✔ Orphanage Girl

Kapitel 18 - Party..

 

 

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV

Svetten rann ner från min panna när jag gick upp för trappan till min loge för att duscha för att sedan åka med Alfredo till en fest. Mina ben värkte och när jag äntligen kom upp för den långa trappan skyndade jag mig in i min loge. Jag slängde snabbt av mig mina kläder och klev in i duschen. Det varma vattnet piggade upp mig och gjorde genast så jag blev väldigt pepp på att festa. När jag duschat klart tog jag fram ett par svarta byxor, ett rött linne och en svart keps och tog på mig det och granskade sedan mig själv noga i spegeln. Jag kände inte för att fixa håret eftersom jag skulle ha keps på mig så jag tog min mobil och drog och knakade på hos Alfredo. Jag knackade tre gånger och backade ett steg. Det tog några sekunder och sedan öppnade han dörren jag log och vi gjorde ett handslag och sedan gjorde han en gest att jag skulle komma in.

Adrenalinet pumpade inom mig när vi kom in i och musiken dunkade högt i huset. Jag och Fredo tittade oss omkring och jag stack fram till baren. Ja beställde något starkt och drack upp det, alkoholen började påverka min kropp och jag försvann genast ut på dansgolvet. Jag dansade vilt tills att jag kände att någon drog i min arm, jag vände mig irriterat mot personen och insåg att det var Selena. Jag suckade ganska högt och kollade på henne.

” Hey Babe.. ” sa hon och gick lite närmare mig, jag puttade genast bort henne och hon kollade konstigt på mig. ” Kalla mig inte Babe.. ” sa jag och tittade mer irriterat på henne hon suckade och vände sig om och gick. Vad ville hon? Ville hon ha tillbaka mig, det skulle jag i allafall inte gå med på. Jag hade Fannie nu och med henne var jag lycklig. Jag ville verkligen inte ha tillbaka Selena. När hon stucikt vände jag mig om och fortsatte att dansa. Efter några timmar på festen, kände jag mig väldigt trött och mådde en aning illa, jag saknade Fannie. Jag letade reda på Fredo och sa att jag drog hem. Sedan gick jag ut på gatan där Kenny stod och väntade med bilen. Han körde mig till hotellet. När jag kommit upp på mitt hotellrum, bytte jag om och slängde mig direkt i sängen. Jag ville att dem 5 närmsta dagarna skulle gå snabbare så jag kunde komma hem och få vara med Fannie igen. Jag saknade henne otroligt mycket.

FANNIE’S PERSPEKTIV

Jag Sess och Sophie stod nu i Sophies badrum och sminkade oss, Sophie hade jobbat på en makeupstudio så hon sminkade mig och Sess, jag fick en apricos färgad sotning med neutrala rosa/nude läppar, vi lockade våra hår och satte på oss kläder, jag satte på mig ett vitt spetslinne och en tight

svart kort kjol och en massor med smycken till det. Sedan fixade jag det sista och vi började sedan gå ut till Sophie’s bil som stod parkerad utanför hennes lägenhet. Jag hoppade in i förar sättet och startade bilen. Jag skulle köra dit och tillbaka eftersom jag inte hade tänkt och dricka något, bara ha lite kul. Jag hade i och för sig inget körkort men jag kunde ju köra. Jag slog på radion och passande nog spelade dem ” As Long As You Love Me ” Vi sjöng med och precis när låten slutade svängde jag in på en uppfart. Det var många bilar runt omkring på gatan och man hörde hur musiken dunkade där innefrån. Jag kände mig inte alls pepp på att festa, det var en ny grej för mig. Visst jag hade varit på fester med kompisar men inte drucikt, jag är ju fortfarande bara 17 år.. och det blev inte så mycket fester när man bodde på ett barnhem. Sophie öppnade dörren och Sess och jag klev in i huset. Det var nästan omöjligt att prata där inne eftersom musiken överröstade allt. Sophie drog med oss till köket där det stod olika drickor uppradade hon gav Sess en. Jag tittade på medan dem svepte glasen, Sess gjorde en grimas när hon ställt ner glaset på bordet. Sophie gav inga tecken på att vätskan var stark på något sätt.

” Var det starkt? ” Sa Sophie och skrattade åt Sess hon nickade och sedan drog dem med mig ut på dansgolvet. Vi hoppade och skrattade medan musiken dunkade, efter en stund kände jag hur trött jag hade blivit och gick ut och satte mig på trappan. Jag ryckte till när jag insåg att det redan var någon där. Det var en kille, ganska vältränad med mörkt hår. han log mot mig och jag log osäkert tillbaka och satte mig mitt emot honom på dem kalla räckerna. Jag huttrade till och i en sekund satt han bredvid mig.

” Fryser du? ” Jag nickade och han hängde sin jacka över mig. Den luktade starkt av parfym. ” Jag går och hämtar något och dricka ” sa han jag skakade snabbt på huvudet och han tittade frågande på mig ” Varför..? ” sa han och kollade på mig. ” Jag ska köra hem ” sa jag kort och han nickade förstående. Han försvann i allafall och kom tillbaka efter någon minut. Han räckte mig ett glas och sa ” Det är vatten ” Jag nickade och kände mig genast törstig. Jag svepte glaset och märkte att detta verkligen inte var vatten. Jag grimaserade och släppte plastmuggen på marken. Han tittade ännu mer oförstående på mig och jag skakade på huvudet. ” Det var inte vatten ” sa jag och tittade surt på honom. Han skrattade till och drog med mig in. Jag försökte protestera men det var omöjligt. Han drog med mig ut på dansgolvet, alkoholen började påverka mig men det var svårt att förhindra det. Jag började dansa och hoppa bredvid killen. Jag hade redan glömt bort vad han hade gjort mot mig där ute. Jag drack mer och mer och snart var jag riktigt full och jag kunde knappast göra något åt det. Mitt huvud dunkade. Jag letade reda på Sess och Sophie och förklarade situationen om killen som hade lurat i mig någon stark dricka och hon dem nickade. Som tur var blev jag inte så påverkad av alkohol utan fick bara huvudvärk, jag betedde mig som vanligt när jag var full, men dagen efter var ett helvete. ” Jag känner han som bor här, vi kan sova här ” Jag nickade och Sophie hämtade killen. Jag tittade surt på killen, det var han som hade lurat i mig drickan. Sophie pratade med killen och hon och Sess försvann igen. Hur kunde dem lämna mig här med honom, han kunde göra vad som helst med mig. Men dem visste i och för sig inte att det var killen som lurat i mig dricka. ” Skulle du kunna visa vart jag kan sova? ” sa jag irreterat och korsade armarna framför mig. Han nickade och greppade tag om min handled och började gå mot trappen till övervåningen. Jag följde efter honom och han ledde fram mig til ett rum längst bort i den enormt långa koridoren. Jag drog mig ur hans grepp om min handled och sköt upp dörren. Det var ett pytte litet rum med 3 sängar, ett litet bord och en dörr, antagligen till ett badrum. Jag gick in i rummet och vände mig mot killen med en menande blick som betydde ” Ska du inte gå nu? ” Han verkade inte förstå vad jag menade och satte sig på en av sängarna. Musiken dunkade där nere från och vi tittade på varandra, man märkte att han var mer påverkad än han hade vart där ute. Jag satte mig ner på sängen längst in och jag kände hans blickar mot mig. Han reste sig sakta upp och gick fram till mig och satte sig tätt i mot mig, han lutade sig fram och kysste mig. Jag kände för att reta han lite så jag besvarade kyssen, när jag strax där på avslutade jag den. Jag visste att han ville ha mer. ” Du kommer bli min ” sa han och jag skratta bara, och han kollade konstigt på mig. ” Önskar jag kunde säga desamma jag har pojkvän vet du? ” Jag reste mig sedan upp och gick därifrån. Jag tog min jeans jacka och drog.

” Men vad gör du hemma nu? ” Sa Sonia när hon mötte upp mig i dörr öppningen hemma. Jag hade vant mig vid att säga hemma nu. Det var ju mitt hem ” Fick huvudvärk och kände för att gå hem ” sa jag och Sonia nickade bara och försvann in i vardagsrummet igen. Jag tog av mig min jacka och mina skor och gick direkt upp till mitt rum. Jag tog en dusch och kröp sedan ner i min stora mjuka säng och somnade på bara några sekunder.


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: