✔ Orphanage Girl

KAPITEL 19 - THE HELL AFTER THE PARTY

 

 

 

FANNIE’S PERSPEKTIV

Mitt huvud dunkade när jag vaknade, jag suckade. Jag kastade en blick på klockan och såg att den stod på 10. Jag klev sakta upp och mina tankar hamnade på Sess och Sophie. Hade dem sovit hos killen eller var dem hemma? Jag gick snabbt in på toaletten och tittade mig i spegeln. Jag såg inte så hemsk som jag trott att jag skulle se ut så jag kammade bara håret lite och gick sedan ner för trappan och in i köket. Det var tomt, det satt ingen där. Jag tittade in i vardagsrummet men där var det också tomt. Jag gick tillbaka till köket och tog fram en skål, en sked, fil och flingor och gick sedan och satte mig vid bordet. Mobilen hade jag stoppat ner i fickan precis innan jag gått ner så jag tog upp den nu och klickade in på den. Jag klickade snabbt in på kontakter och sedan på ring. Signalerna gick

- Hey Babe sa Justins underbara röst hördes i andra änden av luren.

- Hei sa jag glatt

- Vad gör du? frågade han sedan

- Vaknade nyss har otrolig huvudvärk..

- Druckit?

- Haha ja.. jag hörde någon ropa i bakgrunden och Justin sa

- Du jag måste dra älskar dig!

- Puss! Jag la ifrån mig mobilen och öppnade ett litet skåp på väggen och drog ut ett paket huvudvärkstabletter, jag tryckte ut en ur förpackningen och svalde den med hjälp av vatten. Jag åt upp min frukost och gick sedan upp för trappen för att se om Sess var hemma, jag öppnade tyst dörren till hennes rum, tomt, hon var säkert hos killen vi skulle få sova hos. Jag gick sedan in på mitt rum igen. Jag slängde mig sedan i sägen och spelade på min ipad. Jag kände strax att jag inte bara kunde ligga här idag, jag reste mig upp och gick bort till min garderob och drog fram spring kläder, det kände som de var år sedan jag sprang. Jag tog med mig kläderna in i badrummet där jag drog av mig mina kläder och satte på mig ett par svarta korta tighta spring shorts med en rosa springtröja, jag öppnade dörren till badrummet och gick ut. Jag skickade iväg ett sms till Sonia för hon skulle säkert komma hem när som helst eftersom hon förmodligen var och handlade. * Jag drar ut och springer, lånar din Ipod och lyssnar på musik kram F * Jag greppade mina hörlurar och gick ut från mitt rum på vägen ut hämtade jag Sonias Ipod och mina skor som jag snörade på mig, jag öppnade dörren och träffades av en kall vind. Jag låste dörren och gömde nyckeln i en blomkrycka på trappen upp till huset. Jag stoppade i hörlurarna i öronen och började sedan springa, det var grymt skönt väder ute, sol. Jag älskade att springa förut sen blev det mindre och mindre men nu hade jag bestämt mig jag skulle sätta igång igen. Sen hade ju Sonia sökt in mig på en danskurs eller vad man skulle kalla de så jag fick se om jag kom in där också. Juste jag fyllde arton nästa nästa Lördag, men Justin skulle inte komma hem förenn två dagar efter.

Jag flåsade högt medan jag tog fram den gömda nyckeln och låste upp. Precis när jag skulle stänga dörren om mig parkerade Sonia bilen på uppfarten. Jag öppnade dörren igen och gick ut för att hjälpa henne böra in alla kassar. ” Hey varit och handlat? ” sa jag medan jag kom närmare henne. Hon räckte mig två kassar fyllda med mat och sedan tog oon själv lite andra kassar från bakluckan. Jag han urskilja att det var påsar från Hollister och Victoria’s Secret. Jag tittade konstigt på henne och sa ” Har du stor shoppat? ” Hon skrattade till och sa ” Det är någon som fyller år snart ” Jag rodnade och tittade ner i marken. Jag behövde verkligen inte få så där mycket saker. Vi bar in alla saker och jag gick sedan och tog en dusch, sedan gick jag ner till Sonia som satt i köket och bläddrade i ett Mode magasin. ” Var är Sess? ” sa jag och fixade till min tröja jag hade på mig. ” Hon är väll hos Liam ” sa Sonia och fortsatte bläddra i tidningen. ” Jag har messat henne men hon svarar inte.. ” sa jag och Sonia tittade upp på mig med orolig blick. Jag fingrae på min mobil i fickan ” Kan du inte ringa henne? ” Sa Sonia med lite oro i rösten. Jag nickade och halade upp min mobil ur fickan. Jag klickade in på kontakter och sedan på Sess. Signalerna gick men ingen svarade, jag försökte en gång till men inget svar då häller. Jag satte mig på en stol mitt emot Sonia. ” Hon svarar inte. ” Sonia tittade på mig.

” Vi kanske borde ringa po.. ” Mer han hon inte säga innan jag avbröt henne. ” Vi kanske ska vänta lite med det, hon kommer nog ikväll ” sa jag och log mot Sonia. Hon nickade och fortsatte sedan bläddra i sin tidning igen. ” Vill du ha någon fest när du fyller? ” frågade hon efter en stunds tysnad ” Haha nej jag har ändå knappt hunnit skaffa några vänner en ” hon nickade som svar. Samma tysnad som förut kom tillbaka och jag hörde en bil parkera på uppfarten, och snart kom Math och Sam kom in genom dörren. Math hade fotbollskläder på sig och svetten rann i hans panna, han hade säkert haft match. Jag reste mig sakta upp, sa ett glatt hej till de och sprang sedan upp på mitt rum. Jag hade fortfarande inte dushat sedan jag sprungit så jag gick in i badrummet och kastade ner träningskläderna i tvättkorgen och hoppade in i dushen, jag vred på kranen och vattnet rann ner över min kropp. Jag tvålade in mig med min VS shower gel och sköljde sedan av den, när jag dushat en stund klev jag sakta ur dushen. Jag torkade min kropp och och fönade håret och satte upp de i en knut på huvudet, jag orkade inte sminka mig så jag struntade i det. Jag satte på mig ett par gråa oversize mjukisar och ett vitt linne, jag gick sedan ut och satte mig i soffan, jag drog upp min mobil och knappade in Liams nummer. Han svarade inom några signaler

  • -  Liam?
  • -  Hei de är Fannie..
  • -  Hej har det hänt något? sa han oroligt. Han hörde väll det på min röst.
  • -  Jag vet inte, är Sess hos dig?
  • -  Eh.. Hon drog för några timmar sedan.. ? Jag suckade och skrapade med foten på en fläck pågolvet.
  • -  Hon har varit borta hela dagen.. Jag hörde hur Liam började andas snabbare.
  • -  Vad sa du, hon sa att hon skulle gå hem..? Jag började nervöst riva med naglarna på soffkanten.
  • -  Är hon borta? sa han med ännu mer panik i rösten.
  • -  Vänta jag ringer Sophie, jag ringer upp dig snart sa jag och tryckte snabbt på lägg på. Jag tryckte snabbt på ring Sophie och hon svarade snabbt. - Hey, Sophie - Hej, har du sett Sess någonstans? Hon var tyst en stund innan hon sa - Vi sov där och sedan gick hon hem till Liam, vad är det? Jag suckade det där hjälpte inget. - .. Hon är borta sa jag och Sophie blev genast tyst. - Aja, jag måste gå nu sa jag och tryckte snabbt bort samtalet. Jag ringde snabbt upp Liam igen. Det tog en stund innan han svarade. - Vad sa hon? sa han oroligt - Hon berättade ungefär samma sak som du.. sa jag tyst Jag hörde hur han suckade i luren och jag sa - Det kan bara betyda att det har hänt henne något.

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: