✔ Orphanage Girl

KAPITEL 12 - SUNE

 

 

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV

 

Vi gick genom ” Gamla stan ” som det hette. Jag hade solglasögon och en huva över huvudet, det var svårt att någon skulle känna igen mig, men för säkerhets skull hade jag Kenny med mig. Fannie babblade på och pekade på någon butik som sålde god glass och någon klädaffär hon gillade. Hon skulle ta med oss till en resturang där vi skulle äta något och sedan skulle vi kolla affärer och slutligen se på den där filmen om ” Sune ” Vi gick en stund till och Fannie forsatte att babbla på om olika saker. Sedan svängde hon plötsligt in på ett hörn och höll upp dörren till resturangen, Hon pratade med sevetrisen och jag stod bara och glodde framför mig eftersom jag inte fattade ett skit. Fannie sa något och jag han uppfatta Justin Bieber, servetrisen log stort mot mig och nickade sedan ledde hon med oss till ett enskilt rum med stängd dörr, antagligen för att jag inte skulle dra så mycket uppmärksamhet till mig. Hon lämnade oss med fyra menyer och gick. 

” Jag fattar inte vad det står ” sa jag och tittade surt på menyn. Fannie himlade med ögonen och sedan började hon förklara vad det fanns att välja på.

” Jag vill ha det där ” sa jag och pekade på en rätt, jag tänkte inte ens försöka säga namnet eftersom det stod alldeles för svårt ut. Men jag hade valt en Pizza. Fannie beställde åt oss och efter 20 minuter kom servetrisen tillbaka med maten och drickor. Jag och Liam pratade om ett spel som skulle komma ut medan Fannie berättade om affärer som Sess och hon skulle besöka. Jag sparkade till henne under bordet för att få hennes uppmärksamhet. Hon tittade förvånat upp mot mig och jag sa 

” När ska vi träffa Wilma? ” Hon tuggade ur innan hon sa

” I Morgon hade jag tänkt ” Vi åt upp och sedan betalde vi och gick ut på gatan. Jag tittade upp mot Fannie och tog hennes hand, just nu brydde jag mig inte jag ville bara ha henne nära mig.

 

FANNIE’S PERSPEKTIV 

 

Liam och Justin stod lite längre bort medan jag och Sess kollade runt bland alla kläder på Gina Tricot. Jag tittade igenom några ställningar med olika kläder.

” Den här då? ” Sess visade upp en baseball tröja i grönt och vit. Jag nickade gillandes och kom och tänka på när Sess, Jag och Sonia var och shoppade första dagen jag bodde hos dem. Jag stannade upp i det jag gjorde och kastade en blick på Justin, han och Liam stod och skoj knuffades i ett hörn av affären. Jag himlade med ögonen och fortsatte titta bland kläderna. 

 

När vi hade gått runt på stan i drygt 3 timmar bestämde vi oss för att gå till bion. Det var 10 minuters gång väg dit och jag kände mig verkligen inte pepp på att gå

” Justin.. Snälla får jag rida på din rygg? ” Han nickade och log och jag hoppade snabbt upp. 

” Du ska sitta bredvid mig på bion ” viskar jag i hans öra och han nickar instämande. Sess och Liam går bredvid oss och diskuterar filmen plötsligt vänder sig Sess mot mig 

” Är filmen på Svenska? ” 

” Ja.. ” säger jag och ler lurigt mot henne 

” Allvarligt Fannie, vi kommer inte fatta ett skit ” Sa hon och skrattade 

” Jag vet ” sa jag och skrattade. Justin och Liam instämde i vårat skratt. 

När vi väl var framme vid Bion hoppade jag snabbt av Justin och drog med honom in. 

” Vad ska vi ha för popcorn? ” frågade jag och pekade mot menyn på väggen. 

” Vi kan dela på 2 stora ” sa Justin, Liam och Sess höll med så jag gick snabbt mot kassan visade upp biljetterna och köpte 2 stora popcorn. 

” Kom nu! ” sa jag och drog med mig dem andra in i salongen. Vi hittade våra platser och jag och Justin slog oss ner bredvid varandra som vi hade bestämt och jag fiskade snabbt upp min mobil

” Biiiild ” sa jag kanske lite väll högt för några stycken vände sig om och glodde konstigt på mig. 

Justin nickade och jag tog snabbt en bild på oss båda som jag postade på Instagram med texten 

  • Movie @justinbieber * Jag stängde av mobilen eftersom jag visste att det skulle komma många

likes. Filmen startade och Justin började puffa på mig. Jag förklarade lite snabbt om vad som hänt och Justin började plötsligt skratta, han tyckte väll det jag berättade var roligt men just då skrattade ingen annan så det blev lite akward..

” Hehe Justin ” Alla kollar på oss, han tystnade och vi började fnissa istället. Jag lutade mig mot hans axel och låg så resten av filmen. 

 

 

JUSTIN’S PERSPEKTIV

 

När filmen var slut vände jag mig om mot Fannie, typiskt henne hon hade somnat. Jag skickade iväg ett snabbt sms till Kenny som stod utanför. 

  • Vi kommer nu * Innan jag lyfte upp henne i min famn och bar ut henne. Kenny hade parkerat

bilen utanför så det var bara att hoppa in. Fannie hade fortfarande inte vaknat, hon var verkligen svår väckt och hade lätt för att somna för den delen. Hon låg i mitt knä under hela resan hem och hon hade inte heller vaknat när vi kom fram till hotellet. 

” Kenny, kan du ta henne? Mina armar domnar ” sa jag och flinade, han skrattade till men lyfte smidigt upp Fannie med sina stora armar och vi gick in på hotellet. Konstigt nog var det inte så mycket folk utanför hotellet, men dem få som var där skrev jag varsin aoutograf till och tog några bilder med.  

 

Vi checkade in och sedan följde jag med Kenny upp, jag låste upp min dörr och gick in med Kenny bakom mig. Han la ner henne i sängen och vände sig sedan om mot mig

” Godnatt ” sa han och gick mot dörren

” Godnatt ” han jag precis säga innan han stängde dörren efter sig. Jag bytte om till ett par mjukisbyxor och ett slappt linne och granskade sedan Fannie. Hon var så söt när hon sov och jag hade tur som fick se henne göra det ganska ofta med tanke på hur många gånger hon somnat sedan vi träffades. Jag märkte plötsligt att hon hade skor och jacka på sig så jag knöt snabbt av henne skorna och tog av henne jackan innan jag la täcket om henne och gick över till andra sidan sängen och kröp ner runder täcket själv. Det tog inte många minuter innan jag också somnade. 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: