✔ I'm Right Here

Kapitel 6 - Look Away Justin

 

Cassidy’s Perspektiv:

 

1 Vecka senare

 

Jag hade försökt gå vidare, jag hade förstått att Sarah hellre ville se oss glada än deprimerade. Hon skulle ändå alltid ha en plats i mitt hjärta, som min syster. Min mobil ringde och jag tog snabbt upp mobilen, det var ett okänt nummer. 

” Hallå? ” sa jag och tog en sked av glassen jag hade i handen. 

” Hey ” sa en okänd röst, oh damn telefonen hade rätt. 

” Vem? ” sa jag frågande

” Det är Justin.. ” sa han och jag skrattade till och nickade. Lite besviken blev jag, jag trodde det skulle vara någon annan - Någon rolig

” Ja? ” sa jag en aning irriterat. 

” Tänkte vi kunde dra till Bonnie, hon är fortfarande helt krossad ” sa han, han lät en aning nervös faktiskt. 

” Varför inte, ta med badkläder! ” Svarade jag, jag antog att Bonnie gjorde det samma som jag hade gjorde förra veckan, och hon kanske behövde lite sällskap. 

” Kom över ” sa jag bara och vi sa sedan ett snabbt hejdå och jag la undan telefonen och skyndade mig in i mitt WIC. Jag drog fram en mingrönt linne, ett par slitna shorts och sedan mina vita låga converse som jag satte på fötterna.

 

 

 

 

Jag granskade snabbt mig i spegeln innan jag drog ut lådan med smink. Jag målade ett tunt lager svart eyeliner precis vid fransraden och tog sedan ett ljusrosa läppstift och kletade till sist på lite läppglans på det matta läppstiftet. Jag backade ett steg och kollade på mig själv. Kanske lite mycket med läppglanset jag drog bort det med ovansidan med min hand och tog sedan lite läppstift för att få det att se bra ut igen. Precis när jag vände mig om plingade det på dörren, jag var själv hemma så jag skyndade mig mot dörren och öppnade den snabbt. Justin 

” Hey ” sa han och jag log 

” Hej, du kan väll komma upp ska bara packa det sista ” sa jag och tog ett steg bort från dörr öppningen så han kunde komma in. 

” Så är det så här ni bor? ” sa han och jag nickade medan jag drog upp honom på mitt rum. 

” Fast Mamma och Pappa är borta på affärsresa nu, det är bra eftersom dem bara bryr sig om min syster Catilin ” sa jag medan jag gick upp för trappan. 

” Jag visste inte att du hade en syster ” sa Justin 

” Men nu vet du det ” sa jag och skrattade till, hans klingande skratt fyllde mina öron och jag ville bara hoppa upp i hans famn och gosa ner mig i hans hals. 

Vafan Cass vad tänker du, Justin är bara Justin inget speciellt. 

” Så det här är mitt rum ” sa jag uttråkat och sträckte ut handen över rummet. Jag gick direkt in i WIC:en och Justin ställde sig i dörröppningen och kollade på medan jag drog fram en jeansväska och slängde ner min bikini, en handuk, pyjamas vilket bara var en rosa stor tröja. Till sist öppnade jag en liten låda och tog upp rena underkläder och när Justin fick syn på det vickade han med ögonbrynen och log. 

” Pervo ” sa jag och himlade med ögonen. Han skrattade och jag tryckte snabbt ner underkläderna i väskan och gick mot utgången där Justin stod 

” Ska vi åka? ” sa jag och puttade bort honom från ingången och gick ut. 

” Sure ” sa Justin och ryckte på axlarna. 

När vi kommit ner för trappan och kommit ut från ytterdörren stoppade jag Justin. 

” Jag måste bara.. ” sa jag och drog ut ett cigarettpaket och en tändare ur min väska. Jag tände den och tog sedan ett bloss. 

” Badgirl ” sa Justin och smällde mig på rumpan. Jag tittade strängt på honom men mjuknade sedan upp.

” Badgirls had more fun ” sa jag och log retigt mot honom. 

” Yes Babe ” sa Justin och nickade, hade just Justin kallat mig Babe? What. 

” Röker inte du? ” sa jag för att byta samtals ämne 

” Jo, känner bara inte för det nu ” svarade han och jag släckte cigaretten och Justin drog med mig mot hans bil. 

 

” Tror du hon sover? ” sa Justin oroligt och jag skakade bestämt på huvudet om jag kände Bonnie skulle hon ligga och titta på Pretty Little Liars och tröst äta. 

Dörren öppnades och Bonnies gestalt syntes, hon bar ett par rosa mjukisbyxor, och ett vitt kort linne som gjorde att hon visade halva magen. 

” Hur mår du? ”sa jag och kramade om henne. 

” Sådär ” svarade hon och tvingade fram ett leende. Justin kramade också om henne och vi båda klev in. 

” Vi tänkte vi kunde dra till stranden och få dig att tänka på något annat ” sa Justin och jag nickade instämmande.

” Jag orkar inte ” sa Bonnie och la sig ner på den stora sängen i hennes rum. 

” Jo det gör du ” sa jag och drog upp henne och mot hennes byrå fylld med kläder.

Jag drog upp ett rosa linne och ett par vita högmidjade shorts och sträckte det till henne. 

” Byt om ” sa jag och hon suckade högt.

” Justin titta bort ” sa jag bestämt och Justin vände bort huvudet mot fönstret. 

Jag började rota runt bland allt Bonnie’s smink efter något fint hon kunde ha. 

” Juuustiin ” tjöt Bonnie när Justin smygtittade på henne. 

” Sexy ” sa Justin och vände sig om igen, Bonnie himlade med ögonen och drog på sig shortsen och knäppte dem sedan. Hon sminkade sig sedan medan Justin och jag satt uttråkade på hennes säng. 

” Jag går och byter om till badkläder ” sa jag och gick mot Bonnies dörr och fortsatte sedan mot badrummet som låg precis vid dörren. 

 

När Bonnie var klar satte hon sig också på sängen. 

” Varför kan jag inte bara sitta kvar i min säng och få äta glass ” sa hon och suckade. 

Jag skulle precis öppna munnen och förklara när Justin började 

” Du måste gå vidare i livet Bonnie, jag är säker på att Sarah hellre skulle se dig va glad än att sitta hemma och deppa ” 

” Precis som Justin säger du måste gå vidare ” sa jag och både Justin och jag kollade på Bonnie hon nickade och reste sig upp 

” Så ska vi gå? ” sa hon och log nu första gången sedan vi kommit. 

” Jepp ” sa Justin och hjälpte mig upp. 

 


 

Agnes håller vad hon lovar, här är kapitel 6 och klockan är tio i tolv. Hoppas ni inte sover..

Fråga: Vilken är eran favorit låt med Justin? 


Postat av: Emelie

Jätte bra ! :)

2013-07-07 @ 11:43:45
Postat av: Jasmine❤❤

Supeer:)

2013-07-07 @ 21:43:53
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: