sess hade med sig en liknade klänning med orange över del och vit underdel men dock inte av spets, vi gick in i ett varsit och jag bytte snabbt om till den, den satt helt perfekt jag öppnade prov rummet och tittade på sess hon passade super bra i sin klänning vi båda bestämde oss för att köpa de. Efter vi betalt bestämde vi oss för att leta efter skor som vi snabbt hittade, jag ett par ljusrosa pumps och Sess ett par vita. Sess pekade sedan mot ett café som vi bestämde oss för att fika på, jag tog en prinsessbakelse och Sess en stor blåbärsmuffins.

” Hay, Minns du kvällen? ” hörde vi båda en mörk killrösta säga bakom oss. Jag såg hur Sess stelnade till och jag vände mig snabbt om och mötte killens blick. Han hade kort brunt hår och var ganska lång och man såg på honom att han tränade. Han kom närmare och jag gav Sess en blick som betydde * Vem är han? * Hon skakade på huvudet och svalde hårt. Nu var han framme vid oss ” Minns du kvällen? ” upprepade han igen. Sess nickade osäkert och såg väldigt rädd ut. Minns du kvällen.. Betydde det något? Då slog det mig det kanske var han som våldtagit henne. Det spred sig en tyststämmning mellan oss tre. Det såg ut som Sess tuffade till sig hon la bestämt ner sin muffins och vände sig om mot killen.

ent” Ja jag kommer ihåg och det är inget trevilgt minne, eftersom du gjorde mig gravid! ” Sa hon och man såg hur killen blev rädd av hennes plötsliga utbrott. Det kunde inte vara lätt för honom att få veta att han snart blir pappa, om Sess behåller barnet såklart? ” Det var verkli.. ” sa han och Sess öppnade munnen igen.

” Du håller dig borta från mig och min familj och vänner, right? ” Killen skakade på huvudet för att visa att Sess var knäpp. Hon brydde sig inte och vi fortsatte sedan att äta vår fika. Det var inget vi behövde prata det gick fram tydligt att det var han som våldtagagit henne. Folk kollade på oss eftersom Sess nästan hade skrikt på honom och dragit hit väldigt mycket uppmärksamhet.

” Behöver ni hjälp med något? ” sa en kille och gjorde en gest mot killen som våldtagit Sess. Jag han inte svara innan Sess nickade och begravde ansiktet i händerna. ” Vill du berätta? ” Frågade killen Sess och hon svarade inte utan började bara snyfta. Medan killen försökte prata med Sess fick jag en perfekt syn över hans aniskte. Han var solbränd med ljust hår och bar ett linne så man kunde se hans muskler tydligt under tröjan. Jag fick lite dåligt samvete av att jag satt och kollade in honom, men Justin var ändå den som var först på listan om det nu fanns en lista man kunde gå efter.

Fem komentarer


Postat av: Kathrin

Det var fem kommentarer på kapitlet innan ni flyttade.
Så kapitel 23 (del 2??)

Svar: Vi håller på att skriva slutet på novellen, och lägger ut dem direkt!
Justinbdrew

2013-06-28 @ 11:33:31
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: